یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب

1

یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب

a54dd98f9c22b832ad52755beee4d2ba7d6a26b7 791 - یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 9, 2022
گذاشتن نظر
0

یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب

سلام .

در پاسخ به سوال شما دوست گرامی در خصوص یوتوب چیست بنده با جمع آوری اطلاعات توانستم محتوای کلی در خصوص یوتوب چیست را در اختیار شما قرار دهم ، امید وارم که رضایت بخش باشد .

توضیح داد: یوتیوب چیست؟
article - یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب

یوتیوب یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران می توانند ویدیوهای خود را تماشا، لایک، اشتراک گذاری، نظر و آپلود کنند. این سرویس ویدئویی را می توان از طریق رایانه های شخصی، لپ تاپ، تبلت و از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است.

عملکردهای اصلی YouTube چیست؟

  • کاربران می توانند ویدیوها را جستجو و تماشا کنند
  • یک کانال شخصی YouTube ایجاد کنید
  • ویدیوها را در کانال خود آپلود کنید
  • سایر ویدیوهای یوتیوب را لایک/نظر/به اشتراک بگذارید
  • کاربران می توانند سایر کانال ها و کاربران یوتیوب را مشترک یا دنبال کنند
  • برای سازماندهی ویدیوها و گروه بندی ویدیوها، فهرست پخش ایجاد کنید

چرا نوجوانان یوتیوب را دوست دارند؟
YouTube یک سرویس رایگان برای استفاده است  و می تواند فضای خوبی برای نوجوانان باشد تا چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند. برای بسیاری از جوانان، یوتیوب برای تماشای موزیک ویدیوها، نمایش های کمدی، راهنماها، دستور العمل ها، هک ها و موارد دیگر استفاده می شود. نوجوانان همچنین از سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو برای دنبال کردن ولاگرهای مورد علاقه خود (وبلاگرهای ویدیویی)، اشتراک در سایر یوتیوب‌برها و افراد مشهور مورد علاقه خود استفاده می‌کنند.

محدودیت های سنی
برای راه‌اندازی حساب YouTube، کاربران باید ۱۸ سال یا ۱۳ سال به بالا با رضایت والدین داشته باشند. به روز رسانی : طبق مقررات جدید حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR)، ایرلند اکنون سن رضایت دیجیتالی را 16 سال تعیین کرده است. این بدان معناست که جوانان زیر 16 سال در ایرلند اجازه دسترسی به این پلت فرم را ندارند.

با این حال، کاربران برای دسترسی به وب سایت یا مشاهده ویدیوها نیازی به ورود به سیستم ندارند. با این حال، نسخه YouTube kids اکنون برای دانلود رایگان در دسترس است. YouTube kids برای کودکان 3 تا 8 ساله طراحی شده است و پیدا کردن محتوای مورد علاقه کودکان و والدین را آسان‌تر می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در برنامه YouTube Kids .

خطرات چیست؟
یوتیوب مکانی عالی برای کشف چیزهای جدید، یادگیری و سرگرمی است، با این حال، مواردی وجود دارد که والدین و نوجوانان باید هنگام استفاده از این سرویس از آنها آگاه باشند.

article 1 - یوتوب چیست ؟ سوالات در خصوص یوتوب
محتوای نامناسب

یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد و با حدود 300 ساعت فیلم آپلود شده در دقیقه، همه آن برای کودکان مناسب نیست.

اما شما می توانید به کاهش خطر مواجهه فرزندتان با محتوایی که ممکن است برای او مناسب نباشد کمک کنید. اگر شما یا فرزندتان چیزی نامناسب می بینید، کاربران می توانند ویدیو را با YouTube پرچم گذاری کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره پرچم‌گذاری محتوای نامناسب به این آدرس بروید: google.com/youtube/

قلدری سایبری
متأسفانه، افراد می توانند نظرات منفی و قلدری را در این سرویس به خصوص از طریق عملکرد نظرات تجربه کنند (کاربران یوتیوب می توانند روی ویدیوهای کاربران دیگر نظر بدهند). اگر فرزند شما یک کانال/نمایه YouTube دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که توصیه  کنید نظرات را در نمایه/کانال خودش غیرفعال کند . این را می توان به راحتی از طریق تنظیمات انجام داد و به به حداقل رساندن خطر تجربه نظرات منفی کمک می کند. اگر فرزندتان در YouTube مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، می‌توانید کاربران را مسدود کرده و گزارش دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد گزارش دهی و مسدود کردن کاربران به زیر مراجعه کنید

مسدود کردن کاربران: google.com/youtube/block

گزارش تخلف: youtube.com/reportabuse

نکاتی برای ایمن نگه داشتن فرزندتان در YouTube
1. مدیریت تنظیمات حریم خصوصی
زمانی که کاربر ویدیویی را در یوتیوب آپلود می‌کند، به‌طور پیش‌فرض ویدیو روی عمومی تنظیم می‌شود، به این معنی که همه می‌توانند ویدیو را ببینند. بسته به سن فرزندتان، باید در مورد تنظیماتی که فرزندتان در حال آپلود فیلم در YouTube است، صحبت کنید. می توانید به راحتی ویدیوها را به خصوصی یا فهرست نشده تغییر دهید (منتشر شده در YouTube اما بدون پیوند مستقیم به ویدیو یافت نمی شوند).

همچنین می‌توانید با استفاده از حلقه‌های Google از افراد دعوت کنید ویدیوهای شما را مشاهده کنند . لطفاً توجه داشته باشید، برای اشتراک‌گذاری یک ویدیوی خصوصی با سایر کاربران، باید کانال خود را با +Google پیوند دهید. برای اطلاعات در مورد نحوه اتصال یک کانال YouTube به یک نمایه +Google اینجا را کلیک کنید .
2. کنترل والدین را تنظیم کنید
والدین باید محدودیت‌های سنی و کنترل‌های والدین را در YouTube تنظیم کنند. مشاهده چگونگی راه اندازی کنترل والدین.
3. نظرات را در یوتیوب غیرفعال کنید
YouTube به شما امکان می دهد نظرات را به طور کامل روی ویدیوها غیرفعال کنید یا کاربران گزینه هایی برای تأیید هر نظر قبل از انتشار دارند، این می تواند به جلوگیری از خطرات آزار و اذیت سایبری کمک کند. نحوه غیرفعال کردن نظرات را ببینید .
4. از Safety Mode استفاده کنید
YouTube یک حالت ایمنی دارد ، تنظیماتی که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا محتوای بزرگسالان را مسدود کنند. این یک تنظیم “opt-in” است، به این معنی که تا زمانی که آن را روشن نکنید، اعمال نمی شود. این تنظیم، نتایج جستجو را برای حذف ویدیوهای دارای محتوای بزرگسالان یا ویدیوهایی که دارای محدودیت سنی هستند، فیلتر می‌کند، به این معنی که چنین محتوایی در جستجوهای ویدیو، ویدیوهای مرتبط، فهرست‌های پخش، نمایش‌ها یا بخش‌های فیلم نمایش داده نمی‌شود. در حالی که هیچ سیستم فیلترینگی 100 درصد دقیق نیست، توصیه می کنیم والدین کودکان خردسال این ویژگی را فعال کنند.

هدف ما از بارگذاری اطلاعات در خصوص یوتوب چیست آشنایی شما با شبکه اجتماعی بارگذاری ویدیو یوتوب میباشد .

منبع محتوا انگلیسی میباشد و برای شما ترجمه گردید است : webwise

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 9, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1368 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات