سرخس پای خرگوش | تکثیر و پرورش

0

سرخس پای خرگوش | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
0

سرخس پای خرگوش | تکثیر و پرورش 

جنس سرخس پای خرگوش  شامل حدود دوازده گونه از سرخس ها است که همه دارای یک ویژگی دمدمی و نوعی لذت بخش هستند: همه آنها از ریزوم های خزنده فازی و پوشیده از حصیر موهای ظریف و خز مانند رشد می کنند. این ریزوم فازی ، گونه داوالیا را به نام های رایج خود آورده است: سرخس پای گوزن ، سرخس پای سنجاب ، و سرخس پای خرگوش ، از جمله. ایده این است که ریزومهای فازی و سطح زمین شبیه پای حیوانات هستند.

در زیستگاه بومی آنها ، این سرخس ها غالباً مصنوعی هستند که ریزوم های خزنده آنها را توضیح می دهد. در کشت داخل ، آنها غالباً به عنوان گیاهان معلق یا گیاهان گلدان بلند مدت پرورش داده می شوند. اگرچه ریزومها در زیر سطح خاک گسترش می یابند ، اما هرگز نباید آنها را دفن کرد. این ریشه ها عملکردی مشابه ریشه های ارکیده دارند. آنها به سطوح می چسبند و رطوبت و مواد مغذی را از هوا و محیط می گیرند. در عوض ، اجازه دهید ریزوم ها بدون کنترل رشد کنند تا زمانی که از داخل ظرف آب بزنند و یک نت بصری خنک به سرخس شما اضافه کنند.

شرایط در حال رشد

نور: این گیاهان سایه دوست هستند و یا حداقل کم تحمل سایه دارند. در داخل خانه ، یک پنجره رو به شمال یا شرق ایده آل خواهد بود. هرگز آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، مگر اینکه با دقت سازگار شده باشند. همچنین می توان آنها را زیر نورهای مصنوعی به خوبی پرورش داد.

آب: این سرخس ها رطوبت هوا را دوست دارند و هم به آبیاری مکرر و هم به مه آلوده شدن احتیاج دارند. مهم نیست که اجازه دهید ریزوم ها خشک شوند ، که باعث ضعیف شدن و احتمالاً از بین رفتن گیاهان می شود. گیاهان با بهترین ظاهر در شرایطی شبیه بسیاری از پیچک ها پرورش داده می شوند.

خاک: آنها خاکی لومی و غنی با مقدار زیادی ذغال سنگ نارس را دوست دارند. زهکشی مهمترین نگرانی نیست (اگرچه آنها از غرقاب بودن متنفر نیستند).

کود: در تمام طول فصل رشد با کود مایع ضعیف تغذیه کنید .

تبلیغ

در کنار سرخس های خوشه ای ، تکثیر Davallia نسبتاً آسان است. شما می توانید از اسپور تکثیر کنید ، اما به همین راحتی می توان ریزوم زیرزمینی را تقسیم کرد و سرخس خود را به دو قسمت تقسیم کرد و هر نیمه را در یک ظرف جدید قرار داد. بهتر است این عملیات را روی گیاهان قدیمی انجام دهید تا بتوانید بیشترین ریزوم ممکن را بدست آورید.

بازنشر کردن

اینها نیازی به بارگیری مجدد مکرر ندارند و در واقع باید آنها را تشویق کرد تا کمی گلدانهایشان رشد کنند. این امر به ویژه در مورد گیاهان آویز که وقتی کمی آب می خورند و ریزوم های منحصر به فرد آنها از ظرف بیرون می زند بهتر به نظر می رسند. برای رشد بهتر ، هر سال یکبار تخلیه کنید .

انواع

جنس Davallia در کل جالب است اما متأسفانه فقط چند گونه به طور منظم در کشت یافت می شوند. این شامل سرخس پای گوزن ( D. canariensis ) ، سرخس سنجاب ( D. trichomanoides ) و سرخس پای خرگوش ( D. fejeensis ) است. اکثر گونه ها با برگهای مثلثی تقریباً کوچک باقی می مانند که طول آنها حدود 12 تا 18 اینچ است و دارای شاخ و برگهای پر از هوا است. انواع ظریف تر نسبت به پسر عموهای ضخیم خود به آب بیشتری احتیاج دارند.

نکات پرورش دهنده

رشد مناسب این گیاهان نیاز به لمس تا حدودی دقیق دارد. برای رشد باید آب کافی به آنها داده شود ، از جمله غبارگیری روزانه ریزوم یا یک اتاق واقعاً مرطوب. اما همچنین بهترین کارها در مواردی است که برخی از موارد معمول – از قبیل تولید مجدد و کود دهی زیاد – کمی فراموش شود. به طور کلی ، آنها خیلی ناراحت نیستند و وقتی خانه خوبی برای یکی پیدا کردید ، در مقابل تغییر شرایط واکنش خوبی نخواهد داشت.

همچنین توجه داشته باشید که این گیاهان تا حدی به دلیل ریزوم های خود نسبت به نمکهای کود تجمع یافته بسیار حساس هستند. اطمینان حاصل کنید که حداقل سالی یکبار خاک آن را خیلی خوب بشویید و حتی گلدان ریشه را خیس کنید تا کود پاک شود. آنها را در سبدهای خزه ای پرورش دهید تا ظاهری واقعاً ماقبل تاریخ داشته باشند.

داوالیا در برابر آفات از جمله شته ، شاخک نرم ، فلس و مگس سفید آسیب پذیر است . در صورت امکان ، آلودگی را در اسرع وقت شناسایی کرده و با کمترین گزینه سمی درمان کنید.

grow davallia species indoors 1902720 08 3ed71f590b1549538468169429b11cdc - سرخس پای خرگوش | تکثیر و پرورشgrow davallia species indoors 1902720 12 f06adfef6a9542fb8eff8ec73590be6d - سرخس پای خرگوش | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1379 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات