چگونه در سئو با google trends کار کنیم؟

5.05Kسئو سایتسئو سئو سایت
1

چگونه در سئو با google trends کار کنیم؟

Google Trends ابزاری رایگان است که نشان می دهد کدام موضوعات در یک زمان خاص در ذهن مردم در سراسر جهان پرطرفدار هستند. این رویداد انواع رویدادها را شامل می شود ، از بزرگ تا کوچک ، جهانی تا محلی و همه چیز در این بین. این می داند که هر چهار سال یکبار کل جهان برای بحث در مورد المپیک می شتابد ، و همچنین اصطلاح “اعتصاب آب و هوا” گرتا تونبرگ که در سخنرانی پرشور خود در سازمان ملل استفاده شد ، یک هفته بعد از اجلاس بر سر زبان ها بود. .

این ابزار جستجوی آنلاین نمونه های داده جستجو را برای اندازه گیری علاقه کاربر به موضوعات مختلف تجزیه و تحلیل می کند و سپس به راحتی آن را به عنوان نمودار ارائه می دهد. Google Trends تعداد زیادی داده را که به سال 2004 برمی گردد ذخیره می کند و از زمان گسترش عمده غول جستجو در سال 2015 ، همه داده ها در زمان واقعی به روز شده اند. بهترین قسمت این است که این ابزار به راحتی در دسترس همه قرار دارد – شما حتی نیازی به ایجاد یک حساب کاربری مانند Google Analytics یا Google Search Console ندارید. 

بنابراین ، شما را دعوت می کنم تا در این تور راهنمای Google Trends به من بپیوندید تا از پتانسیل کامل آن استفاده کنید و دیدگاه های ارزشمندی را در مورد علاقه های مشتریان خود کسب کنید. ده ها روش برای استفاده از این ابزار وجود دارد و من مثبت است که شما فارغ از شغلی که در آن هستید ، فرصت هایی برای حمایت از سئو و کارهای بازاریابی خود پیدا خواهید کرد. 
یافتن موضوعات پرطرفدار برای پوشش دادن در جایگاه خود
مراقبت دقیق از Google Trends به شما کمک می کند تا در بالای همه رویدادهای خبری مرتبط با حوزه تجارت خود باشید. اگر مطلبی به تازگی خبرساز شده باشد ، قطعاً می توانید آن را در بخش گوشهای Trending S از ابزار پیدا کنید ، که ، اتفاقاً ، می توانید از نوار کناری سمت چپ به آن دسترسی پیدا کنید.

این بخش شامل دو برگه است ، یعنی روند جستجوی روزانه و روند جستجوی بیدرنگ . روزانه جستجو موضوعات داغ تب نشان می دهد 20 از مهمترین و برای کلمات کلیدی جستجو شده در روز جاری، روز قبل، و غیره. برای مشاهده نتایج تاریخی ، فقط بارگیری بیشتر در پایین صفحه را فشار دهید . همانطور که در زیر نشان داده شده است ، می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق ، عبارت جستجو مورد نظر خود را گسترش دهید. 

در کنار هر واژه محبوب جستجو ، حجم جستجو و اخبار مرتبط را پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که Google Trends فقط به شما نمی گوید که در حال حاضر کدام موضوع را خبر می کند ، بلکه زمینه های زیادی نیز برای شما فراهم می کند. شما می توانید مقالات منتشر شده توسط رسانه های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام رویدادها باعث علاقه مردم به کلمه کلیدی شده است. به عنوان مثال ، یک بازیگر زن یک جایزه معتبر دریافت کرد و مردم شروع به اسم گوگل کردن کردند. 

در کنار عناوین مقاله ، می توانید دقیقاً زمان انتشار آنها را نیز مشاهده کنید. اگر داستان چندی پیش ارائه شده است ، اطمینان حاصل کنید که قبل از تولید محتوای مشابه ، هنوز جذابیت خود را از دست نداده است.

برای مشاهده روندهایی که تازه در حال ظهور هستند ، به برگه Realtime Search Trends بروید. در اینجا داستان هایی را می بینید که همین چند ساعت پیش منتشر شده اند. هنگامی که گسترش می یابد ، هر اصطلاح جستجو با نمودار ارائه می شود که نشان می دهد هنوز علاقه به اخبار در حال افزایش است یا از بین می رود.

علاوه بر این ، می توانید دسته جستجوی موردعلاقه خود را انتخاب کنید. اگرچه انتخاب نسبتاً محدود است: شما می توانید از دسته های تجاری ، سرگرمی ، بهداشت ، فناوری و ورزش انتخاب کنید. اما اگر جایگاه شما در هیچ یک از دسته های بالا قرار نگیرد ، خسته نباشید. هنوز هم می توانید برخی ایده های موضوعی را از Google Trends ترسیم کنید ، اما فقط باید این کار را به روشی دیگر انجام دهید. این من را به نکته بعدی سوق می دهد.
با استفاده از ابزار Google Trends ‘Explore برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی
مرور در بخش جستجوی پرطرفدار در Google Trends ممکن است گاهی نتیجه ای نداشته باشد. ممکن است موقعیت تجاری شما بسیار خاص باشد یا اخبار مربوط به کسب و کار شما نتواند در 20 نتیجه برتر قرار گیرد. 

بنابراین ، اگر به هر دلیلی پیشنهادی آماده پیدا نکردید ، به بخش کاوش Google Trends بروید که از طریق نوار کناری سمت چپ قابل دسترسی است. این اطلاعات در مورد تمام سeriesالات جستجو دارای حجم جستجوی بالاتر از صفر نگهداری می کند ، بنابراین قطعاً برخی ایده های کلمات کلیدی را در اینجا خواهید یافت.

برای شروع ، کلمه کلیدی seed را در جعبه جستجو در بالای رابط Google Trends وارد کنید و برگه های مرتبط با موضوع و جستجوی مرتبط را در پایین قسمت Explore پیدا کنید. 

برای به دست آوردن بیشترین نتایج ، می توانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید:

  • هنگام وارد کردن جستجوی جستجوی خود در کادر جستجو ، می توانید انتخاب کنید که آیا آن را به عنوان یک موضوع / دسته یا به عنوان یک عبارت جستجو کنید. بهتر است به سراغ گزینه اول بروید زیرا در غیر این صورت ممکن است برخی از پیشنهادهای کلمات کلیدی غیر مرتبط را دریافت کنید. به عنوان مثال ، اگر انتخاب کنید که مد را به عنوان یک عبارت جستجو ، و نه به عنوان یک موضوع ، کلمات کلیدی مانند A Christmas in Royal Fashion (که یک نام فیلم است) در میان موضوعات مرتبط ظاهر می شوند.
  • همچنین می توانید دامنه زمانی را انتخاب کنید که برای پرسش شما مناسب باشد. به طور پیش فرض ، Google Trends 12 ماه گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، اما گزینه های دیگری وجود دارد که از “ساعت گذشته” تا “از سال 2004” را شامل می شود. برای مثال موضوع مد ما ، شما می خواهید از اخبار اخیر اطلاعات کسب کنید ، این بدان معنی است که باید یک فاصله زمانی بین چند ساعت گذشته و یک هفته را انتخاب کنید. 
  • همچنین می توانید جستجوی خود را به یک دسته خاص یا زیر مجموعه از لیست پیشنهادی محدود کنید. شما 25 دسته با چندین زیرمجموعه برای انتخاب دارید. 

برای موفقیت در تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود ، با کلمات کلیدی seed خود خلاق باشید. شما می توانید با یک اصطلاح گسترده مانند مد شروع کنید ، اما باید ویژگی های دقیق تری داشته باشید و برخی اصطلاحات باریک تر را نیز جستجو کنید تا ایده های خوبی در مورد موضوعات کسب کنید. به عنوان مثال ، رسانه های مد اغلب در مورد لباس های گران قیمت گران قیمت طراح می نویسند ، بنابراین جستجوی اصطلاح هایوت کوته ایده خوبی است. 

با استفاده از Google Trends ، حتی می توانید عبارات جستجوی مرتبط با هیچ موضوعی مانند “چگونه” یا “چیست” را برای به دست آوردن ایده های کلمات کلیدی کشف کنید. از فیلتر دسته برای تعیین دسته (زیر) مورد علاقه خود استفاده کنید و لیستی از سوالات جدید پرطرفدار و موضوعات مرتبط با مکان خاص خود را پیدا کنید. این چیزی است که هیچ ابزاری دیگر ارائه نمی دهد زیرا راه حل های سنتی تحقیق در مورد کلمات کلیدی ایجاب می کند که از زمان شروع کار دقیق تر باشید. 

یکی دیگر از مزایای انکار ناپذیر Google Trends این است که اصطلاحات جستجو را که حجم جستجوی آنها افزایش می یابد ، پایین می آورد و در کمتر از یک هفته به سرعت به صفر می رسد ، مانند نام عطرهای جدید ارائه شده توسط خانه های مد.

ابزار تحقیق سنتی کلمات کلیدی معمولاً پایگاه داده های خود را در زمان واقعی به روز نمی کنند ، به این معنی که ممکن است هیچ داده ای در مورد چنین کلمات کلیدی حساس به زمان نداشته باشند.

بنابراین ، Google Trends می تواند به شما کمک کند فرصت های کلمات کلیدی را پیدا کنید که در غیر این صورت مانند روندهای پرتحرک یا س quالات جستجوی محبوب ، به راحتی از دست می روند. و هنوز هم ، می خواهم تأكید كنم كه شما نباید فقط به Google Trends برای نیازهای تحقیقاتی كلیدواژه خود اعتماد كنید. ابزارهای سنتی تحقیق در مورد کلمات کلیدی در صورتی که مشاغل شما تحت روندهای سریع حرکت نباشد ، کمک بیشتری به شما می کنند. 

توصیه من این است که یک لیست کلمات کلیدی تهیه کنید ، و از انواع منابع ایده بگیرید ، همانطور که در این راهنما توضیح دادم . و پس از اتمام کار ، می توانید از Google Trends برای بدست آوردن انواع اطلاعاتی که به شما کمک می کند فقط کلمات کلیدی شایسته را در لیست خود بگذارید ، استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل منحنی محبوبیت کلمات کلیدی
شما فقط می خواهید کلمات کلیدی را بپذیرید که از علاقه عمومی پایدار برخوردار هستند. برای بررسی اینکه آیا این مورد وجود دارد ، کافی است کلمه کلیدی را در کادر جستجوی Google Trends وارد کنید و نمودار علاقه به مرور زمان را علامت بزنید. 

علاوه بر تأیید اعتبار کلمات کلیدی جدید ، از نمودار می تواند برای بررسی کلمات کلیدی مورد نظر شما نیز استفاده شود. اگر ملاحظه کنید که برخی از کلمات کلیدی بازدید کمتری دارند ، احتمال دارد روزهای شکوه آنها به پایان برسد. نمودار محبوبیت را بررسی کنید تا ببینید آیا کلمات کلیدی شما واقعاً باعث از بین رفتن علاقه عمومی شده اند. در این صورت ، باید به دنبال فرصت های جدید برای کلمات کلیدی باشید. 

تأیید اعتبار کلمات کلیدی با Google Trends زمان زیادی نمی برد ، اما داده هایی که می گیرید واقعاً مفید هستند. شما نمی خواهید وقت خود را صرف کلمات کلیدی کنید که محبوبیت خود را از دست می دهند ، درست است؟ به همین دلیل است که ما در SE Ranking نمودار محبوبیت Google Trends را در ابزار تحقیقاتی SEO / PPC Competitor خود ادغام کرده ایم . ما می خواهیم به شما این فرصت را بدهیم تا به راحتی همه معیارهای لازم را در یک مکان مشاهده کنید.  

SE Ranking نمودار پیش فرض Google Trends را که یک دوره 12 ماهه را پوشش می دهد ، بالا می برد. این دوره زمانی به طور پیش فرض تنظیم شده است زیرا به شما اجازه می دهد ببینید آیا علاقه به کلمه کلیدی مورد نظر در حال رشد است یا کمرنگ می شود.

با این حال ، بعضی اوقات ممکن است بخواهید برای دیدن تصویر بزرگتر به Google Trends بروید. منظور من از بعضی اوقات این است که “کلمه کلیدی اسب شاخدار” را می بینید – کلمه کلیدی که محبوبیت آن سر به فلک کشید اما خیلی زود به صفر رسید.

به طور معمول ، شما می خواهید چنین کلمات کلیدی را کنار بگذارید ، اما گاهی اوقات چیزی که به نظر می رسد یک شاخ است ممکن است یک کلمه کلیدی فصلی باشد. بنابراین ، اگر گمان می کنید این مورد وجود دارد ، برای بررسی این موضوع باید به Google Trends بروید. 
ماندن در بالای نوسانات فصلی
برای آنالیز فصلی ، باید مدت زمان پیش فرض تنظیم شده در Google Trends را از 12 ماه به 5 سال تغییر دهید. به این ترتیب ، اگر همه ساله محبوبیت یک کلمه کلیدی در یک زمان خاص اتفاق بیفتد ، خواهید دید. کلمات کلیدی فصلی مانند تک شاخ کلمات کلیدی بی فایده نیستند ، بنابراین می توانید پیش بروید و آنها را در لیست خود نگه دارید. با این حال ، مجبورید با آنها متفاوت از کلمات کلیدی معمولی رفتار کنید و با توجه به ماهیت فصلی آنها ، فعالیت های بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید.

از داده های Google Trends استفاده کنید تا بفهمید محبوبیت کلمه کلیدی دقیقاً چه زمانی شروع به رشد می کند. به عنوان مثال ، همه می دانند که اجاره لباس بیشترین جستجو را در حدود هالووین انجام می دهد و مردم به کفش تابستانی برای تابستان نیاز دارند. اما با Google Trends می توانید داده های دقیق تری دریافت کنید. این به شما نشان می دهد که مردم از اوایل ماه اکتبر به دنبال لباس هالووین می گردند و کلمه کلیدی “کفش تابستانی” با اوج مشاهده شده در اواخر ماه مه / اوایل ماه ژوئن ، جستجوهای بیشتری را در اواخر بهار آغاز می کند.

برای به دست آوردن بیشترین نتایج ، در فرمول بندی خود دقیق باشید و سعی کنید از عبارات جستجوی مشتریان یا خوانندگان استفاده کنید. بنابراین ، اگر کفش تابستانی می فروشید و یک ستون مد درباره روند کفش نمی نویسید ، فقط به دنبال کلمه کلیدی “خرید کفش تابستانی” باشید.

شناسایی نقاطی که منحنی علاقه شروع به رشد می کند می تواند به بازاریابان کمک کند تا در زمان مناسب برنامه ریزی های خود را شروع کرده و شروع کنند. مثل اینکه ، یک فروشگاه کفش می تواند کفش های تابستانی را از ابتدای ماه مه در فیس بوک شروع کند ، به این معنی که آنها باید برنامه محتوای خود را تنظیم کنند و همه متن های اوایل آوریل منتشر شود. انتشار مطالب قبل از شروع علاقه فصلی به موضوع ، به شما یک فرصت تجاری برای ایجاد برخی از لینک های مفید می دهد. 

به روزرسانی محتوای سنگ بنای قبل از اوج فصلی نیز ایده خوبی است ، زیرا هم کاربران و هم Google به محتوای تازه اهمیت می دهند. اگر ، مثلاً ، یک وبلاگ مسافرتی راه اندازی کنید و در سفر کارناوال یک پست در سفر به برزیل داشته باشید ، منطقی است که آن را در ژانویه که علاقه به موضوع شروع می شود ، به روز کنید.
انتخاب بهترین منطقه برای هدف قرار دادن
وقتی محبوبیت یک کلمه کلیدی را با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی سنتی ارزیابی می کنید ، داده هایی که می گیرید متوسط ​​کشوری است که مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. Google Trends از این نظر بی نظیر است زیرا به شما فرصتی می دهد تا بررسی کنید که میزان علاقه شما به موضوع در سراسر کشور یا حتی در شهرهای مختلف منطقه متفاوت است.

شما پیدا بهره توسط ناحیه بخش درست در زیر گرایش در طول زمان نمودار. در اینجا می توانید بررسی کنید که کدام مناطق کشور (ایالت های ایالات متحده) علاقه بیشتری به موضوع دارند. برای محدود کردن مکان و مشاهده بیشتر جستجوها از کدام شهرهای ایالت / منطقه می توانید روی هر زیر منطقه ای که در جدول ذکر شده کلیک کنید.

اگر خدمات شما وابسته به موقعیت مکانی نیست – مانند فروش نرم افزار CRM – می توانید با استفاده از Google Trends بیشترین تقاضای محصول خود را در واشنگتن ، نیویورک و بوستون انجام دهید. سپس می توانید تبلیغات مبتنی بر مکان را امتحان کنید تا این مناطق را بدون در نظر گرفتن مکان فیزیکی خود هدف قرار دهید.

این ویژگی همچنین برای مشاغل مفید است که مکان فیزیکی آنها بی ربط است اما می خواهند خدمات وابسته به مکان را ارتقا دهند. به عنوان مثال ، شما می خواهید یک وب سایت بررسی ایجاد کنید که از برنامه های وابسته ارائه شده توسط عقب نشینی های یوگا درآمد کسب می کند ، و باید بدانید که بیشترین تقاضا برای چنین مراکزی چیست. Google Trends از شما درخواست می کند تا با همکاری مجدد در DC ، ورمونت ، کلرادو و هاوایی همکاری کنید.  
تولید محتوای مورد تقاضا
به طور پیش فرض ، Google Trends هنگام تجزیه و تحلیل اصطلاحات جستجو ، از داده های جستجوی وب استفاده می کند. اما این ابزار همچنین حاوی داده هایی از جستجوی تصویر Google و YouTube است که به شما کمک می کند نوع محتوایی را که در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد مشخص کنید. برخی از کلمات کلیدی می توانند نتایج بهتری را در صورت جفت شدن با فرم صحیح محتوای تولید کنند – به جای نوشتن یک پست وبلاگ دیگر ، برای کانال YouTube خود یک ویدیو ایجاد کنید. 

اگر احساس می کنید اصطلاح جستجوی موردعلاقه شما می تواند یک پست وبلاگ خوب و یک ویدیو ایجاد کند ، نگاهی به منحنی روند آن در زیر جستجوی وب بیندازید و سپس نتایج جستجوی YouTube را بررسی کنید. اگر پرسش در جستجوی وب و YouTube به همان اندازه محبوب است ، به سراغ یکی از موارد امیدوار کننده تر بروید یا پست وبلاگ و ویدیو ایجاد کنید. 

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا یک کلمه کلیدی در تصاویر Google گرایش دارد یا خیر. اگر چنین است ، ایجاد یک تصویر اینفوگرافی یا توضیحی در مورد موضوع را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا در جستجوی تصویر Google برجسته شوید و تعداد زیادی کلیک روی وب سایت خود داشته باشید. 
تجزیه و تحلیل چندین کلمه کلیدی در یک زمان
یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ارائه شده توسط Google Trends ، فرصت تجزیه و تحلیل همزمان چندین کلمه کلیدی است. بنابراین ، اگر چندین کلید واژه امیدوار کننده دارید و نمی توانید تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید ، می توانید آنها را در کنار هم مقایسه کنید و یکی از موارد مثبت تر را انتخاب کنید. در مثال زیر ، به نظر می رسد روند به نفع کلمه کلیدی “دوربین هواپیماهای بدون سرنشین” تغییر می کند. 

علاوه بر این ، می توانید از این ویژگی برای یادگیری حجم ترافیکی که انتظار دارید از یک کلمه کلیدی جدید بدست آورید نیز استفاده کنید. فقط کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی کرده اید را در نظر بگیرید که در حال حاضر بازدیدکننده شماست و آن را با یک جستجوی جستجوی جدید مقایسه کنید. به این ترتیب می توانید کلمات کلیدی را فیلتر کنید که به طور بالقوه نمی توانند ترافیکی برای شما ایجاد کنند.
افکار پایانی
اکثر متخصصان سئو گاهی اوقات از Google Trends استفاده می کنند تا میزان علاقه به کلمه کلیدی با گذشت زمان تغییر کند. و هنوز هم ، تعداد بسیار کمی از ما از این ابزار برای پتانسیل کامل آن استفاده می کنیم ، که واقعاً شرم آور است زیرا Google Trends می تواند به شما کمک کند بینش بسیار ارزشمندی کسب کنید و حتی برخی از تغییرات بازی را برای استراتژی SEO خود تغییر دهید. 

امیدوارم برخی از نکاتی که در این پست به اشتراک گذاشته ام اکنون بخشی از برنامه معمول سئو شما باشد. علاوه بر این ، اکنون که با تمام بخشها و فیلترهای Google Trends آشنا شدید ، می توانید روش های خود را برای استفاده از داده های آن برای انجام تجزیه و تحلیل SEO ارائه دهید. 

بنابراین ، دریغ نکنید که ایده های خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید. و به ما اطلاع دهید که از کدام ویژگی Google Trends بیشتر استفاده می کنید. 

منبع : seranking.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 12, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها5054 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات