کود مناسب برای درخت بالنگ چیست؟

2

63d7448c8f663c2c396fcb34f74f8c6bad9cf3c2 291 - کود مناسب برای درخت بالنگ چیست؟

کود مناسب برای درخت بالنگ چیست؟

چه زمانی برای کوددهی درخت بالنگ مناسب است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب برای درخت بالنگ چیست؟
اطلاعات عمومی گیاهان
بالنگ از خانواده مرکبات است. این ماده عمدتا به دلیل پوستی است که از آن برای تهیه مربا خوشمزه استفاده می شود. اصالتاً از استان های گالان و مازندران در شمال ایران است. آنچه آن را از سایر مرکبات متمایز می کند شکل بسیار بزرگ ، زرد و مانند گلابی آن است. میوه و شکوفه ها رایحه شگفت انگیزی دارند. این درخت زیبا همیشه سبز است و می توان آن را بلند پرورش داد و سایه خوبی ایجاد کرد. نواحی نزدیک گلین و مازندران ، ایران مربا بسیار خوشمزه ای تولید می کند که از پوست و پوست میوه رسیده درست شده است.
اندازه بالغ
درختان مرکبات به طور کلی هرس می شوند و طول آنها حدود 10-20 فوت است. درختان مرکبات خود را با فاصله حدود 10 فوت بکارید. فضای بیشتری فراهم کنید تا درخت مرکبات بزرگتر شود. درختان مرکبات تجاری اغلب با فاصله 15 فوت با ردیف های 20 فوت برای ماشین آلات کاشته می شوند.

یک درخت مرکبات به شکل استاندارد دارای یک تنه و یک سایبان است که به طور کلی چند فوت از زمین شروع می شود ، در نهایت جایی که افراد می توانند راه بروند یا زیر آن بنشینند. درختان مرکبات کوتوله از نظر ژنتیکی با درختان مرکبات استاندارد یکسان هستند. نکات به سادگی وقتی درخت بسیار جوان است اصلاح می شوند تا گیاه مانند بوته ای بزرگ گردتر شود. درختان مرکبات کوتوله به دلیل سایبان پایین تر آسان تر برداشت می شوند ، اما شما هرگز نمی توانید در سطح زمین نشسته و مناطق وسیع تری را اشغال کنید. شما همیشه در کنار یک درخت مرکبات کوتوله باشید ، و زیر بار نخواهید رفت. درختان مرکبات کوتوله برای ظروف و نگهداری یک درخت کوتاهتر برای جلوگیری از انسداد دید بسیار مناسب هستند.
اطلاعات مراقبت از گیاهان
چگونه آب بدهیم
درختان تازه کاشته شده باید حدود دو بار در هفته آبیاری شوند. فرکانس را بر اساس شرایط آب و هوایی و نوع خاک تنظیم کنید. در اطراف منطقه قطره ای یک چاه یا حوضچه آب ایجاد کنید تا آب برای ریشه های درخت جمع شود. آب کافی برای اشباع کل منطقه ریشه تأمین کنید. برای دادن آب کافی به مدت 20 دقیقه آب پاش را اجرا کنید. سیستم حباب ساز می تواند در مدت زمان 6 دقیقه آب کافی تأمین کند در حالی که سیستم اشباع به مدت 2 ساعت برای اشباع خاک کار می کند
کود و تغذیه گیاهان
با یک کود متعادل درختان مرکبات را بارور کنید. از توصیه های کلی سازندگان استفاده کنید. منابع آلی کود شامل کود و کنجاله خون است. کنجاله استخوان منبع عالی فسفر است. پتاس اغلب به عنوان ورودی پتاسیم آلی در کشاورزی استفاده می شود. کودهای مخصوصی که حاوی مقدار متعادل NPK هستند معمولاً در دسترس هستند و اغلب به عنوان غذای مرکبات فروخته می شوند.
برداشت و مدیریت آفات
اصول مدیریت تلفیقی آفات ، پاکیزگی و استفاده از ترکیبی از روش ها است. این بدان معناست که وقتی جمعیت آفت به آستانه ای می رسد که نیاز به اقدام دارد ، از سموم آلی استفاده می کنیم. روغن های باغبانی مانند روغن Neem یک آفت کش آلی است که حشرات ریز و نرم بدن را کنترل می کند. از بوردو و Liqui-cop ارگانیک برای مدیریت قارچ هایی که باعث بیماری هایی مانند کپک پودری ، زنگ زدگی و فرهای برگ می شوند ، استفاده کنید.

یک محیط تمیز ، عاری از علفهای هرز و میوه های ریخته شده که حشرات میزبان هستند و یا حیوانات را به خود جلب می کنند ، نگه دارید. وقتی میوه به اندازه رسید و در داخل خانه ذخیره کنید برداشت کنید. برای محافظت از برداشت خود در برابر سایر حیوانات از مواد دافع و تور پرندگان استفاده کنید.

منبع : paradisenursery.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) درخت بالنگ :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) درخت بالنگ :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) درخت بالنگ :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2531 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات