منظور از سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

1

منظور از سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

اگر می خواهید از وب سایت تجارت الکترونیک خود بازدید و فروش بیشتری داشته باشید ، اولین قدم مهم سئو در صفحه است.

بسیاری از مقالات و آموزشهای وب در اینترنت وجود دارد که به طور کلی توصیه های SEO ارائه می دهند ، اما تعداد بسیار کمی از آنها به طور خاص به نیازهای کارآفرینان تجارت الکترونیکی پاسخ می دهند.

امروز ، ما می خواهیم درک اولیه ای از بهینه سازی موتور جستجو در سایت برای تجارت الکترونیکی به شما ارائه دهیم. برای شروع کار ، اطمینان از ارسال سیگنال های مناسب به Google کافی است و شما را برای موفقیت در سئو آماده می کند.

بیایید غواصی کنیم
سئو تجارت الکترونیکی چیست؟ تعریف
SEO تجارت الکترونیکی فرآیندی است که باعث می شود فروشگاه آنلاین شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بیشتر دیده شود. وقتی افراد به دنبال کالاهایی هستند که می فروشید ، می خواهید در بالاترین رتبه ممکن قرار بگیرید تا بازدید بیشتری داشته باشید.

از جستجوی پولی می توانید ترافیک دریافت کنید ، اما هزینه SEO بسیار کمتر است. به علاوه ، مسدودکننده های تبلیغات و کوری تبلیغات می توانند اثر جستجوی پولی را کاهش دهند ، بنابراین بدون توجه به این موارد می خواهید برای جستجو بهینه شوید.

SEO تجارت الکترونیکی معمولاً شامل بهینه سازی عناوین ، توضیحات محصول ، داده های متا ، ساختار پیوند داخلی و ساختار پیمایش برای جستجو و تجربه کاربر است. هر محصولی که می فروشید باید یک صفحه اختصاصی داشته باشد که برای جلب بازدید از موتورهای جستجو طراحی شده باشد.

با این حال ، شما نمی خواهید صفحات ایستا و غیرمحور در سایت خود را فراموش نکنید ، مانند موارد زیر:

  • صفحه نخست
  • درباره صفحه
  • صفحه سQالات متداول
  • مقالات وبلاگ
  • پاسخ مرکز راهنما
  • صفحه تماس

لیستی از کلمات کلیدی برای آن صفحات و همچنین کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. ابزارهایی مانند Ubersuggest جستجوی یک کلمه کلیدی دم بلند را آسان می کند و کلمات کلیدی معنایی را پیدا می کند که با آن مطابقت داشته باشند.
چرا سئو برای امور تجارت الکترونیک
مصرف کنندگان در صورت نیاز به کالا یا خدمات چه می کنند؟ بسیاری از آنها جستجوی گوگل را انجام می دهند. آنها به دنبال گزینه ها ، نکات ، مقایسه ها و سایر اطلاعات برای کمک به آنها در تصمیم گیری آگاهانه هستند.

اگر وب سایت شما در SERP ظاهر نشود ، دسترسی حیاتی شما به مشتریان تجارت الکترونیک واجد شرایط و علاقه مند را از دست می دهید. محصولات شما ممکن است فضای وب داشته باشند ، اما آیا قابل کشف هستند؟

در اینجاست که SEO تجارت الکترونیکی وارد می شود. این راهی برای شما فراهم می کند که بدون پرداخت هزینه تبلیغات به مخاطبان خود برسید. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید ، می توانید آنها را با محصولات با کیفیت بالا ، نسخه جذاب و دعوت به اقدام خود شاد کنید.

اگر فقط وب سایت خود را برای افراد بهینه کنید ، به شرکت خود ضرر می رسانید. جستجوگرها برای تجارت الکترونیکی اولین مانع در جذب مشتری جدید است: جذب افراد به سایت شما.
چگونه می توان استراتژی SEO تجارت الکترونیکی را ایجاد کرد
سئو تجارت الکترونیکی ممکن است یک کار عظیم به نظر برسد ، خصوصاً اگر قبلاً وب سایتی پر از تعداد زیادی محصول داشته باشید. بله ، ممکن است زمان بر باشد ، اما شما می توانید با یک استراتژی جامع روند کار را تسریع کنید.

  • صفحات را در اولویت قرار دهید : کدام صفحات در سایت شما بیشترین بازدید را دارند؟ با آنها شروع کنید. علاوه بر این ، اگر می خواهید افراد روی یک محصول خاص یا شاخص تمرکز کنند ، ابتدا برای آن محصول بهینه شوید.
  • ایجاد گردش کار : سئو از شما می خواهد بسیاری از شرایط خاص را برآورده کنید. انتخاب کلمات کلیدی ، افزودن داده های متا ، نامگذاری صحیح تصاویر خود ، افزودن ویژگی های جایگزین تصویر و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط ، همه در این گروه قرار می گیرند.
  • مسابقه را بررسی کنید : استراتژی SEO تجارت الکترونیکی شما باید به گونه ای طراحی شود که از رقابت گویاتر باشد. به سایت های رقبای برتر خود نگاه کنید و تلاش های آنها را در زمینه سئو بررسی کنید. راه های بهتر کردن خود را مشخص کنید.
  • با CRO پیگیری کنید بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) باید از SEO استفاده کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای دستورالعمل های دقیق تر برای یک استراتژی م SEOثر در تجارت الکترونیک الکترونیکی به مطالعه ادامه دهید.
چک لیست SEO تجارت الکترونیکی: بهترین روش ها برای استراتژی SEO تجارت الکترونیکی شما
بیایید به برخی از بهترین نکات در مورد سایت های تجارت الکترونیکی که در فضای جستجوگرها وجود ندارند ، نگاهی بیندازیم. اگر می خواهید مردم محصولات شما را با سهولت بیشتری پیدا کنند ، به یک استراتژی SEO تجارت الکترونیکی نیاز دارید و بررسی هر مورد از لیست شما ، استراتژی شما را موثرتر می کند.

له ، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. شما نمی خواهید عنوان و توضیحات محصول خود را با این کلمات کلیدی بیش از حد بارگذاری کنید ، اما لازم است که آنها در نسخه موجود باشند.

از کلمه کلیدی اصلی خود در عنوان ، توضیحات ، توضیحات متا ، ویژگی های جایگزین تصویر و زیرعنوان های محصول خود نام ببرید. کلمات کلیدی شاخص معنایی نهفته (LSI) را بپاشید. اینها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که به Google کمک می کنند صفحه شما را در متن درک کند.
حجم جستجوی کلمات کلیدی ، CPC و هدف کاربر را تجزیه و تحلیل کنید
قبل از استفاده از کلمه کلیدی ، درباره آن تحقیق کنید. بدانید افراد هر چند وقت یک بار آن را جستجو می کنند (میزان جستجوی کلمات کلیدی) ، چقدر در فضای تبلیغاتی پولی (هزینه برای هر کلیک یا CPC) قابل رقابت است و افراد هنگام استفاده از آن کلمه کلیدی به دنبال چه چیزی هستند

بیایید بیشتر آن را بشکنیم

حجم جستجو به شما می گوید که یک کلمه کلیدی خاص چه میزان علاقه را در مصرف کنندگان ایجاد می کند. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت بیشتر است ، به این معنی که جستجوهای فعال تری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت.

CPC به شما می گوید که افراد هنگام خرید تبلیغات بر اساس یک کلمه کلیدی خاص چه مبلغی را برای هر کلیک پرداخت می کنند. CPC بالا نشان دهنده افزایش رقابت است. اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار رقابتی است ، به دنبال یک گزینه طولانی مدت باشید.

سرانجام ، قصد کاربر آنچه افراد می خواهند وقتی کلمه کلیدی خاصی را در نوار جستجوی Google تایپ می کنند پیدا کنند. بیایید بگوییم ، به عنوان مثال ، کسی “دوش” را تایپ می کند و Enter را می زند.

آیا آن شخص اطلاعاتی را در مورد نصب دوش ، تعمیر دوش ، دوش کودک ، دوش عروس یا چیز دیگری می خواهد؟ اگر نمی توانید هدف کاربر در پشت یک کلمه کلیدی را تعیین کنید ، برای شفافیت کلمات دیگری را به رشته جستجو اضافه کنید.
تحقیقات رقبا را انجام دهید
اگر نمی دانید از کجا می توانید با بهینه سازی در سایت برای سایت تجارت الکترونیک خود شروع کنید ، رقبای شما بهترین شرط شما هستند. به ویژه رقبای بزرگتر ، احتمالاً پیشگامانه تلاش خود را برای بهینه سازی وب سایت های خود گذاشته اند و شما می توانید بسیاری از اسرار آنها را در وب سایت های آنها بیاموزید.

کلمات کلیدی مواردی هستند که باید روی آنها تمرکز کنید. به ویژه ، شما می خواهید کلمات کلیدی در صفحه اصلی آنها و همچنین صفحات برتر محصولات آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه می توانید بفهمید که یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص در حال بهینه سازی است؟ برای دیدن عنوان سئو و توضیحات رقبا در برچسب های عنوان می توانید با استفاده از افزونه مرورگر Moz شروع کنید.

on site ecommerce seo 6 - منظور از سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

همچنین می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما در جستجوی ارگانیک و پولی چه کلمات کلیدی را کسب می کنند

on site ecommerce seo 12 - منظور از سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

تحقیقات خود را با کلمات کلیدی متوقف نکنید. صفحات فرود رقبا را نیز بررسی کنید ، بنابراین می توانید ببینید که آنها چگونه از کلمات کلیدی مشخص شده برای بهینه سازی این صفحات استفاده می کنند.
روی SEO صفحه اصلی تمرکز کنید
صفحه اصلی معمولاً جایی است که بیشتر مشاغل بودجه و انرژی SEO خود را متمرکز می کنند. اگرچه قطعاً یکی از صفحات برتر وب سایت شما برای بهینه سازی است ، اما به هیچ وجه تنها صفحه ای نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

گفته شد ، شما می خواهید صفحه اصلی خود را به خوبی بهینه کنید . موارد کلیدی که می خواهید اضافه و بهینه سازی کنید شامل موارد زیر است.
برچسب عنوان صفحه اصلی
برچسب عنوان SEO یکی از مهمترین عناصر بهینه سازی جستجو در سایت است. این نام باید شامل نام تجاری شما همراه با کلمه کلیدی اصلی مورد هدف شما باشد. شما باید این برچسب عنوان را در کمتر از 70 نویسه و به روشی که برای بازدیدکنندگان جستجو جذاب باشد بنویسید ، زیرا آنها آن را در نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد.
توضیحات متا صفحه اصلی
گرچه این مهم در رتبه بندی کلمات کلیدی مهم نیست ، توضیحات متای صفحه اصلی شما توصیفی 160 کاراکتری از تجارت شما است که در جستجوی زیر برچسب عنوان نیز نشان داده می شود. آن را به گونه ای بنویسید که افراد را ترغیب به مراجعه به وب سایت شما کند.
محتوای صفحه اصلی
محتوای موجود در صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا در مورد کسب و کار شما و محصولی که باید ارائه دهید ، به روشی روشن و مختصر بیشتر بدانند. از پر کردن بازدیدکنندگان با اطلاعات زیاد پرهیز کنید. چند محصول برتر خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود در نظر بگیرید.

صفحات خانگی بهم ریخته می تواند بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو را گیج کند. برای نمونه ، ممکن است شما محصولات را در دسته های مختلف بفروشید. Google تلاش خواهد کرد تا آنچه شما می فروشید و کسانی را که با محصولات خود هدف قرار می دهید شناسایی کند ، بنابراین در مورد آنچه سایت شما ارائه می دهد اطلاعات خاصی کسب کنید.
معماری سایت خود را ساده کنید
همانطور که محصولات و دسته ها را به فروشگاه خود اضافه می کنید ، به یاد داشته باشید که معماری سایت نقش مهمی در بهینه سازی جستجو دارد. به ویژه ، شما می خواهید یک سلسله مراتب مشخص از پیمایش داشته باشید ، از صفحه اصلی خود تا دسته بندی محصولات گرفته تا محصولات ذکر شده در آنها.

ربات های موتور جستجو بر اساس یک ساختار پیوند داخلی روشن و پیگیری – و نه خیلی عمیق – صفحات و محصولات شما را در وب سایت شما کشف می کنند.

قاعده کلی موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان این است که اطمینان حاصل کنند افراد می توانند طی سه کلیک به همه چیز برسند . از صفحه اصلی ، آنها فقط باید حداکثر سه کلیک کنند تا به هر محصولی در وب سایت شما برسند.
پیوند داخلی
پیوندهای داخلی دو هدف اصلی را دنبال می کنند:

  • تقویت SEO تجارت الکترونیکی با نشان دادن ارتباط صفحات با یکدیگر
  • افزایش زمان حضور در سایت با تشویق بازدیدکنندگان برای کاوش بیشتر در سایت شما

پیوند به محصولات مرتبط یا مقالات وبلاگ دارای اطلاعات می تواند به بهبود SEO تجارت الکترونیکی کمک کند و سایت شما را برای غواصی های عمیق وسوسه انگیز کند.
صفحات محصول را بهینه کنید
صفحات محصول حیات حیات کسب و کار شما هستند ، بنابراین می خواهید انرژی زیادی را روی بهینه سازی آنها متمرکز کنید. بسیاری از دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیکی به سادگی در مورد هر محصول چند خط متن می نویسند و یک تصویر یا فیلم را به بالا می اندازند.

شما در صفحات محصول خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید تا Google بتواند آنها را پیدا کند. در اینجا موارد خاصی وجود دارد که می خواهید روی آنها کار کنید.
نام محصول
نام محصول شما مهم است. در بیشتر موارد ، از آن در عنوان SEO و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجو یا عبارت کلیدی را به محصولات خود اضافه کنید.

به عنوان مثال ، اگر تی شرت می فروشید ، حتماً “تی شرت” یا “سه راهی” را در نام محصول قرار دهید. به این ترتیب ، کلمه کلیدی در عنوان و URL SEO نیز خاتمه می یابد.

on site ecommerce seo 7 - منظور از سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

به عنوان یک جایزه اضافی ، وقتی افراد محصول شما را در فیس بوک یا Pinterest به اشتراک می گذارند ، آن کلمه کلیدی در عنوان پست مشترک قرار خواهد گرفت.
بهینه سازی تصویر
تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. لحظه ای در جای مشتری خود بایستید. آیا شما به احتمال زیاد محصولی را از سایتی خریداری می کنید که به وضوح محصول را از بیشتر زاویه ممکن به تصویر بکشد ، از سایتی که اصلاً تصویری ندارد یا از سایز کوچک و ناخوانا؟

تصاویر نه تنها برای مشتریان شما مهم هستند ، بلکه برای بهینه سازی جستجو نیز مهم هستند.

برای بهینه سازی صحیح تصاویر خود برای جستجو ، از نام فایل شروع کنید. تصاویر با نام IMG0010.jpg را به صفحات محصول خود اضافه نکنید . درعوض ، از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی مانند eastcoast-skinny-jeans.jpg استفاده کنید.

اگر نماهای جایگزین درباره محصول خود دارید ، کلمات کلیدی را درج کنید که اگر افراد در جستجوی آن تصاویر باشند ، از آنها استفاده می کنند.

همچنین ، هنگامی که تصاویر خود را به صفحه محصول خود اضافه می کنید ، نام و کلمه کلیدی محصول را در متن ALT برای تصویر وارد کنید.

نتیجه؟ تصاویر شما اکنون همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است یا در صفحه نتایج اصلی جستجو به عنوان بخشی از نمایشگر رسانه های اضافی ، در جستجوی تصویر Google ظاهر می شوند.

با افزودن فیلم به صفحه محصول خود ، به مشتری خود کمک کنید تا نسبت به خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشد. این ویدئو می تواند اطلاعات اولیه در مورد محصول شما (مانند تبلیغات تجاری) ، فیلم نحوه راهنمایی در مورد روش های استفاده از محصول برای گرفتن نتیجه یا توصیفات افرادی که از محصول استفاده کرده اند باشد.

انتشار فیلم های خارج از سایت در شبکه هایی مانند YouTube می تواند راهی عالی برای جذب و آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات شما باشد.

به عنوان مثال فیلم های آموزشی DIY می توانند به مردم نشان دهند که چگونه با درج محصولات شما چیز شگفت انگیزی ایجاد کنند. هنگامی که آنها به فکر کار بر روی آن پروژه درآمدند ، احتمال خرید محصولات مرتبط با شما بیشتر می شود.

منبع : www.crazyegg.com

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1942 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات