کالاتیا اورانتا | تکثیر و پرورش

0

کالاتیا اورانتا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
0

کالاتیا اورانتا | تکثیر و پرورش

این گیاه به دلیل برگهای بزرگی که دارای الگوی مشخص و رنگهای جوشان است ، شناخته می شود. انواع مختلفی از جمله محبوب ترین ، Roseolineata و Sanderiana وجود دارد.

شرح

کالاتیا اورانتا  گیاهی است بومی آمریکای جنوبی و در بسیاری از مناطق گرمسیری مانند تایلند دیده می شود. چندین عضو از یک خانواده وجود دارد و همه آنها به خاطر برگهای بزرگ خود معروف هستند ، همه آنها دارای الگوهایی هستند که بسیار قابل توجه هستند در حالی که رنگ آنها خیره کننده است.

برگ  کالاتیا اورانتا  در انتهای ساقه های طولانی رشد می کند که به مراقبت و محل مناسب نیاز دارند تا بتوانند تا آنجا که ممکن است سالم به نظر برسند. در صورت نگهداری در فضای داخلی گیاه رشد بیش از 2 فوت یا 2 فوت قد نخواهد داشت.

این گیاهی است که در فضای داخلی جذاب به نظر می رسد اما در خارج نیز امکان پذیر است و می تواند مناطق مختلفی مانند حیاط پاسیو ، ایوان ها و عرشه را زنده کند. همچنین می توان آن را در بستر و حاشیه کاشت. این گیاه به دلیل شاخ و برگ آن گیاه فوق العاده ای است که می توان آن را در میان گیاهانی که شاخ و برگ زیادی دارند قرار داد.

گل و شاخ و برگ: این گیاه پرطرفدار با برگها و رنگهای جذاب است اما گیاه در محیط داخلی خیلی گل نمی دهد. با این حال ، این یک گونه زرق و برق دار با برگهای سبز تیره و براق است (سبز با نوارهای صورتی). این گیاهی است که برگهایی با طرح (رگ) دارد که می توان آن را به عنوان پر طبقه بندی کرد و در بعضی موارد به آن صورتی رنگ است.

قسمت زیرین برگ برای افزودن به خاص بودن آن ، رنگ بنفش مایل به قرمز زیبایی دارد. این گیاهی است که در حالت ایستاده رشد می کند. در اثر خاک مرطوب بین ماههای مارس تا اکتبر به طور فعال رشد می کند.

راه راه های صورتی با پیر شدن گیاه سفید می شوند.

سطح مراقبت: برای اطمینان از اینکه گیاه کالاتیا اورانتا به طرز فوق العاده ای رشد می کند ، به سطح خاصی از مراقبت احتیاج دارد و باعث می شود گیاه برای گیاه کاملاً مبتدی نباشد.

حقایق

اصل و نسب:
آمریکای جنوبی.

نام ها:
کالاتیا اورانتا (نام عمومی) 

حداکثر رشد (تقریبا):
2 فوت قد

سمی برای حیوانات خانگی:
غیر سمی برای گربه ها و سگ ها.

calathea ornata - کالاتیا اورانتا | تکثیر و پرورش

مراقبت از کالاتیا اورانتا

درجه حرارت:
دمای ایده آل آن بین 65 تا 75 درجه فارنهایت (23-18 درجه سانتی گراد) است. اجازه ندهید دما به زیر 60 درجه فارنهایت (15.5 درجه سانتیگراد) برسد.

سبک:
این گیاه بدون نیاز به نور مستقیم خورشید در شرایط روشن بسیار خوب عمل می کند. یک مکان کاملاً روشن برای نشستن Calathea خود پیدا کنید.

آبیاری:
در طول ماه های زمستان مهم است که گیاه گیاه را بدون آب نگه دارید اما اجازه دهید خاک بالایی در بین آبیاری خشک شود. هنگامی که خاک شروع به خشک شدن می کند یا رطوبت خاک بالا را در ماه های گرم تر آبیاری کنید.

خاک:
مخلوط گلدان مبتنی بر پیت مورد نیاز خواهد بود. 2 قسمت ذغال سنگ نارس و 1 قسمت پرلیت یک مخلوط است که خوب خواهد بود.

گلدان دوباره:
من در بهار هر 2 سال یک بار اقدام به تولید مجدد می کردم گلدان را فقط درصورتی تعویض کنید که گیاه بیش از گیاه فعلی باشد.

کود:
هر دو هفته یکبار با یک کود متعادل رقیق تغذیه کنید. فقط در طول فصل رشد از آوریل – اکتبر.

رطوبت:
اطمینان از خشک نبودن هوا باعث رشد برگها می شود ، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها یا سینی های سنگریزه می تواند به حفظ سطح رطوبت کمک کند. در طول تابستان روزانه غبارآلودگی برگها نیز توصیه می شود.

تکثیر:
اینها با استفاده از روش تقسیم تکثیر می شوند. وقتی زمان تولید مجدد است ، توده های ساقه برگ و برگ را با ریشه تقسیم کنید. برای تشویق رشد جدید گیاه و گلدان را با پلی اتیون بپوشانید ، پس از ظهور رشد جدید ، پلی اتیلن را بردارید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌:‌ www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1239 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات