شامادورا – نخل بامبو | تکثیر و پرورش

0

شامادورا – نخل بامبو | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
0

شامادورا – نخل بامبو | تکثیر و پرورش

باورش سخت است که شامادورا – نخل بامبو ( Dypsis lutescens ) زمانی گونه ای در معرض خطر انقراض باشد. تقریباً در هر خیابانی در یک آب و هوای نیمه گرمسیری یا گرم رانندگی کنید و احتمالاً ده ها نخل بلند ، جذاب و جمع شده را خواهید دید که شباهت زیادی به بامبو دارند . کف دست ها دارای تنه های صاف و گاهی طلایی است که یادآور پیازهای بامبو است. برگهای آنها باریک و پر ، تقریباً مانند برگهای بامبو است. وقتی از آنها در فضای باز استفاده می شود ، اغلب به صورت صفحه خصوصی برای رشد در انبوه رشد می کنند.

نخل های آرکا وقتی به عنوان گیاهان داخل خانه فروخته می شوند ، به طور معمول در گلدان های کوچک جمع می شوند و تا حدودی شبیه چمن خرما هستند. با این وجود ، دو دلیل وجود دارد که آنها بهترین نخل برای رشد به عنوان گیاهان آپارتمانی نیستند: آنها به نور نسبتاً زیادی نیاز دارند و به خصوص به تجمع نمک های کود حساس هستند. اما اگر به دنبال یک نخل کوتاه مدت خوب برای رشد در محیط داخلی هستید ، کف دست آرکا یک گزینه محبوب و نسبتاً ارزان است.

نام گیاه شناسی
Dypsis lutescens ( قبلاً Chrysalidocarpus lutescens)

اسامی مشترک
شامادورا – نخل بامبو  ، کف پروانه ، کف عصای طلایی یا کف زرد

نوع گیاه
گیاه آپارتمانی همیشه سبز یا چند ساله

اندازه بالغ
10 تا 30 فوت گسترش 8- تا 15 پا

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور روشن ، غیرمستقیم

نوع خاک
خاک مرطوب و غنی

PH خاک
کمی اسیدی تا خنثی

زمان شکوفه
تابستان

رنگ گل
زرد کم رنگ

مناطق مقاومت
10 تا 11 (USDA)

منطقه بومی
ماداگاسکار و هند جنوبی

چگونه نخل های آرکا را پرورش دهیم

نخل های آرکا وقتی در فضای باز و در مناطق گرمسیری پرورش می یابند ، ترجیح می دهند سایه ای نیمه سایه ای داشته باشد و خاک کمی اسیدی باشد که مرطوب و زهکشی خوبی داشته باشد. اصلاح خاک با شن و ماسه گاهی لازم است مگر اینکه زهکشی به طور طبیعی خوب باشد. گیاه در زمان استقرار نیاز به آبیاری مداوم دارد. بعد از این ، هر زمان که 2 اینچ سطح خاک خشک شد ، کاملاً آبیاری کنید.

نخل های آرسا به عنوان یک گیاه داخل خانه ، پرورش دهنده خانه را با چالش های متعددی روبرو می کنند. جستجوی ظاهراً ابدی وجود دارد که بسیاری از پرورش دهندگان نخل را ناامید می کند. آنها نور بیش از متوسط ​​محیط داخلی را می توانند تأمین كنند  همچنین چالش مداوم تغذیه وجود دارد. نخل های آرکا فیدرهای سنگینی هستند که در صورت عدم وجود عناصر منیزیم ، آهن و عناصر کمیاب ، می توانند برگ های زرد را ایجاد کنند. با این حال ، آنها همچنین به نمکهای کود حساس هستند و از آب حاوی فلوراید بیزارند ، که بسیاری از تولید کنندگان را در معرض آسیب قرار می دهد.

سبک

در فضای باز ، این گیاهان سایه یا نور ثابت خورشید فیلتر شده را دوست دارند. در داخل خانه ، نخل های آرکا با نور روشن مانند پنجره ای رو به جنوب یا غرب بهترین عملکرد را دارند و ممکن است با مقداری نور مستقیم خورشید بیشتر طول بکشد. اما به آن زیاد آفتاب مستقیم ندهید. برگها در معرض تابش مستقیم خورشید مایل به سبز مایل به سبز می شوند.

خاک

برای گیاهان داخلی گلدان ، یک مخلوط گلدان پایه پیت با مقدار زیادی مواد برای زهکشی مناسب است. نخل ها برای جلوگیری از غرق شدن ریشه ها از تخلیه خوب استقبال می کنند. نمونه های بیرونی بهترین کار را با خاک کمی اسیدی دارند که بسیار خوب تخلیه می شود. اصلاح مواد با شن و ماسه و پیت ماس ​​ممکن است برای بهبود تخلخل و کاهش PH خاک لازم باشد.

اب

مانند بسیاری از نخل ها ، نخل های آرکه به آبیاری بیش از حد حساس هستند و تحمل غرق شدن در آب یا نشستن در مخلوط گلدان های اشباع شده از آب را ندارند. اجازه دهید خاک یا گلدان مخلوط شود و در بین دو آبیاری کمی خشک شود. نخل های آرکا به آب حاوی فلورید حساس هستند ، بنابراین باید آنها را با آب مقطر یا آب باران جمع کرد.

دما و رطوبت

در داخل یا خارج از خانه ، این گیاه در دمای متوسط ​​65 تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارد. گیاهانی که در باغ در مناطقی که درجه حرارت زیر 50 درجه فارنهایت پایین نمی رود خوب کاشته می شوند. هنگامی که به عنوان یک گیاه داخلی رشد می کنید ، برگ ها را از پنجره های سرد ، سیستم های تهویه هوا و منابع گرما دور نگه دارید. نخل های آرکا به دمای پایین حساس هستند ، بنابراین اگر گیاهان گلدانی را در تابستان خارج از خانه قرار می دهید ، حتماً آن را قبل از فرو رفتن دمای زیر 50 درجه وارد کنید. لکه های سرد ناگهانی می توانند لکه های تیره برگ را ایجاد کنند.

رطوبت بالا برای خوب نگاه داشتن کف دست آرکا ضروری است. گیاه به رطوبت طبیعی اتاق می رسد ، اما اگر هوا خیلی خشک باشد ، قهوه ای شدن نوک برگ ها معمول است.

کود

در فصل رشد یکی دو بار با کود مایع ضعیف تغذیه کنید و در زمستان به هیچ وجه تغذیه نکنید.

گلدان و گلدان

نخل های آرکا نسبتاً سریع رشد می کنند و معمولاً به صورت توده ای کاشته می شوند. با گذشت زمان ، تک تک گیاهان نیز تشکیل توده می دهند. این گیاه یک ظرف محکم را دوست دارد. ریشه های شلوغ به کنترل اندازه گیاه کمک می کند. اما ممکن است بخواهید برای جایگزینی خاک گلدان قدیمی و از بین بردن رسوبات نمکی کود ، اقدام به ساخت مجدد آن کنید. هنگام بارگیری مجدد ، از یک خاک گلدان نخل یا یک خاک برای اهداف عمومی که با یک فنجان شن و ماسه سازنده تمیز اصلاح شده استفاده کنید.

در بیشتر موقعیت های داخلی بعید است که یک شامادورا – نخل بامبو  آنقدر زنده بماند که نیاز به بازنشر مکرر داشته باشد. اما اگر اتفاقاً کف دست شما واقعاً رشد می کند ، ممکن است لازم باشد هر سال یا همین مدت آن را دوباره نگه دارید. هنگام بارگیری مجدد کلوخه ، مراقب باشید که به گلوله ریشه آسیب نرساند و کف دست را خیلی عمیق دفن نکنید.

تبلیغ آرما نخل

نخل های آرسا از بذر کاشته می شوند ، معمولاً بسیاری از بذرها را به یک گلدان یا خوشه می دهند. یافتن بذرهای نخل آرسکا غیرمعمول است ، اما اگر چنین کنید ، می توانید آنها را در خانه جوانه بزنید و آنها را در عمق یکنواخت در یک مخلوط شروع بذر بکارید. دانه های نارنجی رنگ که قدیمی تر هستند ، از جوانه زنی بهتری نسبت به دانه های جدیدتر و سبزتر برخوردار هستند. جوانه زنی تحت بهترین شرایط ، با خاک بیش از 80 درجه فارنهایت و رطوبت نسبتاً زیاد ، حدود شش هفته طول می کشد.

گونه های مرتبط

نخل هایی که ارتباط نزدیکی با شامادورا – نخل بامبو  دارند شامل نخل مثلث ( Dypsis decaryi ) و نخل مهره فوفلی ( Areca catechu ) هستند ، اما این گیاهان بندرت در خارج از مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری پرورش می یابند .

هرس

نخل آریکا یکی از معدود نخل هایی است که می تواند اصلاح و صدمات جدی را بدون آسیب جدی تحمل کند ، و امکان نگهداری گیاهان بالغ در داخل خانه را برای عمر کامل آنها تا 10 سال فراهم می کند.

هرگز نوک قهوه ای پوست نخل خود را هرس نکنید ، مگر اینکه برگ برگ مرده باشد. با گرفتن نوک های قهوه ای ممکن است رشد متلاشی شود.

آفات / بیماری های شایع

چندین قارچ لکه دار برگ به نخل های آرکه حمله می کنند. نتیجه نهایی نخلی است که دامنه تحمل نسبتاً باریکی دارد و به احتمال زیاد دوام زیادی نخواهد داشت. به جای احساس سرخوردگی ، بهتر است نخل های زرد یا کاهش یافته عرصه را کنار گذاشته و جایگزین آنها کنید.  نخل های آرکا در برابر آفات شایع گیاهان خانگی ، از جمله کنه ها ، شته ها ، اشکالات نرم ، مقیاس و مگس سفید آسیب پذیر هستند . در صورت امکان ، آلودگی را در اسرع وقت شناسایی کرده و با کمترین گزینه سمی موجود درمان کنید.

grow areca palms indoors 1902876 11 b8cd34efd5d146ce974767e958be9f0a - شامادورا – نخل بامبو | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1498 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات