کود مناسب برای درخت گریپ فروت چیست؟

2

6ab46076484cd6000884555b72cc6500d19421dd 290 - کود مناسب برای درخت گریپ فروت چیست؟

کود مناسب برای درخت گریپ فروت چیست؟

چه کودی مناسب درخت گریپ فروت است و جدول کودهی درخت گریپ فروت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب برای درخت گریپ فروت چیست؟

درختان گریپ فروت (Citrus paradisi) که برای مناطق مقاوم 9 تا 11 وزارت کشاورزی ایالات متحده مناسب هستند ، به آبیاری برنامه ریزی شده و آفتاب کامل نیاز دارند. یکی از جذاب ترین خوراکی های زینتی برای آب و هوای معتدل ، گل های معطر و سفید بهاری و به دنبال آن میوه های رنگارنگ و خوراکی است. همچنین درخت گریپ فروت کوتوله کوچکتر که می تواند در یک ظرف پاسیو در آفتاب کامل رشد کند ، برای پاسیو و باغها و ظروف کوچکتر مناسب است. ارتفاع درختان گریپ فروت استاندارد می تواند به 20 تا 25 فوت برسد و اعتقاد بر این است که ترکیبی است بین نارنجی و پوملو (Citrus maxima) ، یک نسخه بزرگ سبز روشن تا زرد و شیرین تر از گریپ فروت ترش.
شرایط ایده آل برای رشد
پرورش گریپ فروت برای داشتن بهترین محصول به آب و هوای گرم و آفتابی در تمام طول سال نیاز دارد. در مناطق مرزی هنوز می توانید با تولید آب و هوای میکرو محافظت شده ، گریپ فروت پرورش دهید. درختان گریپ فروت خود را در نزدیکی دیواره جنوبی یا غربی بکارید ، با رنگ های سفید یا کمرنگ رنگ منعکس شده است تا آفتاب و گرما را منعکس کند. شما همچنین می توانید درختان گریپ فروت را در نزدیکی گیاهان همیشه سبز بکارید تا از آنها در برابر وزش باد خنک تر و هوای سرد محافظت کنید
کاشتن
درختان گریپ فروت به خاک زهکشی شده و عاری از علف های هرز احتیاج دارند که در آن آب ایستاده ای جمع نشود ، مانند خاک های لومی آلی. آنها همچنین باید در مناطق بدون سرما کاشته شوند ، زیرا درختان گریپ فروت نسبت به درجه حرارت پایین بسیار حساس هستند که می تواند رشد آنها را متوقف کند و میوه را از بین ببرد. طبق کتاب Sunset Western Garden Book ، نیتروژن ماده اصلی در رشد موفقیت آمیز درختان گریپ فروت است. قبل از کاشت ، خاک را از نظر این ماده غذایی حیاتی آزمایش کنید.
مراقبت از گیاه
اگر درختان گریپ فروت خود را در مناطق هم مرز با مناطق مقاوم USDA 9 تا 11 می کارید یا منطقه شما ممکن است گاه به گاه یخبندان بزند ، برای جلوگیری از آفتاب گرفتن ، اواخر پاییز تنه درختان را با نوار درخت یا کاغذ سنگین بپیچید ، شرایطی که هنگام یخ زدن پوست ایجاد می شود بعد از اوج و هوای تابستانی آب حداقل هر دو هفته یکبار درختان را تثبیت می کند ، اما همیشه قبل از اینکه دوباره آبیاری کنید ، اجازه دهید خاک خشک شود تا از ایستادن آب جلوگیری کنید. درختان گریپ فروت بدون مالچ عملکرد بهتری دارند ، اما شما هنوز هم باید زمین را در اطراف تنه پاکسازی علف های هرز و علف هایی کنید که مواد مغذی درخت را شیره می کنند
PH خاک و کود
pH خاک را اسیدی تر نگه دارید ، در حدود 6.0 تا 6.5. می توانید pH خاک را هر چند فصل رشد آزمایش کرده و سنگ آهک دولومیت به آن اضافه کنید تا در صورت لزوم pH آن افزایش یابد. برای کاهش pH می توانید گوگرد اضافه کنید. هنگام کاشت گریپ فروت در فلوریدا ، درختان را سه بار در سال با کود مرکبات کود دهید. در کالیفرنیا ، فقط نیتروژن اضافه کنید. بهترین شرط شما این است که خاک اطراف پایه ریشه را آزمایش کنید تا مطمئن شوید درخت گریپ فروت شما تمام مواد مغذی مورد نیاز را دارد. کیت آزمایش خانگی و مراقبت از مرکبات در بیشتر مراکز بزرگ باغ موجود است.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) درخت گریپ فروت
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) درخت گریپ فروت
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) درخت گریپ فروت

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1920 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات