واسنجی کالیبراسیون دستگاه em38 چگونه است؟

0

f70d1cd6f3702d82805efe84082430cb68de0e15 227 -  واسنجی کالیبراسیون دستگاه em38 چگونه است؟

 واسنجی کالیبراسیون دستگاه em38 چگونه است؟

 واسنجی کالیبراسیون دستگاه em38 را شرح دهید

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
0

واسنجی کالیبراسیون دستگاه em38 چگونه است؟

به منظور اطمینان از دقت ، صحت و رفع خطای دستگاه EM38 نسبت به مرجع پذیرفته می شده در شرایط استاندارد کارخانه سازنده، لازم است عمل واسنجی صورت گیرد . این کار باید حداقل 3 یا 4 مرتبه در روز صورت گیرد. اگر زمین خیلی مقاوم و سفت به نظر میرسد بایستی این کار به دفعات بیشتری انجام شود.

نکته مهم: به دلیل حساسیت بالای دستگاه به فلز و مواد رسانا لازم است تمامی اشیاء فلزی از قبیل انگشتر ، ساعت، مچ بند، گردن بند،کیلید و سکه در طی عملیات واسنجی از دستگاه دور شوند. حساسیت به اشیاء فلزی در نزدیکی سیم پیچ های دستگاه که در دو انتها ان واقع شده اند به حداکثر خود می رسد.

انجام مراحل زیر جهت انجام واسنجی ضروری است:

مرحله 1

در حالی که دستگاه در وضیت افقی روی زمین قرار گرفته با استفاده از کلید MODE دستگاه را به حالت Q/P قرار دهید. پس از ان با استفاده از دکمه Q/P ZERO که در صفحه کنترل قرار گرفته ، دکمه را طوری تغییر دهید که نمایشگر دستگاه عدد صفر را نشان دهد. دکمه کنترلی Q/P هم در جهت و هم در خلاف عقربه های ساعت قابل چرخش است.

مرحله 2

در همان وضیعیت قبل (روی زمین به حالت افقی) با استفاده از کلید MODE دستگاه را در حالت I/P قرار دهید پس از ان با استفاده از دو دکمه مشتر I/P ZERO که در صفحه کنترل قرار گرفته ، دکمه ها را به طوری تغییر دهید که نمایشگر دستگاه عدد صفر را نشان می دهد. چرخش دکمه  coarse و fine به ترتیب سبب تغییر زیاد و اندک عدد دستگاه می شود . همچنین در برخی موارد مشاهده خواهد شد که با بهانتها رسیدن دکمه Fine هنوز نمایشگر دستگاه صفر را نشان نمی دهد یا به ان نزدیک شده که در این صورت باید با استفاده از دکمه coarse و سپس دکمه Find دستگاه روی صفر تنظیم میشود. پس از تنظیم دستگاه روی عدد صف حالت I/P ، با استفاده از کلید MODE دستگاه را در حالت Q/P قرار داده و مطمئن شوید که دستگاه در این حالت نیز عدد صفر را نشان می دهد؛ در غیر این صورت دکمه ها را طوری تغییر دهید تا دستگاه به طور همزمان در دوحات Q/P و I/P عدد صفر را نشان دهد.

مرحله 3

پس از اطمینان از قرار گیری دستگاه در دو حالت q/p و I/P روی عدد صفر ، مراحل 1 و 2 را برای تنظیم دستگاه روی عدد 50 تکرار کنید.

مرحله 4 

در این مرحله می بایست دوبار دستگاه در هر دو حالت Q/P وI/P روی عدد صفر تنظیم شود (مرحله 1 و 2 را تکرار نمایید) .

مرحله 5

پس از تنظیم دستگاه به ترتیب روی اعداد صفر، 50 و دوبار صفر به صورت افقی در روی زمین، اکنون دستگاه را از زمین بلند نموده و در ارتفاع حدود 1/5 متری از سطح زمین قراردهید . در حالی که دستگاه در حالت افقی قرار دارد با استفاده از کلید QP/IP در دو حالت دستگاه را روی عدد صفر تنظیم نمایید.

مرحله 6

در همان ارتفاع 1/5 متری با قرار دادن کلید MODE دستگاه در حالت Q/p عدد صفر قبلی را به یک عدد دلخواه قراردادی دیگر (مثلا عدد10) تغییر دهید. حال دستگاه را به وضیعت عمودی تغییر داده و عدد نمایشگر را قرائت نمایید .(به عنوان مثال عدد 16 قرائتشده است) سپس عدد قرائت شده در وضعیت عمودی را از عدد مربوط به وضیعیت عمودی را از عدد مربوط به وضعیت افقی کسر نمایید.

مرحله 7

در مرحله اخر در حالی در حالی که دستگاه در وضعیت افقی و در همان حالت Q/P است، دکمه Q/P را طوری بچرخانید که عدد نمایش داده شده روی دستگاه مساوی همان عدد محاسبه شده در مرحله قبلی ( عدد6 دز این مثال) گردد . حال چنانچه وضیعت دستگاه را به حالت عمودی تغیر دهید، عدد نمایش داده شده بر روی نمایشگر بایستی دوبرابر ، یعنی عدد12 باشد. بنابراین چنانچه دستگاه EM38 در ارتفاع 1/5 متری و یا بیشتر نسبت به سطح زمین قرا گرفته و سوییچ دستگاه در حالت Q/P تنظیم شده باشد ، قرائت های انجام شده در وضیعت های افقی  (V) و عمودی (H) بایستی از رابطه V=2H تبعیت نماید.

منبع :

  • وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی مرکز اطلاعات و مدارک علمی
  • وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی مرکز ملی تحقیقات شوری

جهت خرید دستگاه پایش شوری خاک به کمک هدایت گر الکرومغناطیسی EM38 وارد بستر خدمات کشاورزی شوید . بستر خدمات کشاورزی 

جهت تماشای ویدئوی آموزشی رایگان وارد بستر مرکز آموزش شوید . بستر مرکز آموزش ویدئویی

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1272 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات