نکاتی برای نوشتن مقالات روانشناسی

1

نکاتی برای نوشتن مقالات روانشناسی

175138304 56a794923df78cf7729754fc - نکاتی برای نوشتن مقالات روانشناسی

تصاویر قهرمان / گتی ایماژ

 

دانش‌آموزان اغلب از اینکه متوجه می‌شوند چقدر برای دوره‌های کالج روان‌شناسی به نوشتن نیاز است شگفت‌زده می‌شوند. معمولاً از کسانی که در رشته روانشناسی تحصیل می کنند انتظار می رود مقالات متنوعی را بنویسند، از گزارش های آزمایشگاهی گرفته تا مقالات تحقیقاتی. تقریباً در همه موارد، باید مقاله خود را به روشی خاص ساختار دهید و از قوانین فرمت APA پیروی کنید. 

 


چرا یادگیری نوشتن مقالات روانشناسی مهم است؟

توانایی خوب نوشتن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید به عنوان یک رشته روانشناسی کسب کنید. اکثر دوره های روانشناسی به مقدار قابل توجهی از نوشتن نیاز دارند، از جمله مقالات، مطالعات موردی، گزارش های تحقیقاتی و مقالات دیگر . یادگیری مهارت های ارتباط موثر به شما کمک می کند تا در دبیرستان، دانشگاه، تحصیلات تکمیلی و نیروی کار موفق شوید.

 

چگونه می توانید مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید؟ با مشاهده هر تکلیف کلاس به عنوان فرصتی برای یادگیری و تمرین شروع کنید. منابع ارائه شده توسط مدرسه خود، مانند معلمان یا آزمایشگاه های نوشتن را بررسی کنید و در مورد انواع مختلف نوشتن روانشناسی بیشتر بدانید. منابع زیر نکات، رهنمودها و توصیه هایی را در مورد نحوه نوشتن مقالات روانشناسی ارائه می دهند. اگر با نحوه شروع مقاله روانشناسی مشکل دارید، پیروی از برخی از دستورالعمل های زیر می تواند کمک کننده باشد.


نکات اساسی برای نوشتن مقالات روانشناسی

اگر قبلاً مقاله روانشناسی ننوشته اید، باید از اصول اولیه شروع کنید. نویسندگی روانشناسی بسیار شبیه انواع دیگر نوشتن است، اما بیشتر مدرسان برای هر تکلیف شرایط خاصی دارند.

 

قبل از شروع یک مقاله روانشناسی، باید در مورد آنچه باید بنویسید، ساختار مقاله خود و نوع منابعی که باید استفاده کنید بیشتر بدانید. همیشه قبل از شروع نوشتن، روبریک درجه بندی را برای یک تکلیف بررسی کنید و اصول اولیه را بررسی کنید.

چگونه یک مطالعه موردی روانشناسی بنویسیم

معمولاً از دانش‌آموزانی که دوره‌های روان‌شناسی غیرطبیعی ، رشد کودک یا روان‌درمانی را می‌گذرانند ، انتظار می‌رود که یک مطالعه موردی در مورد یک فرد بنویسند – خواه واقعی یا خیالی. مطالعات موردی تا حدودی متفاوت است، اما بیشتر شامل شرح حال دقیق از مشتری، شرح مشکل ارائه شده، تشخیص و بحث در مورد درمان های احتمالی است. 1

این نوع کاغذ می تواند چالش برانگیز و جالب باشد. شما فرصتی خواهید داشت که یک فرد را عمیقاً بررسی کنید و بینش هایی در مورد رفتارها و انگیزه های آنها بیابید. قبل از شروع تکلیف، درباره نحوه نوشتن مطالعه موردی روانشناسی بیشتر بیاموزید .

نحوه نوشتن گزارش آزمایشگاه روانشناسی

گزارش‌های آزمایشگاهی معمولاً در دوره‌های روان‌شناسی تجربی یا پژوهشی تخصیص داده می‌شوند. ساختار یک گزارش آزمایشگاهی بسیار شبیه به یک مقاله ژورنالی حرفه ای است، بنابراین خواندن چند مقاله تحقیقاتی راه خوبی برای شروع یادگیری بیشتر در مورد قالب اصلی گزارش آزمایشگاهی است.

 

هنگام نوشتن گزارش آزمایشگاه روانشناسی باید قوانین اساسی را رعایت کنید. گزارش شما باید یک نمای کلی واضح و مختصر از آزمایش، تحقیق یا مطالعه ای که انجام داده اید ارائه دهد. قبل از شروع کار بر روی مقاله خود، درباره نحوه نوشتن گزارش آزمایشگاه روانشناسی بیشتر بخوانید .

 
چگونه یک مقاله نقد روانشناسی بنویسیم

مقالات نقد روانشناسی اغلب در دوره های روانشناسی مورد نیاز است، بنابراین باید انتظار داشته باشید که در مقطعی از تحصیلات خود یک مقاله بنویسید. ممکن است استاد شما از شما انتظار داشته باشد که نقدی بر یک کتاب، مقاله ژورنالی یا نظریه روانشناسی ارائه دهید .

 

دانش‌آموزان گاهی متوجه می‌شوند که نوشتن یک نقد می‌تواند واقعاً چالش‌برانگیز باشد. چگونه می توانید برای این نوع تکالیف آماده شوید؟ با خواندن این نکات و دستورالعمل ها در مورد نحوه نوشتن مقاله نقد روانشناسی شروع کنید .

 


به یاد داشته باشید که مقاله روانشناسی خود را ویرایش کنید

قبل از اینکه هر نوع نوشته روانشناسی را وارد کنید، بسیار مهم است که کار خود را برای اشتباهات، اشتباهات تایپی و دستور زبان تصحیح و ویرایش کنید. برای انجام کار فقط به غلط‌گیر املای رایانه‌تان تکیه نکنید! همیشه مقاله خود را به طور کامل بخوانید تا اشتباهات را حذف کنید و مطمئن شوید که نوشته شما به خوبی جریان دارد و ساختار منطقی دارد.

 

در نهایت، همیشه از شخص دیگری بخواهید کار شما را بخواند تا اشتباهاتی را که ممکن است از قلم انداخته باشید، تشخیص دهد. بعد از اینکه بارها مطلبی را خواندید، تشخیص اشتباهات خود دشوار می شود. 2

  گرفتن مجموعه ای تازه از چشم به خواندن از طریق آن می تواند بسیار مفید باشد. به علاوه، مصحح شما می‌تواند سؤالاتی بپرسد و به مواردی اشاره کند که ممکن است برای خواننده روشن نباشد.

 

قوانین فرمت APA را بدانید

عدم یادگیری فرمت APA اشتباهی است که برای بسیاری از دانش آموزان امتیاز دارد. فرمت APA سبک رسمی انجمن روانشناسی آمریکا است و در بسیاری از انواع مختلف نگارش علمی، به ویژه علوم اجتماعی استفاده می شود. قبل از انجام هر گونه تکلیف نوشتاری، همیشه قالب صفحه، نقل قول های درون متنی و مراجع را برای فرمت APA صحیح بررسی کنید. اگر به دستورالعمل‌ها یا مثال‌هایی نیاز دارید، این راهنمای قالب APA را بررسی کنید .

 
کلمه ای از Verywell

نوشتن مقالات روانشناسی بخش مهمی از کسب مدرک روانشناسی است. حتی افراد غیررشته اغلب هنگام شرکت در کلاس های روانشناسی آموزش عمومی، خود را در حال نوشتن چنین مقالاتی می بینند. خوشبختانه، توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مربی، آشنایی با سبک APA و پیروی از برخی دستورالعمل‌های اولیه برای انواع مختلف مقالات روانشناسی می‌تواند این فرآیند را بسیار آسان‌تر کند.

منبع محتوای انگلیسی : verywellmind

حسین قدیری سوال پرسید نوامبر 17, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1156 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات