آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟

2

آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟

توضیحات کلی در خصوص درخت لابورنوم و در انتها در مورد سوال شما نتیجه بارگذاری شده است :

متداول ترین لابورنوم در انگلستان ، با اختلاف بسیار زیاد ، لابورنوم معمولی (laburnum anagyroides) و ترکیبی Laburnum x watereri “Vossii” است. نام عمومی رایج دیگر ، درخت زنجیره طلایی است. انواع دیگری نیز وجود دارد اما برای بیشتر باغبان ها این مواردی هستند که در بیشتر مناطق انگلستان بهترین رشد را دارند.

این یک درخت آسان و بدون دردسر برای رشد است اما چند نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. برای تصمیم گیری در مورد اینکه درخت مناسب شما و باغ شماست ، از لیست زیر استفاده کنید.

laburnum 350 30comp - آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟
copyright image 350 - آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟

  • این یک درخت برگریز است که از مارس تا نوامبر برگهای سبز دارد. اواخر پاییز برگ می ریزد.
  • بعد از حدود 15 سال به اندازه کامل می رسد. انتظار می رود حداکثر ارتفاع 7 متر / 22 فوت و گسترش 6 متر / 19 فوت باشد.
  • در اواخر ماه مه تا اوایل ماه ژوئن نمایش زیبایی از گل ها ایجاد می شود که دو تا سه هفته طول می کشد. برای ایده گرفتن از آنچه انتظار می رود تصاویر زیر را مشاهده کنید.
  • تمام قسمت های درخت برای انسان و حیوان سمی است. بیشترین خطر از طریق خوردن بذر توسط کودکان اتفاق می افتد. اینها در غلافهایی وجود دارند که کمی شبیه غلافهای نخود فرنگی کوچک و نسبتاً مسطح هستند. گاهی اوقات این موارد را بچه ها اشتباه می دانند و نخود می خورند.در مورد میزان خطر به بخش انتهای این مقاله مراجعه کنید . این اغلب غالباً اغراق آمیز است.
  • درختان لابورنوم که در حوضچه ها کاشته می شوند تقریباً به طور قطع ماهیان موجود در حوض را مسموم می کنند.
  • آنها تقریباً در همه خاکها رشد خوبی خواهند داشت اما مانند بسیاری از درختان در زمینهای پر از آب خوب عمل نمی کنند.
  • آنها در آفتاب تا سایه جزئی رشد می کنند اما بهترین گلها را در آفتاب کامل تولید می کنند.
  • بسیار مقاوم و تا دمای 20- درجه سانتیگراد را تحمل می کند.
  • درخت هنگام استقرار به هیچ توجهی نیاز ندارد. تغذیه نکنید ، مخصوصاً با کود نیتروژنی عمومی. آب را فقط در شرایط خشکسالی شدید.
  • در بسیاری از شرایط ، لابنوم شما یک سال نمایش عظیمی از گلها را تولید می کند و سال دیگر آنچنان خوب نیست. این کاملا طبیعی است.

laburnum 2 350 30comp - آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟
درخت Laburnum با شاخ و برگ هرس شده دور

خرید درختان LABURNUM

Laburnum watereri یک محل تلاقی طبیعی بین Laburnum anagyroides و Laburnum alpinium است. گیاه معمولی Laburnum x watereri Vossii در دهه 1800 در هلند پرورش یافت. از طرف انجمن سلطنتی باغبانی به این گونه جایزه باغ لیاقت اعطا شده است.

هنگام انتخاب اندازه درخت برای خرید ، می توانید حساب کنید که آنها با سرعت حدود 40 سانتی متر در 16 سال در سال رشد کنند.

چگونه می توان یک درخت LABURNUM کاشت

کاشت درخت Laburnum با سایر درختان کوچک هیچ تفاوتی ندارد. اما قبل از کاشت ، بررسی کنید که فضای کافی برای رشد تا حداکثر ارتفاع نهایی 7 متر / 22 فوت و گسترش 6 متر / 19 فوت دارد. برای بهترین گل ها یک موقعیت کامل خورشید را انتخاب کنید. این درختان تقریباً در زمین خوب رشد می کنند اما در شرایط ورود به آب عملکرد خوبی ندارند. بهترین زمان برای کاشت Laburnum از سپتامبر تا مارس است.

به عنوان یک قاعده کلی و برای اینکه در سمت امن باشید ، درخت خود را در دو برابر ارتفاع نهایی خود از هر ساختمان کاشته تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. یک سوراخ دو برابر عرض ریشه های موجود حفر کنید و آن را در همان سوراخ موجود در ظرف قرار دهید. خاک اطراف ریشه ها را به آرامی محکم کرده و خوب آبیاری کنید. چند مشت خون ، ماهی و استخوان را به خاک اطراف بپاشید و با ماله به آرامی کار کنید.

درخت Laburnum شما بعید است که در طول زندگی خود به هرس احتیاج داشته باشد ، اما اگر چنین شود ، بهترین زمان در ماه جولای است که به شدت در حال رشد است. با این کار احتمال حمله عفونت های قارچی به زخم های هرس به حداقل می رسد.

درختان LABURNUM چقدر سمی هستند؟

طبق کتاب “گیاهان مسموم: راهنمای والدین و ارائه دهندگان مراقبت از کودکان” (الیزابت داونسی ، نویسنده) به طور متوسط ​​2 نفر در انگلیس بر اثر تمام مسمومیت های گیاهی کشته می شوند. گیاهانی که به احتمال زیاد هر ساله در میان این دو گیاه هستند ، گیاه شاه بلوط (زیاد فروخته نمی شود) و گیاه سرخدار است. اگرچه خوردن هر قسمت از درخت لابورنم می تواند عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی ایجاد کند ، اما خطر مرگ کم است.

این مقایسه را با تخمین 6 کودک کشته شده در تصادفات دوچرخه در سال 2015 ( ROSPA ) مقایسه کنید و روشن است که چیزهای بسیار خطرناک تری از درختان لابورن در زندگی وجود دارد.

برای به حداقل رساندن خطر ، ترکیبی Laburnum x watereri ‘Vossii’ مقادیر بسیار کمی میوه در مقایسه با Laburnum معمول تولید می کند.

درختان LABURNUM را کجا
می توان مشاهده کرد آنها در سراسر انگلستان در باغ ها و پارک ها یک مکان دیدنی هستند. شاید مشهورترین آن در باغ Bodnant در ولز باشد.

laburnum arch 350 30comp - آیا لابورنوم در فضای شرجی بندرعباس رشد میکند ؟
طاق Laburnum در باغ Bodnant

طاق لابورنوم دیگر که کمتر شناخته شده است ، در باغ Dorothy Clive در Shropshire است.

چگونه گیاه را از بذر رشد دهیم

برای رشد گیاه لابورنوم از بذر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بهترین زمان برای برداشت بذر گیاه لابورنوم زمانی است که غلافهای بذر قهوه ای هستند اما هنوز کاملاً باز نشده اند. اواسط سپتامبر به طور معمول زمان درست است ، اما بسته به شرایط آب و هوایی محلی متفاوت است.
  • بذرها دارای پوشش بسیار سختی هستند که در صورت رشد بذر باید از بین بروند. برای انجام این کار ، یک ظرف یا فنجان کوچک را با آب گرم ، اما نه جوش پر کنید. اگر دهان شما را بسوزاند خیلی گرم است ، دمای 75 درجه سانتی گراد تقریباً مناسب است. دانه ها را به آب گرم اضافه کنید و بگذارید تا 24 ساعت خیس بخورد.
  • پس از خیساندن بذرها آنها را بررسی کنید. بسیاری از آنها باید به طور قابل توجهی متورم شده باشند ، تقریباً سه برابر اندازه اصلی خود. این دانه ها هستند که انتخاب می شوند. دیگران را دور بریزید یا سعی کنید دوباره آنها را در آب کمی گرمتر خیس کنید.
  • یک گلدان 8 سانتیمتر در 3 اینچ را با کمپوست چند منظوره با کیفیت خوب پر کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت در یک سینی کم عمق آب خیس بخورد. آن را از آب خارج کنید. از یک مداد برای ایجاد چهار سوراخ در کمپوست با فاصله 2 سانتی متر با فاصله یکسان استفاده کنید. در هر کدام یک دانه ریخته و روی آن را با کمپوست بپوشانید.
  • گلدان را در یک مکان خنک (تاریک یا روشن) در دمای 15 درجه سانتیگراد – 20 درجه سانتیگراد / 60 درجه فارنهایت – 68 درجه فارنهایت قرار دهید. اجازه ندهید دما خیلی بیشتر از این دما بالا برود. یک طاقچه پنجره خنک ، رو به آفتاب ، به طور معمول درست خواهد بود. از قرار دادن گلدان ها در بالای رادیاتور خودداری کنید.
  • بذر به طور معمول سه تا چهار هفته طول می کشد تا جوانه بزند و در بالای سطح کمپوست ظاهر شود. به محض ظهور نهال گلدان را به یک حالت خنک ، سبک و هوا روی طاقچه پنجره منتقل کنید. گلدان را کمی در سمت خشک نگه دارید ، اما وقتی 3 سانتی متر بالا خشک شد خوب آبیاری کنید.
  • در اواخر بهار گلدان ها را به بیرون منتقل کنید اما آنها را در معرض سرما قرار ندهید. مانند بالا آبیاری کنید. وقتی نهال به دو برابر ارتفاع گلدان رسید ، آن را به گلدان بزرگتر دیگری به عرض حدود 12 سانتی متر منتقل کنید. وقتی گلدان ریشه شد دوباره گلدان را بلند کنید.
  • درخت را می توان در موقعیت نهایی خود حدود 2 سال و نیم پس از کاشت بذر کاشت. این کار را در اواسط ماه مه انجام دهید تا درخت در هوای خوب شش ماه یا بیشتر وقت رشد داشته باشد. سخت کردن درخت جوان برای چند هفته قبل از کاشت است.
  • برای اولین تابستان در خارج مطمئن شوید که درخت در دوره های خشک خوب آبیاری شده باشد اما آن را غرقاب نکنید.

نتیجه سوال دوست گرامی در خصوص رشد درخت لابورنوم در بندرعباس :

بندرعباس محیطی گرم میباشد و درختان و میوه های گرمسیری در آن موقعیت رشد خوبی دارند و گیاه لابورنوم گیاهی گرما دوست و آفتاب دوست میباشد که نیاز به رطوبت کافی دارد و طی بررسی های بعمل آمده این گیاه در شرایط بندعباس میتواند رشد خوبی داشته باشد .

موفق و پیروز باشید .

بستر فروشگاه ملی عرضه بذر و نشا لابورنوم : https://shop.irpsc.com

منبع مقاله از سایت خارجی ترجمه شده در اختیار شما قرار گرفته است منبع : https://www.gardenfocused.co.uk

حسین قدیری تغییر وضعیت برای انتشار جولای 10, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها680 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات