چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند ؟

0

چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند؟
چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند؟
کشاورزی ارگانیک ترکیبی منحصر به فرد از روشهای سازگار با محیط زیست با ورودی های خارجی کم است. این تعریف از جذب کربن است زیرا تمرکز آن بر پایداری بدون استفاده از کودهای مصنوعی ، سموم دفع آفات و غیره است. در اینجا ، ما به مفهوم کشاورزی ارگانیک ، ترسیب کربن و اینکه چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند ، می پردازیم.

شکیل انور

 

چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند؟

کشاورزی ارگانیک ترکیبی منحصر به فرد از روشهای سازگار با محیط زیست با ورودی های خارجی کم است. این ماده نه تنها به کودهای منشا آلی ، از جمله کمپوست ، کود ، کود سبز و کنجاله استخوان متکی است و بر تکنیک هایی مانند تناوب زراعی و کاشت همراه تأکید دارد بلکه بذرهای کاشته شده از طریق کشاورزی ارگانیک را نیز مورد تأکید قرار می دهد. قبل از اینکه به بحث در مورد “کشاورزی ارگانیک چگونه در جذب کربن کمک می کند؟” بپردازید ، ابتدا بدانید که “جذب کربن چیست؟”

 

” کشاورزی ارگانیک یک سیستم مدیریت تولید جامع است که از استفاده از کودهای مصنوعی ، سموم دفع آفات و ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی جلوگیری می کند ، آلودگی هوا ، خاک و آب را به حداقل می رساند و سلامت و بهره وری جوامع وابسته به گیاهان ، حیوانات و مردم را بهینه می کند. 

 

                                                                                               – کمیسیون Codex Alimentarius

 

ترسیب کربن چیست؟

Carbon cycle - چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند ؟

این فرآیند مربوط به جذب کربن و ذخیره طولانی مدت دی اکسید کربن در جو است. به عبارت دیگر ، می توان گفت این یک فرآیند حذف دی اکسید کربن از جو زمین است و سپس به صورت مایع یا جامد ذخیره می شود. می توان آن را از طریق جنگل و حفاظت خاک شیوه که موجب افزایش ذخیره سازی کربن (مانند بازسازی و ایجاد جنگل های جدید، تالاب ها، و مراتع) انجام می شود و یا کاهش CO 2 تولید گازهای گلخانه ای (مانند کاهش خاک ورزی کشاورزی و سرکوب آتش سوزی).

 

مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا

چگونه کشاورزی ارگانیک در جذب کربن کمک می کند؟

کشاورزی ارگانیک از جذب کربن تعریف می شود زیرا بر پایداری بدون استفاده از کودهای مصنوعی ، سموم دفع آفات و غیره تمرکز می کند. در این کشاورزی ، مالچ ارگانیک نقش مهمی در ترسیب کربن دارد. مالچ پاشی ارگانیک به پوشاندن خاک با هرگونه مواد آلی از جمله استفاده از کمپوست یا کود حیاطی مزرعه بر روی سطح خاک و به دنبال آن افزودن یک لایه ماده آلی خشک روی آن است.

این کمپوست شامل میکروبهای مفید همسو است ، جایی که ماده خشک غنی از کربن و ماده سبز سرشار از مواد ازته است. وقتی تجزیه این اجزا صورت می گیرد ، نسبت نیتروژن کربن در خاک 10: 1 می شود ، که برای تکثیر میکروب ها ایده آل است. این نوع روش های کشاورزی نه تنها حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد بلکه درآمد کشاورزان را نیز افزایش می دهد.

از این رو ، می توان گفت کشاورزی ارگانیک یکی از بهترین راه ها برای بهبود حاصلخیزی خاک است که از ترسیب کربن از CO 2 جو بهره مند است .

محیط زیست و بوم شناسی: مواد مطالعه کامل

منبع : jagranjosh.com

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده ژوئن 23, 2023
گذاشتن نظر
0

کشاورزی ارگانیک، یک روش کشاورزی پایدار است که بر اساس اصولی مانند استفاده از کودهای طبیعی، کنترل آفات و بیماری‌ها به صورت طبیعی، حفاظت از خاک و تنوع زیستی، بنیان گذاری شده است. این روش کشاورزی، به عنوان یکی از روش‌های مدیریتی که به سمت کاهش آلودگی‌های محیطی و حفظ تنوع زیستی می‌رود، می‌تواند در جذب کربن به طور موثر کمک کند.

یکی از روش‌هایی که کشاورزی ارگانیک به جذب کربن کمک می‌کند، استفاده از کودهای طبیعی است. با استفاده از کودهای طبیعی، مانند کود‌های حیوانی و کمپوست، می‌توان خاک را بهبود داده و به تولید گیاهان سالم و قوی کمک کرد. در این روش، خاک به عنوان یک مخزن کربن، عملکرد بهتری دارد و می‌تواند به جذب کربن از جو آهنگ بخشد.

همچنین، کشاورزی ارگانیک با حفاظت و بهبود کیفیت خاک و تنوع زیستی، موجب بهبود قابل توجهی در جذب کربن توسط گیاهان می‌شود. در واقع، با حفظ و بهبود ساختار خاک، باعث ایجاد شرایط بهتری برای رشد و توسعه گیاهان می‌شویم و در نتیجه، گیاهان بیشتر کربن را از جو آهنگ می‌کنند.

همچنین، در کشاورزی ارگانیک، از روش‌های کشت مستقیم و مستمر جایگزین روش‌های کشت کربن زیاد استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در کشت مستقیم، بدون استفاده از روش‌های فرعی مانند جمع‌آوری برگ، بقایای گیاهی به خاک باز می‌گردد و در نتیجه، کربن بیشتری در خاک رها می‌شود.

در کل، کشاورزی ارگانیک با بهبود کیفیت خاک، افزایش تنوع زیستی و استفاده از کودهای طبیعی، به جذب کربن از جو آهنگ کمک می‌کند و به افزایش کارایی جذب کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده ژوئن 23, 2023
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1321 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات