یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

1

۱۱ روند هیجان انگیز NFT که آینده توکن های غیرقابل تعویض را شکل می دهند …

digital artwork2 - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

  NFT ها دنیای دیجیتال و صنایع را از هنر گرفته تا بازی و سرمایه گذاری مختل کرده اند. اما توکن‌های غیرقابل تعویض هنوز پتانسیل کامل خود را مشاهده نکرده‌اند. توییتر، متا و ردیت همگی روی پروژه‌های NFT کار می‌کنند، سرمایه‌گذاران روی NFT شرط‌بندی می‌کنند و استارت‌آپ‌های جدید NFT هر روز ظهور می‌کنند. بنابراین آینده NFT ها چگونه است؟ در ادامه چه صنایعی را مختل خواهند کرد؟ و چه روندهای NFT سال های آینده را مشخص می کند؟

NFT ها سال 2021 را طوفانی کردند. با میلیاردها دلار معامله بر روی توکن‌های غیرقابل تعویض و جامعه قوی پشت این فناوری، شاهد استفاده از NFT توسط صنایع مختلفی مانند بازی، امور مالی، هنر و پزشکی هستیم.

کاربردهای بالقوه NFT تقریباً بی پایان هستند. برخی ادعا می کنند ده سال بعد همه خریدها با NFT همراه خواهند بود. برخی دیگر فکر می کنند قراردادهای هوشمند جایگزین اسناد قانونی خواهند شد. و در حالی که بسیاری فکر می‌کنند NFT‌ها یک مد هستند یا برای استفاده گسترده بسیار مناسب هستند، بازیکنان بزرگی از متا (سابق فیسبوک) تا توییتر تا Reddit و Visa توجه دارند و تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند که رونق NFT را از دست نمی‌دهند.

اما آینده NFT ها چیست؟ آخرین روندها و برنامه های NFT چیست؟ و چه روندهای جدید NFT را در سال 2022 و پس از آن خواهیم دید؟

ما وب را جست‌وجو کرده‌ایم و آخرین روندها و روندهای آتی را در این زمینه گردآوری کرده‌ایم :

  1. بازی NFT

  2. بلیط NFT

  3. آواتارها و PFP NFT

  4. تکه تکه شدن NFT

  5. NFT های دوقلو دیجیتال

  6. NFT های هوش مصنوعی

  7. پخش NFT
  8. هنر NFT

  9. NFT های پزشکی

  10. NFT های مالی

  11. مقیاس بندی بلاک چین ها و وب سایت ها

اجرای یک دراپ NFT؟ چک لیست تعاملی رایگان خود را با 8 مرحله ضروری برای نسخه بعدی خود دریافت کنید

چک لیست من را دریافت کنید

 

1. بازی NFT …

در سال 2017، یک بازی ویدیویی جدید که به کاربران امکان جمع‌آوری، پرورش و فروش بچه گربه‌های NFT را می‌داد، در بین کاربران به شدت افزایش یافت. CryptoKitties به قدری محبوب بود که حجم تراکنش ها از تنگناهای شبکه اتریوم فراتر رفت و تراکنش های این ارز دیجیتال را کاهش داد.

به سرعت به سال 2021 بروید و اکنون صدها بازی کاملاً بر اساس NFT ساخته شده است. NFT ها در بازی های موجود ادغام می شوند. و NFT ها حتی پتانسیلی برای تغییر شیوه عملکرد بازارهای درون بازی نشان می دهند.

cryptokitty - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

بازی برای کسب درآمد …

فناوری بلاک چین و NFT ها پتانسیل زیادی برای صنعت بازی دارند. و بازی‌هایی مانند Axie Infinity و Blankos Block Party با مدل‌های بازی برای کسب درآمد (P2E) موج ایجاد می‌کنند که گیمرها را به درآمد واقعی می‌رساند. محبوبیت آنها در سال گذشته – به ویژه در کشورهای در حال توسعه – افزایش یافته است، زیرا چه کسی نمی‌خواهد از بازی‌های ویدیویی پول دربیاورد؟

Axie Infinity احتمالاً محبوب ترین بازی P2E موجود است. این بازی با الهام از پوکمون، بر اساس خرید، پرورش و آموزش Axies برای فرستادن به جنگ است. Axies خود NFT هستند و بازیکنان از طریق نبردها می توانند Smooth Love Potion را به دست آورند، یک ارز دیجیتال که می تواند در بازار ثانویه با پول واقعی فروخته شود. با بیش از 1 میلیارد دلار معامله در پلتفرم Axie، یکی از با ارزش ترین پروژه های NFT در جهان است.

axie - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

متاورس …

اما روندی که واقعاً دنیای بازی را تکان می دهد فراتر از بازی برای کسب درآمد است و پیامدهایی بسیار فراتر از بازی های سنتی دارد: متاورس.

اگر در مورد متاورس چیزی نشنیده اید، اساساً یک فضای دیجیتالی مشترک است که واقعیت مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب می کند.

بسیاری از متاورس به عنوان آینده تعاملات آنلاین و مرحله بعدی اینترنت تبلیغ می کنند. مارک زاکربرگ اخیراً از تغییر نام فیسبوک به متا و قصد این شرکت برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس خبر داد. متا قصد دارد به فضای مجازی تبدیل شود که حوزه های کار، سرگرمی و تعامل اجتماعی را با هم ترکیب کند.

این چه ربطی به NFT دارد ؟

خب، در اعلامیه زاکربرگ، او بیان کرد که حریم خصوصی، ایمنی و قابلیت همکاری باید در متاورس گنجانده شود. هرچه زندگی ما بیشتر به صورت آنلاین حرکت کند، به روش‌های مطمئنی برای اثبات مالکیت هویت و دارایی‌های دیجیتال خود نیاز خواهیم داشت.

اینجاست که NFT ها وارد می شوند …

به فراجهان مانند دنیای واقعی فکر کنید، فقط دیجیتال. می توانید با دیگران تعامل کنید، کاوش کنید، به خرید بروید و چالش ها را کامل کنید. چیزی که NFT ها در این فضا امکان پذیر می کنند، همان غیرقابل تعویض بودن دارایی هایی است که در دنیای واقعی می بینیم.

چیزی که باعث ارزش دارایی ها می شود، کمبود و سودمندی است. و NFT ها به سازندگان اجازه می‌دهند هم کمیابی و هم سودمندی را در متاورس معرفی کنند، به این معنی که یک سیستم اقتصادی منحصر به‌ فرد می‌تواند در آن رشد کند.

شرکت‌های پیشرو متاورس Decentraland و Sandbox دقیقاً برای این منظور از NFT استفاده می‌کنند و همه چیز را از نام‌های کاربری گرفته تا پوشیدنی‌های درون بازی و املاک و مستغلات را توکن می‌کنند. و از نظر ظاهری، توییتر و فیس بوک (متا) در حال برنامه ریزی برای پیروی از آن هستند.

به عنوان مثال، املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. در Decentraland، املاک و مستغلات محدود است و به عنوان NFT قابل مالکیت است. درست مانند دنیای واقعی، زمینی که در Decentraland خریداری می کنید متعلق به شماست. می توانید با آن کاری را که دوست دارید انجام دهید: خانه، کسب و کار، گالری هنری، یا نمایش تبلیغات.

و درست مانند دنیای واقعی، زمین شما نه تنها به دلیل سودمندی آن برای شما، بلکه به دلیل کمبود و سودمندی بالقوه آن برای افراد دیگر ارزشمند است. این بدان معناست که هر چه علاقه به یک منطقه بیشتر باشد، دارایی ارزشمندتر در آن منطقه می شود. مواردی مانند موقعیت مکانی، متراژ مربع، و روند بازار بر ارزش املاک تأثیر می گذارد. و چون مالک ملک به عنوان NFT هستید، می توانید آن را با سود بفروشید و مالکیت را به شخص دیگری منتقل کنید.

به همین دلیل است که Republic Realm تقریباً 1 میلیون دلار روی یک قطعه زمین بزرگ در Decentraland خرج کرد – این منطقه شلوغ بود و آنها می‌خواستند از ترافیک پیاده‌روی درون بازی برای ساخت یک مرکز خرید مجازی سرمایه‌گذاری کنند. آنها اکنون فروشگاه‌هایی را در آن بلوک زمین اجاره می‌دهند که نام آن را منطقه خرید Metajuku گذاشته‌اند.

metajuku decentraland - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

دگرگونی بازارهای درون بازی …

نکته جالب در مورد بازی های مبتنی بر NFT این است که آنها جایگزینی برای سیستم فعلی برای بازارهای بازی هستند، جایی که سالانه حدود 50 میلیارد دلار برای خریدهای درون بازی خرج می شود.

سیستم فعلی معمولاً خریدهای درون بازی را به یک بازی و یک کاربر محدود می‌کند و زمانی که کاربر نسبت به بازی بی‌علاقه شود، اساساً آنها را بی‌ارزش می‌کند. با تبدیل این آیتم های درون بازی به NFT، آن ها در یک بازار ثانویه ارزش دارند و می توانند به بازی های دیگر منتقل شوند.

با کمبود، قابلیت انتقال و اثبات مالکیت، گیمرها می توانند خریدهای درون بازی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری با پتانسیل برایبازده های آینده، به جای صرفاً سرگرم کننده به گیم پلی معمولی .

2. تهیه بلیط NFT …

GET Protocol و Centaurify از جمله چندین شرکت هستند که NFT ها را وارد دنیای بلیط فروشی می کنند. ایجاد بلیط‌ها به‌عنوان NFT، کنترل بیشتری بر بازار فروش مجدد، ذخیره‌سازی امن‌تر بلیط‌ها و فرصتی برای مشاهده بلیط‌ها به‌عنوان مجموعه‌ای دیجیتالی می‌دهد.

نیلز هنریک سودمن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Queue-it اخیراً به Ticketing Business News گفت :

ما معتقدیم که یکی از بزرگترین تغییراتی که در طی پنج سال آینده در صنعت خواهیم دید، افزایش اجزای دیجیتال در جریان درآمد بلیط است. یک مثال عالی از آن ترکیب فروش بلیط با NFT است.

“ارزش ایجاد شده برای مشتریان دو جنبه خواهد داشت: شرکت در خود تجربه سرگرمی زنده و یک دارایی دیجیتال انحصاری و شخصی.   

دوران آلبوم‌های امضا و میزهای تی‌شرت گذشته است. با کنسرت‌ها، می‌توانید جذابیت تلاش برای حفظ آن تجربه را پس از پایان آن با در اختیار داشتن ویدیوی آهنگ مورد علاقه‌تان، امضای شخصی هنرمند، تصور کنید. یا یک یادبود هنرمند/گردش/شهر منحصر به فرد.”

و بلیط NFT فراتر از این است. آینده NFT ها در فروش بلیط فرصت هایی برای ارزش مادام العمر، دسترسی انحصاری و مشوق های اضافی برای خریداران ارائه می دهد. چند کاربرد نوآورانه بلیط NFT عبارتند از:

  • Kings of Leon در حال فروش NFT هایی است که به خریداران این حق را می دهد تا در تورهای خود صندلی های ردیف اول مادام العمر داشته باشند.
  • کمیک‌های WarnerMedia، NFT‌های کتاب مصور را به همراه بلیت‌های رویداد DC FanDome ارائه می‌کنند.

  • NFT های Vee Friends گری وی ، که به عنوان بلیت های انحصاری برای 3 سال کنفرانس VeeCon دو برابر می شود.

  • اعلامیه مارک کوبان که می خواهد بلیط NFT را به NBA بیاورد

  • یک NFT از برد اندی موری در ویمبلدون 2013 ، که شامل دو تجربه تور VIP و بلیط مرکز دادگاه برای فینال جنتلمن ویمبلدون 2022، و همچنین یک بازی 30 دقیقه ای تنیس با خود موری بود.

  • ادغام کالاهای NFT توسط Coinbase در جشنواره موسیقی Governors Ball در نیویورک، به کاربران خود یک NFT رایگان و منحصر به فرد می دهد که همچنین به سالن VIP دسترسی پیدا می کند.

coinbase music festival - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

3. آواتارها و PFP NFT …

پروژه های تصویر پروفایل (PFP) و آواتار NFT از موفق ترین ها در تاریخ NFT ها هستند. صحنه این پروژه ها در سال 2017 با انتشار CryptoPunks بدنام در حال حاضر آماده شد.

10000 NFT CryptoPunk به صورت الگوریتمی تولید و در سال 2017 به صورت رایگان در اختیار هر شخص علاقه مندی با کیف پول ETH قرار گرفت. به سرعت به سال 2021 بروید و ارزان‌ترین آن از بین 10000 دلار بیش از 400000 دلار ارزش دارد و بیش از 4 میلیارد دلار  از طریق سری NFT معامله شده است.

امروز می‌توانید کریپتوپانک‌ها را در صفحات توییتر Jay-Z، Visa، Snoop Dogg و Odell Beckham Jr. و حتی روی فرش قرمز Met Gala ببینید.

cryptopunk red carpet - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

نگاهی گذرا به با ارزش‌ترین سری NFT OpenSea نشان می‌دهد که آواتارها و PFP NFT‌ها کاملاً تسلط دارند. اما چرا؟

profile picture nft chart opensea - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

PFP NFT ها بسیار فراتر از یک سری JPEG هستند.

برای هزاران نفر، آنها به عنوان هویت دیجیتال عمل می کنند و به جوامع بسیار فعال اجازه ورود و عضویت می دهند.

بسیاری از این جوامع دارای مزایایی برای اعضا، پذیرش در اتاق‌های گفتگوی انحصاری Discord و ارائه حقوق برای تصاویری هستند که خریداری می‌کنند. تغییر PFP توییتر خود به نماد NFT و ارسال پست در مورد آن اعضای جامعه را جذب می کند که با آغوش باز از شما استقبال می کنند و شما را دنبال می کنند و با شما درگیر می شوند. 

Bored Ape Yacht Club ، یک سری بسیار موفق PFP NFT، حتی یک شکار گنج 200000 دلاری برای دارندگان Ape راه اندازی کرد که توسط تیمی از کد شکن های متخصص حل شد .

روند PFP NFT هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد و اعلامیه اخیر توییتر احتمالا فقط رشد آن را تسریع خواهد کرد.

توییتر به تازگی یک حرکت بزرگ را برای قابل تایید کردن PFP های NFT اعلام کرده است.

در حالی که آن را نادیده گرفته اید، در حال حاضر می توانید هر NFT را به عنوان تصویر نمایه توییتر خود تنظیم کنید. اما فناوری جدید توییتر به کاربران اجازه می‌دهد تا مالکیت NFT خود را تأیید کنند و یک علامت کوچک اتریوم را در کنار NFT‌های خود نشان دهند، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود.

twitter ethereum checkmark - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

این گام بزرگی در مشروعیت بخشیدن به NFT ها توسط یکی از بزرگترین سایت های شبکه اجتماعی در جهان است. اعطای مالکیت ثابت به کاربران توییتر بر تصاویر نمایه‌شان به افراد این امکان را می‌دهد تا هویت دیجیتالی متمایز و منحصربه‌فردی داشته باشند و عضویت خود را به عنوان بخشی از جامعه NFT تأیید کنند.

4. قطعات NFT …

ما تاکنون می دانیم که برخی از NFT ها بسیار گران هستند. ارزان‌ترین کریپتوپانک برای فروش تقریباً 400000 دلار از زمان نگارش برای شما بازگردانده است.

اما روند جدیدی وجود دارد که NFT های با ارزش بالا را نقدپذیرتر و در دسترس سرمایه گذاران می کند: تکه تکه شدن.

تکه تکه شدن اساساً یک NFT را به قطعات کوچکتر (توکن های ERC-20) تقسیم می کند تا مردم بتوانند قطعات کوچک یک NFT گران قیمت را خریداری کنند.

ساده‌ترین کار این است که به تقسیم NFT مانند سهام یک شرکت فکر کنید. وقتی سهامی را خریداری می کنید، مالک بخش کوچکی از آن شرکت هستید.

به طور مشابه، با تکه تکه کردن یک NFT، می توان آن را به میلیون ها قطعه کوچک یا خرده تقسیم کرد و مردم می توانند سهم خود از NFT را با قیمت کمتری خریداری کنند.

نکته عجیب اینجاست که خرده توکن های غیر قابل تعویض در واقع قابل تعویض هستند، به این معنی که می توان آنها را با یک کالای مشابه معامله کرد یا جایگزین کرد.

به تشابه سهام یک شرکت برگردیم، در حالی که هیچ شرکت مشابهی وجود ندارد که بتوان مایکروسافت را با آن معاوضه کرد، سهام شما در مایکروسافت همان سهامی است که بیل گیتس در اختیار دارد – اگرچه تقریباً مطمئناً تعداد آنها کمتر است.

در حالی که شرکت ها و NFT ها قابل تعویض نیستند، سهام شرکت ها و بخش های NFT قابل تعویض هستند.

میم بدنام Doge در اوایل سال جاری به عنوان NFT به قیمت 4 میلیون دلار خریداری شد. مالک آن اخیرا NFT را به میلیاردها قطعه تقسیم کرده و به کاربران امکان می دهد سهام خود را در Doge با کمتر از یک دلار خریداری کنند.

fractionalized doge nft - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

سرمایه‌گذاران می‌توانند در مورد تصمیم‌های آینده در مورد NFT رأی دهند، بخش‌های $DOG را معامله کنند و بخشی از تاریخچه اینترنت را داشته باشند :

«مالکیت Doge به شما امکان می‌دهد به مجموعه‌ای از فعالیت‌های انحصاری، هم روی خط و هم در ووفلاین دسترسی داشته باشید. این بلیط مادام العمر خود را برای یک جشنواره همیشگی از لذت و سرگرمی در نظر بگیرید که مستقیماً توسط جامعه دوج برای شما آورده شده است.” 

fractionalized picasso nft - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

حتی هنر پیکاسو به عنوان NFT تقسیم شده است و به 4000 پیشنهاد دهنده خوش شانس اجازه می دهد تا بخشی از مالکیت اثر هنری Fillette au Beret را خریداری کنند.

5. NFT های دوقلو دیجیتال …

تمام محصولات مصرفی – که قابل خوردن نیستند – در 10 سال آینده دوقلوهای دیجیتالی خواهند داشت. آنها NFT خواهند داشت.

این ادعای جسورانه ویلیام کویگلی، بنیانگذار تتر است.

بنابراین یک دوقلو دیجیتال چیست و چرا در این لیست قرار دارد؟

دوقلو دیجیتال کپی دیجیتالی یک محصول یا دارایی فیزیکی است. اساساً امکان ثبت رکورد دیجیتالی از مالکیت دارایی های فیزیکی را فراهم می کند.

ممکن است بپرسید چرا وقتی کسی نسخه فیزیکی واقعی آن را دارد، به NFT مورد نیاز دارد.

پاسخ در این سوال است: چگونه کسی می تواند مطمئن باشد که دارایی او معامله واقعی است؟

در سال 2019، تجارت کالاهای تقلبی 3.3 درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل می داد . یک گزارش اخیر نشان می دهد که تا 20 درصد از تمام نقاشی های متعلق به موزه ها ممکن است غیراصیل باشند. در فضای کفش کتانی، این موضوع به قدری بزرگ است که StockX، یک پلتفرم تأیید و فروش مجدد کفش ورزشی، تقریباً 4 میلیارد دلار ارزش دارد.

آرون آگولیار، مدیر حفاظت از برند UL، به نیویورک تایمز گفت :

«کیفیت محصولات تقلبی نسبت به گذشته و تقریباً در هر صنعتی که فکرش را بکنید بسیار بهبود یافته است. اگر بتوانید یک دلار به دست آورید، آنگاه یک جعل کننده راهی برای بهره برداری از این تقاضا پیدا خواهد کرد.»

تاریخچه و اصالت یک کالای واقعی همیشه نامشخص است، به خصوص زمانی که از فروشندگان خریداری شود. مطمئناً، کفش‌های جدیدی که در eBay خریداری کرده‌اید شبیه نایک هستند، اما اگر آنها را مستقیماً از نایک نمی‌خرید، چگونه می‌توانید مطمئن باشید؟

به طور خلاصه، تشخیص دارایی های واقعی از دارایی های جعلی دائما سخت تر می شود.

راه حل؟

NFT های دوقلو دیجیتال.

با NFT های دوقلوی دیجیتال، اقلام فیزیکی به یک NFT مرتبط می شوند و در یک بلاک چین غیرمتمرکز ذخیره می شوند که دستکاری آن تقریبا غیرممکن است.

باز هم، NFT ها آیتم های فیزیکی نیستند، بلکه ابزاری برای تأیید این موارد هستند. به آن مانند رسید یا گواهی اصالت فکر کنید که ایمن است، در دسترس عموم است و تاریخچه کامل مورد را در خود دارد.

در زیر تاریخچه کامل تراکنش CryptoPunk 3348 آمده است. می‌توانیم ببینیم که صاحب اول کیست، چه کسی پیشنهاداتی برای آن ارائه کرده است، و یک فرد خوش شانس که آن را دست دوم به قیمت 43 دلار در سال 2019 خرید.

cryptopunk transaction history - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

تصور کنید که همین نوع رکورد برای اقلام فیزیکی وجود داشته باشد. بازارهای فروش مجدد را کاملاً تغییر خواهد داد.

در اینجا، وقتی نایک کفش می‌سازد، NFT‌ها را نیز برای همراهی با آن‌ها ضرب می‌کنند. وقتی یک جفت کفش می‌خرید، نه تنها کفش‌ها، بلکه NFT دوقلو دیجیتال را نیز دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید کفش‌ها و NFT را به شخص دیگری بفروشید که به وضوح می‌تواند تاریخچه کامل محصول را ببیند.

می توانید تصور کنید بچه های دبیرستانی در سال 2030 با کفش های جدید به مدرسه می آیند. همراه با جردن‌هایشان، آنها باید محتویات کیف پول دیجیتال خود را به نمایش بگذارند تا مردم آنها را باور کنند.

این ممکن است زودتر از سال 2030 اتفاق بیفتد، زیرا مارک هایی مانند نایک و لویی ویتون در حال حاضر در قطار NFT برای مبارزه با جعل کنندگان پیچیده تر حرکت می کنند.

LVMH، Prada، و Cartier روی بلاک چین سفارشی خود، Aura شریک شده‌اند ، که برای توکن کردن مالکیت بر کالاهای لوکس دنیای واقعی استفاده می‌شود. آنها روی NFT ها با Aura شرط بندی می کنند و این سرویس ممکن است به زودی جایگزین استاندارد فعلی گواهی های اصالت شود.

prada certificate of authenticity - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

نایک سیستم تایید مبتنی بر بلاک چین خود را به نام CryptoKicks ثبت کرده است. از ظاهر حق اختراع، CryptoKicks نه تنها اجازه تأیید مالکیت در دنیای واقعی را می دهد، بلکه ممکن است مانند یک بازی NFT عمل کند و به کاربران امکان پرورش، خرید و فروش کفش را بدهد.

crypto shoe nft cryptokicks - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

6. AI NFT …

در کنار بلاک چین، هوش مصنوعی (AI) اخلالگر بزرگ بعدی در فناوری است. بنابراین جای تعجب نیست که این دو با هم ترکیب می شوند.

هوش مصنوعی هنری ایجاد کرد …

اولین روند اصلی در اینجا، ایجاد NFT توسط هوش مصنوعی است.

این یک پدیده ی جدید نیست. در سال 2018، Obvious Art اثر هنری ایجاد شده توسط یک هوش مصنوعی به نام GAN را در کریستی به قیمت بیش از 400000 دلار فروخت. اما معرفی NFT باعث شده است که ارزش دارایی های دیجیتال به طور گسترده ای شناخته شود، و امروزه پروژه های جدید هوش مصنوعی هر روز آثار هنری جدیدی را بیرون می ریزند و آنها را به عنوان NFT معرفی می کنند.

اثر هنری زیر، Arlequín ، توسط هوش مصنوعی به نام Alicia ساخته شده است.

ai generated art nft - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

آلیسیا بیش از 9100 نقاشی از هنرمندان مشهور را مطالعه کرد و 300000 تکرار محاسبات پیچیده را برای درک الگوها و تکنیک های هنرمندان تکمیل کرد. آرلکین، تنها یکی از نقاشی‌های بی‌نظیر آلیسیا است.

به عنوان NFT با کمی بیش از 400 دلار (0.1 ETH) در AI Made Art خریداری شد.

تصور کنید که آن را برای والدین خود توضیح دهید. این اثر هنری نه تنها یک اثر دیجیتالی است که روی بلاک چین ذخیره شده است، بلکه توسط هوش مصنوعی نیز ایجاد شده است.

iNFT ها …

دومین تقاطع اصلی NFTها و AIها NFTهای هوشمند (iNFT) هستند.

iNFT ها NFT هایی هستند که به آنها شخصیت هوش مصنوعی داده می شود. شما می توانید با آنها گفتگو کنید، آنها می توانند چیزهای جدیدی یاد بگیرند و شخصیت خود را تغییر دهند و آنها بر روی بلاک چین زندگی می کنند.

Alethea AI پدیده iNFT را هدایت می کند. آنها iNFT زیر، آلیس را به قیمت تقریباً 500000 دلار در ساتبی فروختند .

inft - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

هوش مصنوعی Alethea اخیراً 16 میلیون دلار بودجه از بازیگران بزرگ در فضای NFT دریافت کرده است. آنها از این برای ایجاد متاورز خود به نام کشتی نوح، پر از iNFT استفاده کرده‌اند.

در اینجا، آنها قصد دارند یک مدل درآمدی جدید به نام «آموزش برای کسب درآمد» معرفی کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد iNFT‌های خود را آموزش دهند تا باهوش‌تر شوند و با شرکت در « نبرد ذهن‌ها » درآمد کسب کنند.  

این iNFT ها ممکن است روزی در متافورس های دیگری مانند Sandbox و Decentraland قرار بگیرند، جایی که کاربران می توانند با آن ها تعامل داشته باشند انگار که دیگر بازیکنان بازی هستند.

در آینده، iNFT شما می تواند در خانه مجازی شما در متاورس فیس بوک زندگی کند. وقتی آنلاین نیستید، دوستانتان می توانند به خانه مجازی شما بیایند تا با هوش مصنوعی شخصی شما که آغشته به شخصیت شماست صحبت کنند.او به آنها توضیح می دهد که کجا هستید و کمی در مورد کارهایی که اخیراً انجام داده اید به آنها می گوید. دفعه بعد که وارد سیستم شدید، او منتظر خواهد بود و به شما خواهد گفت که جیمز از شما دیدن کرده و در مورد خانواده شما سوال کرده است. 

7. پخش NFT و سرگرمی متعلق به جامعه …

NFT ها اغلب به دلیل راه اندازی یک اقتصاد خالق تحسین می شوند. آنها به هزاران هنرمند این فرصت را داده اند تا آثار خود را با شرایط خاص خود تولید و به فروش برسانند. اما پتانسیل اقتصاد خالق NFT بسیار فراتر از توانمندسازی هنرمندان تجسمی و تغییر دنیای هنر است.

موسیقی NFT …

DJ 3LAU اولین نوازنده ای بود که یک آلبوم را توکن کرد و از 33 NFT آلبومی که فروخت ، 11.6 میلیون دلار به دست آورد. پروژه بعدی او، رویال، به دنبال تکان دادن دنیای پخش موسیقی است.

song nfts - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

رویال با بودجه 16 میلیون دلاری قصد دارد از طریق توکن کردن آهنگ ها، مالکیت آنها را مجاز کند. سپس این آهنگ‌های NFT می‌توانند توسط نوازندگان تقسیم شوند و آنها می‌توانند بخشی از مالکیت آهنگ را به طرفداران و سرمایه‌گذاران بفروشند و در عین حال سهام اکثریت خود را حفظ کنند.

حق امتیاز پخش این آهنگ پس از آن بین بسیاری از صاحبان دارایی تقسیم شده توزیع می شود.

اینطور تصور کنید: هنرمندی که دوستش دارید آهنگ جدیدی ایجاد می کند که فکر می کنید موفقیت بزرگ بعدی خواهد بود. می بینید که آنها آن را به عنوان یک NFT ضرب کرده اند، NFT را تکه تکه کرده اند و سهام این آهنگ را از طریق رویال می فروشند. شما 30 درصد از آهنگ را خریداری می کنید. یک ماه بعد این آهنگ در فضای مجازی پخش شد. همه آن را پخش می کنند، تأثیرگذاران TikTok با آن می رقصند، و کوکاکولا می خواهد از آن برای تبلیغات جدید خود استفاده کند.

همراه با هنرمندی که آهنگ را ساخته است، از پخش شدن آهنگ در فضای مجازی درآمد کسب می کنید. می توانید این آهنگ را در مهمانی ها پخش کنید و به دوستان خود بگویید که مالک بخشی از آن هستید. شما حتی می توانید سهم خود از آهنگ را با سود بفروشید.

این به طرفداران اجازه می‌دهد تا روی هنرمندان سرمایه‌گذاری کنند و از آنها حمایت کنند، و هنرمندان می‌توانند با تقسیم درآمدشان به قوی‌ترین حامیان خود کمک کنند – چه زمانی و اگر آهنگ پول درآورد.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی NFT …

به نظر می‌رسد که من دارم این کار را می‌کنم، اما یک سری انیمیشن ستاره‌دار NFT به نام گربه‌های استونر شامل صداپیشگی از میلا کونیس، کریس راک، جین فوندا، ست مک فارلین و ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) بود.

این نمایش درباره گروهی از گربه هاست که خودآگاه می شوند. من در مورد آن بیشتر به شما می گویم، اما نمی توانید سریال را تماشا کنید مگر اینکه Stoner Cat NFT بخرید.

stoner cats - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

گربه‌های استونر تا زمان نگارش حدود 1000 دلار (0.3 ETH) قیمت دارند و تنها 10400 عدد موجود است. تقریباً 5000 صاحب گربه وجود دارد و این تنها افرادی هستند که به نمایش دسترسی دارند.

ممکن است بپرسید چرا کسی برای تماشای یک سریال انیمیشنی 1000 دلار می‌پردازد؟ اما خریداران بیشتر از اینها می گیرند.

با خرید یک گربه استونر، به تامین مالی آینده سریال کمک می کنید. به‌عنوان صاحب گربه، می‌توانید برای قسمت‌های بعدی به طرح سریال رای دهید. شما عضوی از جامعه گربه استونر می شوید. و اگر محبوبیت نمایش و پروژه افزایش یابد، دارایی دارید که می تواند ارزش آن را افزایش دهد.

درست مانند دنیای پخش موسیقی NFT، Stoner Cats در حال حذف واسطه‌ها است و فضای جدیدی ایجاد می‌کند که در آن فقط انیماتورها و طرفداران آن‌ها حضور دارند.

و این تازه آغاز ورود NFT ها به دنیای سرگرمی است:

  • Fox Entertainment ۱۰۰ میلیون دلار پشت سر چندین پروژه NFT از جمله یک سریال انیمیشن جدید در بلاک چین صرف می کند .
  • برادران وارنر NFT های کلکسیونی را همراه با اولین فیلم Dune منتشر کرد
  • Vuele اخیراً فیلمی از آنتونی هاپکینز را به عنوان NFT منتشر کرده است
  • استیو آئوکی بودجه ای را برای نمایش جدید NFT تامین کرده است
  • دیزنی NFT های کلکسیونی دیجیتال را همراه با اشتراک های دیزنی پلاس منتشر می کند
  • Jambbبه کمدین ها اجازه می دهد جوک ها و کمدی های ویژه را به عنوان NFT بفروشند

8. NFT ها و هنرهای زیبا …

هر کسی که چیزی در مورد NFT می داند می داند که مفهوم هنر دیجیتال را متحول کرده است. ما قبلاً به NFT های Picasso fractionalized و هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نگاه کرده ایم، اما چند گرایش دیگر در هنر NFT وجود دارد که پتانسیل را برای تکان دادن دنیای هنر سنتی نشان می دهد.

صندوق های هنر NFT …

در طول سال گذشته، جاستین سان، بنیانگذار پلتفرم رمزنگاری TRON، پیکاسو، وارهول و بیپل به ارزش 30 میلیون دلار را ربوده و آثار هنری را به NFT تبدیل کرده است – راهی مطمئن برای جلب توجه دنیای هنر.

just nft picasso purchase - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

Sun در نامه ای سرگشاده به جامعه گفت: “ما تخمین می زنیم 50 درصد از هنرمندان و آثار هنری درجه یک جهان به عنوان NFT در دهه آینده ثبت شوند. و اینجاست که JUST NFT می تواند وارد عمل شود.”

اگر حق با Sun باشد، ما نه تنها شاهد ایجاد و فروش آثار هنری دیجیتال جدید به‌عنوان NFT خواهیم بود، بلکه گالری‌ها و سرمایه‌های خصوصی نیز آثار هنری دوقلوی دیجیتال را می‌سازند.

کدهای QR می توانند در کنار هر نقاشی در گالری ها ظاهر شوند تا صحت آنها را تأیید کنند. سرمایه‌گذاران هنر می‌توانند در کنار خرید آثار هنری کلاسیک، NFT هم بخواهند. گالری‌های مجازی می‌توانند گالری‌های دنیای واقعی را همراهی کنند و به مردم این امکان را می‌دهند که از لوور در متاورژن بازدید کنند.

گالری ها و خانه های حراج متاورس …

ساتبیز، خانه حراج هنرهای زیبا با قدمت 250 ساله، هم اکنون در حال حرکت در این مسیر است. آنها اخیرا متاورس Sotheby’s خود را منتشر کردند که در آن آثار هنری NFT را که برای فروش دارند به نمایش می گذارند و رویدادهای حراج را برگزار می کنند.

آخرین رویداد آنها، Natively Digital 1.2، فروش هنگفتی به مبلغ 18.6 میلیون دلار داشت.

sotheby s metaverse - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

از بین بردن هنر، ایجاد NFT …

در دنیای NFT ها، سوزاندن به معنای از بین بردن NFT است. سوزاندن یک NFT معمولاً برای ایجاد کمبود و افزایش ارزش سایر NFT ها استفاده می شود.

در اوایل سال جاری، شرکت  بلاک چین Injective Protocol  ، سوزاندن NFT ها را به سطح جدیدی رساند. آنها یک اثر هنری 95000 دلاری بنکسی با عنوان  Morons را خریدند و آن را به معنای واقعی کلمه سوزاندند. آنها  از سوختن  اثر هنری فیلم گرفتند و آن را به عنوان NFT فروختند.

این دوقلو دیجیتال را به سطح جدیدی می برد. آیتم فیزیکی از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند NFT است.

burning banksy - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

این روندها نشان می دهد که NFT و هنر دیجیتال فقط برای هنرمندان جوان و تازه کار نیستند، بلکه در حال خزیدن به دنیای هنر سنتی هستند. و ممکن است روزی آنها را تصاحب کنند.

9. NFT ها و سلامت …

همه ما شنیده ایم که داده ها با ارزش ترین دارایی در اقتصاد دیجیتال هستند . اما بسیاری از مردم راه های بسیار کمی برای کسب درآمد از داده های شخصی خود دارند.   

Aimedis در حال تلاش برای تغییر آن است. آنها اولین بازار NFT پزشکی و علمی را راه اندازی کرده اند که امکان خرید و فروش داده های پزشکی را به عنوان NFT فراهم می کند.

از طریق Aimedis، بیماران می‌توانند داده‌های پزشکی خود را به NFT تبدیل کنند تا به شرکت‌های دارویی فروخته شوند. این به بیماران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات پزشکی شخصی خود را در اختیار داشته باشند و از آن درآمد کسب کنند و جریان‌های درآمدی جدیدی را برای کسانی که مایل به مشارکت هستند فراهم می‌کند.

اما NFT های پزشکی عجیب تر می شوند.

استارت آپ مستقر در سنگاپور، Engin، یک پروژه NFT به نام Health Hero ایجاد کرده است که یک ماموریت ساده دارد: آوردن سلامت و شادی برای بیش از 1 میلیارد نفر.

چگونه برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی می کنند؟

NFT های رفاه (W-NFTs).

وقتی برای Health Hero ثبت نام می کنید، یک W-NFT دریافت می کنید که آن را با دستگاه ها و برنامه های ردیابی مانند Apple Health، Google Fit و FitBit پیوند می دهید.

با ورزش، مدیتیشن و خوب غذا خوردن، می توانید W-NFT خود را رشد و توسعه دهید، به آن ویژگی های منحصر به فرد جدیدی بدهید و آن را به طور فزاینده ای کمیاب کنید.

این W-NFT ها را می توان خرید و فروش کرد، بنابراین هرچه بیشتر ورزش کنید، W-NFT شما کمیاب تر و ارزشمندتر می شود.

و البته، آنها متاورس خاص خود را دارند، Health Hero City.

wellbeing nfts - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

Deloitte  پیش‌بینی می‌کند که فناوری بلاک چین ممکن است با «قرار دادن بیمار در مرکز اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی و افزایش امنیت، حریم خصوصی و قابلیت همکاری داده‌های سلامت»، مراقبت‌های بهداشتی را متحول کند.

با توجه به مسائل مربوط به پاسپورت‌های واکسیناسیون تقلبی و نگرانی‌ها در مورد آسیب‌پذیری‌های ذخیره‌سازی متمرکز داده‌های اطلاعات حساس پزشکی، NFT و بلاک چین ممکن است در سال‌های آینده بیشتر و بیشتر در پزشکی و سلامت ادغام شوند.

10. NFTs و امور مالی …

در سه ماهه سوم سال 2021، حجم فروش NFTها 10.7 میلیارد دلار برآورد شد. این نوع پول بدون جلب توجه دنیای مالی خرج نمی شود.

ارزش بازار NFT میلیاردها دلار است، اما NFTها دارایی های سوداگرانه و غیرقابل تعویض هستند. مانند املاک و مستغلات، شما نمی توانید از NFT ها فقط با خرید و نگه داشتن آنها درآمد کسب کنید.

آنها باید فروخته شوند و در بازار حرکت کنند تا اقتصاد NFT کار کند و سرمایه گذاران سود ببرند.

خدمات جدید با استفاده از NFT به عنوان وثیقه برای وام ها این امکان را فراهم می کند. مانند تقسیم بندی، این به سرمایه گذاران NFT اجازه می دهد تا نقدینگی خود را بدون قربانی کردن مالکیت از سرمایه گذاری های خود به دست آورند.

فرض کنید یک NFT میلیون دلاری در کیف پول دیجیتال خود دارید، اما هیچ پولی در بانک خود ندارید. شما یک فرصت سرمایه گذاری را می بینید که معتقدید بازده قابل اعتمادی را به همراه خواهد داشت، اما مایل نیستید از NFT ارزشمند خود جدا شوید. خدماتی مانند Drops به شما این امکان را می دهد که با قرار دادن NFT های خود به عنوان وثیقه، وام بگیرید. به آن مانند یک وام مسکن فکر کنید، شما از دارایی خود برای ایجاد نقدینگی استفاده می کنید.

دنیای ارزهای رمزپایه و امور مالی غیرمتمرکز در حال رونق است و NFT ها قطعاً جایگاهی پشت میز دارند.

  • در میان گمانه زنی ها در مورد آینده NFT ها در امور مالی، ادعاهایی وجود دارد که NFT ها می توانند مشکلات تامین مالی زنجیره های تامین طولانی را حل کنند.
  • بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اکنون تنها بر روی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های NFT و Web 3.0 متمرکز شده‌اند.
  • حتی ویزا در حال ورود به صحنه NFT است. آنها 150000 دلار برای یک CryptoPunk خرج کردند و اعلام کردند که “زمینه ای را برای امکان پذیرسازی NFT ها و سایر دارایی ها در آینده ایجاد خواهند کرد.”

11. مقیاس بندی بلاک چین ها، مقیاس گذاری وب سایت ها …

مقیاس پذیری یک موضوع داغ در دنیای رمزنگاری است. با افزایش جذب ارزهای دیجیتال و NFT، رهبران فکری در فضای کریپتو نگران هستند که زنجیره‌های بلوکی نتوانند از عهده افزایش حجم داده‌ها و حجم تراکنش برآیند.

بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، مطالب زیادی در این مورد نوشته است . ایلان ماسک در این مورد توییت کرده است. و مقیاس پذیری نقطه فروش کلیدی در پشت چندین پروژه رمزنگاری جدید است.

تمرکز زیادی روی این موضوع وجود دارد و بسیاری از ذهن‌ها برای حل مقیاس‌پذیری بلاک چین تلاش می‌کنند، با امید زیادی به اتریوم 2.0 . بنابراین در اینجا ما بر روی نوع مقیاس‌پذیری که کمی ساده‌تر و قابل حل است تمرکز می‌کنیم: مقیاس‌پذیری وب‌سایت و اپلیکیشن.

درست مانند بلاک چین ها، وب سایت ها و سرورها بی نهایت مقیاس پذیر نیستند. وب‌سایت‌ها ظرفیت‌هایی دارند و بسیاری از پروژه‌های جدید NFT با این مسئله مواجه هستند که نمی‌توانند سیستم‌های خود را متناسب با تقاضای بالا برای NFT‌ها مقیاس کنند.

مرتبط:  چرا مقیاس گذاری وب سایت شما بسیار سخت است

با هجوم کاربران به وب‌سایت‌ها، نسخه‌های تبلیغاتی NFT بازارها از OpenSea گرفته تا  Christie’s و Makersplace را  به  هم ریخته است.

کسب‌وکارهای NFT به سرعت متوجه می‌شوند که علاقه به NFT اغلب از ظرفیت وب‌سایت‌هایشان بیشتر است. با توجه به اینکه مشتریان منتظر عرضه محصولات منصفانه، منظم و بدون مشکل هستند، کسب و کارهای NFT به دنبال راه های جدیدی برای  کنترل افزایش ترافیک  ناشی از انتشار NFT هستند. و  اتاق های انتظار مجازی  نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کنند.

top shot waiting room - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

در یک اتاق انتظار مجازی، وقتی از ظرفیت سایت یا برنامه فراتر رود، بازدیدکنندگان با استفاده از مستقیم HTTP 302 به اتاق انتظار مارک روی سرور دیگری هدایت می شوند. سپس آنها به وب‌سایت برمی‌گردند و به ترتیبی که اول می‌شوند، به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهند ترافیک آنلاین را کنترل کنند و یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند. 

بازارهایی مانند  NBA Top Shot ، DraftKings ، و Sandbox اتاق‌های انتظار مجازی را برای مدیریت ترافیک خود پیاده‌سازی کرده‌اند و اطمینان حاصل می‌کنند که عرضه NFT به طور منصفانه و روان انجام می‌شود.

sanbox virtual waiting room - یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

از آنجایی که NFT ها توسط شرکت های بزرگ و افراد مشهور پذیرفته می شوند و همچنان به سرفصل اخبار و اختلال در صنایع بزرگ ادامه می دهند، تقاضا برای NFT ها همچنان افزایش می یابد.

و در حالی که توسعه‌دهندگان سخت کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که بلاک‌چین‌ها برای پاسخگویی به این تقاضا، مقیاس می‌شوند، بسیاری از کسب‌وکارهای NFT به موضوع مقیاس‌پذیری برای سرویس‌های وب خود توجه نمی‌کنند.

آینده NFT ها …

فضای NFT به سرعت در حال تغییر است. در حین نوشتن این مطلب، پروژه های جدید NFT هر روز ظاهر می شوند. از دولت متروپولیتن بوسان در کره که کنفرانس NFT را اعلام کرد ، تا شورای بین‌المللی کریکت که NFT‌های کریکت را راه‌اندازی کرد، تا CoinRunners که با فروش NFT یک فیلم را تامین مالی می‌کند.

چند روند ثابت NFT در سال گذشته رشد مداوم آنها، افزایش علاقه به آنها و کاربردهای روزافزون آنها بوده است.

آینده ای که این روندهای NFT ترسیم می کنند، آینده جالبی است. در حالی که بسیاری از مردم نگران پیامدهای متاورز و ظهور هوش مصنوعی هستند، این آینده ای پر از احتمال است. 

این آینده ای است که شکاف بین مصرف کنندگان و سازندگان را پر می کند، به دارایی های دیجیتال ارزش و امنیت می بخشد، و آینده ای است که چه خوب و چه بد، جهان را تکان خواهد داد.

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 25, 2022
گذاشتن نظر
1

سپاس از شما در خصوص بارگذاری این محتوای عالی

یازده روند هیجان انگیز NFT در آینده | اولین بازار NFT ایران

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 25, 2022

ممنونم از حسن توجه شما …

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1591 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات