چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

1

چگونگی سئوی سایت وردپرس یا سئوی سایت جوملا و رساندن به صفحه اول گوگل

سئو وردپرس: راهنمای کامل و جامع
WordPress SEO definitive guide FI - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

یوست دو والکJoost de Valk بنیانگذار و مدیر ارشد محصولات Yoast است. او یک بازاریاب دیجیتال ، توسعه دهنده و متعصب منبع باز است.

Author Joost x2 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟
آموزش رتبه بندی بالاتر برای سایت های وردپرسی
این مقاله اصلی SEO SEO وردپرس از سال 2008 است که به طور کامل برای سال 2020 به روز شده است!

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در زمینه سئو است . اما حتی اگر خیلی خوب “از جعبه” خارج شود ، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای بهبود عملکرد خود انجام دهید.

تازه وارد وردپرس هستید؟ وردپرس رایگان ما برای آموزش مبتدیان در اینجا برای کمک به شماست. بیاموزید که چگونه سایت خود را راه اندازی کنید ، اطلاعاتی در مورد ایجاد و نگهداری آن و موارد دیگر کسب کنید. این آموزش بخشی از اشتراک آموزش رایگان ماست ، نگاهی به همه اشتراک های آموزش آنلاین SEO ما بیندازید !

بهینه سازی سایت خود با استفاده از روشها و بهترین روشهای ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند رتبه خود را ارتقا دهید ، مشترکان بیشتری را به فروش برسانید و به طور کلی وب سایت بهتری داشته باشید .

از آنجا که شما باید SEO مناسب را در تمام جنبه های بازاریابی آنلاین و روابط عمومی خود استفاده کنید ، این راهنما زمینه های زیادی را پوشش می دهد! این یک مطالعه طولانی است ، بنابراین در صورت تمایل از فهرست مطالب زیر برای پرش به اطراف استفاده کنید.
قبل از اینکه شروع کنیم…
این مقاله فرض می کند که شما از پلاگین Yoast SEO ما استفاده می کنید ، که به طور قابل توجهی ویژگی ها و ابزارهای SEO بیشتری به وردپرس اضافه می کند. اگر قبلاً از آن استفاده نمی کنید ، می توانید بلافاصله آن را با راهنمای مبتدیان Yoast SEO تنظیم کنید .

اگر از پلاگین SEO دیگری استفاده می کنید ، اکثر اصول همچنان اعمال خواهند شد. البته ، ما ترجیح می دهیم شما تغییر کاربری دهید و از افزونه قدرتمند SEO WordPress ما استفاده کنید. به همین دلیل ما یک راهنمای مهاجرت برای شما نوشتیم . این یک روند ساده است!1. سئو اولیه وردپرس خود را درست دریافت کنید

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه سایت وردپرس خود را بسازید؟
ما یک مقاله حماسی درباره آن داریم – شامل ساعتها فیلم. نحوه ایجاد وب سایت وردپرس را بیاموزید .

خارج از جعبه ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً بهینه شده است. یک تنظیم اولیه می تواند بنیادی مستحکم – حتی بدون سفارشی سازی گسترده ، بهینه سازی موضوع و پلاگین ها – را فراهم کند. با این اوصاف ، برای افزایش شانس رتبه بندی ، اصلاح روند کار و اطمینان از بهینه سازی کامل وب سایت ، چند کار باید انجام دهید

با قرار دادن تنظیمات اساسی مناسب و استفاده از چند تکنیک ساده ، می توانید اطمینان حاصل کنید که پایه محکمی برای ساختن دارید!
1.1 سلامتی خود را بررسی کنید
قبل از اینکه تغییری در سایت خود ایجاد کنید ، بهتر است ببینید اکنون کجا هستید. از راه درست کردن آن چیزهای زیادی می توان به دست آورد: اجرای وب سایت خود بر روی سرور با نرم افزار به روز شده در یک میزبان وب که عملکرد بسیار خوبی ارائه می دهد. بنابراین از خود بپرسید: سایت های شما با چه سخت افزار و نرم افزاری در حال اجرا هستند؟ برنامه میزبانی شما چیست؟ آیا شما از یک ارائه دهنده میزبانی مشترک بودجه ای استفاده می کنید یا اینکه در یک برنامه میزبانی اختصاصی در یک میزبان وب معروف سرمایه گذاری کرده اید که سرورهای خود را برای استفاده با وردپرس تنظیم کند؟

برای اطلاع از اینکه در پشت صحنه سایت شما چه می گذرد ، می توانید به قسمت Health Site در وردپرس مراجعه کنید. همچنین می توانید افزونه Health Check را نصب کنید . این افزونه بینش های فنی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند اطلاعاتی را بدست آورید که اشخاص خارجی می توانند برای بهبود سایت خود به شما کمک کنند. در نهایت ، تمام ویژگی های افزونه Health Check به هسته وردپرس منتقل می شوند.
site health wordpress core 600x620 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟سایت سلامتی به شما نمای کلی از عملکرد سایت شما می دهد
1.1.1 بررسی کنید که از هاست مناسب استفاده می کنید
طبق صفحه نیازهای فنی وردپرس ، برنامه میزبانی پیشنهادی برای اجرای وردپرس باید شامل نسخه مدرن PHP ، MySQL یا MariaDB و پشتیبانی از HTTPS باشد. امکان کار با نرم افزار سرور قدیمی وجود دارد ، اما توصیه نمی شود. اگر سلامت سایت خود را بررسی کنید ، می توانید جزئیات فنی نصب خود را مشاهده کنید. علاوه بر این ، اگر داشبورد ارائه دهنده میزبانی خود را باز کنید ، باید بتوانید ببینید که از چه نوع برنامه ای استفاده می کنید.

به یاد داشته باشید ، پرداخت هزینه برای میزبانی خوب وردپرس سود بالایی را پرداخت می کند.
1.1.2 به PHP 7.0 یا بالاتر ارتقا دهید
بسیاری از سایت های وردپرس هنوز با نسخه های قدیمی PHP کار می کنند. با یک نگاه به آمار وردپرس مشخص می شود که حدود 25٪ از سایت ها هنوز با نسخه PHP در سری 5 کار می کنند ، در حالی که PHP 7.0 و بالاتر از سالها قبل در دسترس هستند .

سازگاری با گذشته بسیار جالب و جالب است ، اما مانع وردپرس به عنوان یک فناوری می شود و صاحبان سایت نمی توانند بیشترین بهره را از سایت خود ببرند. این نسخه های قدیمی PHP دیگر رفع مشکلات امنیتی نمی کنند و بنابراین به طور فزاینده ای در معرض حمله قرار می گیرند.

خوشبختانه ، تیم وردپرس پشتیبانی از هر چیزی قدیمی تر از PHP 5.6 را حذف کرده است. امروز ، این پروژه توصیه می کند وردپرس را حداقل روی PHP 7.3 اجرا کنید.

بنابراین ، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای بهبود عملکرد و امنیت سایت خود انجام دهید ، ارتقا محیط میزبانی خود به یک نسخه مدرن از PHP است. این مزایای زیادی دارد:

  • PHP 7 افزایش سرعت باورنکردنی را ارائه می دهد.
  • بسیار کارآمدتر اجرا می شود ، به این معنی که استرس شما کمتر است.
  • ویژگی های توسعه مدرن را به ارمغان بیاورید.
  • این یک محیط بسیار امن و امن است.
  • این اثبات آینده است.

حالا ، این چیزی است که همه ما می خواهیم ، درست است؟ اگر تنظیمات میزبانی فعلی خود را در بخش قبلی بررسی کرده باشید ، ایده اینکه سایت شما اکنون چه کار می کند ، دارید. اگر این نرم افزار سرور منسوخ شده مانند PHP 5.5 را نشان می دهد ، بهتر است در صورت امکان آن را به روز کنید.

با این حال ، قبل از انجام این کار مراقبت ویژه ای داشته باشید. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام می دهید از شما کمک بخواهید.

در اینجا چند مرحله برای برداشتن ذکر شده است:

  • (همیشه!) از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید.
  • یک محیط صحنه سازی محلی بر اساس نسخه مدرن PHP ایجاد کنید.
  • نسخه پشتیبان از سایت خود را در آن سرور نصب کنید.
  • کاملاً آزمایش کنید تا ببینید آیا همه چیز به درستی کار می کند یا خیر.
  • سایت زنده خود را ارتقا دهید – در بیشتر مواقع ، ارائه دهنده میزبانی شما می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

ما یک پست داریم که به شما نشان می دهد چگونه یک محیط آزمایش برای سایت وردپرس خود تنظیم کنید . WordPress.org دارای پستی در مورد مزایای به روزرسانی نسخه PHP شما و مواردی است که هنگام انجام آن باید در نظر گرفته شود.
1.1.3. اطمینان حاصل کنید که از SSL و HTTPS استفاده می کنید
از نظر تاریخی ، اتخاذ SSL (دریافت نشانی اینترنتی HTTPS و نماد قفل سبز در نوار URL مرورگر) یک تاکتیک اختیاری بود. بدون تردید ، بسیاری از سایت ها به سطح امنیتی اضافی که SSL فراهم می کند ، نیازی ندارند.

با این حال ، نصب یک گواهینامه SSL معتبر اجباری است – موتورهای جستجو ممکن است سایتهای بدون گواهینامه SSL معتبر و تنظیمات را “جریمه” کنند (و / یا هشدارها را در کنار نتایج جستجو نشان دهند). همچنین معمولاً استفاده از SSL برای همه وب سایت ها برای جلوگیری از رهگیری درخواست ها و داده ها توسط هکرها و اشخاص ثالث ، روش خوبی است.

علاوه بر این ، بسیاری از تکنیک های مدرن سرعت و عملکرد سایت به یک تنظیم معتبر SSL / HTTPS نیاز دارند. برای استفاده از فناوری های وب جدید و سریعتر مانند HTTP / 2 ، مرورگرهایی مانند Google Chrome و Firefox به وب سایت نیاز دارند که دارای گواهی SSL معتبر باشد.

اگر می خواهید به SSL بروید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما از طریق HTTPS به درستی سرویس دهی شده است ، ما یک راهنمای مفید با نکات و ترفندهایی برای انتقال به HTTPS داریم .
1.2 تنظیمات سایت خود را بررسی کنید
ارزش دارد که مدتی را با کلیک کردن روی تمام بخشهای منوی تنظیمات وردپرس صرف کنید ، زیرا بسیاری از گزینه های موجود می توانند بر SEO سایت وردپرس شما تأثیر بگذارند.

به طور خاص ، لازم است تنظیمات قابل مشاهده بودن خود را در « تنظیمات → خواندن» بررسی مجدد کنید ، تا مطمئن شوید به طور تصادفی از ایندکس کردن وب سایت خود از موتورهای جستجو جلوگیری نمی کنید. این قطعاً به دید شما آسیب می رساند!

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات نوشتن و خواندن به درستی تنظیم شده است ، اینها دسته های پیش فرض شما و مواردی را که باید در صفحه اصلی شما نمایش داده شود کنترل می کنند. فراموش نکنید که در تنظیمات → عمومی نیز به سایت خود یک برچسب قدرتمند بدهید !
1.3 ساختار لینک ثابت را انتخاب کنید
تنظیمات پیوند ثابت شما مشخص می کند که صفحه و URL پست شما از چه قالبی برخوردار خواهد بود که می تواند تأثیر زیادی در سئو سایت داشته باشد. بنابراین اگر در حال ایجاد سایت جدید هستید ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید تغییر تنظیمات پیوند ثابت است که می توانید در تنظیمات ks پیوندهای ثابت پیدا کنید .

اگر تنظیمات خود را از حالت پیش فرض تغییر ندهید ، همه صفحات و پست های شما دارای URL هایی هستند که به نظر می رسند example.com/?p=123. در حالی که این کاملا خوب است ، اما به خصوص خوب نیست و ممکن است بر نحوه درک کاربران و موتورهای جستجو از کیفیت و ارتباط صفحات شما تأثیر بگذارد.

تغییر ساختار پیوند ثابت ، اجزا، ، ترتیب و ساختار URL های وب سایت شما را تغییر می دهد. مهم است که هنگام راه اندازی اولیه وب سایت ، ساختار مناسب را انتخاب کنید ، زیرا بعداً تغییر آن می تواند باعث ایجاد سئو شود.

ما معمولاً توصیه می کنیم که افراد از ساختاری استفاده کنند که URL هایی به نظر می رسد example.com/post-name/یا example.com/category/post-name/بسته به میزان اهمیتی که برای طبقه بندی محتوای خود قائل هستند. برای اکثر سایت های وردپرسی ، انتخاب هر یک از این گزینه ها کاملاً مناسب خواهد بود.

برای اولین گزینه ، می توانید تنظیمات پیوند ثابت را به حالت زیر تغییر دهید /%postname%/:
permalink settings small - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟تغییر تنظیمات پیوند همیشگی به “ارسال نام” ، در تنظیمات ks پیوندهای ثابت
برای قرار دادن دسته ، می توانید “ساختار سفارشی” را انتخاب کرده و مقدار را به تغییر دهید /%category%/%postname%/.

اگر قبلاً به ?p=<postid>عنوان پیوند همیشگی خود داشتید ، وردپرس از همه موارد ریدایرکت برای شما مراقبت می کند. این هم درست است که اگر شما از تغییر /%postname%/به /%category%/%postname%/.

اگر سایتی تاسیس شده دارید و از ساختار پیوند همیشگی تغییر یافته اید ، ممکن است بخواهید با مقاله ما در مورد تغییر ساختار پیوند ثابت وردپرس و ابزاری که در آن پیدا خواهید کرد ، مشورت کنید.
1.3.1 WWW یا غیر WWW را انتخاب کنید
شما باید به آنچه می خواهید سایت شما www.example.comیا به سادگی نشان داده شود ، فکر کنید example.com. اطمینان حاصل کنید که در تنظیمات عمومی ، در تنظیمات → عمومی ، نسخه ای که می خواهید نشان داده شود به درستی منعکس شده است:
site address settings wordpress - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟تنظیم URL سایت جهت درج یا حذف “www”
از نظر سئو ، از هر جهت تفاوت کمی وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از میزبانی وب و تنظیم سرور به طور خودکار تغییر مسیر درخواست ها برای نسخه “غلط”، به نسخه را انتخاب کردید. این باعث می شود که این موضوع در درجه اول یک مارک تجاری باشد – کدام روش برای سایت شما بهتر است؟

از نظر فنی ، تفاوت زیادی نیز وجود ندارد. در صورت حذف م ifلفه “www” ، ممکن است برخی از تنظیمات سردرد جزئی داشته باشند ، اما این موارد به ندرت نادر هستند.
2. مطالب خود را بهینه کنید
سایت شما باید بهترین مطالب را در مورد موضوع انتخاب شده شما – دوره ارائه دهد. افراد به دنبال مقالات جذاب ، معتبر و پاسخ های قابل اعتماد به سوالات خود هستند. نوشتن محتوای با کیفیت بالا برای سایت وردپرس خود با ایده های منحصر به فرد یا برداشت متمایز از یک موضوع خاص آغاز می شود. اما همچنین به معنای ارائه این ایده ها به روشی کاملاً ساختار یافته و در دسترس است. با هم ، این به شما کمک می کند مخاطب مورد نظر خود را جذب کرده و آنها را درگیر خود کنید.
2.1 درباره آنچه کاربران شما می خواهند و نیاز دارند تحقیق کنید

از ویرایشگر بلوک وردپرس کنجکاو هستید؟
هنوز ویرایشگر بلوک جدید را امتحان نکرده اید؟ سعی کرده اید ، اما گیج کننده است؟ ما برای کمک به اینجا هستیم: دوره رایگان ویرایشگر بلوک وردپرس ما همه مواردی را که باید بدانید توضیح می دهد!

قبل از نوشتن مطالب خود ، باید فکر کنید که می خواهید برای چه عباراتی جستجو کنید. شما باید هر صفحه یا پست را برای یک عبارت کلیدی خاص بهینه کنید.

اما چگونه می توانید تعیین کنید که برای چه کلمه کلیدی می خواهید پیدا شود؟ برای فهمیدن این موضوع ، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید . در این فرآیند ، باید س questionsالاتی از خود بپرسید: من می خواهم برای کدام اصطلاحات رتبه بندی کنم؟ چقدر واقع بینانه است که بتوانم برای این اصطلاحات رتبه بندی کنم؟

تصور کنید که یک وبلاگ پخت و پز دارید و علاقه زیادی به اشتراک گذاری دستور العمل های مورد علاقه و روش های پخت و پز دارید. بهینه سازی پست برای اصطلاحی مانند [بهترین دستور تهیه کیک] چندان هدف واقع بینانه ای نیست ، زیرا این یک اصطلاح بسیار کلی است. برای چنین اصطلاحات کلی رقابت زیادی وجود دارد. درعوض ، باید به فکر پیدا کردن جایگاه خود باشید. این طعم می تواند [دستور العمل های کیک سالم و کم شکر] یا [ شیرینی پزی فرانسوی باشد که می توانید در خانه درست کنید].

در داخل یک جایگاه ، شما می توانید یک متخصص شوید. تخصص شما این امکان را برای شما فراهم می کند که محتوایی فراتر از رقبای خود بسازید. می توانید عمیق تر از سایرین باشید یا زوایای مختلف یک موضوع را روشن کنید. برای این منظور ، می خواهید روی عبارات کلیدی دنباله دار تمرکز کنید. ممکن است یک عبارت کلیدی دم بلند [نحوه تهیه چیزکیک بلوبری وگان کم کالری] باشد. یک عبارت کلیدی مانند این خاص تر است و بنابراین رتبه بندی برای آن آسان تر است. همچنین ، برای موضوع خاص شما مناسب تر خواهد بود.

همچنین ضروری است که در مورد آنچه مخاطب شما می خواهد با جستجوی یک اصطلاح خاص به دست آورد ، فکر کنید . این را هدف جستجو می نامند . به عنوان مثال ، آنها می توانند به دنبال پاسخ یک سوال خاص باشند و شما می توانید اطلاعات لازم را ارائه دهید. یا ممکن است آنها بخواهند کالای خاصی را خریداری کنند که شما می توانید به آنها پیشنهاد دهید. به نیاز بازدیدکنندگان خود بیندیشید و متناسب با آنها محتوای لازم را برطرف کنید.

آیا دستی برای انجام درست تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز دارید؟ آموزش تحقیق در مورد کلید واژه ما می تواند کمک کند. این دوره بخشی از اشتراک آموزش آکادمی Yoast SEO ما است 
2.2. برای کاربران خود محتوای عالی بنویسید
پس از انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی و دانستن مباحثی که می خواهید در مورد آنها بنویسید ، باید به اصل نگارش برسید . در بیشتر مواقع گفتن از انجام کار راحت تر است. برای رفتن از یک ایده به یک محتوای عالی ، به احتمال زیاد مجبورید یک چرخه پیش نویس ، نوشتن ، ویرایش و بازنویسی را دنبال کنید.

اولین پیش نویس شما فقط می تواند طرح کلی از ساختار شما باشد . در این مرحله لازم نیست همه چیز را با نثر کامل بنویسید ، اما مطمئن شوید که از یک ساختار منطقی پیروی می کنید. برای اکثر مطالب ، این شامل مقدمه ، مباحث اصلی شما و نتیجه گیری خواهد بود. البته ، این در ژانر متفاوت خواهد بود – یک دستور العمل کاملاً متفاوت ساختار دارد.

در مرحله نوشتن ، جایی که سعی می کنید اولین نسخه کامل از متن خود را بیابید ، می توانید نکات را بیشتر مرور کنید. سرانجام ، در مرحله ویرایش ، باید بررسی کنید که آیا قطعه شما جذاب و آسان خوانده شده است . شما ممکن است در موضوع خود متخصص باشید ، اما مخاطبان شما احتمالاً (هنوز) نیستند. بنابراین سعی کنید نوشته های خود را تا حد ممکن در دسترس قرار دهید. در صورت تردید ، همیشه بهتر است از یک دوست یا همکار خود بازخورد بخواهید. یک ترفند مفید دیگر این است که متن خود را با صدای بلند برای خود بخوانید. حتی می توانید به رایانه خود اجازه دهید با آن صحبت کند. به شما ایده بهتری می دهد که آیا همه چیز به خوبی جریان دارد یا خیر.
2.3 پستها و صفحات فردی خود را بهینه کنید
هنگام نوشتن یا ویرایش پست خود ، تعدادی عنصر وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید تا بتواند آن را دوستانه سئو کند. این عناصر شامل زیرعنوان های شما ، عنوان شما و توضیحات متای شما هستند. همه اینها باید بازتاب دهنده موضوع پست خاص باشد.

فراموش نکنید که SEO-Friendly به این معنی نیست که درک یک صفحه برای موتور جستجو آسان است. از همه مهمتر ، این بدان معنی است که بازدید کنندگان شما می توانند در یک نگاه خلاصه ای از صفحه خود را دریافت کنند.

توصیف متا و عنوان شما ممکن است عاملی تعیین کننده باشد برای اینکه آیا بازدیدکنندگان در وهله اول بر روی صفحه شما در نتایج جستجو کلیک می کنند. و هنگامی که آنها از سایت شما بازدید کردند ، عناصر مانند زیرعنوان ها می توانند برای بازدیدکنندگان در مورد اینکه آیا می خواهند در سایت شما بمانند بسیار مهم باشند.
2.3.1. تنظیم کلید واژه (ها) تمرکز
یک قانون مهم این است که از عبارت کلیدی تمرکز در بیش از یک صفحه استفاده نکنید . در غیر این صورت ، ممکن است در نهایت خود را آدمخوار کنید. بیشتر اوقات ، شما نمی خواهید برای چندین صفحه در یک عبارت کلیدی رتبه بندی کنید ، زیرا این بدان معنی است که شما خود را به عنوان رقابت خود تنظیم می کنید.

همچنین مهم است که عبارت کلیدی تمرکز را در عناصر مهم پست خود مانند عنوان ، مقدمه ، زیرعنوان ها و توضیحات متای خود قرار دهید.

همه این عناصر سیگنالی برای آنچه پست شما در مورد آن است است. از آنجا که عبارت کلیدی تمرکز شما در واقع موضوع اصلی صفحه شما است ، نتیجه منطقی این است که باید مطمئن شوید این موضوع در همه این عناصر منعکس شده است.

در کل متن مشابهی برای متن شما وجود دارد: شما باید اطمینان حاصل کنید که خارج از موضوع خارج نمی شوید. اگر همچنان در موضوع خود باشید ، باید به طور طبیعی دنبال کنید که از عبارت اصلی خود چندین بار در متن خود استفاده کنید. اما از پر کردن متن خود با عبارت اصلی خود فقط به خاطر آن خودداری کنید. اگر برای شما دشوار است که چندین بار کلمه کلیدی خود را در متن خود بگنجانید ، ممکن است نشانه این باشد که باید روش دیگری را در مورد موضوع داشته باشید.

برای جلوگیری از تکرار ، می توانید از مترادف استفاده کنید. مترادف کلماتی هستند که به معنای مشابه یا کم و بیش همان عبارت کلیدی شما هستند. نمونه آن کلمات فیلم و فیلم است. موتورهای جستجو تشخیص خواهند داد که معنی آنها یکسان است ، همچنین می توانید با نگاهی به نتایج جستجو بررسی کنید: اگر فیلم جستجو می کنید ، فیلم نیز در نتایج برجسته می شود و بالعکس.

همچنین می توانید از عبارات کلیدی مرتبط برای بهینه سازی یک صفحه واحد برای اصطلاحات مشابه و مرتبط استفاده کنید. می توانید از این موارد برای متن دادن به عبارت اصلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر عبارت اصلی شما [سوپ کدو تنبل است] ممکن است عبارت اصلی مربوط به شما [شام های هفته هفته زمستان] باشد. این اصطلاح دوم ، گسترده تر ، اطلاعات بیشتری در مورد موضوع شما ارائه می دهد. همچنین می تواند با ایجاد پیوند به صفحات مشابه در پست شما انسجام ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل Yoast SEO Premium بهینه سازی پست شما را به لطف فرم های کلمه ای ، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط آسان می کند .
2.3.2. پیوند ثابت خود را بهینه کنید
در بیشتر موارد ، آدرس URL پست شما احتمالاً باید حاوی عبارت کلیدی تمرکز شما باشد ، بنابراین مشخص شود که صفحه شما از این پیوند چیست. با این اوصاف ، شما همیشه باید سعی کنید مارکهای ثابت خود را کوتاه ، تشریحی و تمیز نگه دارید – به خاطر آن کلمات غیرضروری وارد نکنید!

قبل از انتشار پست ها یا صفحات جدید ، ممکن است بخواهید ” کلمات عملکرد ” را از لینک ثابت خود حذف کنید. اینها کلماتی مانند “a” ، “و” و “the” هستند. اگر این کار با دقت انجام شود ، ممکن است خوانا بودن پیوندهای ثابت شما را راحت تر کرده و استفاده از آن را آسان تر کرده یا به آن پیوند دهید. پست هایی با عناوین خاص طولانی ممکن است از این روش بهره مند شوند.

برای پست هایی که قبلاً منتشر کرده اید ، توصیه می کنیم هنگام تغییر لینک های ثابت ، مراقب باشید. اگر افراد قبلاً به صفحات شما پیوند داده اند ، تغییر URL ها ممکن است باعث ایجاد خرابکاری شود. حتی اگر وردپرس گاهی کاربران را به مکان جدید هدایت کند ( مدیر ریدایرکت در Yoast SEO Premium این کار را به صورت خودکار و با اطمینان بیشتر انجام می دهد) ، تغییر URL می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد.
2.3.3. عنوان صفحه خود را بهینه کنید
عنوان هر صفحه – محتویات <title>برچسب HTML – می تواند یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو باشد. این نه تنها عنوان تحت اللفظی برگه یا پنجره مرورگر است ، بلکه همچنین اولین خطی است که افراد در نتایج جستجو مشاهده می کنند. این صفحه شما را توصیف می کند یا در مورد آن است و به عنوان یک تبلیغ عمل می کند که کاربران را ترغیب به کلیک می کند.

در بسیاری از وب سایت ها ، ساختار پیش فرض برای پست ها و صفحات لزوما بهترین روش برای سئو نیست. یک عنوان مانند “وبلاگ من» آشپزی دستور غذا »Carbonara و” است به عنوان قانع کننده و یا به عنوان موثر نیست “من 20 دقیقه دستور Carbonara و خوشمزه | وبلاگ من ” .

شما باید به ساختار عناوین خود و همچنین محتوای عنوان در هر صفحه فکر کنید. به طور معمول ، ارزش این را دارد که:

  • موتورهای جستجو ممکن است وزن بیشتری بر روی کلمات اولیه بگذارند – بنابراین تلاش برای بدست آوردن کلمات کلیدی خود در نزدیکی شروع عنوان ممکن است باعث شود شما رتبه خوبی کسب کنید.
  • افرادی که صفحات نتیجه را اسکن می کنند ابتدا کلمات اولیه را مشاهده می کنند. اگر کلمات کلیدی شما در ابتدای لیست شما باشد ، احتمالاً روی صفحه شما کلیک می شود.

google preview in yoast seo 2020 600x547 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟Google Preview در Yoast SEO به شما ایده می دهد که چگونه پست شما در موتورهای جستجو ظاهر می شود. برای برجسته سازی مطالب خود از آن استفاده کنید!
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایجاد عناوین فریبنده برای پست های خود ، مقاله ما را در زمینه ساخت عناوین خوب برای سئو جستجو کنید .

آیا می دانید؟ برای ساختار عناوین خود می توانید از Yoast SEO استفاده کنید!

می توانید ساختار پیش فرض عناوین صفحه و توضیحات را در افزونه Yoast SEO خود کنترل کنید. دو قسمت از افزونه وجود دارد که این موارد را کنترل می کند. اول از همه ، به محض نصب و فعال سازی افزونه ، یک بخش “SEO” در مدیر وردپرس خود دریافت می کنید.

به SEO → Search Appearance بروید و دسته ای از برگه ها را برای انواع مختلف صفحات در سایت خود مشاهده خواهید کرد.

برای هر نوع پست و طبقه بندی ، می توانید به اصطلاح الگوی عنوان – و همچنین الگوهای توضیحات متا را تنظیم کنید. برای ارسال در سایت ما این به نظر می رسد:
search appearance title template 600x614 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟در اینجا تنظیمات yoast.com برای آدرس های اینترنتی جداگانه پست وجود دارد
با این کار می توانید از اجزا و متغیرها برای کنترل نحوه رفتار عناوین صفحه به طور پیش فرض استفاده کنید. البته می توان این موارد را صفحه به صفحه لغو کرد.

به عنوان مثال ، در تصویر بالا ، می بینید که چگونه عناصر مانند عنوان صفحه را به طور خودکار در دست می گیریم تا مانع از نوشتن دستی عناوین از ابتدا برای هر صفحه شود.

انواع متغیرهایی وجود دارد که می توانید در عنوان ها و توضیحات متا استفاده کنید ، و همه آنها در برگه راهنما در صفحه ذکر شده و توضیح داده شده اند.

برای کاربران پیشرفته ، برخی از ویژگی های جالب اضافی وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید از cf_<custom field name>هر زمینه سفارشی استفاده کنید – یا از یک مقدار متا پست یا یک مقدار متای کاربر.

توجه: هنگام استفاده از این الگوها ، مطمئن شوید که برچسب های عنوان هنگام مشاهده در سایت مطابق انتظار رفتار می کنند. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است در نحوه ساخت موضوع خود مشکلی داشته باشید و شاید لازم باشد کادر تأیید “Force rewrite” را در گزینه های ما علامت بزنید. همچنین می توانید برای اصلاح الگوهای خود این دستورالعمل ها را دنبال کنید.
2.3.4. از عنوان ها به درستی استفاده کنید
عناوین برای ساختار بخشیدن به محتوای شما و کمک به خوانندگان در پردازش اطلاعات در تکه هایی به اندازه لقمه عالی هستند. آنها همچنین می توانند به توصیف طرح و تمرکز یک صفحه به موتورهای جستجو کمک کنند.

وردپرس تبدیل سرفصل شما در مطالب خود را قرار داده و به دستورات HTML مربوطه خود ( <h1>، <h2>، <h3>و غیره). این مهم باعث می شود که فکر کنید از کدام نوع عنوان ها و به ترتیب ترتیب استفاده می کنید. اشتباه گرفتن از آن می تواند درک مطلب شما را دشوارتر کند.

اگرچه بیشتر مضامین وردپرس اصول اولیه را درست دریافت می کنند ، اما باید مطمئن شوید که الگوی شما عنوان پست شما را <h1>برچسب گذاری می کند و از <h1>برچسب ها در جای دیگر صفحه یا محتوای پست خود استفاده نمی کنید.

محتوای پست شما باید به طور طبیعی “جریان” یابد. به عنوان مثال ، در عنوان های بزرگ و قابل توجه باید از <h2>برچسب استفاده شود ، در زیر بخش ها باید از <h3>برچسب استفاده شود و سپس از بخشهای جدید بعدی باید استفاده شود <h2>.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهم بودن عناوین مناسب ، لطفاً این مقاله عنوان ها و سئو را بخوانید . علاوه بر این ، می توانید مقاله ما را در مورد ساختار عنوان وبلاگ خود بخوانید – که از آن موارد زیادی برای سایت های وردپرس غیر وبلاگ نیز اعمال می شود. برای توضیح در مورد نحوه استفاده از آنها ، پست نحوه استفاده از هدرها را در سایت خود بخوانید .
2.3.5. توصیف متا خود را بهینه کنید

توصیفات خودکار را توصیه نمی کنیم
برخی از مضامین و افزونه ها با گرفتن جمله اول یا همین پست ، سعی می کنند به طور خودکار توضیحات را تولید کنند. این یک میانبر هوشمندانه است ، اما بندرت توصیفات خوبی ایجاد می کند. جمله اول یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است ، که خلاصه عالی یا تبلیغ فریبنده ای ارائه نمی دهد!

تنها توصیفی که به خوبی نوشته شده است ، یک دست نوشته است و اگر به فکر تولید خودکار توضیحات متا هستید ، ممکن است هیچ کاری انجام ندهید ، و اجازه دهید موتور جستجو قطعه را انتخاب و کنترل کند.

توجه: اگر موتورهای جستجو تصور می کنند که این متن برای صفحه نامناسب است ، ممکن است ترجیحی از متا شما را نادیده بگیرند ، یا اگر فکر می کنند مناسب تر است توضیحات سفارشی را از محتوای صفحه نشان دهند. هیچ راهی برای مجبور کردن آنها به استفاده از قطعه خاص شما وجود ندارد.

توضیحات متا در درجه اول موتورهای جستجو استفاده می شود به نشان دادن شرح از سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، معمولا در زیر عنوان صفحه خود را.

طراحی و نوشتن توصیف متای توصیفی می تواند کاربران را ترغیب کند تا روی نتایج شما در موتور جستجو کلیک کنند ، حتی اگر لزوماً در موقعیت بالایی نباشید. این یک تبلیغ است ، و فرصت شما برای تحت تأثیر قرار دادن است.

نوشتن توضیحات جذاب و آموزنده از محتوای صفحه خود برای هر صفحه در سایت خود بهترین روش است و به شما این امکان را می دهد که بازدید بیشتری داشته باشید.

گرچه ممکن است کار کردن توضیحات برای هر صفحه و هر پست بسیار زیاد باشد ، اما ارزش تلاش آن را دارد.

اگر توضیحات متا ارائه ندهید ، موتور جستجو به طور کلی سعی می کند کلمه کلیدی را که در صفحه شما جستجو شده است پیدا کند و به طور خودکار رشته ای را در اطراف آن انتخاب کند – و عبارت جستجو شده را به صورت پررنگ در صفحه نتایج برجسته کند.

قطعه هایی که به صورت خودکار تولید می شوند (چه توسط پلاگین ها و چه موتورهای جستجو) به ندرت به اندازه توصیفی یا جذاب با دست نوشته شده اند. بنابراین ، توصیه می کنیم برای نوشتن توضیحات متا از قسمت meta description که در پلاگین Yoast SEO پیدا کرده اید استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که خواننده را فریب می دهد تا از طریق آن کلیک کند و مطمئن شوید که حداقل یک بار حاوی کلمه کلیدی تمرکز روی پست یا صفحه شما باشد.
2.3.6. تصاویر و رسانه های خود را بهینه کنید
بخشی از سئو وردپرس که اغلب نادیده گرفته می شود ، نحوه مدیریت تصاویر ، فیلم ها و محتوای رسانه ای شما است. برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند تصاویر شما را درک کنند ، باید به نحوه نامگذاری و قالب بندی پرونده های خود بیندیشید. نوشتن توصیف متن قابل دسترسی توصیفی نیز به شما کمک می کند و می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به عنوان یک مزیت اضافی ، شما همچنین به خوانندگان کمک می کنید که به فن آوری های کمکی مانند صفحه خوان ها اعتماد می کنند.

استفاده از ویژگی های مناسب alt برای تصاویر و رونوشت فیلم ها نیز مواردی است که ما در بررسی عملکرد تحلیل محتوای افزونه Yoast SEO خود بررسی می کنیم. ما یک مقاله طولانی تر درباره SEO تصویر و یک نوشتن برچسب alt داریم که می تواند نکات بیشتری در مورد تنظیم بهینه سازی تصویر به شما ارائه دهد!
2.4 کیفیت محتوای خود را حفظ کنید
2.4.1 مطالب خود را تازه و به روز نگه دارید
از آنجا که گوگل تلاش می کند تا بهترین و به روزترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد ، باید محتوای خود را پیگیری کرده و مرتباً آنها را تجدید نظر کنید . حتی بیشتر ، زیرا شما نمی خواهید به بازدید کنندگان وب سایت خود اطلاعات منسوخ ، زائد یا نادرست را نشان دهید.

اگر مرتباً منتشر می کنید و صدها یا حتی هزاران پست در وبلاگ دارید ، گفتن این کار آسان تر از انجام است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم هنگام حفظ و نگهداری محتوا ، روی دو زمینه خاص تمرکز کنید: به روزرسانی محتوای سنگ بنای اصلی و جلوگیری از آدمخوار شدن کلمات کلیدی.
2.4.2. محتوای سنگ بنای خود را به روز کنید
برخی از صفحات سایت شما از سایر صفحات مهم ترند. با ارزش ترین محتوای سایت شما محتوای سنگ بنای اصلی است. ما درباره مقالات سنگ بنای اصلی و اینکه چگونه می توانند رتبه بندی شما را بهبود ببخشند ، به طور گسترده نوشتیم .

به طور خلاصه ، این پست ها یا صفحات:

  • حاوی اطلاعات ضروری برای مخاطبان خود است.
  • کامل ، به روز و خوب نوشته شده است.
  • اقتدار نشان دادن
  • بیشترین لینک را از پست های مرتبط در سایت خود دریافت کنید.
  • رتبه بالاتر از سایر مقالات خود در مورد همان موضوع داشته باشید.
  • بیشترین بازدید ارگانیک را به سایت خود برسانید.

وقتی شک دارید که با به روزرسانی محتوای سایت خود شروع کنید ، همیشه محتوای سنگ بنای خود را اولویت قرار دهید. تجارت شما به آنها متکی است و آنها هرگز نباید کهنه شوند!
2.4.3. بدون سنگ بنای منسوخ شده با Yoast SEO
Yoast SEO به روز نگه داشتن سنگ بنای خود را همیشه آسان تر می کند. اگر از Yoast SEO در سایت خود استفاده می کنید ، می توانید یک پست را به عنوان یک مقاله اساسی بنویسید. با انجام این کار ، این مقالات تجزیه و تحلیل دقیق تری در مورد سئو انجام می دهند. علاوه بر این ، آنها در یک لیست جداگانه در نمای کلی پست شما ظاهر می شوند ، که باعث می شود بتوانید مرور آنها را آسان کنید و بررسی کنید آیا هنوز خراشیده اید.

اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید ، پیگیری از آنها حتی راحت تر است. بیات فیلتر محتوا سنگ بنای تنها مقالات سنگ بنای خود را که در 6 ماه گذشته به روز نمی دهد. این فیلتر را در نمای کلی پست خود پیدا خواهید کرد. اگر هیچ پستی را نشان نمی دهد که شما خوب هستید ، و اگر یک یا چند پست در آن وجود دارد ، مطمئن شوید که آنها را بررسی و به روزرسانی می کنید!
stale cornerstone content filter 1 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟Yoast SEO Premium محتوای سنگ بنای شما را پیگیری می کند و هنگام بیات ماندن هشدار می دهد
2.4.4. کلمه کلیدی آدم خواری
آدم خواری کلمات کلیدی به این معنی است که شما با ایجاد مقالات بسیار زیاد برای کلمات کلیدی مشابه یا مشابه ، رتبه خود را می خورید. اگر دوازده مقاله در مورد یک موضوع دارید ، موتورهای جستجو نمی دانند که کدام یک از آنها باید بالاترین رتبه را داشته باشند. در نتیجه ، شما می توانید با مقالات خود برای موقعیت بالا در موتورهای جستجو رقابت کنید.

اگر مرتباً همانطور که در Yoast منتشر می کنیم ، منتشر می کنید ، حتماً روزی با مسائل مربوط به آدمخوار شدن کلمات کلیدی روبرو خواهید شد. به همین دلیل ما چارچوبی در مورد چگونگی برخورد با آدم خواری کلمات کلیدی ایجاد کرده ایم. به طور خلاصه ، شما باید:

  • پیدا کنید که برای کدام کلمات کلیدی اتفاق می افتد.
  • تجزیه و تحلیل اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد را برای آن کلمات کلیدی دارد ؛
  • بهترین پست ها را داشته باشید
  • تصمیم بگیرید که آیا باید سایر پست ها را در یک پست با عملکرد بهتر ادغام کنید.
  • یا فقط آنها را حذف و تغییر مسیر دهید.

این راهنمای دقیق را در مورد چگونگی رفع مشکلات خوشه بندی کلمات کلیدی در سایت خود بررسی کنید تا نحوه انجام این کار را بیاموزید.
2.5 از محتوای تکراری تصادفی خودداری کنید
2.5.1 محتوای تکراری چیست؟
هنگامی که موتورهای جستجو با چندین URL با محتوای یکسان یا بسیار مشابه مواجه می شوند ، مشکلات محتوای تکراری بوجود می آیند. در نتیجه ، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک از این URL ها بالاتر است و در نتیجه برای همه آنها رتبه کمتری دارد.  

در بخش قبلی ، ما قبلاً به آدمخواری کلمه کلیدی پرداخته ایم که ناشی از نوشتن بیش از حد در مورد همان موضوع است. اما بیشتر اوقات ، ریشه محتوای تکراری فنی است و می تواند بدون اینکه حتی متوجه شوید ، اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال ، برخی از سیستم های مدیریت محتوا شناسه های جلسه یا پارامترهایی را برای ردیابی به URL ها اضافه می کنند. یا ممکن است نسخه های www و غیر www از صفحه خاصی را در ایندکس داشته باشید. بر این اساس ، شما چندین URL خواهید داشت که محتوای دقیقاً یکسانی را نشان می دهند.

علاوه بر دلایل فنی ، مقالات شما توسط طرف های دیگر خراشیده می شوند یا کپی می شوند. بنابراین ، دلایل مختلفی برای محتوای تکراری وجود دارد ، همانطور که می توانید در این مقاله گسترده در مورد محتوای تکراری بخوانید .

اگر می خواهید بفهمید سایت شما از محتوای تکراری رنج می برد یا خیر ، می توانید از این ابزارهای محتوای تکراری برای بررسی مشکلات سایت خود استفاده کنید.
2.5.2. راه حل هایی برای محتوای تکراری
اینکه چگونه باید مسئله محتوای تکراری خود را حل کنید ، به علت مسئله بستگی دارد. به طور کلی ، سه روش برای انجام این کار وجود دارد – به ترتیب اولویت:

  • هر زمان ممکن است از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. اگر سیستم شما شناسه های جلسه را در URL ایجاد می کند ، سعی کنید مثلاً آن را خاموش کنید.
  • آیا نمی توانید از ایجاد آنها جلوگیری کنید؟ 301 آن URL ها را به نسخه اصلی هدایت می کند.
  • واقعاً نیاز به نگه داشتن یک مقاله تکراری دارید؟ اطمینان حاصل کنید که یک لینک متعارف به نسخه اصلی در <head>بخش مقاله تکراری اضافه کنید. این به موتورهای جستجو نشان می دهد که نسخه اصلی مقاله چیست ، بنابراین آنها می توانند آب پیوند را به نسخه اصلی منتقل کنند. در بخش بعدی خواهید فهمید که این کار با Yoast SEO چقدر آسان است.

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه مسائل خاص محتوای تکراری را حل کنید ، راهنمای نهایی Joost در مورد علل و راه حل های محتوای تکراری را ببینید .
2.5.3. با Yoast SEO پیوند متعارف تنظیم کنید
با استفاده از Yoast SEO ، افزودن پیوند متعارف به یک پست یا صفحه بسیار آسان است. نیازی به توسعه دهنده نیست! فقط به تب Advanced در متاباکس Yoast SEO زیر پست یا صفحه خود بروید. در آنجا ، قسمت Canonical URL را پیدا می کنید که می توانید URL مقاله اصلی را وارد کنید – همان مکانی که می خواهید موتورهای جستجو را به آن نشان دهید:  
advanced post settings yoast seo 2020 600x342 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟URL متعارف خود را در بخش پیشرفته متاباکس Yoast SEO پر کنید
اگر canonical تنظیم نکنید ، Yoast SEO یک canonical با مراجعه به خود برای شما تعیین می کند. این به این معنی است که مقاله به خودش اشاره خواهد کرد. بیاموزید که چرا مراجع متعارف مراجعه به خود برای سئو مفید هستند .
2.6 از مخاطبان بین المللی پشتیبانی کنید
برای بهینه سازی سایت خود برای مخاطبان در چندین کشور یا مناطق زبانی ، باید محتوای خود و تنظیمات فنی خود را بهینه کنید. بیایید با جنبه های محتوای سئو بین المللی شروع کنیم.

انجام تحقیق هدفمند کلمات کلیدی و نوشتن محتوای تازه برای هر مخاطب بسیار مهم است . برای مثال مواردی از لباس را در نظر بگیرید. جلیقه آمریکایی یک لباس کاملاً متفاوت از یک جلیقه بریتانیایی ، یا یک جلیقه هلندی ، یا یک جلیقه فرانسوی ، یا یک جلیقه اسپانیایی است. توصیه نمی کنیم از ترجمه های خودکار استفاده کنید. وقت و منابع خود را در تحقیقات و ترجمه های مناسب سرمایه گذاری کنید تا بتوانید کلمات کلیدی خود را بهینه کرده و کپی کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم SEO بین المللی انتخاب ساختار دامنه مناسب است . به طور کلی ، ccTLD متفاوت (به عنوان مثال www.yoast.de) برای هر تغییر تنها گزینه خوبی برای شرکت های بسیار بزرگ با بودجه های بزرگ است. در بیشتر موارد ، زیرشاخه ها (به عنوان مثال www.yoast.com/de) راهی برای پیشبرد هستند.

موتورهای جستجو می خواهند نسخه زبانی مناسب سایت شما را برای هر بازدید کننده ، از هر کشوری که باشند نشان دهند. برای کمک به آنها ، باید پیاده سازی کنید hreflanghreflangکدی است که به موتورهای جستجو می گوید چه تغییراتی در یک صفحه وجود دارد و به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری کمک می کند. این کد کاملاً پیچیده ای از کد است ، اما راهنمای hreflang ما در این راه به شما کمک می کند – یا می توانید آموزش SEO چند زبانه ما را بگذرانید . این دوره بخشی از اشتراک آموزش آکادمی Yoast SEO ما است 
2.7 داده های ساختاریافته طرحواره را اضافه کنید
داده های ساختاری به نوعی برای موتورهای جستجو مانند فرهنگ لغت است. با توصیف محتوای خود به صورت کد ، می توانید فوراً روشن کنید که آن قسمت خاص از محتوای مربوط به چیست. به علاوه ، می توانید توصیف کنید که چه کسی آن را نوشت ، در چه سایتی و چه زمانی منتشر شده است. همچنین ، اگر این مقاله شامل دستورالعمل ، س FAالات متداول یا نحوه دستیابی به عنوان مثال باشد ، می توانید به موتورهای جستجو در این مورد اطلاع دهید. به این ترتیب ، موتورهای جستجو شناخت بهتری از سایت شما پیدا می کنند. در عوض ، آنها می توانند از این برای کمک به سایت شما برای گرفتن نتایج غنی استفاده کنند.

داده های ساختاریافته در این عصر ضروری است. قبلاً افزودن داده های ساخت یافته به سایت شما بسیار دشوار بود ، اما با استفاده از داده های ساختاریافته در Yoast SEO ، ما هدف آن را آسان کردیم. امروز ، ما موتورهای جستجوی کد را ایجاد می کنیم که باید سایت شما و ارتباطات آن را به صورت خودکار درک کنند. شما فقط باید در جستجوگرها> ظاهر جستجو چند انتخاب کنید . اگر سایت شما یک سایت شخصی است یا اگر یک سایت تجاری یا حرفه ای است ، Person را انتخاب کنید. فراموش نکنید که آرم یا آواتار صحیح را انتخاب یا بارگذاری کنید.

این همه ماجرا نیست: شما همچنین می توانید به سرعت انواع خاصی از صفحات محتوا را با بلوک داده های ساختار یافته ما بسازید . این بلوک ها در ویرایشگر بلوک کار می کنند و در حال حاضر ، ما دو نوع داریم: برای س Qالات متداول و نحوه استفاده . این بلوک ها ضمن ایجاد داده های ساختاریافته معتبر در پس زمینه ، به شما در ساخت بصری محتوا کمک می کنند.
knowledge graph schema yoast seo 2020 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟برای تهیه Yoast SEO برای تولید خودکار داده های ساختاریافته صحیح ، شخص یا سازمانی را انتخاب کنید
3. ساختار سایت خود را بهینه کنید
یک ساختار سایت جامع به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا در سایت شما پیمایش کنند. علاوه بر این ، مهمترین صفحات وب سایت شما را روشن می کند. دو پایه برای ساختار سایت خوب وجود دارد: سازماندهی سایت و پیوند داخلی.
3.1 سایت خود را سازماندهی کنید
سازماندهی سایت به شما کمک می کند مسیر هدایت از صفحه اصلی خود را به سمت پست ها و صفحات جداگانه خود برگردانید. افزودن دسته ها و زیرمجموعه ها نظم را در هرج و مرج ایجاد می کند. در حالت ایده آل ، سایت شما باید به این ترتیب سازماندهی شود:
site structure pyramid 600x366 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ساختار ایده آل سایت باید از یک سلسله مراتب دقیق پیروی کند
شما همیشه باید از پاک بودن صفحه اصلی خود و پیمایش آسان آن اطمینان حاصل کنید. بهم ریختگی صفحه اصلی با گزینه های زیاد ، درک سایت شما را دشوارتر می کند. افزودن یک منوی روشن و آرد سوخاری به کاربر کمک می کند تا در هر کجا که باشد سایت خود را جستجو کند.
3.2 محتوای خود را با پیوند داخلی متنی متصل کنید
علاوه بر سازماندهی سایت ، باید محتوای خود را در نسخه خود پیوند دهید . ما این پیوند داخلی متنی را می نامیم زیرا این پیوندها همیشه در متن متن ظاهر می شوند.

پیوندهای داخلی متنی شبکه ای از صفحات را راه اندازی می کنند که کاربران شما را به سمت محتوای مرتبط سوق می دهد. به عنوان مثال ، در یک پست درمورد تحقیقات کلمات کلیدی ، پیوند دادن به مقاله ای در زمینه نوشتن مطالب مرتبط با SEO بسیار منطقی است. برای موتورهای جستجو ، این پیوندها بینشی درباره چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر و نیز فراهم می کنند.

همیشه مطمئن شوید که تعداد پیوندهای یک صفحه اهمیت آن صفحه را نشان می دهد. راهنماهای نهایی ما پیوندهای زیادی را از پست های شخصی در مورد موضوعات مرتبط دریافت می کنند. این به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که این راهنماها ستون های اساسی سایت ما هستند.

هنگام افزودن پیوند داخلی متنی ، مطمئن شوید که پیوند در متن صفحه فعلی منطقی باشد. علاوه بر این ، همیشه از متن لنگر استفاده کنید که صفحه ای را که به آن پیوند می دهید به طور دقیق توصیف می کند. این زمینه و زمینه لازم را برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می کند تا بتوانند مفید بودن پیوند را ارزیابی کنند. ابزار ارتباط داخلی در Yoast جستجوگرها حق بیمه شما کمک می کند مطالب خود را اتصال با پیشنهاد لینک های مرتبط.
3.3 دسته ها و برچسب های خود را مدیریت کنید
وردپرس دو روش پیش فرض برای ساختاردهی محتوای شما دارد: دسته ها و برچسب ها . دسته ها سلسله مراتب را به طور گسترده به مطالب و موضوعات گروه شما اضافه می کنند. در یک وب سایت درباره آشپزی ، ماکارونی می تواند یک دسته باشد. برچسب ها غیر سلسله مراتبی هستند و می توانند برای توصیف جزئیات بیشتر پست شما استفاده شوند. به عنوان مثال ، مضامین مهمانی شام می تواند یک برچسب باشد.

هنگام تنظیم ساختار سایت خود ، تعدادی دسته اصلی را انتخاب کنید. افزودن آنها به فهرست شما می تواند ایده خوبی باشد ، خصوصاً اگر فقط یک وبلاگ دارید. اگر یک وبلاگ و چندین محصول دارید ، ممکن است تنظیمات متفاوت منطقی تر باشد. اطمینان حاصل کنید که دسته های شما تقریباً به یک اندازه هستند. اگر دسته بندی های شما خیلی بزرگ شد ، زیر مجموعه ها را ایجاد کنید. صفحات دسته شما می توانند صفحات فرود عالی باشند ، مخصوصاً برای سایت های تجارت الکترونیک.

برچسب ها برای کاربران در جستجوی موضوعات مفید هستند ، اما اغلب از آنها بد استفاده می شود. مهم نیست که از برچسب های زیاد استفاده کنید و بیش از یک یا دو بار از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، شما می خواهید محتوای خود را گروه بندی کنید ، نه فقط یک توصیف برای آن ارائه دهید.

اگر می خواهید مطالب خود را متفاوت ساختار دهید ، وردپرس به شما امکان می دهد طبقه بندی های سفارشی نیز ایجاد کنید . همیشه با دقت در نظر بگیرید که آیا طبقه بندی سفارشی شما به گونه ای محتوا را منطقی می کند که به بازدید کنندگان شما کمک کند یا خیر.
3.4 صفحات بایگانی خود را مدیریت کنید
اگر از دسته ها و برچسب ها استفاده کنید ، به طور خودکار صفحات بایگانی را ایجاد خواهید کرد. این صفحات حاوی لیستی از پست ها و صفحات در یک دسته یا برچسب خاص است. علاوه بر دسته ها و برچسب ها ، صفحات بایگانی مبتنی بر تاریخ و بایگانی نویسندگان وجود دارد. این صفحات بایگانی به مدیریت احتیاج دارند زیرا در غیر اینصورت مشکلات SEO ایجاد می کنند.

اول از همه ، شما می خواهید از ایندکس کردن صفحات بایگانی موتورهای جستجو که در سایت شما معنی ندارد ، جلوگیری کنید. برای این کار می توانید از پلاگین Yoast SEO استفاده کنید. این کار را در بخش SEO → Search Appearance انجام می دهید ، در آنجا گزینه های زیر را در برگه “بایگانی ها” پیدا خواهید کرد:
search appearance 2020 yoast seo archives 600x658 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟بایگانی های خود را در Yoast SEO مدیریت کنید
تنظیمات بالا تنظیمات سایت ما است. همانطور که مشاهده می کنید ، بایگانی های مبتنی بر تاریخ را غیرفعال کرده ایم ، زیرا از آن استفاده نمی کنیم. هر پیوند مبتنی بر تاریخ به دلیل این تنظیم به صفحه اصلی ما هدایت می شود. ما بایگانی های نویسنده را دست نخورده گذاشته ایم ، اما زیرصفحه های آن بایگانی را به صورت noindex, followپیش فرض تنظیم کرده ایم. به این ترتیب ، شما هرگز در صفحه دو بایگانی در سایت ما از موتورهای جستجو قرار نخواهید گرفت.

اگر وبلاگ شما یک وبلاگ تک نویسنده است یا فکر نمی کنید به بایگانی نویسنده نیاز دارید ، از Yoast SEO برای غیرفعال کردن بایگانی نویسنده استفاده کنید. همچنین ، اگر فکر نمی کنید به بایگانی مبتنی بر تاریخ احتیاج دارید: آن را مانند ما غیرفعال کنید. حتی اگر از این بایگانی ها در الگوی خود استفاده نمی کنید ، ممکن است کسی به آنها پیوند داده و بنابراین SEO وردپرس شما را بشکند …

یک نوع بایگانی وجود دارد که به noindex,followطور پیش فرض در افزونه Yoast SEO وجود دارد: صفحات نتیجه عملکرد جستجوی داخلی شما. این بهترین روش Google است .
3.4.1. صفحه بندی
اگر پست های زیادی در سایت وردپرس خود دارید ، ممکن است بخواهید در مورد نحوه کار و صفحه بندی خود فکر کنید. در غیر این صورت ، ممکن است دریابید که بهترین مطالب شما در اعماق سایت شما “دفن شده” است و ممکن است کاربران و موتورهای جستجو برای پیدا کردن آن تلاش کنند. همچنین باید به نظر برسید که صفحه بندی شما چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند تا کمی برای کاربران و موتورهای جستجو مفید تر باشد. ما واقعاً توصیه می کنیم پلاگین WP-PageNavi را بررسی کنید!
3.5 آرد سوخاری خود را پیکربندی کنید
احتمالاً می خواهید آرد سوخاری را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید. Breadcrumbs پیوندهایی هستند که معمولاً بالای عنوان قرار دارند و به صورت ” صفحه اصلی> وبلاگ SEO> WordPress SEO ” به نظر می رسند . آرد سوخاری برای دو چیز مفید است:

  • آنها به کاربران شما این امکان را می دهند تا به راحتی در سایت شما پیمایش کنند.
  • آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند ساختار سایت شما را راحت تر تعیین کنند.

این آرد سوخاری باید به صفحه اصلی و دسته ای که پست در آن قرار دارد پیوند داده شود. اگر پست در چندین دسته باشد ، باید یکی را انتخاب کند.

برای دریافت ناوبری پودر نان برای نشان دادن شما در صفحات خود ، ممکن است لازم باشد فایلهای single.php و page.php خود را در طرح زمینه خود تطبیق دهید و کد پودر سوخاری را از پلاگین Yoast SEO وارد کنید . شما می توانید تنظیمات و دستورالعمل های مربوط به چگونگی انجام این کار را در بخش جستجوگرها section ظاهر جستجو کنید .
3.6 نقشه های سایت HTML و XML خود را مدیریت کنید
می توانید با استفاده از نقشه سایت XML به Google و سایر موتورهای جستجو بگویید که سایت شما به روز شده است. افزونه SEO WordPress ما به طور خودکار نقشه سایت XML شما را پیکربندی می کند ، بنابراین دیگر نگران چیزی نباشید. ما برای انواع مختلف پست های شما ، از جمله تصاویر شما ، نقشه سایت ایجاد می کنیم و مطمئن می شویم که به سرعت تولید و بارگیری می شود.

ما نقشه های سایت شما را هوشمندانه به بیت های کوچکتر تقسیم می کنیم ، بنابراین Google هنگام انتشار یک پست فقط باید یک “نقشه سایت” XML “جدید” را دریافت کند.

شما می توانید انواع محتوا ، بایگانی ها و الگوهای خود را در نقشه سایت XML خود در تنظیمات ظاهر جستجو SEO جستجو و بررسی کنید . انواع محتوایی که قرار است در نتایج جستجو نشان داده نشوند ، به طور خودکار از نقشه سایت XML شما حذف می شوند.

سرانجام ، پشتیبانی از نقشه سایت XML ما دارای یک API کاملاً کامل است ، که به توسعه دهندگان امکان می دهد از طریق افزونه ها و مضامین خود عملکردها را اضافه یا تغییر دهند. خود ما محلی جستجوگرها ، اخبار جستجوگرها و تصویری SEO پسوند (که تولید خود، نقشه های خاص خود را) در این API ساخته شده، و، پلاگین های دیگر اغلب ایجاد راه حل های خود را بر روی سیستم ما.

برای سایت های بزرگتر یا پیچیده تر ، تهیه یک نقشه سایت HTML نیز منطقی است. این یک صفحه عادی در وب سایت شما است ، که به کاربران کمک می کند تا به محتوای عمیق تر یا خاص تری بپردازند.
4- وب سایت وردپرس خود را تسریع کنید
اگر وب سایت شما کند است ، شما می توانید کاربران خود را ناامید کنید. این امر باعث می شود احتمال تعامل ، مرور ، تبدیل یا بازدید مجدد از آنها کمتر شود. به نوبه خود ، این امر باعث می شود که آنها کمتر بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند ، به صفحات شما پیوند دهند یا نام تجاری شما را توصیه کنند. به طور خلاصه ، سرعت بخش مهمی از سئو وردپرس و بخش عظیمی از تجربه کلی کاربر است. این بدان معناست که اندازه گیری و مدیریت عملکرد شما بسیار مهم است – به ویژه برای کاربران در تلفن همراه یا ارتباطات کندتر!
4.1 سرعت سایت خود را اندازه بگیرید
اندازه گیری سرعت سایت شما می تواند گیج کننده باشد. ابزارهای مختلف نمرات و نتایج متفاوتی می دهند و حتی گاهی اوقات اطلاعات متناقضی را ارائه می دهند. به همین دلیل ما این راهنمای مفید در مورد چگونگی اندازه گیری سرعت شما را گردآوری کرده ایم – این شما را در اصول انتخاب معیارهای مناسب ، استفاده از ابزارهای مناسب برای کار در هنگام نظارت و تشخیص مسائل راهنمایی می کند.
4.2 سرعت سایت خود را بهبود ببخشید
پس از شناسایی گلوگاه های خود ، چالش بعدی ایجاد تنظیمات میزبانی ، طرح زمینه ، پلاگین و عملکرد برای سرعت بخشیدن به مشکلات است.

بهینه سازی سرعت صفحه در نوع خود یک رشته است و فراتر از سئو وردپرس است. این بدان معناست که بزرگترین فرصت ها از مکانی به سایت دیگر و موقعیت به موقعیت دیگر متفاوت خواهد بود. برای برخی از سایت ها ، ساده ترین برنده ها ممکن است ناشی از تغییر میزبانی یا استفاده از CDN باشد . برای دیگران ، این ممکن است به معنی ارزیابی مجدد استفاده آنها از پلاگین ها یا تغییر نحوه بارگذاری CSS و JavaScript باشد.

اگرچه این بدان معنا نیست که نمی توانید شروع کنید. ما یک راهنما در مورد برخی از ابزارهای سرعت صفحه و بردهای آسان برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آن برای چرخاندن توپ استفاده کنید.
5. وب سایت وردپرس خود را ایمن کنید
وردپرس پرکاربردترین پلتفرم برای مدیریت وب سایت در جهان است. این قدرت از 37 درصد از وب (ژوئن 2020). گرچه عالی است ، اما این بدان معنی است که وردپرس بیشترین هدف برای هکرها است. هنگام اجرای یک وب سایت وردپرس ، سیستم عامل با امنیت اساسی برخورد می کند ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای امنیت بیشتر وب سایت خود انجام دهید.

این کار با ورود خود شما شروع می شود. نام کاربری پیش فرض در وردپرس مدیر است ، بنابراین ابتدا آن را تغییر دهید. در غیر این صورت ، اولین حدس هکر برای نام کاربری شما بسیار آسان است. رمز عبور شما نیز همین است. گذرواژه ها کافی نیستند 123456و welcome01فقط کافی نیستند. از یک مدیر رمز عبور مانند 1Password یا LastPass استفاده کنید و به جای آن یک رمز عبور بیش از 20 حرف انتخاب کنید. وردپرس همچنین دارای تعدادی افزونه برای تأیید دو عاملی است ، بنابراین افزودن آن به وب سایت شما نیز به راحتی پای است. انجام دهید.

کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید ، لطفاً مقاله ما را با جزئیات امنیت وردپرس در چند مرحله آسان بخوانید . ما برخی از توصیه های زیر را برجسته خواهیم کرد.
5.1 پشتیبان گیری منظم انجام دهید
مورد بعدی که دوست داریم شما انجام دهید ایجاد پشتیبان گیری منظم است . درصورت هک شدن سایت شما یا بروز مشکل دیگری – به عنوان مثال ، هنگام به روزرسانی پلاگین یا موضوع – ، مهم است که این تغییر را در ضربان قلب برگردانید. پشتیبان گیری منظم اطمینان حاصل کنید که این کار انجام می شود.

در وردپرس ، طیف گسترده ای از گزینه های پشتیبان گیری برای انتخاب وجود دارد. چندین توسعه دهنده پلاگین راه حل های نرم افزاری خوبی را برای شما ایجاد کرده اند ، بنابراین شما هیچ مشکلی برای این نسخه پشتیبان ندارید. در Yoast ، ما راه حل پشتیبان گیری Blogvault را توصیه و تجربه های خوبی داریم . این سرویس مزایای دیگری مانند ایجاد سایت های صحنه پردازی و گزینه های مهاجرت آسان دارد.
5.2 راه اندازی خود را سخت بگیرید
سخت شدن تنظیمات شما با انتخاب یک شرکت میزبان مناسب برای وب سایت وردپرس شما شروع می شود . این فقط شروع است ، زیرا هر میزبان تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام می دهد ، اما هنوز هم سخت تر کردن تنظیمات به عهده شما خواهد بود. همچنین ، ابزارهایی مانند Cloudflare دوستان خوبی برای هر شرکت / وب سایت در این مورد هستند.

اولین قدم آسان ، محدود کردن تلاش برای ورود به سیستم است. با محدود کردن تعداد دفعات ورود افراد به وب سایت شما – بستن فرم ورود به سیستم پس از پنج بار ورود نادرست – برای مثال ، در حال سخت کردن نصب خود در برابر حملات brute force و سایر اقدامات مخربی هستید که این فرم را هدف قرار می دهد.

مورد بعدی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید نصب وردپرس شما ، از جمله پلاگین ها و تم ها ، همیشه به روز است. به روزرسانی ها ممکن است مشکلات امنیتی را نیز برطرف کنند. اطمینان حاصل کنید که مرتباً به روزرسانی ها را بررسی می کنید و نصب وردپرس خود را به روز نگه دارید.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که شما هر وقت کاربر یا نویسنده جدیدی را به نصب وردپرس خود اضافه می کنید با امنیت روبرو هستید. مقاله ای در وردپرس Codex در مورد نقش ها و توانایی هایی وجود دارد که باید بخوانید. این فقط به مجوز دادن به افرادی که در صورت نیاز به آن نیاز دارند و فقط برای زمانی که به آن احتیاج دارند ، می رسد. نیازی به دادن حقوقی مدیریتی به وبلاگ نویس مهمان وب سایت خود نیست ، درست است؟

کلیدهای احراز هویت و نمک ها در کنار یکدیگر برای محافظت از کوکی ها و گذرواژه های شما در حال انتقال بین مرورگر و وب سرور کار می کنند. هنگام نصب یک نمونه وردپرس جدید ، حتماً این کلیدها را تغییر دهید.

راه حل ساده دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که مطمئن شوید فایلهای الگوی شما از پس زمینه وردپرس قابل ویرایش نیستند. شما می توانید این کار را انجام در ظاهر → ویرایشگر . وقتی هکر موفق شد از فرم ورود شما عبور کند ، این واقعاً ساده ترین راه برای افزودن کد شیطانی به وب سایت شماست. سخت کردن این شامل تغییر wp-configپرونده شما است.
5.3 از نظارت و ورود به سیستم استفاده کنید
امنیت یک روند مداوم است. شما باید مراقب هرگونه نقض باشید و وب سایت خود را تا آنجا که ممکن است ایمن نگه دارید. می توانید بخشی از امنیت وردپرس خود را در اختیار مثلاً شرکتی مانند Sucuri قرار دهید . در صورت هک ، آنها این asap را برطرف می کنند. برای نظارت شخصی خود ، می توانید سایت خود را به طور منظم با ابزار Sitecheck آنها بررسی کنید . چند افزونه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند امنیت سایت وردپرس خود را حفظ کنید ، به عنوان مثال با نظارت بر پرونده های سرور خود ، مانند WordFence ، iThemes یا Sucuri . به شرط اطمینان از نظارت بر امنیت ، افزونه موردنظر خود را انتخاب کنید.

همچنین می توان فقط ردیابی تمام مواردی را که در وب سایت شما اتفاق می افتد مانند تغییرات پرونده و ورود به سیستم کاربران ، مفید باشد. چندین افزونه و ابزار برای آن نیز وجود دارد ، مانند WP Security Audit Log . پیگیری این موارد اطمینان حاصل می کند که می توانید در نصب خود بی نظمی پیدا کرده و بر اساس آن عمل کنید ، یا در صورت بروز مشکل امنیتی اتفاقات رخ داده را پیدا کنید.
6. به بازدیدکنندگان تلفن همراه خود توجه کنید
نگاهی به اطراف بیندازید و متوجه خواهید شد که دستگاه های تلفن همراه ما در حال تبدیل شدن به روش واقعی مرور وب هستند ، حتی وقتی در خانه هستیم و روی نیمکت دراز کشیده ایم. ما از وب سایت های موبایل بازدید می کنیم. شما به عنوان یک مالک وب سایت ، باید از بازدیدکنندگان تلفن همراه خود پشتیبانی کنید.

به گفته Statcounter ، تقریباً کل سال 2018 سهم بازار تلفن همراه از سهم بازار دسک تاپ پیشی گرفته است. این بدان معنی است که اگر فقط برای بازدیدکنندگان دسک تاپ بهینه سازی می کنید ، برای اکثر بازدید کنندگان خود بهینه سازی نمی کنید. البته ، این به موقعیت خاص شما بستگی دارد ، زیرا این اعداد می توانند متفاوت باشند. Google Analytics می تواند اعداد دقیق سایت شما را به شما ارائه دهد.

با چنین سهم بازار تلفن همراه ، به هیچ وجه نمی توانید وب سایت تلفن همراه خود را “اضافی” بدانید. شاید وقت آن است که موبایل را به عنوان پیش فرض قرار دهیم. وقت سئو موبایل است .
6.1 مطمئن شوید که موضوع شما برای موبایل مناسب است
پس از اطمینان از سریع بودن سایت خود ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت یا بهتر است بگویید موضوع شما سازگار با موبایل است. ساختن وب سایت مناسب برای موبایل با اطمینان از نزدیک نبودن پیوندها به یکدیگر و همچنین کلیک آسان دکمه ها آغاز می شود. قلم شما باید سازگار باشد و نباید خیلی کوچک باشد و تصاویر شما هم از نظر اندازه و هم از نظر ابعاد خیلی بزرگ نباشند.

ما می خواهیم دو بهینه سازی تم تلفن همراه خاص را در زیر برجسته کنیم.
6.1.1 از یک طرح پاسخگو استفاده کنید
طراحی پاسخگو به این معنی است که طراحی وب سایت شما متناسب با اندازه صفحه ای است که بازدید کننده شما از آن استفاده می کند. می توانید این کار را با استفاده از پرس و جوهای خاص رسانه CSS انجام دهید. ما درمورد طراحی واکنش گرا زمانی نوشتیم که اساساً همه چیز مثل گذشته است. شما باید محدوده های مشخصی از عرض صفحه و نوع آن را طراحی کنید. بیشتر تم های وردپرس باید پاسخگو باشند.

بسته به بخشی از جهان که هدف قرار داده اید ، خیر ، بسته به سرعت اینترنت همراه آنها (2G؟ در حال حاضر در 5G؟) ، ممکن است بخواهید چند مورد را تغییر دهید. به نحوه استفاده از تصاویر در سایت خود فکر کنید. آیا از پیشرفت متن یا تغییرات قلم استفاده می کنید که ممکن است مانع عملکرد خوب وب سایت تلفن همراه شود؟ طراحی پاسخگو به شما کمک می کند یک وب سایت متمرکزتر ایجاد کنید. این ما را به دومین بهینه سازی می رساند.
6.1.2. موارد مهم را برای کاربران تلفن همراه اولویت بندی کنید
یک قدم به عقب برگردید و به وب سایت خود نگاه کنید: کاربران شما می خواهند در اینجا چه کار کنند؟ چهار تا شش وظیفه اصلی که کاربر در وب سایت شما انجام می دهد را مشخص کنید و روی این موارد تمرکز کنید. شاید حتی به مهمترین کار یک دکمه بزرگ دعوت به عمل چربی بدهید.

مثالی در اینجا آورده شده است: اگر مشاغل محلی دارید ، دو وظیفه اصلی ممکن است تماس با شما یا یافتن راهنمایی برای تجارت شما باشد. این بدان معناست که شما می توانید این موارد را بعنوان یک منوی ویژه تلفن همراه اضافه کنید – نوعی نوار که همیشه قابل مشاهده است. به کارهای اصلی بازدیدکننده خود بپردازید و زندگی او را تا حد ممکن آسان کنید. چگونه می توان این کارهای برتر را پیدا کرد؟ از بازدید کنندگان خود بپرسید! همچنین ، Google Analytics را برای پر بازدیدترین صفحات در وب سایت تلفن همراه خود بررسی کنید. اطلاعات بیشتر در مورد Analytics در ادامه این مقاله.
6.2 استفاده از AMP را در نظر بگیرید
اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید به صفحات سریع موبایل (AMP) نیز خدمت کنید. AMP ابتکاری در سال 2015 توسط گوگل و برخی ناشران بزرگ است. این امکان را برای صفحات سریع تلفن همراه فراهم می کند و این کار را با سلب برخی از طراحی انجام می دهد. AMP این روزها هم برای محتوای ثابت و هم برای محتوای پویا مانند مقاله های خبری استفاده می شود. AMP کد مورد نیاز کاملاً سختی دارد ، بنابراین حتماً صفحات AMP خود را مرتباً تأیید کنید .

یکی از چالش هایی که شما به عنوان یک مالک وب سایت ممکن است داشته باشید این است که مطمئن شوید نسخه AMP وب سایت شما با مارک تجاری شما همسو است. اطمینان حاصل کنید که بازدید کننده شما – عادت به بازدید از وب سایت دسکتاپ / پاسخگو شما دارد – هنوز به وضوح می فهمد که وی از صفحات شما بازدید می کند. خوشبختانه ، تفاوت بین طراحی در همه این سیستم عامل ها می تواند به حداقل برسد.

اگر به دنبال شروع نسخه AMP وب سایت وردپرس خود هستید ، حتما پلاگین رسمی AMP را بررسی کنید . با نصب این افزونه ، نسخه AMP وب سایت شما اضافه می شود.
7. عملکرد خود را تحلیل کرده و بهبود ببخشید
یک کمپین سئو خوب نه تنها به اجرای تغییرات بلکه اندازه گیری تأثیر این تغییرات ، دیدن کارکردها و انجام بیشتر آنها متکی است. Google دو ابزار شگفت انگیز برای تجزیه و تحلیل نتایج وب سایت شما و شناسایی فرصت های جدید که در آینده می توانید روی آنها تمرکز کنید ، ایجاد کرده است.

اولین مورد ، برای تجزیه و تحلیل نتایج ، Google Analytics است . با افزودن Google Analytics به وب سایت خود ، اطمینان حاصل خواهید کرد که تمام داده های کاربر در حساب شخصی شما ذخیره می شود. به عنوان مثال می توانید بررسی کنید که تعداد بازدید از صفحات شما چگونه است ، چه تعداد بازدید کننده شما را تبدیل می کنند ، چه تعداد بازدید کننده پس از قرار گرفتن در یک صفحه خاص و بلافاصله وب سایت شما را ترک می کنند. در Google Analytics می توانید نحوه رفتار بازدیدکنندگان را در وب سایت خود مشاهده کنید. در اینجا نحوه ردیابی SEO خود با Google Analytics آورده شده است .

ابزار دوم به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت شما و دیدن چگونگی بازدیدکنندگان از شما در موتور جستجو است. این ابزار Google Search Console است . با صادرات و مرتب سازی از طریق جستجوی جستجو و داده های نمایشی ، شناسایی فرصت هایی که می توانید روی بهبود نرخ کلیک ، محتوا و / یا رتبه بندی متمرکز شوید ، آسان است.
7.1 Google Analytics را تنظیم و تلفیق کنید
برای شروع با Google Analytics ، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای شروع بر روی دکمه “شروع رایگان” کلیک کنید. برای راه اندازی حساب خود ، ابتدا باید نام حساب اضافه کنید. این می تواند نام شرکت شما باشد. با این حال ، هنگامی که می خواهید وب سایت های دیگری را به حساب خود اضافه کنید ، توصیه می کنیم نام حساب عمومی تری انتخاب کنید. همچنین ، همیشه می توانید بعداً نام حساب خود را در صورت تمایل تغییر دهید.

بعد از تنظیم حساب خود ، وقت آن است که یک ویژگی اضافه کنید: وب سایتی که می خواهید اضافه کنید. نام وب سایت و URL وب سایت را وارد کنید. مطمئن شوید که URL دقیق را اضافه کرده اید: http: // یا https: // و با یا بدون www برای جمع آوری داده های مناسب.
image 1 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟یک حساب جدید در Google Analytics ایجاد کنید
پس از تنظیم ویژگی خود ، می توانید برخی از تنظیمات اشتراک داده را برای خود انتخاب کنید. هر گزینه به اشتراک گذاری داده ها به شما توضیح روشنی را می دهد که برای فعال کردن آن به اشتراک خواهید گذاشت.

اکنون تقریباً آماده رفتن هستید! آخرین مرحله برای اتصال وب سایت به حساب Google Analytics جدید شما ، افزودن کد رهگیری به وب سایت شماست. پس از ایجاد موفقیت آمیز حساب خود و افزودن ویژگی جدید ، این صفحه را با کد رهگیری Google Analytics در بالا مشاهده خواهید کرد:
image - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟برچسب را در سایت خود کپی کنید
این برچسب باید به وب سایت شما اضافه شود. ساده ترین راه برای انجام این کار در وردپرس نصب یک افزونه Google Analytics مانند پلاگین MonsterInsights برای وردپرس است . با نصب این افزونه ، نیازی نیست کد واقعی وب سایت خود را لمس کنید تا با Google Analytics ارتباط برقرار کنید. شما فقط پلاگین را نصب و فعال می کنید ، شناسه ردیابی خود را وارد می کنید و تنظیم می شوید! همچنین می توانید از افزونه Site Kit WordPress Google برای دریافت داده ها از Analytics و Search Console در backend خود استفاده کنید.

برای خوانندگان فنی بیشتر ، همچنین می توانید برچسب را به صورت دستی به سر هر صفحه وب اضافه کنید یا برچسب را به Google Tag Manager اضافه کنید .

اکنون وب سایت شما به Google Analytics متصل است ، شروع به جمع آوری اطلاعات کاربران شما می کند. شروع به کلیک کردن کنید تا ببینید همه موارد موجود در داده ها چیست یا خواندن یکی از پست های وبلاگ ما درباره Google Analytics برای نکات مفید.
7.2 حساب کنسول جستجوی Google خود را تنظیم کنید
دومین ابزاری که فکر می کنیم تنظیم آن مهم است ، کنسول جستجوی Google است. ما توصیه می کنیم همه مراحل را طی کنید و همه چیز آماده خواهید بود! به طور خلاصه ، این مراحلی است که باید دنبال کنید:

  • حساب کنسول جستجوی Google خود را ایجاد یا وارد شوید.
  • در بخش کشویی جستجو ، “افزودن ویژگی” را کلیک کنید.
  • URL وب سایت خود را در کادر وارد کنید و “ادامه” را کلیک کنید.
  • وب سایت خود را تأیید کنید – در پلاگین Yoast SEO ، می توانید برچسب متا را به راحتی کپی و جایگذاری کنید تا کار کند.

پس از اتصال وب سایت شما به Google Search Console ، شروع به جمع آوری اطلاعات مربوط به عملکرد وب سایت شما می کند.
7.3 ابزارهای مفید دیگر
مطمئناً ، ابزارهای مفید فراوان دیگری نیز وجود دارد تا اطلاعات کاملی در مورد وب سایت خود کسب کنید و فرصت های جستجوگرها را پیدا کنید. هر کس ابزار مورد علاقه خود را دارد ، بنابراین مهم است که فقط شروع به بازی با ابزارهای مختلف کنید تا دریابید چه ابزاری بیشترین نیاز را برای شما به ارمغان می آورد.

ابزارهای SEO در همه وجود دارند که به شما نمای کاملی از عملکرد شما می دهند و ابزارهای عمیق تری نیز وجود دارند که داده های خاص تری را در اختیار شما قرار می دهند. به ابزارهای سرعت سایت ، ابزارهای تکراری محتوای ، ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت ، ابزار تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر فکر کنید.

برخی از ابزارهایی که علاوه بر Google Analytics و Google Search Console استفاده می کنیم:
Bing Webmaster Tools
در بخش Source / Medium Google Analytics ، می توانید ببینید چند درصد از بازدید شما از Bing است. وقتی این میزان بازدید کافی است ، ممکن است بخواهید یک حساب Bing Webmaster Tools نیز ایجاد کنید. Bing Webmaster Tools نوع کنسول جستجوی Google برای Bing است. این سایت سلامت و عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی Bing نشان می دهد.
در صبح
Ryte یکی از مجموعه های SEO در همه است که می توانید برای تجزیه و تحلیل SEO در صفحه استفاده کنید. این ابزار وب سایت شما را جستجو می کند تا به شما یک دسته داده در مورد نمایه سازی ، خطاها ، پیوندها ، سرعت و موارد دیگر ارائه دهد. می توانید Ryte را بصورت رایگان امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما دارد. Ryte حتی با Yoast SEO ادغام می شود .
فانوس دریایی Google
Google Lighthouse یک افزونه Chrome است که می توانید آن را به صورت رایگان بارگیری کنید. با استفاده از ابزار Lighthouse ، می توانید به راحتی گزارشی با امتیازات عملکرد ، برنامه وب پیشرو ، قابلیت دسترسی ، بهترین روش ها و سئو ایجاد کنید. این گزارش به شما یک مرور سریع از عملکرد سایت شما می دهد. به علاوه می توانید بلافاصله در مناطقی که بیشترین توجه را دارند کار کنید. همچنین می توانید از نسخه تحت وب در web.dev/measure استفاده کنید .
هاتجار
برای دریافت اطلاعاتی در مورد چگونگی حرکت واقعی بازدید کنندگان ، پیمایش و کلیک بر روی صفحات وب خود ، می توانید از ابزاری مانند Hotjar استفاده کنید . این ابزار تحقیق کاربر همچنین گزینه هایی برای افزودن نظرسنجی یا نظرسنجی به سایت شما برای شروع تحقیقات دارد. می توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید و بسته های پولی قیمت رقابتی دارند.

به ابزارهای با ارزش تری علاقه دارید؟ لیست ابزارهای مورد علاقه SEO را در اینجا بررسی کنید !
8. سایت خود را تبلیغ کنید
شما وقت و تلاش زیادی را صرف محتوای سایت خود کرده و اطمینان حاصل کنید که خوانندگان به لطف سئو می توانند آن را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود افراد از سایت وردپرس شما بازدید کرده و پست های شما را بخوانند. اما چگونه می توان چنین مخاطبی را به دست آورد و رشد داد؟ به سادگی نوشتن پست ها و قرار دادن این موارد در خارج ، کاری نخواهد داشت: شما باید سایت خود را ارتقا دهید!
8.1 تعامل را تشویق کنید
تعامل با خوانندگان همیشه سرگرم کننده است ، اما چگونه آنها را وادار به تعامل می کند؟ منظور ما از تعامل ، همه روشهای مختلفی است که افراد می توانند با پست شما ارتباط برقرار کنند. این می تواند ترک یک نظر ، به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی یا اقدام در مورد موضوع به طور کلی باشد.

اما چگونه مردم را وادار به تعامل می کند؟ شما همیشه می توانید از آنها بپرسید! به روشی جذاب بنویسید و سپس از خوانندگان خود نظر بگیرید. سپس برای ادامه مکالمه و ایجاد ارتباط با خوانندگان خود به این نظرات پاسخ دهید.

تعامل همچنین به نفع سئو است ، زیرا نشان می دهد سایت شما زنده و فعال است. اگر می خواهید بیشتر به تعامل وبلاگ بپردازید ، می توانید پست ما را در مورد چگونگی افزایش تعامل وبلاگ بخوانید .
8.2 دسترسی خود را افزایش دهید
استفاده از شبکه های اجتماعی بهترین راه برای جلب و رشد مخاطبان وبلاگ شماست. شما باید در کانال های رسانه های اجتماعی که مخاطبان (بالقوه) شما در آنها حضور دارند ، فعال باشید. فیس بوک ، اینستاگرام ، پینترست و توییتر نمونه هایی از رسانه های اجتماعی محبوب هستند. تصمیم گیری ممکن است زیاد باشد ، بنابراین می توانید در پست وبلاگ ما در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی اطلاعات بیشتری کسب کنید : از کجا شروع کنیم؟
8.3 لیست پستی ایجاد کنید
علاوه بر این که از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وبلاگ خود استفاده می کنید ، اغلب ایده خوبی برای سرمایه گذاری در یک خبرنامه دیجیتال است. اجازه دهید افراد در آن ثبت نام کنند و با آخرین پست های وبلاگ شما و برخی از حقایق جالب دیگر ایمیل ارسال کنند.

مطمئن شوید که یک قسمت اشتراک در زیر پست های خود و سایر مکان های قابل مشاهده در وب سایت خود ارائه داده اید. مطمئن شوید که خبرنامه شما برای موبایل مناسب است. اما ، بیشتر از همه ، مطمئن شوید که خبرنامه شما واقعاً چیز خاصی است! ما برای خبرنامه خود از MailChimp استفاده می کنیم که تا 2000 مشترک رایگان است.
8.4 مطالب خود را تقویت کنید
تعداد پست های وبلاگ منتشر شده هر روز بسیار زیاد است ، به همین دلیل برجسته کردن آن بسیار دشوارتر می شود. مقالات شما شانس زیادی برای گم شدن در دریای وسیع محتوا دارند. برای کمک به محتوای خود در رسیدن به پتانسیل کامل خود ، باید آن را تقویت کنید.

اگر محتوای شما اصیل و از ساختار خوبی برخوردار است ، احتمالاً می توانید مخاطبان جدیدی پیدا کنید. نگاهی بیندازید که چگونه فراتر از توانایی ارگانیک خود می توانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.

ممکن است تبلیغات در فیس بوک یا اینستاگرام راه خوبی برای دستیابی به مخاطبان جدید محتوای شما باشد؟ از اینکه از چه کانال هایی در حال حاضر استفاده می کنید ، تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که کجا می توانید برای گسترش مخاطبان خود بیشتر کار کنید.
9. نتیجه گیری
این راهنما موارد زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در سایت وردپرس خود انجام دهید. از نکات فنی SEO به نکات تبدیل ، به نکات مربوط به محتوا ، به نکات مکالمه و موارد کلی در این میان. یک گرفتن چند وجود دارد: اگر شما به رتبه برای شرایط بسیار رقابتی می خواهید، شما باید به واقع انجام بیشتر از آن و ایجاد محتوای بزرگ و قانع کننده در این فرآیند است.

شما برای جلب توجه ، بازدید کننده و نتایج با هر وب سایت و تجارت دیگری در کره زمین رقابت می کنید. یعنی شما باید خیلی زحمت بکشید!

اما نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.

بنابراین اگر می خواهید آخرین اخبار وردپرس ، سئو و پلاگین های ما را به روز نگه دارید ، می توانید در خبرنامه ما مشترک شوید و یک قدم جلوتر از مسابقه باشید!

در راستای پاسخ دهی به سوال چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم مطالبی تخصصی از سایت های خارجی جمع آوری و ترجمه کرده ایم . موفق و پیروز باشید .
جوملا سئو ساخته شده ساده – راهنمای کامل گام به گام
b2ap3 large Joomla SEO - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

avatar - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟اوزال راز بونگشی

03 ژانویه 2020

17 دقیقه

0 نظر

چگونه می توانم رتبه بندی وب سایت جوملا خود را در موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yandex و غیره بهبود بخشم؟ این سوالی است که اکثر مردم می پرسند و باعث می شود سوراخ خرگوش عمیقی به نام جوملا سئو جستجو شود. 

درباره سئو جوملا چه می دانید؟ آیا این چیزی مانند اضافه کردن عنوان متا و توضیحات متا و استفاده از صفحه ساز همراه با برچسب ” SEO friendly ” است؟

خوب ، اگر اینطور فکر می کنید ، تا این زمانها فریب خورده اید. شرکت های سازنده و افزونه بزرگ صفحه جوملا مدام شما را با سئو جوملا فریب می دادند . آنها از برچسب “Joomla SEO friendly” استفاده می کنند و با اعتماد شما بازی می کنند.

سئو جوملا چیزی نیست که فقط به عنوان و توضیحات متا محدود شود . اینها فقط دو عامل کوچک هستند و سود چندانی ندارند.

متاسفم که احساسات شما را جریحه دار کردم ، اما این حقیقت است. این شرکت ها با بهینه سازی جعلی SEO Joomla پول شما را می مکند و شما را فریب می دهند. در این پست ، من قصد دارم شما را در مورد SEO جوملا و اینکه چه عواملی باید بررسی و بهینه شوند را به شما معرفی کنم.

بیایید جزئیات را ببینیم و تا پایان با ما همراه باشیم.

سئو جوملا چیست؟

 b2ap3 large what is joomla Seo - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

SEO جوملا روشی برای بهینه سازی سایت جوملا برای افزایش تبدیل و رتبه بندی آن است. این کار کمی نیست زیرا ربات های موتور جستجو هوشمندتر می شوند و اگر صفحه خود را بهینه نکنید ، مطمئناً بازدید خود را کاهش می دهید.

سئو جوملا به دو قسمت تقسیم می شود – سئو داخلی و سئو خارج صفحه . برای انجام بهینه سازی خارج از صفحه سایت جوملا ، هیچ افزونه SEO جوملا یا افزونه سئو جوملا به شما کمک نمی کند. این به یک متخصص SEO متخصص احتیاج دارد ، اما شما می توانید به صورت دستی و بهینه سازی صفحه را توسط خودتان انجام دهید. 

SEO On-Page چیست؟

 b2ap3 large on page seo - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

SEO On-Page روش بهینه سازی صفحات وب منحصر به فرد است ، به طوری که صفحه وب شما بازدید بیشتری داشته و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد. از طریق SEO در صفحه ، شما محتوای صفحه خود را به همراه کد منبع بهینه می کنید.

سئو On-Page کاملاً در دست شماست ، فقط کمی تلاش کنید و استراتژی ها را دنبال کنید. با افزایش بازدید و تبدیل نتایج را در مقابل چشمان خود خواهید دید. اگر نمی دانید میزان بازدید و رتبه شما افزایش می یابد یا خیر ، با ابزارهای معروف مانند Ahrefs ، SEMrush ، Majestic و غیره این مورد را بررسی کنید.

آیا SEO در صفحه برای وب سایت واقعاً مهم است؟

 b2ap3 large do you know - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

اگر نمی خواهید کسب و کار خود را رونق بخشید یا نمی خواهید در بازدید و رتبه بندی سایت خود ارتقا پیدا کنید ، می توانید از جستجوگر جستجو در صفحه صرف نظر کنید. آیا این درست است؟ منظور من این است که یک وب سایت تجاری که به مشتری خود دسترسی پیدا نمی کند چه فایده ای دارد؟

من می دانم که بازدید سایت برای سایت شما بسیار مهم است و برای حفظ میزان بازدید و بزرگتر کردن آن ، سئوی سایت بسیار مهم است. اگر شما یک وب سایت عالی دارید ، مطمئناً شروع به رتبه بندی می کند. رتبه بندی شما در بهینه سازی سایت شما با سئو در صفحه سریعتر افزایش می یابد ( کلمات کلیدی ، برچسب alt ، فراداده ، پیوندهای ورودی ، پیوندهای خروجی ، طول و غیره ) .

سئو در صفحه تحت کنترل شما است و شما می توانید به راحتی سایت خود را بهینه سازی کنید تا تبدیل ، رتبه بندی و افزایش بالایی کسب کنید. اگر واقعاً می خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید ، هیچ گزینه دیگری برای SEO در صفحه وجود ندارد. 

بهترین روش ها برای بهینه سازی در صفحه چیست؟

 Joomla SE 20190731 113622 1 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

بهینه سازی در صفحه یک چیز واحد نیست. با ترکیب برخی از عوامل ، بهینه سازی در صفحه انجام می شود. هر عاملی مهم است و اگر عاملی را بهینه نکنید ، ممکن است ارزش گوگل بات را از دست بدهید. بیایید این عوامل اصلی و نحوه بهینه سازی آنها را بررسی کنیم.

عوامل سطح کلمات کلیدی

تمرکز کلید واژه

یک کلمه ، که توسط کاربران برای جستجوی اصطلاح خاصی استفاده می شود ، به عنوان یک کلمه کلیدی شناخته می شود. برای محتوا یا صفحه ، کلیدواژه تمرکز مهمترین عامل است. یک بازدید کننده می تواند بلافاصله با کمک کلید واژه تمرکز صفحه شما را جستجو کند.

شما می توانید کلید واژه تمرکز را به راحتی روی صفحه خود قرار دهید ، و این به شما کمک می کند تا صفحه خود را در برابر عبارات مختلف جستجو کنید. اما شما باید کلمه کلیدی تمرکز خود را به روشی متعادل قرار دهید ، در غیر این صورت برای تراکم بیشتر گوگل ممکن است شما را به عنوان یک کلاهبردار تصور کند.

چگونه به راحتی کلید واژه کانونی را بهینه کنیم

شما قادر خواهید بود به راحتی با QuixRank کلمه کلیدی فوکوس را فوراً قرار دهید.

  • باز کردن صفحه در Quix.
  • برو به Settings > SEO settings.

 b2ap3 large seo settings - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • کلمه کلیدی تمرکز خود را در “کلمه کلیدی SEO Focus ” قرار دهید.

 b2ap3 large seo focus keyword - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • اکنون QuixRank را باز کرده و اطلاعات کلمه کلیدی تمرکز خود را بررسی کنید.

 b2ap3 large seo focus keyword2 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

کلید واژه در عنوان

کلمه کلیدی شما در عنوان یکی از مهمترین عوامل سئو سایت در صفحه است. معمولاً هر چه کلمه کلیدی به ابتدای عنوان پست شما نزدیکتر باشد ، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به آن می دهند. نیازی نیست که همیشه با کلمه کلیدی مورد نظر خود در برچسب عنوان شروع کنید. اما اگر به دنبال یک کلمه کلیدی هستید ، سعی کنید آن را در ابتدای عنوان قرار دهید.

در HTML ، یک برچسب HTML وجود دارد که به <title>آن می توانید عنوان را بر اساس کلمه کلیدی خود قرار دهید. با این حال ، هنگامی که شما یک فرد غیرتکنیک هستید ، ممکن است هر پلاگین / سانتی متر را برای انجام این کار انتخاب کنید.

چگونه عنوان وب سایت خود را با کلمه کلیدی در جوملا بهینه کنیم

برای وردپرس ، گزینه های زیادی وجود دارد. اما در جوملا هیچ گزینه ای به جز QuixRank وجود ندارد و بهترین گزینه را باور کنید. با QuixRank به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. این مراحل را دنبال کنید:

  • پس از ایجاد صفحه ، QuixRank را از Quix باز کنید.
  • اکنون به مسیر بروید Settings > SEO settings
  • ممکن است قبلاً یک کلمه کلیدی تمرکز برای تنظیمات SEO اضافه کرده باشید. اکنون عنوان SEO را از تنظیمات SEO تغییر دهید و کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید.

 b2ap3 large key word in title - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • به محض این که از کلمه کلیدی شما قرار داده است، جزئیات خواهد شد با به روز نور سبز .

کلمه کلیدی را در توضیحات متا

توضیحات متا دارای توصیف کوتاهی است که بر روی هر نتیجه جستجو نشان داده می شود. این میزان کلیک شما را افزایش می دهد. وقتی کلمه کلیدی خود را در توضیحات متا وارد می کنید ، به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا صفحه شما را در برابر آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنند. افراد بیشتری می توانند به راحتی به صفحه شما دسترسی پیدا کنند.

نحوه به روز رسانی توضیحات متا صفحه خود را با کلید واژه در جوملا

در QuixRank نیازی به انجام کار سخت نیست ، از تنظیمات به راحتی می توانید آن را انجام دهید.

  • هدایت به Settings > SEO settings
  • ” SEO Desc ” را انتخاب کنید و متای شرح خود را همراه با کلمه کلیدی در اینجا بنویسید. 

 b2ap3 large key word in meta description - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • پس از آن با کلیک بر روی ” درخواست دکمه”.

کلمه کلیدی در پیوند ثابت

اگر می خواهید SEO در صفحه را در بهترین حالت خود بهینه کنید ، کلمه کلیدی اصلی را نیز در لینک ثابت قرار دهید. این به ربات های گوگل کمک می کند تا نوع محتوای شما و محتوای آن را تشخیص دهند. این بهینه سازی همچنین به ارتقا رتبه مطالب کمک می کند.

با این حال ، بهترین روش این است که قبل از انتشار صفحه ، کلمه کلیدی را در لینک ثابت قرار دهید. در غیر این صورت تغییر لینک ثابت صفحه ، ممکن است به جای تقویت رتبه بندی را کاهش دهد.

چگونه می توان به راحتی کلمه کلیدی را در پیوند ثابت قرار داد

ممکن است فکر کنید این لنگ است ، زیرا هنگام انتشار محتوا می توانید کلمه کلیدی را در لینک ثابت قرار دهید. اما آیا به آن فکر کردید ، پیوند چگونه خواهد بود؟ آیا یک کاربر می تواند لینک ثابت شما را به طور کامل ببیند؟

به همین دلایل ، شما باید از ابزاری مانند QuixRank استفاده کنید تا لینک ثابت با کلمه کلیدی را در صفحه خود قرار دهید. برای انجام این

  • QuixRank را باز کنید.
  • به روش پیش فرض پیوند همیشگی مورد نظر خود را با کلمه کلیدی ارائه دهید. 

 b2ap3 large key word in permalink - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • پیش نمایش آن را در QuixRank انجام دهید و در صورت لزوم اصلاح کنید.

کلید واژه چگالی

کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا تبدیل بیشتری داشته باشید و محتوای خود را رتبه بندی کنید. اما این بدان معنا نیست که شما صفحه خود را پر از کلمه کلیدی کنید. با انجام این کار ، ارزش جستجوی ربات را از دست خواهید داد ، و ممکن است صفحه شما به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شود.

شما باید کلمات کلیدی خود را به صورت متعادل و نه کمتر و نه بیشتر از حد لازم قرار دهید. نرخ ایده آل برای تراکم کلمات کلیدی 0.5-2٪ است . با حفظ این نسبت کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی را در صفحه خود بپاشید. به عنوان مثال ، اگر صفحه شما 1000 کلمه دارد ، کلمه کلیدی را 5 بار تا 20 بار قرار دهید.

چگونه می توان تراکم کلمات کلیدی خوبی را در جوملا حفظ کرد

هنگام تکمیل صفحه خود با محتوا ، ممکن است قرار دادن کلمه کلیدی را فراموش کنید یا کلمه کلیدی را در تراکم اشتباه قرار دهید. بررسی تراکم به صورت دستی در جوملا زمان زیادی از شما می گیرد و در پایان ممکن است با SEO صفحه خود دست و پا کنید. بنابراین می توانید از ابزاری مانند QuixRank برای بهینه سازی SEO در صفحه خود به راحتی استفاده کنید.

  • رتبه بندی Quix را باز کنید
  • هدایت به Settings > SEO settings
  • کلمه کلیدی خود را در ” SEO Focus Keyword ” قرار دهید و روی دکمه اعمال کلیک کنید.

 b2ap3 large keyword density - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • در نوار کناری سمت راست ، تراکم کلمه کلیدی خود را مشاهده خواهید کرد .
  • اگر چگالی کم است ، کلمه کلیدی را چند بار دیگر قرار دهید یا اگر چگالی بیش از حد مجاز است ، کلمه کلیدی را چند بار حذف کنید.
  • نماد بارگیری مجدد Quixrank را فشار دهید ، و این آخرین نتیجه تراکم کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

عوامل سطح صفحه

طول عنوان صفحه

عنوان برای اولین برداشت مهم است. اگر عنوان مناسب نباشد یا عنوان به درستی برای بازدید کننده قابل مشاهده نباشد ، بازدید با ارزش خود را از دست خواهید داد. آنها به جای شما روی نتیجه جستجوی بعدی کلیک می کنند. برای مقابله با این مسئله ، باید طول عنوان ایده آل صفحه را حفظ کنید. طول عنوان صفحه استاندارد 65 تا 70 نویسه است.

چگونه به حفظ ایده آل عنوان صفحه طول

برای حفظ طول ایده آل صفحه ، QuixRank یک راه حل سریع دارد. فقط این مراحل را دنبال کنید:

  • تنظیمات SEO Quix را باز کنید.
  • عنوان مناسبی بگذارید.

 b2ap3 large page title length - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • بررسیگر ارزیابی را در نوار کناری سمت راست بررسی کنید.
  • اگر ” عرض عنوان SEO ” یک سیگنال سبز نشان می دهد ، کار شما تمام است. اگر قرمز یا زرد نشان داد ، باید عنوان را اصلاح یا بهینه کنید.

طول متا توضیحات

همانطور که می دانید ، توضیحات متا بسیار مهم است و حاوی نمای کلی صفحه شما است. این به افزایش میزان کلیک شما کمک می کند و به موتورهای جستجو امکان می دهد صفحه شما را رتبه بندی کنند.

اما اگر توضیحات نوشتاری شما بزرگ باشد ، موتور جستجو توضیحات کامل را نشان نمی دهد و چه کسی می داند ، کلمات مهم شما ممکن است در قسمت دیگری گم شوند. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر توضیحات متا شما کوتاه باشد؟ خوب ، در این حالت ، هیچ کس نمی تواند بفهمد صفحه برای چه کاری است و همه علاقه شما را برای کلیک کردن روی پیوند شما از دست می دهند.

طول ایده آل (120-160 کاراکتر)  از توضیحات متا بسیار مهم است. اگر هیچ توصیف متا ارائه ندهید ، موتور جستجو متنی را از صفحه شما انتخاب می کند و به مشتریان شما نشان می دهد. که هیچ معنایی نخواهد داشت و شما قطعاً چنین چیزی را نخواهید خواست. بنابراین ارائه توضیحات متا با طول ایده آل ضروری است.

چگونه می توان طول ایده آل متا را حفظ کرد

شما به راحتی می توانید یک توضیح متا بنویسید و آن را به همراه صفحه خود منتشر کنید. ممکن است انتشار متا توضیحات به روش پیش فرض جوملا برای شما دشوار باشد. بنابراین ، بهتر است از رتبه Quix استفاده کنید. به شما امکان می دهد توضیحات متا را به راحتی در تنظیمات SEO قرار دهید.

  • ابتدا QuixRank را باز کنید
  • قابل اعتماد و متخصص Settings > SEO settings
  • مطمئن شوید که توضیحات متای خود را قرار داده اید. 

 b2ap3 large meta description length - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • اکنون نوار کناری سمت راست را بررسی کنید ، می توانید طول توضیحات متا را مشاهده کنید.

سپس در نوار کناری سمت راست QuixRank خواهید دید که آیا طول ایده آل توصیف متا را دارید یا خیر.

طول محتوا

طول متن صفحه شما برای سئو بسیار مهم است. شما باید حداقل 300 کلمه را در صفحه خود بگنجانید ، در غیر این صورت مزایای SEO زیادی به شما نمی دهد. موتور جستجو به شما اولویت مورد نظر شما را نمی دهد.

حال ممکن است به این فکر کنید که طول متن چقدر می تواند بزرگ باشد؟ خوب ، هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید هر اندازه که می خواهید طولانی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که صفحه شما باید حاوی حداقل 300 کلمه باشد.

چگونه می توان طول مطلوب را حفظ کرد

حفظ SEO از Quix Rank آسان است. فقط صفحه را در Quix و

  • QuixRank را باز کنید
  • به نوار کناری نگاه کنید ، اگر محتوای صفحه شما بیش از 300 کلمه باشد ، یک نماد سبز با ارزیابی ” طول متن ” ظاهر می شود ، و غیره قرمز است.

 b2ap3 large content length - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • در صورتی که محتوای کمتر وجود دارد، در نظر اضافه کردن بیشتر است.

تصویر دگرساز بهینه سازی برچسب

وب هر روز هوشمندتر می شود. اکنون موتورهای جستجو می توانند تعیین کنند پست مربوط به چیست و همچنین تصویری که در صفحه مورد استفاده قرار می گیرد چیست. اما موتورهای جستجو نمی توانند به تنهایی این موارد را تعیین کنند. اگر از هر تصویری در صفحه خود استفاده می کنید ، ارائه برچسب alt را در نظر بگیرید.

این به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد تصویر مربوط به چیست. اگر برچسب alt را بهینه نکنید ، بینندگان آن را عادی می دانند ، اما در نتیجه جستجو مقدار اضافی تصویر دریافت نخواهید کرد. 

نحوه بهینه سازی برچسب Alt تصویر

بهینه سازی تصویر با quix بسیار آسان است. برای بهینه سازی ، فقط این مراحل را دنبال کنید

  • در Quix ، بلوک تصویر خود را انتخاب کرده و گزینه ویرایش را فشار دهید.
  • اکنون گزینه ای را پیدا خواهید کرد که می گوید: ‘ Alt Text. ” 

 b2ap3 large image alt tag - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • متن مورد نظر خود را در آنجا قرار دهید و بر روی دکمه “اعمال” کلیک کنید. 

باز نمودار فراداده

اگر می خواهید تبدیل را افزایش دهید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید ، هیچ گزینه ای غیر از اشتراک نیست. اما ممکن است هنگام اشتراک گذاری متوجه شوید که عنوان ، تصویر و شرح اشتباه در پیش نمایش کشیده شده است. خوب ، شما می توانید با تعریف فراداده نمودار باز در <head> برچسب صفحات وب خود ، این مشکل را به راحتی حل کنید.

وقتی برچسب های متا Open graph مانند – LinkedIn و Facebook را تعریف می کنید ، می توانید کنترل نحوه سفر اطلاعات خود را از طریق وب سایت شخص ثالث شامل URL ، عنوان ، تصویر و شرح صفحه / پست خود انجام دهید. همچنین می توانید نحوه استفاده از آن را هنگام به اشتراک گذاری محتوای خود کنترل کنید.

چگونه می توان به راحتی متادیتای Open Graph را اضافه کرد

QuixRank به شما امکان می دهد در یک لحظه فراداده گراف باز را اضافه کنید.

  • QuixRank را باز کنید
  • کردم به Settings > SEO settings
  • عنوان SEO مورد نظر خود را از تب ” General ” قرار دهید. 

 b2ap3 large open graph meta 1 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • از برگه تصویر ، تصویر دلخواه خود را قرار دهید.

 b2ap3 large open graph meta 3 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • و تمام شدی

عوامل سطح پیوند

پیوندهای داخلی

پیوندها بیشترین وزن را در فاکتورهای رتبه بندی و تبدیل شما دارند. پیوند داخلی به عنوان پول در نظر گرفته می شود. در هر پست 2-3 بار از این لینک ها استفاده کنید. ببینید چطور ویکی پدیا از پیوند داخلی استفاده می کند

 b2ap3 large wiki - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

بدیهی است که به دلیل ویکی پدیا بیش از 40 پیوند داخلی در هر صفحه خواهید یافت. من توصیه می کنم از لینک های داخلی حداقل 2-5 بار در هر پست استفاده کنید.

چگونه برای بررسی اگر محتویات صفحه شما ایده آل در لینک های داخلی

می توانید به هر قسمت از متن خود پیوندهای داخلی اضافه کنید. اما شمردن اینکه چند بار پیوندهای داخلی را وارد کرده اید ممکن است دشوار باشد. تا به راحتی آن را بررسی کنید

  • QuixRank را باز کنید.
  • چک در لینک های داخلی ارزیابی. 

 b2ap3 large internal links - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • اگر یک نماد سبز ظاهر شود ، همه چیز خوب است. در غیر اینصورت افزودن پیوند داخلی را در نظر بگیرید.

خارجی / عازم ناحیه دور دست لینک ها

پیوندهای خروجی به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات مربوط به موضوع صفحه شما را با یکدیگر مرتبط کنند. همچنین نشان می دهد که شما پست می کنید یا صفحه مرکزی از اطلاعات با کیفیت است. عدم پیوند دادن هیچ پیوندی به خارج از کشور ممکن است شماره 1 اشتباه در صفحه SEO شما باشد.

به شما پیشنهاد می شود حداقل یک بار و حداکثر 10 بار از پیوندهای خارجی استفاده کنید. با قرار دادن لینک های خروجی ممکن است رتبه صفحه شما کاهش یابد. 

چگونه بررسی کنیم که آیا صفحه شما دارای پیوندهای خارجی ایده آل است

تا به راحتی آن را بررسی کنید

  • پیوند خارجی را به هر قسمت متنی از صفحه خود وارد کنید (به عنوان مثال https://google.com ).
  • QuixRank را باز کنید.
  • از ‘بررسی عازم ناحیه دور دست ها ارزیابی.

 b2ap3 large external link - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • اگر یک نماد سبز ظاهر شود ، همه چیز خوب است. در غیر اینصورت افزودن پیوند خارجی را در نظر بگیرید.

سطح سایت عوامل SEO جوملا

فاکتورهای جستجوگرها در سطح سایت باید فقط یک بار بهینه شوند و دیگر نیازی به تکرار آن نیست. این فاکتورها را آسان نگیرید ، زیرا آنها تأثیر جدی بر سئو سایت شما دارند. بیایید این عوامل را بررسی کنیم:

فعال کردن URL موتور جستجو

در منطقه مدیریت جوملا ، به قسمت بروید System -> Global Configurationدر پنجره باز شده ، بخش ” تنظیمات SEO ” را مشاهده خواهید کرد .

از چند گزینه پیکربندی ، ” URL های سازگار با موتور جستجو ” را فعال کنید .

 b2ap3 thumbnail joomlaseo1 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

این موتور جستجو گزینه URL دوستانه تنظیمات که حذف تمام URL پویا تولید و جایگزین URL با نام مستعار از آیتم های منو که شما با استفاده از در صفحه است.

تغییر نام htaccess.txt به .htaccess

 b2ap3 large htaccess - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

همانطور که گزینه بازنویسی URL را فعال می کنید تا URL ها نسبت به شروع کار کاملاً جذاب تر شوند ، باید نام htaccess.txtفایل را به.htaccess

بهینه سازی فایل Robots.txt و بهینه سازی تصاویر خود

 b2ap3 large robots - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

هدف از یک robots.txtفایل این است که ربات موتور جستجو را در مورد پرونده هایی که نمی خواهید ایندکس شوند ، مطلع کنید.

جوملا در زمان نصب به طور خودکار یک پرونده robots.txt ایجاد کرده است. این شامل یک قانون ممنوع برای فهرست تصاویر است که به موتور جستجو دستور می دهد پوشه تصویر را فهرست نکند.

اما می دانید که تصاویر می توانند ترافیکی از موتور جستجو ایجاد کنند. به همین دلیل باید خط زیر را از پرونده robots.txt خود حذف کنید.

/images/

اکنون تصاویر شما توسط ربات موتور جستجو فهرست بندی می شوند.

Gzip را فعال کنید

پیمایش System -> Global Configurationکنید

در پنجره باز شده ، زبانه ” Server ” را انتخاب کنید و در اینجا گزینه ” Settings Server ” را مشاهده خواهید کرد. از گزینه های موجود در این بخش ، ” فشرده سازی صفحه GZip ” را فعال کنید .

 b2ap3 thumbnail joomlaseo3 - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

این یک راه خوب برای افزایش سرعت بار بار از سایت خود را با فشرده سازی کدهای سایت شما است.

یک نقشه سایت خوب نصب کنید

 b2ap3 large XML SITEMAP - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

هدف از استفاده از نقشه سایت ریختن مطالب سایت شما و نشان دادن اطلاعات به موتور جستجو و عنکبوت و کاربران است ، جایی که آنها چیزهای مورد نظر خود را پیدا می کنند.

پسوند جوملا به شما کمک می کند تا نقشه سایت XML و HTML را برای سایت خود ایجاد کنید. شما می توانید با استفاده از OSMap یا JSitemap به این راه. هر دو این افزونه ها سبک ، سریع و قوی هستند.

ارسال به Webmaster Tools

 b2ap3 large Webmaster Tools - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

شما باید نقشه سایت خود را به Google Webmaster و Bing Webmaster ارسال کنید .

من قصد ندارم جزئیات ابزارهای وب مستر را در اینجا کشف کنم ، فقط می خواهم این را به اشتراک بگذارم – اگر می خواهید نحوه عملکرد خود را در SEO خود نظارت کنید ، مدیر وب سایت Google معروف به Google Search Console ابزاری ارزشمند برای شماست.

بهینه سازی پاداش

تمام عوامل اجباری در بالا مورد بحث قرار گرفتند ، اما بهینه سازی این عوامل اضافی باعث تقویت بیشتر شما می شود.

SERP پیش نمایش جستجوگر برای دسکتاپ

پیش نمایش SERP برای دسک تاپ به شما نشان می دهد که پیش نمایش صفحه شما در نتیجه جستجو در دستگاه دسک تاپ چگونه به نظر می رسد. عنوان صفحه ، پیوند ثابت و توضیحات متای شما دقیقاً مانند پیش نمایش SERP خواهد بود. با کمک این پیش نمایش ، شما می توانید به راحتی دریابید که آیا در عنوان متا ، توضیحات یا پیوندها نقصی وجود دارد.

هیچ ابزاری برای جوملا پیدا نخواهید کرد که به شما امکان دهد پیش نمایش SERP خود را ببینید به جز QuixRank. برای بررسی پیش نمایش SERP برای دسک تاپ

  • صفحه را در Quix باز کنید سپس بر روی QuixRank کلیک کنید.

 b2ap3 large preview desktop - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • در نوار کناری سمت راست ، می توانید پیش نمایش SERP را در برچسب “PREVIEW” مشاهده کنید.

SERP پیش نمایش جستجوگر برای موبایل

پیش نمایش SERP دسک تاپ و پیش نمایش SERP تلفن همراه ممکن است همیشه یکسان نباشند. بهتر است داده های SERP برای هر دو دستگاه بهینه شود.
برای بهینه سازی پیش نمایش SERP برای تلفن همراه

  • صفحه را در Quix باز کنید سپس بر روی QuixRank کلیک کنید.
  • در نوار کناری سمت راست ، می توانید پیش نمایش SERP را در برچسب ” PREVIEW ” مشاهده کنید.

 b2ap3 large preview mobile - چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

  • بر روی نماد ‘mobile’ کلیک کنید و پیش نمایش را بررسی کرده و در صورت نیاز بهینه سازی کنید.

SEO نمای کلی امتیاز

اگر مایل هستید بدانید که چه مقدار سئو را بهینه کرده اید ، می توانید آن را از امتیاز کلی SEO QuixRank بدانید. همانطور که به تدریج بهینه سازی SEO را ادامه می دهید ، امتیاز نیز افزایش می یابد. نمره SEO ضعیف باعث افزایش رتبه صفحه شما نمی شود ، اما نمره خوب باعث می شود. اگر امتیاز به طور خودکار به روز نشد ، دوباره بارگیری کنید.

که یکی از بهترین فرمت برای جوملا SEO است؟

حتی یک صفحه ساز جوملا یا برنامه های افزودنی جوملا سئو این ویژگی ها و ویژگی ها را برای سئو جوملا که Quix فراهم می کند فراهم نمی کند. شما می توانید هر صفحه ساز و هر برنامه افزودنی جوملا سئو را امتحان کنید ، اما هیچکدام از آنها را مانند Quix نخواهید یافت. برنامه های افزودنی SEO جوملا که در فهرست برنامه های افزودنی جوملا پیدا خواهید کرد امکانات زیادی را ارائه نمی دهد یا دارای تنظیمات پیچیده سئو است.

اگر می خواهید همه چیز را امتحان کنید ، خوش آمدید. در غیر این صورت می توانید جدول مقایسه ای که در زیر آورده ایم را بررسی کنید. پس از بسیاری از تحقیقات و ساعتها صرف شده ، ما ویژگیهای جستجوگرها را در بین تمام سازندگان صفحه معروف جوملا مقایسه کرده ایم.

نتیجه را خودتان ببینید. 

منبع : سئو سایت وردپرس yoast.com

منبع : سئو سایت جوملا themexpert.com

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1862 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات