چه کودی مناسب گیاه بامبوی سیاه است

2

6eb2a2f95b2e4109298b210340c82a02d6463242 291 - چه کودی مناسب گیاه بامبوی سیاه است

چه کودی مناسب گیاه بامبوی سیاه است

کود مناسب گیاه بامبوی سیاه چه کودی است ونحوه اسفاده ان چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

چه کودی مناسب گیاه بامبوی سیاه است

چگونه گیاهان بامبو را بارور کنیم
اگرچه ممکن است به نظر نرسد ، بامبو یک گیاه چمن است. اگرچه بامبو به کوددهی احتیاج ندارد ، مانند بسیاری از انواع دیگر گیاهان چمن مانند چمن چمن ، بامبو به آن واکنش خوبی نشان می دهد ، به خصوص ازت: اولین عدد بسته بندی کود. 

برای سالم نگه داشتن گیاهان بامبو قبل از شروع جوانه زدن شاخه های جدید در اواخر زمستان یا اوایل بهار و دوباره در اوایل تابستان آنها را تغذیه می کنم. 

به طور کلی ، بامبو از نیتروژن بهره می برد که اولین شماره از هر سه بسته کود است. انواع مختلفی از کود یا غذای گیاهی برای استفاده در گیاهان بامبو وجود دارد. 

در اینجا لیستی از کودها با دستورالعمل های اساسی در مورد نحوه استفاده از آنها آورده شده است.
کود بامبو 
محصولات کود زیادی در بازار وجود دارد که “به طور خاص” برای بامبو تهیه شده است. اینها معمولاً هزینه بالاتری دارند بنابراین ما فقط از Fertilome 19-8-10 Tree & Shrub Food استفاده می کنیم ، کودی کاملاً با کیفیت بالا که حاوی مواد مغذی و عناصر ضروری بامبو است و به سلامتی و نشاط لازم نیاز دارند. در اواخر زمستان یا خیلی اوایل بهار (قبل از ظهور شاخه های جدید) و در اوایل تابستان 2 پوند کود به ازای هر 100 فوت مربع استفاده کنید.
کود چمن
هنگام تغذیه بامبو با کود چمن ، کودی را انتخاب کنید که حاوی حدود 20 درصد ازت باشد ، چند درصد از آن را بدهید یا مصرف کنید و در بهار و در اوایل تابستان حدود 2 پوند در هر 100 فوت مربع استفاده کنید. از استفاده از کود چمن دار که حاوی ماده شیمیایی از بین بردن علف های هرز است ، جلوگیری کنید که باعث از بین رفتن گیاهان بامبو و سایر گیاهان می شود.
غذای گیاهی ارگانیک
هنگام تغذیه بامبو با یک کود گیاهی یا غذایی گیاهی ، که معمولاً ازت بسیار کمتری دارد ، باید مقادیر سخاوتمندانه تری کود به آن بمالید تا بامبو نیتروژن کافی دریافت کند. به عنوان مثال ، اگر کود آلی مورد استفاده شما حاوی 5 درصد نیتروژن باشد ، در بهار و در اوایل تابستان حدود 4 پوند در هر 100 فوت مربع استفاده کنید.
کمپوست
یک روش جایگزین برای تغذیه بامبو کمپوست است که به آرامی هم خاک و هم گیاهان را تغذیه می کند. کودهای کمپوست ، کمپوست قارچ یا کمپوست خانگی مواد مناسبی هستند. برای تغذیه فصلی ، کافی است در فصل بهار یک لایه کمپوست 1 تا 2 اینچی در اطراف گیاهان بامبو پخش کنید. برنامه دوم را می توان در اوایل تابستان انجام داد. این کمپوست نه تنها خاک و گیاهان شما را تغذیه می کند بلکه به حفظ رطوبت در خاک نیز کمک می کند. 
نحوه آبیاری گیاهان بامبو

بامبو پس از استقرار ، به مراقبت کمی احتیاج دارد و به طور کلی میزان بارندگی طبیعی برای رشد گیاهان مورد نیاز است. گفته می شود ، در صورت عدم بارندگی کافی ، بامبو تازه کاشته شده ممکن است به آبیاری تکمیلی نیاز داشته باشد. در طول دوره های طولانی هوای خشک حتی بامبو مستقر از آبیاری اضافی قدردانی خواهد کرد.

توجه:   اگر بامبو تازه کاشته شده شما بلافاصله پس از کاشت شروع به از دست دادن برخی برگها می کند ، ممکن است فقط در شرایط جدید خاک و نور خورشید در محل کاشت تنظیم شود. مانند بسیاری از گیاهان و درختان دیگر ، پس از مدتی برگهای جدیدی جایگزین می شوند که در این روند سازگاری و انتقال جایگزین شده اند. در اکثر شرایط ، بامبو پس از کاشت 70٪ برگ خود را حفظ خواهد کرد. از بین رفتن قابل توجه یا كامل برگها می تواند شاخصی از خاك بیش از حد مرطوب یا خشك ، یا كمبود نور خورشید باشد. 

هر چند وقت یک بار بامبو تازه کاشته شده را آبیاری کنید؟

اول ، مهم است بدانید که خاک مرطوب یا مرطوب می تواند برای اکثر گونه های بامبو به همان اندازه خاک خشک استخوان مشکل ساز باشد. 

مانند بسیاری از انواع دیگر گیاهان ، آب زیاد در اطراف ریشه گیاهان بامبو اکسیژن مورد نیاز ریشه و گیاهان را برای رشد مناسب به شدت محدود یا حتی قطع می کند. آب زیاد همچنین می تواند باعث پوسیدگی برگشت ناپذیر ریشه شود که معمولاً “پوسیدگی ریشه” نامیده می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بامبو خود را در محلی با زهکشی مناسب بکارید.

در خاک باغچه متوسط ​​لازم نیست که هر روز بامبو تازه کاشته شده خود را آبیاری کنید. بیشتر اوقات ، همانطور که گفته شد ، این باعث ایجاد شرایط مرطوب خاک می شود که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه و سایر بیماری های مضر گیاه شود. در صورت عدم بارندگی کافی ، آب را فقط در صورت لزوم برای مرطوب نگه داشتن گلوله ریشه و خاک اطراف آن آب دهید. به خاطر داشته باشید که غوطه ور شدن عمیق با دفعات کمتر بسیار بهتر از پاشیدن هر روز آب کمی روی گیاهان است و بهتر است اجازه دهید یک گیاه بامبو کمی خشک شود تا بیش از حد آب. 

بر اساس آب و هوا ، آب و هوا و سایر عوامل محیطی مانند نوع خاک ، زهکشی خاک ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و غیره ، برنامه آبیاری در هر مکان متفاوت است. اگر بامبو خود را در زمین می کارید و مطمئن نیستید چه مقدار آب تأمین می کند ، دو روش وجود دارد که می دانید چه زمانی بامبو تازه کاشته شده شما به یک نوشیدنی آب احتیاج دارد یا نه.

1. بررسی رطوبت خاک 

این روش شامل بررسی ساده رطوبت خاک اطراف ریشه یا گلدان ریشه گیاه بامبو است. برای بررسی رطوبت خاک می توانید از انگشت خود استفاده کنید تا ببینید خاک در سطح زمین مرطوب است یا خشک ، یا می توانید از رطوبت سنج خاک استفاده کنید . اگر یک یا دو سانتی متر سطح خاک خشک باشد ، معمولاً زمان تأمین آب است.
2. The Leaves را تماشا کنید

تماشای برگ های بامبو می تواند به شما بگوید که چه زمانی آب تأمین کنید و چه زمانی نباید. برگهای بامبو هنگامی که خاک خشک شود تا جایی که گیاه به آب نیاز دارد شروع به غلتیدن در خود می کند. گفته می شود ، هنگامی که خاک به دلیل آبیاری بیش از حد و / یا زهکشی ضعیف خاک بیش از حد اشباع شود ، برگ های یک بامبو گاهی اوقات به درون خود می غلتند ، و دارای ظاهری مشابه از خشکی خاک هستند.

در واقع ، شما می دانید که آیا گیاه بامبو کمی خشک بوده است که پس از تأمین آب ، برگهای نورد شده ظرف چند ساعت یا دوباره باز می شوند. از طرف دیگر ، اگر برگها پس از آبیاری به طور نامحدود غلتیده باقی بمانند و یا در حال قهوه ای شدن باشند ، می دانید که خاک مرطوب است و بنابراین باید آب را نگه دارید. آبیاری گیاه بامبو خود را متوقف کنید و صبر کنید تا برگها شروع به حلقه زدن در خود کنند قبل از اینکه دوباره آب دهید.

توجه:  اگر خاک اطراف گیاه بامبو شما تمایل دارد پس از بارندگی یا آبیاری برای مدت طولانی مرطوب بماند ، ممکن است بخواهید زهکشی خاک را آزمایش کنید و در صورت لزوم تنظیماتی را انجام دهید تا از تخلیه مناسب خاک اطمینان حاصل کنید. 

برای آزمایش زهکشی خاک ، یک سوراخ به عرض 12 اینچ و عمق 12 اینچ در منطقه کاشت یا نزدیک گیاه خود حفر کنید. سوراخ را با آب پر کنید و اجازه دهید آب آن خارج شود. سپس ، بعد از اینکه تخلیه شد ، دوباره آن را با آب پر کنید ، اما این بار چه مدت طول می کشد تا تخلیه شود. در خاک زهکشی شده سطح آب با سرعت حدود 1 اینچ در ساعت پایین می آید. سرعت سریعتر ، مانند خاک شنی و شنی ، ممکن است شرایط بالقوه خشک سایت و احتمالاً نیاز به افزودن مواد آلی را برای کمک به حفظ رطوبت نشان دهد. سرعت کمتری نشان دهنده تخلیه ضعیف خاک است و این احتیاطی است که شما برای بهبود زهکشی ، کاشت مجدد در یک تپه برآمده ، جابجایی مجدد گیاهان در محلی که دارای زهکشی مناسب باشد ، یا جستجوی گیاهانی که تحمل بیشتری در شرایط مرطوب یا باتلاق دارند ، احتیاط دارد.

آبیاری گیاهان تاسیس شده بامبو

بامبو هنگام استقرار تحمل بیشتری نسبت به سیل موقتی و خشکسالی دارد. در طول تابستان گرم تابستان بامبو برگ های خود را می چرخاند تا از تعرق جلوگیری کند. این یک ویژگی ظریف بامبو است ، بنابراین نگران نباشید که بامبو برگ های خود را بالا می زند. در طی یک دوره طولانی خشکسالی ، بامبو تاسیس شده شما از خیساندن عمیق گاه به گاه قدردانی خواهد کرد. 
آبیاری بامبو در ظروف
اساساً همان دستورالعمل های آبیاری گیاهان در زمین را دنبال کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که خاک در ظروف با سرعت بیشتری خشک می شود بنابراین بهتر است روزانه رطوبت خاک را بررسی کنید تا زمانی که ایده خوبی برای خشک شدن خاک داشته باشید. همیشه از انگشتان خود و یا یک رطوبت سنج خاک استفاده کنید تا خشک یا مرطوب بودن خاک را تشخیص دهید. اگر 2 اینچ بالای خاک ظرف خشک است ، مقداری آب استفاده کنید. اگر مرطوب است ، منتظر آب بمانید.
سایر نکات مراقبت از بامبو
بمبوهای کاملاً جاافتاده نسبت به سیلاب تحمل دارند ، اما بامبوهایی که تازه کاشته شده اند می توانند به دلیل کمبود آب بیش از حد رنج ببرند. 
در مورد بامبو جوان ، همیشه بهتر است از آزمایش انگشت برای بررسی رطوبت خاک قبل از آبیاری استفاده کنید. اگر خاک احساس خیس کرد ، منتظر آب بمانید. اگر خشک است ، آب آن را تأمین کنید.
هنگام پرورش یک پرچین بلند یا صفحه نمایش بامبو ، نصب یک سیستم قطره ای ساده با یک واحد زمان بندی که به یک شاخه آب متصل می شود یک روش مقرون به صرفه و کارآمد برای اطمینان از تأمین نیازهای آبیاری است ، در حالی که احتمال آبیاری بیش از حد را کاهش می دهد. 

PH خاک
pH خاک اندازه گیری قلیائیت یا اسیدیته خاک است و در مقیاس 1-14 و 7 به عنوان علامت خنثی اندازه گیری می شود. هر اندازه گیری زیر 7 نشانگر شرایط اسیدی خاک است و هر چیزی بالاتر از 7 نشان دهنده قلیایی است.
بامبو در خاک متوسط ​​تا کمی اسیدی از 5.5 تا 6.5 در مقیاس pH بهترین رشد را دارد. دامنه بیشتر خاکهای باغی در مقیاس pH بین 6.0 تا 7.0 است.

اگر در مورد PH خاک خود مطمئن نیستید و اینکه آیا برای پرورش گیاهان بامبو مناسب است یا خیر ، بهتر است pH خاک را در منطقه کاشت آزمایش کنید. می توانید با استفاده از یک کیت یا کاوشگر ارزان قیمت تست کننده pH خاک ، PH خاک را سریعاً آزمایش کنید  . برای بالا بردن PH (قلیایی سازی بیشتر) می توانید  سنگ آهک گلوله ای  به خاک اضافه کنید. برای کاهش pH (تولید اسید بیشتر) می توانید  گوگرد خاک ،  سولفات آلومینیوم یا  آهن کلاته استفاده کنید . افزودن کمپوست آلی به خاک یا استفاده از کمپوست به عنوان مالچ همچنین می تواند به افزایش اسیدیته و حفظ شرایط خاک اسیدی کمک کند.
منبع : www.wilsonbrosgardens.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه بامبوی سیاه :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه بامبوی سیاه :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه بامبوی سیاه :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1950 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات