کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

1

شرح بوجود آمدن کرم داخل سیب و گیلاس .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده ژوئن 14, 2021
گذاشتن نظر
1

سپاس فراوان از شما آقاي جعفري .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2019
گذاشتن نظر
1

باسلام و عرض ادب و احترام

bc691a3e88150e0917026a750ae0ea16e2e005cc 61 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟65c912837f10c4205d7b37577df6b5de00873483 61 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

تخم مگس گیلاس: زرد رنگ و بیضوی کشیده وطول آن در حدود 8/0 میلی متر است رنگ لارو پس از تکمیل، سفید شکری مایل به زرد می باشد.

خسارت اصلی توسط لاروهای مگس گیلاس ایجاد می شود که با تغذیه از گوشت یا پریکارپ میوه موجب تخریب بافت میوه میشوند ، یک نوع رسیدن و لهیدگی در میوه ایجاد کرده و عملاً آن را غیر قابل استفاده می سازد. مگس گیلاس به واریته های مختلف آلبالو و گیلاس که پوست نازک دارند بیشتر حمله می کند. علائم خسارت مگس گیلاس مشابه مگس میوه مدیترانه ای می باشد

5f7ff7301dd8b7fc2129efbedd103b306b5f4d19 61 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟97f180b7899658d01330a247171749a159653477 61 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟6eec57bdd2eee119982c88326233d731985954c2 61 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

مگس سیب :لارو پس از اتمام تغذیه، میوه را ترك کرده و از نظر رفتاري، بدن خود را به صورت خمیده درآورده و خود را بر روي زمین پرتاب میکند. سپس به درون خاك رفته و تبدیل به شفیره میشود. شفیره مذکور تا اواسط اردیبهشت، به همان حال مانده و بسته به منطقه همزمان با تغییر رنگ ارقام دیررس، به حشره کامل تبدیل و چرخه تکرار می گردد.

شب پره‏-های ماده پس از جفت‏گیری، شبانه تخم‏های خود را روی برگ‏های نزدیک گل‏ها و در نسل‏های بعدی روی میوه یا دم میوه قرار می‏دهند. لاروهای جوان پس از مختصر تغذیه داخل میوه ‏ها جوان می شوند و از گوشت میوه تغذیه می نمایند لاروهای کامل پس از تغذیه، میوه را ترک نموده و به پناهگاه خود رفته و شروع به تنیدن پیله می نمایند.

حسین قدیری تغییر وضعیت برای انتشار فوریه 10, 2020
گذاشتن نظر
0

بال خالدار Drosophila توضیحات کلی Drosophila spotted wing (SWD) یک آفت مگس سرکه وارداتی است که اولین بار در کالیفرنیا در سال 2008 یافت شد و اولین بار در سپتامبر 2009 در کلونا مشاهده شد.

این یک آفت جدی میوه است زیرا بر خلاف مگس سرکه دیگر که به میوه های پوسیده حمله می کند ، ماده SWD ماده با تخمگذار اره مانند خود (دستگاه تخمگذاری) به میوه رسیده سالم و سالم صدمه بزنید. 

لاروها درون میوه ایجاد می شوند و میوه ها نرم و غیرقابل بازاریابی می شوند. 

میزبان گیلاس و سایر میوه های نرم ، توت (توت فرنگی ، تمشک ، بلوبری ، توت سیاه). میزبانان غیر محصول شامل شاه توت آبی ، توت سیاه ، انگور اورگان و توت هستند.

خسارت بال زن لکه دار بال ، تخمگذاری می کند و زیر پوست میوه رسیده است. 

این امر باعث ایجاد فرورفتگی های کوچک (نیش زدن) روی سطح میوه می شود (شکل 1). مگس سرکه های دیگر ممکن است در میوه های آسیب دیده تخم بگذارند.

 لاروها درون میوه تغذیه می کنند ، باعث نرم شدن ناحیه تغذیه می شوند ، مناطق غرق شده روی میوه ها گاهی اوقات مایعات ترشح می کنند.

 آسیب می تواند محل ورود عفونت توسط قارچ ها و باکتری های ثانویه باشد. 

سایر گونه های drosophila تخم در میوه های آسیب دیده تخم می گذارند بنابراین لاروها باید برای بزرگسالان پرورش داده شوند تا SWD را تأیید کنند. SWD%20damage%20to%20peach%20png - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20Damage%20to%20cherries%20png - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20damage%20to%20plum%20png - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

شکل 1. آسیب drosophila بال خالدار به هلو و گیلاس ، توجه داشته باشید اسکار تخمگذاری (پیکان).

 برخی از میوه های آلوده علائم آسیب دیده را نشان نمی دهند. 

اعتبار عکس: وزارت کشاورزی پیش از میلاد شناسایی لارو – کرم کوچک به رنگ سفید تا کرم ، تا 4 میلی متر (شکل 2)   SWD%20larvae%20in%20plum - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20larva%20on%20cherry - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ شکل 2. لارو drosophila بال چپ ، خالدار در آلو ؛ راست ، لارو SWD روی گیلاس. اعتبار عکس: وزارت کشاورزی پیش از میلاد. شفیره ها – قهوه ای به طول 3 میلی متر با دو ساقه در یک انتهای آن با پیش بینی های انگشت مانند. در داخل یا خارج میوه آلوده ایجاد می شود (شکل 3). SWD%20pupa%20extending%20from%20infested%20fruit - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20pupae%20outside%20infested%20fruit - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ شکل 3. شاخه شپشه drosophila چپ ، خالدار که از میوه های آلوده گسترش می یابد.

 شفیره های SWD در خارج از میوه آلوده. اعتبار عکس: وزارت کشاورزی پیش از میلاد.

بزرگسالان – شبیه مگس سرکه ، طول بدن 2-3 میلی متر ، چشم های قرمز ، بدن قهوه ای کم رنگ ، مردان به سمت انتهای هر بال لکه ای دارند.

 ماده ها لکه های سیاه روی بالهای خود ندارند اما دارای تخمگذاری مانند اره (ساختار تخمگذاری در انتهای بدن) هستند (شکل 4). SWD%20male - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20female%20composite - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

شکل 4. نر بالغ drosophila بال چپ ، خالدار با لکه های بال. راست ، زن بالغ SWD. Inset تخمدان را نشان می دهد. 

اعتبار عکس: شیلا فیتزپاتریک ، AAFC کانادا. تاریخ زندگی دروزوفیلا بال خالدار با پرواز بزرگسالان زمستان گذرانی می کند و در بهار ظهور می کند.

 در داخل کشور قبل از میلاد ، بزرگسالان از آوریل – نوامبر حضور دارند.

 ماده ها در میوه های رسیده تخم گذاری می کنند. 

تخمها طی 72- 12 ساعت جوجه ریزی می شوند ، لاروها درون میوه تغذیه می شوند و طی 3-13 روز بالغ می شوند. شفیره ها در داخل یا خارج میوه یا در خاک تشکیل می شوند. بزرگسالان از میوه های افتاده و پوسیده تغذیه می کنند.

 بزرگسالان بیشترین فعالیت را در دمای بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد دارند.

 در دمای بالاتر از 30 درجه سانتیگراد فعالیت و طول عمر کاهش می یابد ، تخمگذاری کاهش می یابد و مردان عقیم می شوند. 

تخمین زده می شود که drosophila بال خالدار می تواند 3-9 نسل / سال در کانادا تولید کند. گیلاس حساس به حمله از رنگ کاه / صورتی است.  

نظارت بر drosophila بال خالدار را از ماه مه با تله های خانگی یا تله های drosophila بال خالدار تجاری کنترل کنید (شکل 5). 

تله ها را می توان از فنجان های اغذیه فروشی با سوراخ 4-5 سوراخ ساخته شده (از مته 3/16 اینچی استفاده کرد) در یک طرف ظرف برای ورود مگس استفاده کرد. 

حفره ها نباید خیلی بزرگ باشند و یا حشرات بزرگ دیگر بتوانند وارد شوند (شکل 5). 

حدود 1gar اینچ (4 سانتی متر) سرکه سیب خالص به دام و یک قطره صابون ظرف بدون بو اضافه کنید تا مگس ها را غرق کند. در نزدیکی سطح میوه در یک منطقه سایه دار دام را آویزان کنید. 

سرکه سیب را هفته ای یک بار جایگزین کنید و به دنبال مگس های نر (لکه های سیاه بال ها) در محلول سیب بگردید. 

محلول قدیمی سیب را روی زمین نریزید زیرا این کار مگس های بیشتری را به باغ جذب می کند.

 برای شناسایی مگس های نر از ذره بین یا لنز دستی استفاده کنید. برای شناسایی مگس های ماده به میکروسکوپ نیاز است. 

کلیدهای شناسایی در وب سایت وزارت کشاورزی موجود است:  برای کمک به شناسایی مگس با کارمندان وزارت کشاورزی BC یا خانه بسته بندی تماس بگیرید.

توجه: تله ها نشان دهنده وجود drosophila بال خالدار است. آنها اندازه گیری قابل اعتماد فشار جمعیت نیستند.  Deli%20cup%20trap - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟ SWD%20Trappit%20globe%20trap2 - کرم داخل سیب یا گیلاس به چه شکل به وجود می آید ؟

شکل 5. دام فنجانی Deli با طعمه سرکه سیب. سمت راست ، دام جهانی Trappit با طعمه Trece. اعتبار عکس: وزارت کشاورزی پیش از میلاد.

مدیریت کنترل بیولوژیکی تحقیقات در حال انجام در مورد حشرات درنده و زنبورهای انگلی برای کنترل drosophila بال خالدار وجود دارد.

کنترل فرهنگی سرویس بهداشتی میدانی برای کنترل خواب آلودگی بال خالدار بسیار مهم است.

 میوه های رسیده ، رسیده و فاسد آلوده را که به عنوان منبع غذایی لاروها برای تکامل کامل استفاده می کنند ، حذف و دور بیندازید. میوه های پوسته را در کیسه های پلاستیکی ببندید و یا دسته های پوسته را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید به مدت یک هفته در آفتاب گرم شود یا پوست ها را در سطل های زباله یا نیمه سطل های آستر دار با سطل های سطل قرار داده و حداقل 5 روز قبل از دفع آب بندی کنید یا آنها را به محل دفن زباله بفرستید دسترس. برداشت بلافاصله بعد از برداشت باغ باغ برای از بین بردن میوه روی زمین ممکن است کمک کند.

  کنترل شیمیایی وقتی گیلاس ها به رنگ کاه در می آیند ، یک محصول کنترلی توصیه شده استفاده کنید.  

برای مشاهده و بارگیری لیستی از محصولات کنترلی توصیه شده یا جدول زیر را مشاهده کنید. برای به حداقل رساندن خطر توسعه مقاومت به آفت کش ها ، گیلاس ها را از محصول محافظت کنید.

 برای همه موارد استفاده از برچسب محصولات ، از حداکثر تعداد برنامه در سال تجاوز نکنید. این محصولات فقط بزرگسالان را کنترل خواهند کرد ، نه مگس ها. الزامات MRL برای صادرات میوه را بررسی کنید. فواصل اسپری نزدیک به برداشت را سفت کنید. 

توجه: Admire ، Assail و GF-120 که برای کنترل مگس میوه گیلاس استفاده می شود ، کنترل drosophila بال خالدار را ندارد.

 مهم است که همه تولیدکنندگان یک منطقه آلوده در کنترل drosophila بال خالدار مشارکت داشته باشند زیرا یک باغ بدون کنترل به عنوان منبع آلودگی برای باغ های حساس مجاور عمل می کند.

 اسپری های حشره کش پس از برداشت را بلافاصله پس از برداشت برای کنترل مگس میوه گیلاس روی گیلاس ها بمالید.

 در Lapins ، Sweetheart ، Sonata و Santina درخواست تحسین کنید. 

دی متیوات برای انواع دیگر به خوبی کار می کند و همچنین پرواز با بال خالدار را کنترل می کند.      

ثبت نام خرید اضطراری تماس با شماره 09108158030 الزامات MRL برای صادرات میوه را بررسی کنید. فواصل اسپری نزدیک به برداشت را سفت کنید. حشره کشهای گروه 5 را برای مدیریت مقاومت با گروههای دیگر بچرخانید.

نام تجاری (ماده فعال) گروه محصول ثبت شده نرخ حداکثر تعداد از اسپری ها پیش از برداشت فاصله (روزها) ورود مجدد کارگر فاصله اسپری برچسب (روز) آفات دیگر کنترل می شود احتیاط ها و یادداشت ها نماینده   (spinetoram)

5

میوه سنگ 420 گرم در هکتار (170 گرم در هکتار)

3

5 (گیلاس) 3 (آلو ، آلو ، زردآلو) 1 (هلو ، شلیل) 12 ساعت

7

برگ برنده مگس میوه گیلاس زمان سمپاشی برچسب برای 3 بار استفاده در گیلاس 30 ، 12 و 5 روز قبل از برداشت است. سپردن  (spinosad)

5

میوه سنگ 364 میلی لیتر در هکتار (147 میلی لیتر در هکتار)

3

3 (گیلاس) خشک یادداشت ها را ببینید برگ برنده مگس میوه گیلاس ، شاخک شاخه هلو زمان سمپاشی برچسب برای 3 مورد استفاده از spinosads روی گیلاس 28 ، 10 و 3 روز قبل از برداشت است. حشره کشهای گروه 5 را برای مدیریت مقاومت با گروههای دیگر بچرخانید. امانت در تولید ارگانیک مجاز است.  1 (هلو ، شلیل) خشک

7 – 10

3 (آلو ، آلو ، زردآلو) خشک

7 -10

موفقیت (spinosad)

5

میوه سنگ 182 میلی لیتر در هکتار (74 میلی لیتر در هکتار)

3

3 (گیلاس) خشک یادداشت ها را ببینید برگ برنده شاخه شاخه هلو  1 (هلو ، شلیل) خشک

7 – 10

3 (آلو ، آلو ، زردآلو) خشک

7 – 10

اکسیرل (سیانترانیلی پرول)

28

میوه سنگ 1000 – 1500 میلی لیتر در هکتار (405 – 607 میلی لیتر در هکتار)

4

3

12 ساعت

7

شته ها برگ برنده مگس میوه گیلاس مخلوط مخلوط با قارچ کش Flint ، Pristine ، Cabrio ، Copper یا Captan نشود. 1 Malathion 85 E (مالاتیون)

1B

میوه سنگ 610-855 میلی لیتر / 1000 لیتر آب در هکتار (247 – 346 میلی لیتر / 405 لیتر آب در هکتار)

2

3

12 ساعت

7 – 10

شته ها ممکن است به مدت 5 روز موثر باشد. ممکن است باعث ریزش برگ یا مشکلات خاتمه میوه روی گیلاسها شود ، به خصوص وقتی گرم است یا در حجم کم آب. در دمای بالاتر از 20 درجه سانتیگراد بهتر کار می کند. انگور 880 میلی لیتر / 1000 لیتر آب در هکتار (356 میلی لیتر / 405 لیتر آب در هکتار)

1

3

12 ساعت – 3 روز (به برچسب مراجعه کنید)

1 حشره کش ماکو (سیپرمترین) در گذشته به Ripcord معروف بود

3

میوه سنگ 150 میلی لیتر در هکتار (61 میلی لیتر در هکتار)

1

2

12 ساعت

سرکوب SWD. باقیمانده کوتاه (3-5 روز) وقتی دما بیش از 25 درجه سانتیگراد باشد. ممکن است باعث شعله ور شدن کنه شود.  انگور 150 میلی لیتر در هکتار (61 میلی لیتر در هکتار)

1

2 (برداشت مکانیکی)

6 (برداشت دست)

12 ساعت -14 روز (به برچسب مراجعه کنید) Imidan 70 WP (فسمت)

1B

میوه سنگی (به جز گیلاس شیرین) 2.68 کیلوگرم در هکتار (1.08 kg / ac) 4 (آلبالو ، هلو) 3 (آلو)

7 (آلبالو)

14 (هلو ، آلو)

3 (آلبالو) 7 (هلو ، آلو)

شاخه شاخه هلو ، مگس میوه گیلاس از فاصله 10 تا 7 روزه اسپری استفاده کنید. روی گیلاسهای شیرین استفاده نکنید. 

انگور 2.2 کیلوگرم در هکتار (0.9 kg / ac)

3

14

14

از فاصله 10 تا 7 روزه اسپری استفاده کنید. 1 ثبت نام اضطراری  تماس با شماره 09108158030 مهندس قدیری                                                                                                                                                                                                                                            محصول زیر برای کنترل drosophila بال خالدار در کانادا ثبت نشده است ، اما برای سایر حشرات ثبت شده است.   نام تجاری (ماده فعال) گروه محصول ثبت شده حداکثر تعداد از اسپری ها پیش از برداشت فاصله (روزها) ورود مجدد کارگر آفت (ها) کنترل می شود احتیاط ها و یادداشت ها Cygon 480 EC / Lagon 480 E (dimethoate)

1B

گیلاس

1

21

45 (گیلاس صادراتی)

24 ساعت *

مگس میوه گیلاس شته ها در بزرگسالان SWD موثر است. برخی فعالیتهای سیستمیک در برابر تخمها و لاروهای SWD. سمیت شیمیایی برای برخی از انواع گیلاس ، به ویژه لاپین ها و انواع با نژاد لاپین ها. توجه : به هیچ وجه خودتان سموم و آفات کش برای محصولات تجویز نکنید مطالب بالا جهت تکمیل علوم میباشد و میبایست کارشناس با شماره مشاوره تلفنی نماید .  09108158030 جهت مشاوره میتوانید با شماره ذکر شده تماس بگیرید مهندس قدیری پاسخ گوی شما میباشد .

منبع محتوا از سایت ها و ژورنال های خارجی به زبان انگلیسی میباشد که ترجمه شده در اختیار شما گذاشته شده است :

منبع خارجی : bctfpg

حسین قدیری پاسخ ویرایش شده ژوئن 14, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها14385 times
  • پاسخ ها3 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات