واکسن زدن سگ ژرمن

1

سلام و خسته نباشید من یه سگ ژرمن دارم قبلاً واکسن هاشو میدادم دامپزشک میزد و پول زیادی هم می‌گرفت الان می‌خوام از شما اساتید راهنمایی بگیرم چطوری میتونم خودم واکسن یک رو بزنم .

یه سوال هم داشتم در خصوص اینکه سگ ژرمن از چه غذایی خیلی خوشش میاد .

تشکر از شما

حسین قدیری پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین دسامبر 4, 2021
گذاشتن نظر
0
سمیرا (anonymous) 0 نظر

هزینه واکسیناسیون سگ و توله سگ چقدر است؟ (راهنمای قیمت 2021) دلار

نیکول کاسگرو

 03 نوامبر 2021

veterinarian vaccinating German Shepherd dog New Africa Shutterstock - واکسن زدن سگ ژرمن
شما می خواهید حیوان خانگی شما تا حد امکان سالم باشد و در طول زندگی خود به همین شکل باقی بماند. بخشی از مراقبت های بهداشتی اولیه برای سگ یا توله سگ شما دریافت واکسن آنهاست. بسیاری از مالکان جدید می خواهند از هزینه ها قبل از زمان برای برنامه ریزی و بودجه بندی بر اساس آن مطلع شوند. بسته به اینکه سگ بالغ یا توله سگ دارید و همچنین مکان شما، هزینه آن متفاوت خواهد بود.

dog - واکسن زدن سگ ژرمن

چرا توله سگ ها و سگ ها به واکسیناسیون نیاز دارند؟
واکسیناسیون برای جلوگیری از ابتلای حیوان خانگی شما به بیماری های مسری انجام می شود . برخی از مناطق برای بیماری های خاصی که شایع هستند یا توله سگ شما در معرض خطر بالایی برای ابتلا به آن هستند واکسن می زنند. با این حال، مجموعه ای اصلی از واکسن ها وجود دارد که از شش تا هشت هفتگی به توله سگ ها داده می شود.

توله سگ ها به ویژه در برابر بیماری هایی مانند هاری ، پاروویروس، دیستمپر و هپاتیت حساس هستند . آنها از طریق یک سری واکسیناسیون در سه ماه اول زندگی خود در برابر این بیماری ها ایمن می شوند.

صرف نظر از اینکه یک توله سگ را به فرزندی قبول می کنید یا یک سگ بالغ، با دامپزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید حیوان خانگی شما به چه واکسن هایی نیاز دارد و برنامه مناسبی دارد. اگر از سابقه واکسیناسیون قبلی حیوان مطمئن نیستید، دامپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که یک سری واکسن تقویت کننده انجام دهید تا مطمئن شوید که به روز هستند.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد ابتلا به کنه است، توصیه می کنیم برای جلوگیری از بیماری های منتقله از طریق کنه از دامپزشک خود دارو/واکسیناسیون بخواهید. آنها می توانند اطلاعاتی را که برای بیماری های موجود در منطقه یا ایالت شما نیاز دارید به شما بدهند.
golden retriever dog with puppies otsphoto Shutterstock - واکسن زدن سگ ژرمناعتبار تصویر: otsphoto، Shutterstock
چه واکسن هایی در برنامه توله سگ گنجانده شده است؟
برخی از واکسیناسیون ها در برنامه توله سگ ها فقط توصیه می شود، مانند بیماری لایم، در حالی که برخی دیگر، مانند واکسیناسیون هاری، طبق قانون الزامی است.

راهنمای زیر لیستی کلی از واکسیناسیون های مورد نیاز و همچنین واکسن های غیر اصلی توصیه شده را به شما ارائه می دهد. برای توصیه های خاص برای سگ خود، مهم است که با دامپزشک خود صحبت کنید، اما این به شما یک ایده کلی از آنچه را که باید انتظار داشته باشید، می دهد.

توجه به این نکته ضروری است که دفعات واکسیناسیون هاری در هر ایالت متفاوت است. اکثراً این واکسن را هر سه سال یکبار انجام می دهند، اما با دامپزشک خود مشورت کنید تا شرایط را در محل خود تأیید کند.

dog vaccination LightField Studios Shutterstock - واکسن زدن سگ ژرمناعتبار تصویر: LightField Studios، Shutterstock
هزینه واکسیناسیون سگ و توله سگ چقدر است؟
قیمت خاص واکسیناسیون حیوان خانگی شما به این بستگی دارد که آیا واکسن اصلی و غیر هسته ای را انتخاب می کنید و همچنین به واکسن های اضافی برای مکان هایی که سگ شما به آنجا سفر می کند نیاز دارید.

اگر حیوان خانگی خود را از یک پناهگاه یا سازمان نجات به فرزندی قبول می کنید، معمولاً برخی از واکسن ها در هزینه فرزندخواندگی شما گنجانده شده است. به خصوص برای توله سگ های جوان، آنها اغلب تا زمانی که آزمایش کامل دامپزشکی و اولین واکسیناسیون خود را انجام ندهند، به خانواده پذیرفته نمی شوند تا از شروع سالم اطمینان حاصل شود.

در زیر میانگین تخمینی هزینه ای است که می توانید برای واکسیناسیون سگ یا توله سگ خود انتظار داشته باشید:

  • واکسیناسیون معمول: 1 ST سال – $ 100- $ 350، هزینه سالانه – 80- $ 250 $
  • پیشگیری از کرم قلبی: 24 تا 132 دلار در سال
  • پیشگیری از کک و کنه: 40 تا 200 دلار در سال
  • کج خلقی واکسیناسیون: 1 ST سال – $ 20- $ 30، هزینه سالانه – 40- $ 60 $
  • واکسیناسیون هاری: 1 ST سال – $ 15- $ 25
  • کرم زدایی: 1 ST سال – $ 20- $ 50، هزینه سالیانه: 80- $ 200 $

dog and vet. LightField Studios Shutterstock - واکسن زدن سگ ژرمناعتبار تصویر: LightField Studios، Shutterstock
دستورالعمل هایی برای واکسینه کردن سگ یا توله سگ
در حالی که مزایای واکسیناسیون سگ شما بیشتر از خطرات آن است ، عوامل خطر باید برای هر حیوان جداگانه ارزیابی شود. این ارزیابی خطر باید با دامپزشک شما انجام شود.

خطرات واکسیناسیون یک موضوع داغ است، و در اکثر جاها الزام قانونی برای واکسینه کردن حیوان خانگی شما نیست، به استثنای واکسیناسیون هاری. با این حال، اکثر مطالعات دلایل قانع کننده ای را برای واکسینه کردن منظم سگ خود نشان می دهند.
مزایای واکسینه کردن سگ
بزرگترین استدلال برای واکسیناسیون سگ یا توله سگ شما، پیشگیری از بیماری های تهدید کننده زندگی است. در حالی که امروزه اکثر صاحبان حیوانات خانگی هرگز حیوان خانگی مبتلا به پاروویروس یا دیستمپر را تجربه نکرده اند، این بیماری ها ویرانگر هستند. آنها نه تنها جان سگ شما را به خطر می اندازند، بلکه می توانند باعث رنج شدید نیز شوند.

توله سگ های جوان هدف کاملی برای ویروس ها و باکتری ها هستند: آنها همه چیز را می لیسند، گاز می گیرند و می جوند، و به دلیل جوان بودن سیستم دفاعی ضعیفی در برابر بیماری ها دارند. به همین دلیل است که دامپزشکان اهمیت زیادی به واکسیناسیون توله سگ می دهند.
dog at vet e1620746261809 - واکسن زدن سگ ژرمناعتبار تصویر: ESB Professional، Shutterstock
اما واکسن ها قربانی موفقیت خود می شوند. بسیاری از بیماری هایی که سگ ها علیه آنها واکسینه می شوند در حال حاضر عملاً وجود ندارند. بعید است که سگ شما با سگ مبتلا به دیستمپر در پارک سگ تماس پیدا کند زیرا جمعیت سگ های خانگی در برابر آن مصونیت گله ای دارند. اکثر سگ ها واکسینه شده اند که به سگ های غیر واکسینه شده محافظت می کند. این همان مفهوم ویروس فلج اطفال انسانی است. این ویروس تقریباً به دلیل واکسیناسیون ریشه کن شده است ، بنابراین حتی افراد واکسینه نشده نیز بعید است به آن مبتلا شوند.

مفهوم مصونیت گله می تواند به صاحبان حیوانات خانگی احساس امنیت کاذب بدهد. به عنوان مثال، بیماری هایی مانند دیستمپر سگ هنوز در حیوانات وحشی وجود دارد. دلیل اینکه سگ های مبتلا به دیستمپر را نمی شناسید این است که واکسینه شده اند. این بدان معنا نیست که حیوان خانگی واکسینه نشده شما نمی تواند بیمار شود.
خطرات واکسیناسیون سگ شما
تقریباً در هر کاری خطر وجود دارد، از جمله واکسیناسیون سگ شما. واکسن ها دارای برخی عوارض جانبی هستند که اکثر آنها خفیف و کوتاه مدت هستند.

واکنش های رایج واکسن شامل یک توده کوچک در محل تزریق است که به طور خود به خود در حدود دو هفته ناپدید می شود. این در حدود یک سگ از هر ده سگ رخ می دهد.

عوارض جانبی نادری که از هر 1000 سگ یک سگ را تحت تاثیر قرار می دهد شامل کمبود اشتها و انرژی موقت و خودبخودی است.

از هر 10000 سگ، یک سگ ممکن است واکنش ایمنی یا آلرژیک به مواد تشکیل دهنده واکسن را تجربه کند.
Vet Holding Lost Dog - واکسن زدن سگ ژرمناعتبار تصویر: hedgehog94، Shutterstock
ارزیابی ریسک
عوارض جانبی جدی واکسن ها بسیار نادر است. در حالی که آنها تمایل به ایجاد واکنش واکسن در رسانه ها دارند، مهم است که آن را در چشم انداز قرار دهیم.

مطمئناً واکسیناسیون سگ شما را از بیماری های بالقوه تهدید کننده زندگی محافظت می کند. این بیماری ها میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارند و سگ شما در صورت عدم واکسن در خطر است. خود واکسن ها خطر بسیار کمی برای ایجاد واکنش جدی در سگ شما دارند.

همچنین مهم است که بدانیم واکنش های آلرژیک زمانی که زود تشخیص داده شوند قابل درمان هستند. به همین دلیل، دامپزشک شما اغلب از شما می‌خواهد که پس از تزریق واکسن، مدتی در کلینیک بمانید تا هر واکنشی معکوس شود.

dog - واکسن زدن سگ ژرمن

خلاصه
ما میانگین هزینه های واکسیناسیون سگ و توله سگ را به شما داده ایم تا به شما کمک کنیم این واکسن را در بودجه خود برای حیوان خانگی خود لحاظ کنید. اینکه چه واکسن هایی برای حیوان خانگی شما توصیه می شود باید با دامپزشک خود بر اساس سبک زندگی و منطقه ای که در آن زندگی می کنید در میان بگذارید. واکسن ها بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی سگ شما هستند، زیرا از ابتلای سگ یا توله سگ شما به بیماری های تهدید کننده جلوگیری می کنند.

منبع : سامانه خارجی petkeen

حسین قدیری تغییر وضعیت برای انتشار دسامبر 4, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 2 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1711 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات