کود مناسب برای درخت کیوی چه کودی است؟

2

a93734776ee8b9d034a2795b869a92a6f166ad12 290 - کود مناسب برای درخت کیوی چه کودی است؟

کود مناسب برای درخت کیوی چه کودی است؟

بهترین زمان کود دهی برای درخت کیوی چه موقعی است و چه کودی مناسب ان است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب برای درخت کیوی چه کودی است؟

گیاه کیوی یک درخت انگور با رشد سریع است که در خاکهای آفتابی و اسیدی عملکرد خوبی دارد. اگر در حال افزودن کیوی به باغ خود هستید ، برای حمایت از تاک ها ، یک سیستم مضراب را در نظر بگیرید. از آنجا که کیوی به برخی از شرایط مغذی حساس است ، قبل از کاشت بذر یا پیوند ، از آزمایشگاه دانشگاه محلی خود آزمایش خاک بگیرید
اطلاعات کلی
شایع ترین کمبود عناصر غذایی در گیاهان کیوی ، ازت کم است. گیاهان کیوی نیاز زیادی به نیتروژن دارند و بهتر است با کود مرکبات یا درخت آووکادو بارور شوند ، زیرا این گیاهان به عناصر غذایی مشابهی نیاز دارند. شما می توانید از کودهای دانه ای یا مایع برای گیاهان کیوی استفاده کنید. اگر از کود دانه ای استفاده می کنید ، از استفاده آن به مقدار غلیظ اجتناب کنید و آن را در کل منطقه ریشه پخش کنید. برای جلوگیری از آسیب ریشه از مصرف بیش از 20 پوند کود مایع در هر بار مصرف خودداری کنید
زمان و مقدار
گیاهان بالغ کیوی که بیش از 6 سال سن دارند معمولاً هر سال حدود 1 پوند نیتروژن در تاک استفاده می کنند ، طبق برنامه افزودنی دانشگاه ایالتی اورگان. نیمه اول فصل رشد زمان ویژه ای برای رشد و نمو کیوی است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، گیاهان کیوی را وقتی شروع به رشد جوانه می کنند ، کود دهید ، که معمولاً در ماه مارس است ، و دوباره دقیقاً قبل از تنظیم میوه ، که معمولاً در ماه مه یا ژوئن برگزار می شود ، کود دهید
چگونه کود دهی کنیم
گیاهان کیوی به کودها حساس هستند و همچنین به سوختن نیتروژن حساس هستند ، بنابراین دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید تا از آسیب دیدن گیاه جلوگیری کنید. با تجزیه و تحلیل خاک مشخص خواهد شد که آیا گیاهان کیوی شما به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند یا خیر. برای اطمینان از انتقال مواد مغذی ، هنگام کوددهی باید خاک مرطوب باشد. پسوند دانشگاه ایالتی اورگان توصیه می کند گیاهان کیوی خود را آبیاری کنید ، سپس چند روز صبر کنید تا بارور شود. کوددهی پس از بارندگی نیز روش خوبی برای اطمینان از رطوبت مناسب است
ملاحظات دیگر

برخی شرایط خاک می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که شبیه کمبود مواد مغذی است ، اما در واقع مسائل دیگر ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، اگر pH خاک شما خیلی زیاد باشد ، گیاهان کیوی ممکن است علائم کمبود مواد مغذی مانند زردی و ریزش برگها را نشان دهند. در این شرایط ، استفاده از کود باعث حل مشکل نمی شود. به همین دلیل ، مهم است که قبل از استفاده کود در گیاهان کیوی ، یک تجزیه و تحلیل کامل خاک از سطح مواد مغذی و همچنین pH خاک به دست آورید.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) درخت کیوی
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) درخت کیوی
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) درخت کیوی

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2462 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات