چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟

1

چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟
توضیحات متا چیست؟
توضیحات متا یک ویژگی HTML است که خلاصه ای از یک صفحه وب را ارائه می دهد. موتورهای جستجو مانند Google اغلب متا توضیحات را در نتایج جستجو نمایش می دهند که می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد.

مثال:
Meta description example min - چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟مثال متا شرح
نمونه کد

<span><head> <meta name = "description" </span><span>
content = "این نمونه ای از توضیحات متا است. </span><span>
این اغلب در نتایج جستجو نشان داده می شود. "> </head></span>

طول بهینه
توصیفات متا می تواند به هر طولی باشد ، اما Google به طور کلی قطعه ها را با 155–160 کاراکتر کوتاه می کند. بهتر است توصیفات متا به اندازه کافی طولانی باشد که به اندازه کافی توصیفی باشند ، بنابراین توصیفات بین 50–160 نویسه را توصیه می کنیم. به خاطر داشته باشید که طول “بهینه” بسته به شرایط متفاوت خواهد بود و هدف اصلی شما باید تهیه مقدار و کلیک های درایو باشد.
قالب بهینه
برچسب های توصیف متا گرچه با رتبه بندی موتور جستجو گره خورده نیستند ، اما برای به دست آوردن کلیک کاربر از SERP بسیار مهم هستند. این پاراگرافهای کوتاه فرصتی برای مدیر وب برای “تبلیغ” محتوا برای جستجوگران است ، و فرصت جستجوگران در تصمیم گیری در مورد مرتبط بودن یا نبودن محتوا با اطلاعات جستجوی آنها.

توضیحات متای یک صفحه باید هوشمندانه (بخوانید: به روشی طبیعی ، فعال و غیر هرزنامه) از کلمات کلیدی مورد هدف صفحه استفاده کند ، اما همچنین یک توصیف جذاب ایجاد کند که جستجوگر می خواهد روی آن کلیک کند. این باید مستقیماً مربوط به صفحه ای باشد که توصیف می کند و از توصیف سایر صفحات منحصر به فرد باشد.
فاکتور رتبه بندی گوگل؟
گوگل در سپتامبر 2009 اعلام کرد که نه توصیفات متا و نه کلمات کلیدی متا در الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای جستجوی وب نقش ندارند. 

با این حال توصیفات متا می تواند بر CTR یک صفحه (نرخ کلیک) در Google تأثیر بگذارد که می تواند بر توانایی رتبه بندی یک صفحه تأثیر مثبت بگذارد. 

به همین دلیل ، در میان سایر موارد ، تلاش برای توصیف متا مهم است.
بهترین روشهای جستجوگرها
یک نسخه تبلیغاتی جذاب بنویسید
متا توضیحات عملکرد نسخه تبلیغاتی را ارائه می دهد. خوانندگان را به سمت یک وب سایت از SERP می کشاند ، و بنابراین یک بخش بسیار قابل مشاهده و مهم در بازاریابی جستجو است. تهیه یک توصیف قابل خواندن و جذاب با استفاده از کلمات کلیدی مهم می تواند میزان کلیک را برای یک صفحه وب خاص بهبود بخشد. برای به حداکثر رساندن نرخ کلیک در صفحات نتیجه موتور جستجو ، توجه به این نکته مهم است که Google و سایر موتورهای جستجو هنگام مطابقت با کلمات کلیدی با کلمات کلیدی در توضیحات ، کلمات کلیدی را در توضیحات پررنگ می کنند. این متن پررنگ می تواند نظر جستجوگران را به خود جلب کند ، بنابراین برای جستجوی اصطلاحات تا آنجا که ممکن است باید با توصیفات خود مطابقت داشته باشید.
Meta description copy example min - چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟
از تکرار برچسب های توضیحات متا خودداری کنید
همانند برچسب های عنوان ، مهم است که توضیحات متا در هر صفحه منحصر به فرد باشد. در غیر این صورت ، در نهایت با نتایج SERP ظاهر خواهید شد:
different pages same metas min - چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟
یکی از راه های مبارزه با توضیحات متا تکراری ، پیاده سازی روشی پویا و برنامه ای برای ایجاد توضیحات متای منحصر به فرد برای صفحات خودکار است. اگرچه ممکن است ، هیچ جایگزینی برای توصیف اصلی که برای هر صفحه می نویسید وجود ندارد.
شامل دو نقل قول نیست
هر زمان نقل قول در HTML یک توصیف متا استفاده می شود ، Google وقتی در SERP ظاهر می شود ، آن توصیف را در نقل قول قطع می کند. برای جلوگیری از این اتفاق ، بهترین شرط شما این است که تمام نویسه های غیر الفبا را از توضیحات متا حذف کنید. اگر علامت نقل قول در توصیف متای شما مهم است ، برای جلوگیری از کوتاه کردن می توانید از  نهاد HTML به جای نقل قول مضاعف استفاده کنید.
بعضی اوقات اشکالی ندارد که متا توضیحات را ننویسید
اگرچه منطق متداول معتقد است که نوشتن یک توصیف متا خوب به جای اینکه موتورها یک صفحه وب مشخص را خراش دهند ، عاقلانه تر است ، اما این همیشه صدق نمی کند. برای شناسایی اینکه آیا باید توضیحات متای خود را بنویسید از این قانون کلی استفاده کنید:

اگر صفحه ای بین یک تا سه اصطلاح یا عبارت به شدت جستجو شده را هدف قرار داده است ، توضیحات متای خود را بنویسید که کاربرانی را که جستجوهای جستجو از جمله آن اصطلاحات را انجام می دهند ، هدف قرار دهد.

اگر این صفحه ترافیک طولانی مدت (سه یا چند کلمه کلیدی) را هدف قرار داده است ، گاهی اوقات عاقلانه تر خواهد بود که اجازه دهید موتورها خودشان توضیحات متا را جمع کنند. دلیل آن ساده است: هنگامی که موتورهای جستجو یک توضیح متا را جمع می کنند ، آنها همیشه کلمات کلیدی و عبارات اطراف را که کاربر جستجو کرده است نمایش می دهند. اگر یک مدیر وب یک متا توضیحات را در کد صفحه بنویسد ، آنچه را که برای نوشتن انتخاب می کنند ، می تواند از اهمیت موتورهایی که به طور طبیعی ایجاد می کنند ، بسته به پرس و جو ، کم کند.

یک نکته مهم برای حذف عمدی برچسب های توضیحات متا: به  خاطر داشته باشید که سایت های اشتراک اجتماعی مانند فیس بوک معمولاً از برچسب توصیف متا یک صفحه به عنوان توضیحی که هنگام اشتراک صفحه در سایت های آنها ظاهر می شود ، استفاده می کنند. بدون برچسب توضیحات متا ، سایت های اشتراک اجتماعی ممکن است فقط از اولین متنی که می توانند پیدا کنند استفاده کنند. بسته به متن اول صفحه شما ، این ممکن است تجربه کاربری خوبی برای افرادی که از طریق اشتراک اجتماعی با محتوای شما روبرو می شوند ایجاد نکند.
meta description facebook min min - چگونه از تگ meta description استفاده کنیم؟
سر به بالا: موتورهای جستجو همیشه از توضیحات متای شما استفاده نمی کنند
در برخی موارد ، موتورهای جستجو ممکن است توصیف متا را که یک مدیر وب در HTML یک صفحه مشخص کرده است ، نادیده بگیرند. دقیقاً زمانی که این اتفاق می افتد غیرقابل پیش بینی است ، اما غالباً این اتفاق می افتد زمانی که Google تصور نمی کند متا توضیحات موجود به اندازه کافی به درخواست کاربر پاسخ می دهد و قطعه ای را از صفحه هدف مشخص می کند که مطابقت بیشتری با درخواست جستجوگر دارد.

منبع : moz.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 12, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1512 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات