کار با تاریخ و زمان در جاوااسکریپت چگونه است؟

0

کار با تاریخ و زمان در جاوااسکریپت چگونه است؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 18, 2020
گذاشتن نظر
1

کار با تاریخ و زمان در جاوااسکریپت چگونه است؟

یکی از قابلیت هاي جالب جاوااسکریپت، جمع آوري اطلاعات از سیستم کاربر و نمایش آنها در صفحات وب است. همانطور که می دانید HTML به تنهایی قادر به انجام چنین کاري نیست اما با کمک زبانهاي دیگر تحت وب مانند Javascript می تواند تا حدودي این مشکل را برطرف کند. شئ هایی در جاوااسکریپت وجود دارند که توسط متدهاي مختلف، اطلاعات مورد نیاز را از سیستم گرفته و در اختیار کاربران قرار می دهند. یکی از این اشیاء Date می باشد که به کمک آن می توانیم تاریخ و زمان سیستم را هنگام اجراي کد دریافت کنیم، سپس آنرا نمایش دهیم و یا اینکه در یک متغیر ذخیره کنیم تا در صورت لزوم از آن بهره گیریم. براي ایجاد شی اي از این نوع می توان به شکل زیر عمل کرد:

var d = new Date();

شی Date() تعداد هزارم ثانیه هاي گذشته از ساعت 12:00:00 روز 01/01/1970 تا زمان و تاریخ کنونی را در خود نگه داري می کند. این شی داراي متدي به نام  valueOf() می باشد که این مقدار را بر می گرداند. به عنوان مثال به کد زیر نگاه کنید:

<script type=”text/javascript”>
var d=new Date();
document.write(d.valueOf());
</script>

حاصل اجراي کد فوق می تواند عددي به شکل زیر باشد:

1269938333117

این شی داراي متد هایی است که از آن ها براي بدست آوردن جزئیات بیشتري از تاریخ و زمان استفاده نمود. علاوه بر متد هاي فوق ، شی Date از متدي به نام getTimezoneOffset() که اختلاف بین زمان محلی و زمان واحد  جهانی رابر حسب دقیقه بر می گرداند نیز پشتیانی می کند. به عنوان مثال این متد مقدار ٢١٠ را براي وقت محلی ایران برمی گرداند. (که همان اختلاف ٣:٣٠ دقیقه اي ساعت تهران نسبت به زمان واحد جهانی است. )

منبع : انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام تور مرکز اران و بید گل

برای اموزش های ویدیویی زبان جاوا اسکیریپت به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 18, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1788 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات