چطور می‌توانم روی چشم‌های سوژه یک فوکوس واضح داشته باشم؟

حل کرد1.04Kعکاسی و دوربین
5

استفاده از فوکوس تک نقطه‌ای می‌تواند وضوح چشم‌های سوژه را افزایش دهد اما باید مطمئن شوید که فوکوس را روی چشم‌های سوژه یا نزدیک‌ترین نقطه به چشم‌های وی قرار دهید. در صورتی که به عکاسی پرتره مشغول هستید و سوژه ثابت است، استفاده از فوکوس دستی قابل اعتمادترین روش است.

ویدئوآموزش

مسابقات اینترنتی

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین سپتامبر 12, 2022
گذاشتن نظر
1

کنترل فوکوس را در دست بگیرید
اگر با تنظیمات خودکار دوربین خود عکاسی کنید، دوربین با استفاده از نقطه مرکزی، فوکوس را انجام خواهد داد. شاید این روش در بسیاری از موارد تصاویری واضح و شارپ را ثبت کند، اما برای خلاقیت بیشتر و برای پیاده کردن ایده مدنظر خود در عکس بهتر است نقطه فوکوس را خودتان به دست بگیرید.

در اکثر دوربین­ های Nikon، پس از اینکه فوکوس تک نقطه ای را در تنظیمات دوربین انتخاب کردید، توسط دکمه­ های چهار جهته­ در پشت دوربین می­توانید نقطه فوکوس را به سادگی تغییر دهید.
اصول فوکوس دستی
ساده ترین روش برای فوکوس دستی لنز، تنظیم رینگ فوکوس است تا زمانی که هر چیزی که می خواهید از آن عکس بگیرید واضح و شارپ دیده شود.

به یاد داشته باشید، هرچه دیافراگم شما عریض تر باشد، باید دقیق تر عمل کنید و هنگامی که شما با استفاده از لنز خود به این صورت فوکوس می کنید، دیافراگم همیشه باز است، حتی اگر دوربین خود را روی سوژه دیگری تنظیم کنید. دیافراگم فقط زمانی بسته می شود که عکس بگیرید. برای فهمیدن بهتر اینکه روی چه چیزی فوکوس کرده اید، باید از دکمه پیش نمایش عمق میدان (DOP preview button) استفاده کنید.

متأسفانه این یک روش عملی برای گرفتن عکس های خوب و با کیفیت نیست، مگر اینکه از یک دیافراگم باریک (عدد دیافراگم بزرگ) استفاده کنید. لنزها و دوربین های عکاسی جدید با این فرض کار می کنند که افراد معمولا از فوکوس خودکار استفاده می کنند، بنابراین فوکوس دستی با دوربین های جدید و با کمک چشم، بسیار دشوارتر از دوربین های قدیمی است. لنزها فاصله کانونی کمتری در فواصل دور دارند (یعنی شما مقدار کمتری باید حرکت کنید تا بتوانید فوکوس را تنظیم کنید). در واقع دوربین ها و لنزهای جدید به گونه ای طراحی نشده اند که بتوان سریع و راحت از طریق منظره یاب (viewfinder) فوکوس کرد.
چگونه سریع فوکوس دستی کنیم؟
دوربین خود را در حالت نمایش زنده (Live View) قرار دهید و در صورت امکان آن را روی یک سه پایه سوار کنید. Live View یک پیش نمایش در زمان واقعی را نشان می دهد، بنابراین عمق میدان و روشنایی که می بینید بسیار دقیق است.

برای بزرگنمایی هرچه بیشتر سوژه مورد نظری که می خواهید روی آن فوکوس کنید، از زوم دوربین استفاده کنید. برای مثال برخی از دوربین های عکاسی می توانند تا 10 برابر زوم کنند. دکمه های زوم در دوربین های مختلف در مکان های مختلفی قرار گرفته اند، اما تقریباً همیشه نزدیک به صفحه نمایش Live View هستند. همچنین، این روش یک پیش نمایش زوم کردن دیجیتالی است و در واقع زوم کردن با استفاده از لنز نیست. این شیوه نسبت به مشاهده از طریق منظره یاب (viewfinder)، فقط پیش نمایش بسیار بهتری به شما می دهد.

در مرحله بعد، رینگ فوکوس را تنظیم کنید تا زمانی که سوژه شارپ و در فوکوس باشد. از آنجایی که روی صفحه نمایش بزرگ زوم شده است و شما به یک پیش نمایش دقیق از عمق میدان رسیده اید، کار شما بسیار راحت می شود. عکس خود را بگیرید و به این ترتیب کار شما تمام می شود و به کمک بهترین تکنیک فوکوس دستی توانسته اید عکسی بسیار شارپ بگیرید.

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین سپتامبر 12, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1041 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات