نخل بهشتی | تکثیر و پرورش

0

نخل بهشتی | تکثیر و پرورش

نخل بهشتی

نام علمی : Howea forsteriana

خانواده : Arecaceae

توضیحات درباره این کیاه

نخل بهشتی از کف Kentia یا کاهگل کف ، یک است گونه از گل بوته در خانواده نخل نخل، بومی به جزیره لرد هاوو در استرالیا. همچنین در جزیره نورفولک به طور گسترده ای پرورش می یابد. این یک نخل نسبتاً کم رشد است و در نهایت تا 10 متر (33 فوت) قد و 6 متر (20 فوت) عرض رشد می کند. شاخه های آنمی توانند به 3 متر (10 فوت) طول برسند. نخل نام “forsteriana” را پس ازدوتایی طبیعت گرای پدر و پسری دریافت كرد كهدر سفر دوم كاپیتان كوك به اقیانوس آرام ، یوهان رینهولد فورستر همراه بود.و گئورگ فورستر.

اتحادیه جهانی حفاظت از این گونه گونه آسیب پذیر می داند . این گیاه در جزیره لرد هاو با جمع آوری بذرهای وحشی و جوانه زنی آنها برای صادرات در سراسر جهان به عنوان یک باغ تزئینی یا گیاه خانگی کشت می شود . تجارت بذر و نهال کاملاً تنظیم شده است. این گیاه به دست آورده باغبانی انجمن سلطنتی را جایزه شایستگی باغ .

تاریخچه

Tall H. forsteriana که در جنگل Neds Beach ، جزیره لرد هاو رشد می کند

Howea forsteriana به عنوان یک گیاه آپارتمانی در اروپا و ایالات متحده در دوران ویکتوریا محبوبیت زیادی پیدا کرد ، در زمانی که نخل های عجیب و غریب و گیاهان دیگر با اشتیاق در انگلستان و جاهای دیگر جمع آوری می شدند . کنتیا از دهه 1870 ، زمانی که صادرات بذر از جزیره لرد هاو آغاز شد ، به عنوان نخل سالن تبدیل شد. این امر تا حدی به این دلیل بود که گیاه در فضای داخلی که نور کم ، رطوبت کم ، کیفیت هوا پایین و دمای خنک باعث رشد نخل در غیر این صورت می شد ، رشد می کرد.

تا سال 1885 نخل در بریتانیا به برجستگی رسید ، جایی که مجله باغبانی اظهار داشت: “این کنتیاها به دلیل زیبایی و ماندگاری زیاد ، تقاضای بیشتری از تقریباً هر نخل دیگر دارند.” دلیل دیگر محبوبیت آنها مربوط به ملکه ویکتوریا است ، که آنها را در تمام خانه های خود کشت می کند و دستور می دهد نخل های کنتیا را در حالی که در حالت خوابیده بود دور تابوت او قرار دهند. ارتباط با سلطنت و این واقعیت که خرید کنتیاس بسیار گران بود ، به کسانی که می توانستند خانه های خود را با آنها تهیه کنند وجهه خاصی دارد ، اعتبار خاصی را به دست می آورد.

دادگاه نخل که در محبوب شد ادوارد هتل ها مانند کسانی که از ریتز هتل در لندن یا هتل پلازا در نیویورک تمام برجسته کف دست Kentia، زیبا و دل انگیز به دلیل معماری خود، افتادگی برگ و ارتفاع بزرگ آنها در بلوغ برسد. استفاده از آنها در چنین زمینه هایی همچنان ادامه دارد و این یکی از گیاهان مورد علاقه برای لابی هتل ها ، کازینوها و مراکز خرید مدرن است. یکی از امکانات درجه یک از تایتانیک RMS ، مانند کافه ایوان (یک دادگاه کف)، تعدادی از کف دست Kentia گلدانی را برجسته کرد.

کشت

Tall H. forsteriana که جزئیات ساقه را نشان می دهد.

نخل یک گیاه ظریف است و برای رشد در داخل خانه محبوب است و به نور کم نیاز دارد. خارج از درها ، یک منطقه گرمسیری را ترجیح می دهد اما در آب و هوای خنک تر نیز رشد خواهد کرد و می تواند درجه حرارت را تا -5 درجه سانتیگراد تحمل کند ، اما فقط برای چند ساعت دمای طبیعی نباید زیر 10 درجه باشد. این گیاه در مناطقی مانند جنوب استرالیا و شمال نیوزیلند ، که در باغ های خصوصی یا درخت خیابان بسیار رایج است ، به راحتی رشد می کند .

در نیمکره شمالی ، می توان آن را تا شمال جنوب غربی انگلیس پرورش داد و در جنوب اسپانیا و جنوب ایالات متحده رشد خوبی کرد و گل و میوه می دهد . سواحل جنوب شرقی آزور و مادیرا آب و هوای مشابه زیستگاه اصلی خود را ارائه می دهند. رشد آن کند است اما در نهایت به ارتفاعات 6 تا 18 متری می رسد. در شرایط طبیعی ، به صورت درخت منزوی رشد می کند. جوانه زدن بذرها نامنظم است.

از نزدیک مرتبط بلمور نگهبانی کف ( Howea belmoreana )، همچنین بومی در جزیره لرد هاوو، یک گونه های کوچکتر به 7 متر ارتفاع، به طور عمده به عنوان یک پیدا شده است understorey گیاه در مرطوب جنگل .

یک نخل کنتیایی گلدانی که در مراکز باغ امروزی به فروش می رسد ، عموماً از یک نخل تشکیل نمی شود بلکه از 2 تا 5 نخل تشکیل شده است ، که به صورت نهال در خوشه ها کاشته می شود تا گیاه بوته ای تر شود. خرید آنها نسبتاً گران است ، زیرا صادرات بذر از جزیره لرد هاو کاملاً کنترل می شود ، میزان جوانه زنی بذرها کم است و گیاه رشد کندی دارد و برای رسیدن به اندازه قابل فروش به سالها پرورش احتیاج دارد. در اروپا کنتیاس در درجه اول در هلند پرورش می یابد و سپس در سراسر قاره فروخته می شود. در کشورهای اروپایی محبوب تر ، ارزان تر و خرید آنها آسان تر از ایالات متحده است ، جایی که بیشتر تجارت تجاری در هاوایی قبل از آوردن گیاهان به سرزمین اصلی انجام می شود.

مراقبت

از آنجا که گیاهان گلدانی کنتیاس نسبت به غفلت نسبتاً تحمل می کنند: آنها می توانند در شرایط کم نور ، رطوبت کم ، آبیاری نادر و دمای سرد مقاومت کنند. با این حال ، توصیه می شود برای تشویق رشد و ظاهر قوی تر ، نور غیر مستقیم و روشن به کنتیاس بدهید. کنتیاس که در گوشه های تاریک قرار گرفته و نور طبیعی کمی دارد ، به نظر می رسد لگی است و خیلی آرام رشد می کند. در نیمکره شمالی ، پنجره شمالی یا شمال شرقی بهترین است ، زیرا کنتیاس نمی تواند آفتاب مستقیم را تحمل کند و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب سوختگی خواهد یافت.

ریشه ها نسبت به مزاحمت بسیار حساس هستند ، بنابراین باغبانان پس از اینکه ریشه در گلدان موجود خود بسیار ریشه زد باید فقط گیاهان را دوباره تولید کنند و حتی پس از آن باید مراقبت های ویژه ای داشته باشند. آنها از آب منظم قدردانی می کنند اما باید اجازه داده شود در بین آبیاری خشک شود. آبیاری بیش از حد یا اجازه نشستن ریشه در آب ، می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود و کف دست را از بین ببرد. برای تشویق رشد ، باید یک کود داخلی در منزل به طور منظم در بهار و تابستان استفاده شود.

اگر در فضای داخلی استفاده می شود ، اطمینان حاصل کنید که هفته ای سه مرتبه با آب باران غوطه ور می شوید تا سطح رطوبت را افزایش داده و برگها را سبز و سالم نگه دارید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منع این مقاله : en.wikipedia.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1345 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات