ورزش حرکتی ژیمناستیک و 11 مزیت سلامتی ژیمناستیک

0

ورزش حرکتی ژیمناستیک

سلام و درود به ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز 

مشخص هست ورزشکاران ژیمناستیک اندامی مناسب و خوش فرم دارن پس حتما دوست دارن اطلاعات خوبی در خصوص این ورزش داشته باشن 

پس میپردازیم به علوم ورزش ژیمناستیک

8b77ab5c4824c24ea777fe4f4eb17d49c6935944 3 - ورزش حرکتی ژیمناستیک و 11 مزیت سلامتی ژیمناستیک

از اینکه به دنبال ورزش و تفریح سالم هستید خوشحالم یکسری محتوای ناب برای شما بارگذاری میکنم که از منابع خارجی و داخلی جمع آوری شده و در نهایت در آخر این پست لینک منبع رو برای شما بارگذاری میکنم 

به گفته علم ، 11 مزیت سلامتی ژیمناستیک (+10 نکته برای مبتدیان)
11 Health Benefits of Gymnastics - ورزش حرکتی ژیمناستیک و 11 مزیت سلامتی ژیمناستیک

ژیمناستیک یکی از بهترین تمرینات برای آموزش سلامت و سلامتی کلی است. مطالعات متعدد در مورد این موضوع اهمیت ژیمناستیک را برای سلامت استخوان ، عضله و شناخت ثابت می کند. این فقط در مورد عضله سازی و بهبود انعطاف پذیری نیست ، ژیمناست ها انتخاب های سالم را انجام می دهند ، اعتماد به نفس دارند و قادر به تصمیم گیری هوشمندانه برای بزرگسالان موفق هستند.

آموزش ذهن برای احساس خوشبختی و عاری از استرس شامل ورزش منظم است. اما تقویت حالت روحی شناختی و عاطفی فرد نیاز به یک برنامه آموزشی شدیدتر و سازگارتر دارد. و به همین دلیل ژیمناستیک برای شما بسیار خوب است! به ایجاد روحیه شخصی ، عزم راسخ و مهارتهای ارتباطی بهتر کمک می کند. همچنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد ، با افسردگی مبارزه می کند و به موثرترین روش به کاهش وزن کمک می کند.

شرکت در ژیمناستیک از سنین پایین مهم است. تمام گروه های عضلانی را برای قدرت و انعطاف پذیری کل بدن هدف قرار می دهد. به علاوه ، با کاهش فشار خون و آزاد سازی آنزیم های آنتی اکسیدان در بدن ، با دسته ای از اختلالات متابولیکی و ایمنی بدن مقابله می کند.

با خارج شدن از این راه ، من 11 مزیت سلامتی ژیمناستیک با حمایت علمی را برای همه شما پیدا کردم! بنابراین هرگز برای شروع دیر نیست ، درست است؟

1. یادگیری ژیمناستیک مهارت حرکتی پیچیده بدن را افزایش می دهد

مطالعه اخیر در مورد تأثیرات مثبت ژیمناستیک ثابت کرده است که انجام روزانه تمرینات پیچیده ژیمناستیک می تواند دانش را در عملکرد و حرکت بهبود بخشد. این بدان معنی است که مهارت حرکتی عمومی بدن را برای تحرک و وضعیت بهتر بدن تسریع می کند.

یادگیری یک مهارت حرکتی به اندازه ژیمناستیک پیچیده و دقیق ، بر عضلات و استخوان های بدن تأثیر بسزایی دارد. این همچنین یادگیری حرکتی را افزایش می دهد و عوامل دیگری مانند پاسخ فیزیکی و مهارت های یادگیری را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین اگر به طور منظم در ژیمناستیک شرکت می کنید ، به این معنی است که می توانید از کسانی که شرکت نمی کنند بهتر یاد بگیرید.

چنین تأثیرات مثبتی می تواند توجه و ارتباط را نیز تحت تأثیر قرار دهد. این مطالعه نشان داد که ژیمناستیک هایی که تمرینات پیچیده تر و تمرینات ترامپولین را انجام می دهند ، درصد بالاتری از مهارت یادگیری حرکتی را نسبت به افرادی که حرکات اساسی را انجام می دهند ، نشان دادند.

از این رو ، این مطالعه به وضوح نشان داد که چرا یادگیری پیشرفت در ورزشهای پیچیده مانند ژیمناستیک بر توانایی یادگیری و مهارتهای حرکتی شما تأثیر مثبت دارد. این باعث می شود شما سریعتر به بدن پاسخ دهید و عملکرد شناختی شما را بالا می برد تا سریعتر یاد بگیرید و درک کنید.

غذای کلیدی: آخرین تحقیقات نشان می دهد که یادگیری تمرینات پیچیده ژیمناستیک می تواند به شما در بهبود مهارت های حرکتی عملکرد کمک کند. همچنین ذهن را آموزش می دهد تا در موقعیت های چالش برانگیز ، سریعتر و بهتر یاد بگیرد و ارتباط برقرار کند.

2. انجام منظم ژیمناستیک می تواند انعطاف پذیری را به طرز چشمگیری افزایش دهد

با ژیمناستیکی روبرو خواهید شد که انعطاف پذیر نیست. از آنجا که ژیمناستیک شامل انجام انواع خاصی از مانع ها و چرخش ها است ، بهبود انعطاف پذیری بسیار مهم است. همانطور که گفته شد ، خمیدگی ها و پیچ های موجود در ژیمناستیک انواع سفتی عضلات و مفاصل را کاهش می دهد.

بنابراین ژیمناست ها می توانند طیف وسیعی از حرکات را بدون آسیب رساندن به مفاصل و عضلات خود تمرین کنند. ژیمناست های جوان با رباط ها ، تاندون ها و مفاصل قوی تر ، انعطاف بیشتری دارند. این بدان معنی است که شرکت زود هنگام در ژیمناستیک می تواند انعطاف پذیری را بهبود بخشد و از نقص رشد و خستگی جلوگیری کند.

این بررسی همچنین نحوه بهبود ژیمناستیک در حفظ و نگه داشتن نیروی جاذبه را روشن می کند و تمرین تعادل روی تیرها و پایه های باریک را برای ژیمناست ها آسان می کند.

شیرین کاری های دیگر از جمله ضربات جلو ، جهش ، انشعاب و ضربات جانبی همه به انعطاف پذیری ژیمناست بستگی دارد. بنابراین تمرین تمرینات تخصصی ژیمناستیک به طور مداوم می تواند به طور چشمگیری انعطاف پذیری شما را بهبود بخشد و عضلات را شل کند تا از هر نوع آسیب جدی در حین اجرا جلوگیری کند.

غذای اصلی: انعطاف پذیری توانایی خم شدن و کشش مفاصل و عضلات در حین انجام مانع های تحت نظارت است. افرادی که دامنه انعطاف پذیری بالاتری دارند ، در هنگام تمرین ژیمناستیک در معرض خطر آسیب دیدگی کمتری نسبت به افرادی که عضلات و مفاصل سفت دارند ، است. از این رو ، انجام بیشتر تمرینات ژیمناستیک به بهبود انعطاف پذیری و هدف قرار دادن تمام گروه های عضلانی بدن کمک می کند.

3. شرکت در ژیمناستیک می تواند هماهنگی و تعادل مناسبی ایجاد کند

افزایش هماهنگی و تعادل می تواند به افزایش آگاهی و حرکت بدن کمک کند. اگر به مدت طولانی ژیمناستیک تمرین کنید ، می توانید از نقاط مختلف بدن خود به روش های متنوع استفاده کنید. ناگفته نماند ، کنترل و ثبات کلی بدن را بهبود می بخشد.

یک بررسی اخیر در مورد تأثیرات مثبت ژیمناستیک بر روی کودکان نشان داد که چگونه افزایش هماهنگی می تواند به طور مستقیم بر مهارت های حرکتی و هوشیاری بدن تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان می دهد که آموزش از سنین پایین می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و بدن شما را آگاه تر و زنده تر کند.

هر نوع ورزش سازمان یافته ، مانند ژیمناستیک ، می تواند سرعت و تعادل را در کودکان بهبود بخشد. به علاوه ، به ایجاد بنیان قدرت و چابکی کل بدن کمک می کند. تحقیقات بیشتر هماهنگی با ژیمناستیک را برای بهبود عملکرد در هنگام انجام سولاروها ، برگرداندن عقب و متعادل کردن پرتو مرتبط کرده است.

برای بهبود هماهنگی و تعادل ، ژیمناست ها دو سرعت یا جک های پرش کناری را اجرا می کنند. این به افزایش چابکی در طی آزمایشات و کاهش رگ به رگ شدن عضلات و سایر آسیب ها کمک می کند.

غذای کلیدی: حداکثر هماهنگی و تعادل کلید اصلی تمرینات تمرینی ژیمناستیک است. ژیمناست ها به طور مداوم مورد آزمایش و آموزش قرار می گیرند تا چابکی را برای عملکرد بهتر در پرتو تعادل یا سالتوز بهبود دهند. این امر توانایی کنترل و تعادل بدن در برابر نیروی جاذبه را افزایش می دهد.

4- ژیمناست ها از کنترل شخصی و عزت نفس بهتری برخوردار هستند

عزت نفس برای ژیمناست ها و ورزشکاران هنگام اجرا بسیار مهم است. باور کنید یا نکنید ، به دست آوردن کنترل شخصی و عزت نفس یک ویژگی مشترک در بین ژیمناست ها است. آنها نسبت به عملکرد خود احساس آگاهی و اعتماد به نفس بیشتری دارند. بنابراین شرکت در ژیمناستیک می تواند احساس خود را در شما بهبود بخشد با آموزش دادن ذهن برای انتقاد نکردن و عملکرد بیش از حد در طول تمرین.

یکی دیگر از مزایای چشمگیر ژیمناستیک افزایش اعتماد به نفس و قضاوت است. قاضی خوبی برای مهارتهای عملکردی خود روش خوبی برای تمرین بیشتر و عضله سازی است. این ویژگی همچنین باعث می شود شما نسبت به انتقاد و قضاوت دیگران کمتر عصبی شوید.

مطالعه دیگری توسط دانشگاه تورنتو نشان داد که چگونه کنترل شخصی و ورزش بدنی برای عملکرد ستاره ای دست به دست هم می دهند. بزرگسالان جوان می توانند با تمرین در ورزشهای بسیار پیچیده و چالش برانگیز ، از جمله ژیمناستیک ، تمرکز داخلی و کنترل شخصی را بدست آورند.

این مطالعه شامل 30 ژیمناست زن از 11 تا 17 سال بود. نتایج نشان داد که دختران دارای ورزشهای با عملکرد بالاتر از عزت نفس و کنترل شخصی به طور قابل توجهی بالا گزارش کردند.

غذای کلیدی: یک تمرین ورزشی چالش برانگیز می تواند در صفات شخصی ذاتی شما مانند کنترل شخصی و اعتماد به نفس وجود داشته باشد. گزارش های متعدد حاکی از آن است که ژیمناستیک هایی که کارهای پیچیده ای را انجام می دهند ، در هنگام اجرا از خودآگاهی و انتقادی کمتری برخوردار هستند.

5. ژیمناستیک عملکرد شناختی سالم را ارتقا می دهد

بین آمادگی جسمانی و عملکرد شناختی رابطه مستقیمی وجود دارد. یک مطالعه اخیر ثابت کرد که آموزش چابکی ، آموزش مدار ، هماهنگی و سایر مهارتهای بدنی شدید می تواند به طور چشمگیری بر نشانگرهای شناختی تأثیر بگذارد.

اینها شامل مهارتهای استدلال ، ارتباط کلامی ، توانایی فضایی و استدلال استقرایی است. همه اینها فعالیتهای خاص مغزی است که سلامت شناختی کلی فرد را تعیین می کند. این مکانیسم ها همچنین توجه ، یادگیری و مهارت های حافظه فرد را تحت تأثیر قرار می دهند.

این مطالعه بر تفاوتهای شناختی بین یک نخبه ورزشی و یک ورزشکار آماتور متمرکز بود. نتایج به این نتیجه رسید که کسانی که تمرینات ورزشی چالش برانگیز و پیچیده تری دارند ، توانایی های شناختی بالاتری نسبت به آماتورها گزارش می کنند.

آخرین بررسی در مورد این موضوع ، پویایی سلامت شناختی و عملکرد بدنی را برای پیشرفت کلی تحصیلی بررسی کرد. نتیجه این شد که قسمتهای مختلف مغز مانند هیپوکامپ و قشر پیشانی تا حد زیادی تحت تأثیر عملکرد بدنی قرار دارند. اینها قطعات مسئول حرکت بهتر بدن هستند.

مخچه ، از طرف دیگر ، حرکت بدنی مناسب را هماهنگ می کند. در حالی که قشر پیش پیشانی به شما کمک می کند تا حرکت بدنی را شروع کرده و اقدامات بدنی بهتری را برای جلوگیری از آسیب و خطا آغاز کند.

غذای کلیدی: یادگیری حرکات ژیمناستیک جدید و پیشرفته می تواند مغز شما را با توجه به مطالعات متعدد هوشمندتر کند. با گسترش حافظه ، توجه ، استدلال و یادگیری مهارت ها ، سلامت شناختی را بهبود می بخشد. همچنین بر مناطق خاصی از مغز که مسئول حرکت و هماهنگی جسمی هستند تأثیر می گذارد.

6. آموزش پیشرفته ژیمناستیک می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد

افزایش تراکم مواد معدنی استخوان بدون نیاز به هیچ دارویی یکی از موثرترین روش های درمانی است. از طرف دیگر ، شرکت در ژیمناستیک به بهبود سلامت و سلامتی استخوان نیز کمک می کند.

به دلیل عوامل مختلفی از جمله سن ، استخوان ها لاغر می شوند و بیشتر مواد مغذی خود را از دست می دهند. این امر باعث مشکلات شدید سلامتی مانند پوکی استخوان ، کاهش استخوان و شکستگی استخوان می شود.

برای تقویت استخوان ها و تسریع تراکم مواد معدنی استخوان ، شرکت منظم در ژیمناستیک ضروری است. یک مطالعه نشان داد که آموزش ژیمناستیک تأثیر مثبتی بر سلامت استخوان در دختران دارد. هندسه و مقاومت استخوان در دختران را بهبود می بخشد. این مطالعه سلامت استخوان 49 دختر بین 9 تا 13 سال را تجزیه و تحلیل کرد.

طبق نتایج ، گروهی که تمرینات فشرده تمرین ژیمناستیک را انجام می دادند ضخامت استخوان و تراکم حجمی استخوان را افزایش دادند. همچنین ضخامت تراکم مواد معدنی استخوان در دراز مدت در ژیمناستهای ماده در دوران پیری ارزیابی شد.

مطالعه دیگر در مورد همان اثرات بهداشتی ژیمناستیک ثابت کرد که پس از 27 هفته تمرین شدید ، تراکم مواد معدنی استخوان کمر را تسریع می کند.

غذای آماده کلیدی: با تمرینات شدیدتر ژیمناستیک می توانید سلامت و قدرت استخوان را به حداکثر برسانید. ژیمناست های نخبه به دلیل افزایش آموزش بدنی ، پشتیبانی کمر ، تراکم مواد معدنی استخوان و توده بافتی را نشان دادند.

7. شرکت در ژیمناستیک ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

ژیمناست هایی که در تورنمنت ها شرکت می کنند قدرت عضلانی را با حداقل چربی بدن افزایش می دهند. از این رو شرکت در ژیمناستیک می تواند به طرز چشمگیری کالری بسوزاند و عضلات بدن را دارای تناژ و قدرت بیشتری کند.

از آنجا که ژیمناست ها از یک برنامه غذایی دقیق پیروی می کنند و ساعت ها در روز تمرین می کنند ، تعداد کالری سوزانده شده بیشتر است. طبق یک بررسی اخیر ، ژیمناستیک به عنوان یک تمرین متوسط ​​برای چربی سوزی در نظر گرفته می شود. اما اگر به طور مداوم تمرین شود باعث کاهش مداوم وزن می شود.

با یک رژیم غذایی سالم و آموزش مداوم ، یادگیری حرکات مختلف ژیمناستیک برای کاهش وزن امکان پذیر است. یکی دیگر از مزایای مهم سلامتی این است که ژیمناستیک باعث بهبود و تنظیم بدن می شود. بنابراین وقتی انعطاف پذیری ، تعادل و هماهنگی بدن را افزایش می دهید ، به طور خودکار منجر به کاهش سریع وزن می شود.

همچنین ، تمرین منظم ژیمناستیک همچنین می تواند اشتهای ناسالم و هوس را مهار کند. بنابراین شما غذای سالم می خورید و مواد مغذی بدن خود را تأمین می کنید که به چربی سوزی و تقویت عضلات کمک می کند.

غذای اصلی: با تمرکز روی تمرین ژیمناستیک به صورت روزمره می توانید وزن خود را کاهش داده و متناسب شوید. حتی عادات غذایی سالم را برای سوزاندن چربی و افزایش استقامت عضلانی تشویق می کند.

8. تمرینات قدرتی ژیمناستیک می تواند به طور مثبت بر سلامت عضلات تأثیر بگذارد

مطالعه ای در مورد تأثیرات ژیمناستیک بر سلامت عضلات نشان داد که تمرینات طولانی مدت ژیمناستیک می تواند رفلکس های عضلانی و گسترش عضلات را بهبود بخشد. اگر در مورد اکستنشن مفصل ران شنیده اید ، می دانید که افزایش عضلات چیست و برای اکثر بزرگسالان چقدر مهم است.

اما به طور خلاصه ، گسترش عضله حرکتی است که زاویه بین مفاصل و استخوان ها را افزایش می دهد. عکس این حرکت به عنوان خم شدن عضله شناخته می شود.

در این مطالعه 20 ژیمناست و 20 غیر ورزشکار مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که 30٪ کشش عضلانی ژیمناست ها نسبت به افراد غیر ورزشکار بیشتر است. همچنین نتیجه گیری شد که برنامه های تربیت بدنی بهتر برای ژیمناست ها می تواند رفلکس های عضلانی و سلامت عضلات اکستنسور را برای عملکرد بهتر بهبود بخشد.

نوعی مقاومت عضلانی که ایجاد می کنید قدرت و تعادل هسته را افزایش می دهد. و به دلیل تمرین مداوم شامل کشش ، عضلات پس از زمین خوردن آسیب می بینند یا دچار پیچ خوردگی می شوند. این با افزایش سن مقاومت عضلات را با مزایای طولانی مدت سلامتی افزایش می دهد.

غذای اصلی: ژیمناستیک رشد و نگهداری صحیح عضلات را در ژیمناست های جوان و بزرگسالان افزایش می دهد. اگر به طور منظم در ژیمناستیک شرکت کنید ، به شما کمک می کند تا به همه گروه های عضلانی تن دهید و درد عضلانی ، سفتی و درد را کاهش دهد.

9. ژیمناستیک همچنین می تواند از وضعیت نادرست بدن جلوگیری و درمان کند

ژیمناستیک کنترل وضعیت صحیح و سالم را القا می کند. این زمانی است که حالت ایستاده ای را در حالت نشسته یا ایستاده حفظ کنید. وضعیت بدن نادرست در حالت نشسته یا در غیر این صورت ممکن است منجر به خستگی و درد پا و کمر شود.

فعالیت های خاصی از جمله کشش ، راه رفتن و بالا بودن زانو می تواند کنترل وضعیت مناسب را تقویت کند. با توجه به این موضوع ، یک مطالعه اخیر ثابت کرد که چقدر مهارت در ژیمناستیک برای حفظ سلامت بدن برای اکثر افراد خوب است.

در این مطالعه 6 ژیمناست و 6 ورزشکار در ورزشهای غیر ژیمناستیک شرکت داشتند. بر اساس نشانگرهای خاصی از قبیل مرکز فشار و نوسان پوسچرال مشخص شد که ژیمناست ها کنترل وضعیت بهتری نسبت به سایرین دارند.

از این رو دقت در نشستن و ایستادن در حالت ایستاده ممکن است با شرکت در ژیمناستیک اصلاح شود. هر کسی که وضعیت بدنی نادرستی دارد می تواند برای جابجایی تلاش کند. به علاوه ، بر مهارت های حرکتی نیز تأثیر می گذارد و بدون حمایت مناسب ، احتمال سقوط شما را افزایش می دهد. (16)

از آنجا که ژیمناستیک هماهنگی و تعادل بهتری ایجاد می کند ، کنترل وضعیت بدن بدون شک به وجود می آید. این به شما کمک می کند بدون اینکه درد کمر و گردن داشته باشید بهتر راه بروید و ساعتهای طولانی تری بنشینید.

غذای کلیدی: طبق یک مطالعه اخیر بین ژیمناستیک و کنترل وضعیت بدن رابطه مشخصی وجود دارد. این مطالعه به این نتیجه رسید که ژیمناست ها نسبت به ورزشکاران غیر ژیمناستیک حس بهتری در کنترل وضعیت بدن دارند.

10. بین ژیمناستیک و افسردگی رابطه روشنی وجود دارد

علم مدرن همیشه بر کاهش افسردگی ، اضطراب و استرس با ورزش منظم تأکید کرده است. این بار ، براساس مطالعات متعدد ، شرکت در ژیمناستیک می تواند به مقابله با علائم افسردگی کمک کند.

طبق این مطالعه ، افسردگی طولانی مدت منجر به ترشح غدد درون ریز عصبی می شود که بر روحیه ، خواب ، تناسب اندام و سلامت کلی تأثیر می گذارد. مطالعه ای بر روی 156 بیمار افسرده در سه گروه مختلف انجام شد. گروه اول بر روی درمان دارویی و گروه دوم بر روی برنامه ورزشی مربوط به ورزش تمرکز داشتند. گروه آخر هر دو روی درمان دارویی و ورزش تمرکز داشتند.

بر اساس نتایج ، ادامه ورزش طولانی مدت در بیماران افسرده بهبود قابل توجهی در سلامت روانشناختی نشان داد. از آنجا که بدن فقط توسط عوامل جسمی تحریک شده است ، باعث واکنش طبیعی روانشناختی و شیمی مغز می شود.

مطالعه دیگری بر کاهش علائم افسردگی در بیماران مسن متمرکز بود. طبق تحقیق انجام شده ، شرکت در ژیمناستیک می تواند وضعیت قلب و سیستم خودمختار را بهبود بخشد. این امر همچنین بر تغییرات خلقی ، استرس و انواع علائم روانپزشکی در بزرگان تأثیر می گذارد.

علاوه بر این ، تأثیر فعالیت ژیمناستیک منظم در برابر شیوع افسردگی در یک مطالعه مشابه مثبت بود. این مطالعه بر تأثیر ورزش فیزیکی بر مغز متمرکز شده است. این باعث عدم مصرف اندورفین می شود که مهمترین عامل در بی قراری ، خستگی ، تحریک پذیری و غیره است.

عدم ورزش منظم می تواند باعث ترک اعصاب در بدن و در بزرگسالان شود.

غذای کلیدی: این مطالعات اثبات می کنند که ژیمناستیک به خوبی بر سلامت روان تأثیر دارد. این علائم افسردگی را کاهش می دهد ، باعث ترشح آندورفین می شود و یک گزینه ایمن برای درمان دارویی برای استفاده طولانی مدت است.

11. آموزش ژیمناستیک برای زنان باردار می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد

بارداری با مشکلات زیادی از جمله خستگی ، بی خوابی و اضطراب همراه است. بر اساس مطالعات اخیر ، شرکت در ژیمناستیک برای زنان باردار سالم می تواند بر اختلالات خواب تأثیر مثبت بگذارد.

گروهی متشکل از 132 زن باردار به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول در یک برنامه آموزش ژیمناستیک سطح متوسط ​​شرکت کردند در حالی که گروه دوم هیچ کدام را نداشتند. بعد از یک دوره 10 هفته ای ، وضعیت روانشناختی و الگوهای خواب شرکت کننده در نظر گرفته شد.

نتایج نشان داد که میزان اضطراب و استرس که وضعیت روانشناختی گروه اول است ، کاهش قابل توجهی دارد. همچنین خواب بی قرار ، خستگی مزمن ، خواب آلودگی روز را کاهش می دهد. در حالی که گروه دوم بدون حضور در ژیمناستیک نتیجه مثبتی نشان ندادند.

این مطالعه همچنین ادعا می کند که زنان باردار سالم می توانند بهبود یابند ، اگر با انجام تمرینات تمرینی بیشتر شبیه ژیمناستیک از وضعیت روحی-روانی آنها جلوگیری نکنند. این می تواند به طور مستقیم بر کیفیت خواب در اکثر انسان ها تأثیر بگذارد.

زنان باردار به طور فزاینده ای قربانی بی خوابی و خواب آلودگی روز می شوند. شرکت در ژیمناستیک یک روش هوشمندانه برای ترکیب یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از آشفتگی های عاطفی است که ممکن است منجر به بی خوابی شود.

غذای اصلی: ژیمناستیک به الگوی خواب سالمتر در زنان باردار کمک می کند. این همچنین پاسخ های روحی-عاطفی بهتری را برای مقابله با افسردگی ، تغییرات خلقی و اضطراب ایجاد می کند.

انجام آنها به روش صحیح – 10 نکته سالم برای مبتدیان

جای تعجب نیست که ژیمناستیک از نظر ذهنی و جسمی ورزشی چالش برانگیز است. این کار بر آگاهی ، هماهنگی ، تعادل و انعطاف پذیری بدن متمرکز است. بنابراین ژیمناست ها سخت تمرین می کنند تا بدون کاهش آسیب های جدی ، قدرت و استقامت عضلانی ایجاد کنند.

اکنون می دانید که چرا ژیمناستیک برای اکثر افراد بسیار مهم است. با افسردگی مبارزه می کند ، تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد و باعث عملکرد بهتر ذهنی و شناختی می شود.

بنابراین چگونه می توان ژیمناستیک را شروع کرد تا از تمام مزایای آن برای سلامتی بهره مند شد؟

شروع کار با کارهای روزمره ژیمناستیک:

قبل از اینکه من تمام مهارت های مهم ژیمناستیک مورد انتظار را ذکر کنم ، مهم است که یک کلاس ژیمناستیک متناسب با گروه سنی خود انتخاب کنید. اگر دیر شروع می کنید ، بهتر است ابتدا در چند برنامه آموزش ژیمناستیک شرکت کنید. این به شما کمک می کند توانایی های بدنی ، قدرت و انعطاف پذیری خود را تعیین کنید. و همچنین به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چه چیزی بیشتر از همه باید کار کنید.

کف

کف جایی است که همه چیز شروع می شود. این شامل مهارت های اساسی ژیمناستیک از جمله تعادل و قدرت بدن است. اگر زمین خود را نگه دارید ، به سمت حرکت های پیچیده کف پیش می روید. ژیمناست های نخبه بر کف پایه مانند حرکت دستی ، رول ، چرخ دستی و سالتو تسلط دارند. این موارد برای جلوگیری از آسیب دیدگی یا پیچ خوردگی در یک حصیر یا کف فنر استاندارد آموزش داده می شوند.

پرتو

تمرین روی تیر شامل حرکت و هماهنگی بهتر بدن است. یک تیر از مواد چرمی تشکیل شده است که معمولاً 4 اینچ عرض دارد. ژیمناست های زن اغلب مهارت های مختلف ژیمناستیک از جمله ضربه تیز و دکمه گام را دارند. حرکات پیچیده ژیمناستیک روی پرتو عبارتند از: دست ، جگر کوچک ، عقب کشیدن و بسیاری موارد دیگر.

طاق

میز خرک جایی است که مهارت های پیچیده در آن تمرین می شود. اما برای مبتدیان ، این شامل مهارت های اساسی بیشتری مانند دستگیره ها و بندها است. تلاش برای حرکتهای پیچیده خرک به قدرت عضلانی ، انعطاف پذیری و تعادل بهتر نیاز دارد. این همچنین به معنی “چسباندن فرود” به روشی حرفه ای و دقیق است.

با کنار گذاشتن این موارد ، بیایید نگاهی به چند نکته مهم در مورد تناسب اندام برای مبتدیان بیندازیم. این به شما کمک می کند تا به طور سالم و بدون آسیب از ژیمناستیک استفاده کنید.

1. به یک برنامه بچسبید

هر ژیمناستیکی به شما می گوید که رعایت چارچوب مناسب تمرین ژیمناستیک چقدر مهم است. طبق توصیه متخصص ، 3 بار در هفته آموزش برای هدف قرار دادن تمام گروه های عضلانی برای مبتدیان ایده آل است. هر روز بر روی یک برنامه تمرینی متفاوت متمرکز می شود ، از جلسات با شدت کم ، وزن متوسط ​​تا جلسات با شدت بالا.

چنین برنامه های تمرینی همه کاره می تواند استقامت بدنی و انعطاف پذیری بهتری را برای مبتدیان ایجاد کند. همچنین بعد از هر جلسه یک روز استراحت را برای بهبود سریعتر به شما ارائه می دهد.

2. اصول را درست بگیرید

مانند هر ورزش دیگر ، یادگیری حرکات اساسی برای آموزش بسیار مهم است. از آنجا که ژیمناستیک یک ورزش انعطاف پذیری ، قدرت و چابکی است ، مهم است که قبل از حرکت به سمت حرکت های پیچیده تر ، به اصول آن تسلط داشته باشید.

بر اساس یک بررسی علمی ، ایجاد قدرت بالای بدن لازم است. افراد مبتدی می توانند با فشارهای اساسی بر روی آن کار کنند. انجام فشارهای اولیه تغییرات مختلفی دارد. بنابراین می توانید هر هفته با تقویت شدن تعداد تکرارها را افزایش دهید.

انجام یک پایه قورباغه برای ایجاد مهارت های متعادل سازی و هدف قرار دادن عضلات اصلی در مرحله بعدی است. برای تسلط بر این مقدماتی ، باید با دستان خود روی زمین چمباتمه بزنید. مهم است که هنگام بلند کردن پاها و لمس زانوها به آرنج ، به جلو بروید. این موقعیت را حدود 30 ثانیه نگه دارید تا بر پایه قورباغه مسلط شوید.

از دیگر حرکات اساسی می توان به پایه دستی و سالت اشاره کرد.

3. مهم است که قوانین را یاد بگیرید

ژیمناست ها قوانین را سبک نمی گیرند. برای عملکرد دقیق ، به ویژه در سطح رقابتی ، پیروی از قوانین بسیار مهم است. به همین دلیل است که قبل از شروع آموزش ، ابتدا قوانین مهم ژیمناستیک به افراد مبتدی آموزش داده می شود. پیروی از این قوانین کلی به ژیمناست ها کمک می کند تا امتیازات بالاتری را کسب کنند و به طور موثر از روال پیروی کنند.

به عنوان مثال ، در زمان مسابقه ، مهارت هایی مانند تیر و کف تعادل با محدودیت زمانی سختی روبرو می شوند. اگر یک ژیمناست از محدودیت زمانی تعیین شده فراتر رود ، منجر به کسر امتیاز می شود. سایر قوانین اضافی ، رفتار مناسب ، وضعیت بدن و غیره است.

4. قبل و بعد از آموزش خود را دراز کنید

کشش برای انعطاف پذیری و کشش برای جلوگیری از آسیب دو چیز متفاوت است. اکثر افراد برای جلوگیری از آسیب کمترین اهمیت را به کشش می دهند.

طبق یک مطالعه اخیر ، کشش قبل و بعد از تمرین ژیمناستیک دارای مزایای عصبی و عملکرد مثبتی است. این ماده در آرامش بخشیدن به تمام گروه های عضلانی برای کاهش سفتی و گرفتگی عضلات کمک می کند. همچنین ، افزایش کشش منجر به افزایش قابل توجه دامنه حرکت و تعادل می شود.

کشش برای تقویت قدرت و جلوگیری از خستگی ناشی از تمرینات با شدت بالا مهم است. ژیمناست هایی که برای پیشگیری از آسیب کشش دارند نیز بعد از تمرین قدرت عضلانی بهتر و کاهش سفتی عضلات را گزارش کردند. این همچنین می تواند از پارگی مکرر عضلات و مشکلات زانو جلوگیری کند.

5. به اندازه کافی بخوابید

خواب و ورزش برای ورزشکاران و ژیمناست ها دست به دست می شود. خواب کافی برای آموزش مناسب مهم است ، به ویژه هنگامی که می خواهید پیشرفت کنید. برای آموزش ژیمناستیک ، مبتدیان به خواب اضافی نیاز دارند تا استرس بر روی عضلات و استخوان ها کاهش یابد. همچنین به بهبودی برای درد عضلات کمک می کند ، خصوصاً بعد از چند جلسه اول.

همانطور که گفته شد ، افراد مبتدی باید عصرهایی را تمرین کنند که نه خیلی زود است و نه خیلی دیر. اگر در ساعات اولیه بیداری تمرین می کنید ، می تواند باعث خستگی در طول روز شود. در حالی که خیلی دیر تمرین می کنید قدرت بدن بسیار کمی برای تمرین دارید.

بنابراین ، به عنوان مبتدی ، استراحت و ریکاوری کامل با تمرین عصرها به بدنتان راحت تر می شود.

6. استفاده از چرخ دنده محافظ را فراموش نکنید

هنگام تمرین ژیمناستیک روش های زیادی برای آسیب دیدگی وجود دارد. طبق یک مطالعه اخیر ، تمرینات کف بیشترین آسیب را ایجاد می کند. اما آماتورها می توانند با افتادن از پرتو یا سایر وسایل ورزشی به خود آسیب برسانند.

شایعترین آسیب ها پارگی رباط ، شکستگی استخوان ، پیچ خوردگی عضلات و مشکلات کمر است. بنابراین برای محافظت از خود ، استفاده از بندهای مچ دست ، گرفتن دست ، کمربند لکه دار و محافظ ضروری است. کفش مناسب نیز برای جلوگیری از آسیب مچ پا ضروری است.

استفاده از محافظ مچ دست و گرفتن آن از ایجاد تاول و پارگی پوست به خصوص در حین تمرین آماتور جلوگیری می کند. از آنجا که لایه خارجی پوست به چنین حرکات چالش برانگیزی عادت ندارد ، اگر غیرمسئولانه عمل کنید ، می تواند باعث تزریقات جدی شود.

7. بعد از غذا خوردن ژیمناستیک را تمرین کنید

مهم است که شما قبل از تمرین یک وعده غذایی مناسب بخورید. این نیاز بدن برای یک وعده غذایی سالم ، سیرکننده و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را برآورده می کند. همانطور که گفته شد ، ژیمناست ها وعده های غذایی کمتری را برای کنترل وزن و افزایش قدرت عضلانی در نظر می گیرند. بنابراین در طول تمرینات سنگین ، خستگی و سرگیجه دور از ذهن است.

خوردن میله های انرژی زا ، غلات ، نان تست یا میوه های خشک قبل از تمرین نیز سالم است. و در حین تمرین ، نوشیدن مایعات غنی از کربوهیدرات می تواند از ضعف جلوگیری کرده و باعث ایجاد استقامت شود. (28)

8. اطمینان حاصل کنید که هیدراته می مانید

کمبود آب بدن ، طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است ، می تواند نگرانی های زیادی را در مورد عملکرد ورزشی در سلامتی ایجاد کند. منجر به کاهش جریان خون ، اتلاف گرما و میزان تعریق در هنگام ورزش می شود. این عوامل در بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های مرتبط با ایمنی نقش دارند.

بنابراین برای حداکثر عملکرد بدنی ، نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز مهم است. همچنین بر روی خلق و خو و تمرکز شما در حین تمرین ژیمناستیک تأثیر می گذارد. با کمبود عضلات ، فشار خون شما کاهش می یابد ، ضربان قلب افزایش می یابد و سوخت کافی برای تأمین انرژی بدن وجود ندارد. این امر منجر به کاهش مایعات و خستگی بیشتر می شود.

آماده سازی برای یک جلسه ژیمناستیک شامل نوشیدن مقدار کمی آب هر 15-30 دقیقه یا تقریباً قبل ، حین و بعد از تمرین است.

9. یک رژیم غذایی سالم بخورید

بدن شما به مواد مغذی مناسب برای تولید انرژی و تقویت استقامت نیاز دارد. از طرفی ژیمناست ها برای جلوگیری از خستگی ، خستگی و سستی به کالری زیادی نیاز دارند. از دیگر مواد مغذی مهم می توان به عناصر مغذی مغذی مانند کربوهیدرات ، پروتئین و چربی ها اشاره کرد.

غذاهایی مانند بلغور جو دوسر ، ماکارونی غلات سبوس دار ، برنج قهوه ای و سبزیجات از غذاهای پر انرژی یک ژیمناست محسوب می شوند. به جذب مناسب فیبر و پروتئین کمک می کند. در حالی که وعده های غذایی پروتئین بدون چربی شامل تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو بدون چربی نیز انرژی را در طول تمرین تقویت می کنند.

عدم تغذیه مناسب می تواند باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن شود که با افزایش هورمون های استرس در بدن مشخص می شود. بهبودی طولانی تر نیز بخشی از کمبود تغذیه در بدن است.

10. استرس خود را از دست ندهید

آیا می دانید استرس می تواند بر عملکرد ورزشی که باعث فشار خون بالا ، ترس و تنگی نفس می شود تأثیر بگذارد؟ افزایش اضطراب در حین عملکرد بدنی حتی می تواند باعث اسپاسم عضلانی و درد شود.

گزارش اخیر در مورد اضطراب و عملکرد ورزشی نشان داد که سطح استرس زیاد باعث تمرکز مهارتهای پیشرفته در ژیمناستیک می شود. این می تواند طیف گسترده ای از مهارت های ژیمناستیک مانند دست اندازها ، سولاروها و سایر حرکت های اساسی را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد.

افراد مبتدی غالباً به دلیل استرس زیاد در حین عملکرد دچار افتادگی و تعریق زیادی می شوند. بنابراین حفظ آرامش برای عملکرد ژیمناستیک ستاره ای بسیار مهم است.

بسته بندی کردن آن

دانستن اینکه ژیمناستیک چقدر می تواند بر بدن انسان تأثیر بگذارد برای عملکرد ورزشی بسیار مهم است. بسیاری از جوانان و بزرگترها برای ایجاد قدرت عضلانی و انعطاف پذیری در این ورزش شرکت می کنند. جنبه مهم ژیمناستیک عادت سالم به خواب و غذا خوردن است. اگر این کار را انجام دهید ، بدن به اندازه کافی مواد مغذی را تغذیه می کنید تا انرژی داشته باشد.

از آنجا که ژیمناستیک یک ورزش چالش برانگیز است ، درمان عملکرد ذهن و بدن برای عملکرد خوب بسیار مهم است. همانطور که گفته شد ، اگر وقت دارید حداقل 3 بار در هفته ژیمناستیک تمرین کنید ، چیزی است که باید منتظر آن باشید. یادگیری تمام مهارت ها و روال های مختلف ژیمناستیک به انعطاف پذیری و هماهنگی بدن نیاز دارد. و شما قطعاً می توانید با تمرینات مداوم ورزشی و ژیمناستیک به همه اینها برسید.

بنابراین آیا با شرکت در ژیمناستیک آماده کار روی بدن خود هستید؟

منبع محتوای : metroblindsport

حسین قدیری سوال پرسید جولای 15, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها985 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات