چه بیماران کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان های تخصصی دارند؟

3

880c8a3549d68ace6a2fda258b883646ad3dcd9e 147 - چه بیماران کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان های تخصصی دارند؟

چه بیماران کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان های تخصصی دارند؟

مرکزآموزش

فروشگاه عرضه مستقیم ماسک جلوگیری از ویروس کرونا

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین سپتامبر 12, 2022
گذاشتن نظر
1

شواهد موجود در زمینه پاسخ به سوال

شایع‌ترین علائم بیماری کرونا شامل تب، سرفه خشک، تنگی‌نفس یا دشواری در تنفس می باشد.. برخی از بیماران ممکن است علایمی مانند احساس درد، خستگی، استفراغ و اسهال هم داشته باشند. درصدی از افراد نیز ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما هیچگونه علائمی از خود نشان ندهند. بیشتر بیماران (80 درصد)، علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند و بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می‌یابند. اما افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند پرفشاری خون، مشکلات قلبی یا دیابت، با احتمال بیشتری دچار نوع شدیدتر بیماری می‌شوند.

نتیجه‌گیری

از آنجا که علایم این بیماری تا حد زیادی می تواند مشابه بیماری هایی مانند سرماخوردگی معمولی و آنفلوانزا باشد پیشنهاد می شود قبل از مراجعه حضوری به مراکز درمانی، با سامانه های راهنما در خصوص همه گیری کرونا، به صورت تلفنی تماس گرفته و از مشاوره آنها استفاده شود. با این حال توصیه می شود افراد در صورت داشتن علائم زیر به مراکز درمانی سرپایی یا بیمارستان های منتخب مراجعه نمایند:
1) تب شدید، سرفه شدید (خشک)، تنگی نفس شدید و سایر علائم عفونت حاد تنفسی؛
2) افراد دارای تب شدید که در طول 14 روز قبل از شروع این علایم، سابقه ی تماس با افراد آلوده به کرونا را داشته اند یا سابقه مسافرت به مناطق پرخطر و آلوده را داشته اند.
لازم به ذکر است که شماره تلفن 115 برای پاسخگویی در موارد اورژانس و با علائم شدید و شماره تلفن های 190 و 4030 برای موارد مشاوره و کسب راهنمایی در موارد غیراورژانس و آدرس salamat.gov.ir برای ورود اطلاعات خود و همراهی با نظام سلامت معرفی می‌گردند.

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین سپتامبر 12, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1682 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات