قهوه چاریریانا | تکثیر و پرورش

0

قهوه چاریریانا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
0

قهوه چاریریانا | تکثیر و پرورش

دانه های قهوه در یک گیاه کوچک جذاب با برگهای سبز براق و عادت رشد فشرده رشد می کنند. بوته قهوه ( Coffea arabica ) بومی اتیوپی در بهار با گلهای سفید کوچک شکوفا می شود و سپس توت هایی به اندازه نیم اینچ به همراه دارد که به تدریج از غلافهای سبز تا مایل به سیاه تیره می شوند. هر یک از این میوه ها حاوی دو دانه است که در نهایت به دانه های قهوه ای که برای دم قهوه استفاده می کنید تبدیل می شوند.

گیاهان قهوه در زیستگاه بومی خود به درختانی با اندازه متوسط ​​تبدیل می شوند. اما تولیدکنندگان به طور مرتب هرس گیاهان را انجام می دهند تا اندازه قابل کنترل تری داشته باشند ، به ویژه هنگامی که گیاهان در محیط داخلی رشد می کنند. بهترین زمان برای شروع کار گیاه قهوه در اوایل بهار است. (توجه داشته باشید که نمی توانید گیاه دانه های قهوه را از دانه هایی که در مغازه خریداری می کنید پرورش دهید ؛ گیاهانی که تحت درمان و برشته قرار گرفته اند و جوانه نخواهند زد.) حتی اگر گیاهان قهوه پرورش دهنده های نیرومندی باشند ، به طور معمول چند سال طول می کشد تا گیاه شما تولید کند گلها و میوه های بعدی

نام گیاه شناسی
قهوه عربیکا

نام متداول
گیاه قهوه ، قهوه عرب

نوع گیاه
همیشه سبز همیشه سبز

اندازه بالغ
6 تا 15 فوت قد و عرض

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور روشن ، غیرمستقیم

نوع خاک
غنی و مرطوب

PH خاک
اسیدی تا خنثی

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
سفید

مناطق مقاومت
9 تا 11

منطقه بومی
اتیوپی ، آفریقای گرمسیری

چگونه گیاهان قهوه را پرورش دهیم

بهترین محیط برای پرورش گیاهان قهوه تقلید از شرایط طبیعی آن است که در دامنه کوههای گرمسیری و میانی کوهستانی وجود دارد: آب فراوان با زهکشی خوب ، رطوبت بالا ، دمای نسبتاً خنک و خاک غنی و کمی اسیدی .

اگر شرایط مشابه محیط طبیعی آن باشد می توانید گیاهان قهوه را در فضای باز پرورش دهید. در فضای داخلی گیاهان قهوه بهترین کار را در نزدیکی پنجره انجام می دهند اما در معرض تابش مستقیم آفتاب نیستند. اطمینان حاصل کنید که گیاه را از پیش نویس ها ، مانند موارد تولید شده از تهویه مطبوع ، دور نگه دارید. حداقل هفته ای برای آبیاری آماده باشید تا خاک مرطوب بماند.

سبک

گیاهان قهوه ، نور خورشید مخلوط یا نور کامل خورشید را در عرض های جغرافیایی ضعیف ترجیح می دهند. آنها در واقع گیاهان زیر طبقه (موجود در زیر تاج پوشش جنگل) هستند و در مقابل تابش مستقیم و شدید خورشید رشد نمی کنند. گیاهان قهوه که بیش از حد در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند ، قهوه ای برگ می شوند.

خاک

گیاهان قهوه را در یک خاک گلدان غنی از پایه ذغال سنگ نارس با زهکشی عالی بکارید. گیاهان قهوه خاک اسیدی را ترجیح می دهند ، بنابراین اگر گیاه شما شکوفا نیست مواد آلی مانند پت ماس ​​اسپاگنوم اضافه کنید تا pH خاک افزایش یابد. گیاهان قهوه می توانند در خاک با دامنه pH 4 تا 7 رشد کنند اما محدوده pH ایده آل نزدیک به 6 تا 6.5 است.

اب

این گیاهان آب دوست هستند و هم به آبیاری منظم و هم به آبیاری کافی احتیاج دارند. خاک باید به طور مساوی مرطوب بماند اما غرقاب نباشد. هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. 

دما و رطوبت

دامنه متوسط ​​بهینه متوسط ​​برای گیاهان قهوه ، دمای روز بین 70 تا 80 درجه فارنهایت و دمای شبانه بین 65 تا 70 درجه فارنهایت است. دمای بالاتر (گرمتر) می تواند رشد را تسریع کند ، اما دمای بالاتر برای رشد گیاه برای لوبیا مناسب نیست. میوه ها باید با سرعت آهسته و ثابت رسیده شوند.

بعلاوه ، از آنجا که این گیاهان به طور طبیعی در حاشیه کوههای گرمسیری رشد می کنند ، در شرایط بسیار مرطوب که معمولاً باران و مه فراوانی دریافت می کنند ، رشد می کنند. سطح رطوبت 50٪ یا بالاتر باید کافی باشد. اگر هوا خیلی خشک باشد ، ممکن است لبه های برگ قهوه ای شود. گیاه را روزانه غبار آلود کنید تا سطح رطوبت را بالا ببرد.

کود

هر دو هفته یکبار با کود مایع ضعیف تغذیه کنید . کود را در زمستان یکبار در ماه قطع کنید.

گلدان و گلدان

گیاه قهوه خود را هر بهار مجدداً نگه دارید ، به تدریج از اندازه گلدان بالاتر بروید. اطمینان حاصل کنید که ظرف چندین سوراخ تخلیه دارد. در صورت تمایل می توانید گیاه را به اندازه دلخواه هرس کنید ، اندازه گلدان آن را کمی محدود کنید و هرس ریشه را کنترل کنید تا رشد آن قابل کنترل باشد.

گیاهان تولید قهوه

برای تکثیر یک گیاه قهوه ، باید از بذر گیاه موجود استفاده کنید یا بذر تازه خریداری کنید.

گیاهان قهوه را می توان از طریق قلمه ها یا لایه های هوا نیز تکثیر کرد (تکنیکی که تا حدی در آن شاخه هایی که هنوز به گیاه اصلی متصل هستند ریشه می دهد). بهترین زمان برای برش در اوایل تابستان است. یک شاخه مستقیم که طول آن حدود 8 تا 10 اینچ است را انتخاب کنید و همه برگها را به جز یک جفت از بین ببرید. سپس ، قلمه را در گلدان کوچک مخلوط گلدان بدون خاک بکارید و خاک را کمی مرطوب نگه دارید. وقتی می توانید گیاه را به آرامی بکشید و مقاومت کنید ، می دانید که ریشه ها تشکیل شده اند.

سمیت گیاهان قهوه

تمام قسمت های گیاه قهوه برای گربه ها ، سگ ها ، اسب ها ، پرندگان و سایر حیوانات سمی است. به همین ترتیب ، تمام قسمتهای گیاه بجز میوه بالغ (دانه قهوه) برای انسان سمی است.

علائم مسمومیت

علائم متداول مسمومیت با گیاه قهوه برای انسان و حیوانات شامل استفراغ ، اسهال ، حالت تهوع و کم اشتهایی است. مسمومیت شدیدتر می تواند باعث ضربان قلب نامنظم ، تشنج و گاها مرگ شود.

آفات رایج

گیاهان قهوه گاهی اوقات از هجوم از رنج می برند شپشکها ، شته ها ، کنه ها و. علائم آلودگی شامل تارهای کوچک ، توده های باقیمانده پودر سفید یا حشرات قابل مشاهده روی گیاه است. در اسرع وقت آلودگی ها را درمان کنید تا از گسترش آنها به بقیه مجموعه خود جلوگیری کنید. ابتدا با حداقل گزینه درمان سمی شروع کنید ، فقط در صورت عدم موفقیت در تلاش های اولیه ، به سمت مواد شیمیایی جدی تر بروید.

انواع گیاهان قهوه

بیش از 120 گونه گیاه در تیره Coffea وجود دارد که Coffea arabica بیشتر تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد. برخی از گیاهان این تیره عبارتند از:

  • Coffea arabica ‘Nana’ : این یک نوع کوتوله است که فقط 12 اینچ رشد می کند و برای پرورش در خانه ایده آل است. 
  • Coffea canephora : این گونه که معمولاً به عنوان قهوه robusta شناخته می شود ، از آفریقای جنوب صحرا می آید. گیاهان آن قوی هستند. با این حال ، دانه های قهوه کمتر مورد علاقه قرار می گیرند زیرا تمایل دارند طعم قویتر و خشن تری نسبت به دانه های عربی داشته باشند.
  • Coffea liberica : این گونه بومی آفریقای مرکزی و غربی است که برای اولین بار در لیبریا کشف شد. این میوه های بزرگی تولید می کند که دارای محتوای کافئین بیشتری نسبت به لوبیا عربیکا هستند اما کمتر از لوبیای روبوستا هستند.

Psychotria nervosa گونه ای غیرمرتبط ، بومی فلوردیا است که به قهوه وحشی معروف است و به عنوان گیاه چشم انداز در جنوب فلوریدا رشد می کند.

grow coffee plants 1902614 04 cb533990dc39474ba6ec5fa87e093458 - قهوه چاریریانا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌: www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1327 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات