کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست؟

1

2b6cf8e985728994885ec1ae3b951336464f801c 291 - کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست؟پ

کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست؟

کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست و نحوه کود دهی به آن چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست؟

آیا می دانید آماریلیس در آب با شادی رشد می کند؟ این درست است و با مراقبت مناسب از آماریلیس در آب ، گیاه حتی شکوفا خواهد شد. البته ، پیازها نمی توانند در طولانی مدت در این محیط بمانند ، اما این یک روش عالی برای لذت بردن از گلهای نمایشی در طول زمستان است که همه چیز ترسناک به نظر می رسد. آیا می خواهید در مورد پیاز آماریلیس رشد یافته در آب بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب
پیاز و آب آماریلیس
اگرچه اکثر پیازهای آماریلیس در داخل خانه با استفاده از خاک مجبور می شوند ، همچنین می توان آنها را به راحتی ریشه داد و در آب نیز رشد داد. نکته اصلی که باید در هنگام پرورش آماریلیس در آب در خاطر داشته باشید این است که اجازه ندهید لامپ خود در تماس با آب قرار گیرد ، زیرا این امر باعث پوسیدگی می شود. می پرسید پس چگونه این کار انجام می شود با استفاده از شیشه ای که به طور خاص برای تحمیل پیاز در آب طراحی شده است ، از آسان بودن کار آماریلیس در آب شگفت زده خواهید شد. در حالی که کیت های تخصصی موجود است که این کار را آسان می کند ، اما لازم نیست. تمام آنچه شما نیاز دارید یک لامپ آماریلیس ، یک گلدان یا شیشه کمی بزرگتر از لامپ ، مقداری سنگ ریزه یا سنگریزه و آب است. در بعضی موارد ، سنگهای شن نیز نیازی نیست ، اما احساس می کنم جذاب تر به نظر می رسد.
پرورش آماریلیس در آب
پس از تهیه هر آنچه که نیاز دارید ، وقت آن است که لامپ خود را درون گلدان قرار دهید. ابتدا با افزودن شن ، سنگریزه یا سنگهای تزئینی شروع کنید. بسته به نوع شیشه استفاده شده ، این ممکن است حدود 4 اینچ (10 سانتی متر) عمق داشته باشد ، یا 2/3 – 3/4 راه کامل باشد. برخی از افراد همچنین دوست دارند زغال آکواریوم را به ماسه اضافه کنند ، این امر به جلوگیری از بو کمک می کند. لامپ خود را با اصلاح هرگونه ریشه خشک و قهوه ای آماده کنید. شما می خواهید ریشه پیازهای آماریلیس در آب گوشتی و سفید باشد. اکنون طرف ریشه پیاز را به سمت پایین روی محیط شن قرار دهید ، کمی آن را به داخل آنها فشار دهید اما یک سوم بالای لامپ را در معرض بگذارید. تقریباً به اندازه یک اینچ زیر پایه لامپ آب اضافه کنید. این مهم است. پایه پیاز و ریشه باید تنها قسمتهایی باشد که آب را لمس می کند. در غیر این صورت ، پوسیدگی لامپ رخ می دهد.

آماریلیس در مراقبت از آب

مراقبت از آماریلیس در آب پس از کاشت آغاز می شود. شیشه خود را در طاقچه آفتابی قرار دهید. درجه حرارت حداقل 60-75 درجه فارنهایت (15-23 درجه سانتیگراد) را حفظ کنید ، زیرا لامپ به گرما کمک می کند تا به جوانه زدن کمک کند. مراقب سطح آب باشید ، روزانه چک کنید و در صورت لزوم اضافه کنید – تعویض آب یک بار در هفته ترجیح داده می شود. در طی چند هفته یا یک ماه دیگر ، باید شروع به مشاهده یک شاخه کوچک از بالای لامپ آماریلیس کنید. همچنین باید رشد ریشه بیشتری در داخل شن ها مشاهده کنید.

گلدان را مانند هر گیاه خانگی بچرخانید تا رشد یکنواخت داشته باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود و نور زیادی دریافت کند ، گیاه آماریلیس شما باید در نهایت شکوفا شود. به محض کمرنگ شدن گلها ، شما باید یا برای رشد مداوم آماریلیس را به خاک پیوند بزنید یا می توانید آن را بیرون بریزید. همیشه آماریلیس هایی که در آب پرورش می یابند عملکرد خوبی ندارند که در خاک رشد می کنند ، اما هنوز هم یک پروژه ارزشمند است. گفته شد ، اگر تصمیم به ادامه رشد گیاه آماریلیس خود بگیرید ، ممکن است دو سال طول بکشد تا دوباره شکوفا شود.
amaryllis in water 400x320 - کود مناسب گل آماریلیس قرمز چیست؟

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل آماریلیس قرمز :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل آماریلیس قرمز :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل آماریلیس قرمز  :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2707 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات