مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

3

مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

بازدید از مرکز آموزشهای رایگان ویدئویی                      

بازدید از تولیدکنندگان ایران

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
1

مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو سفید در مقابل کلاه سیاه: تفاوت چیست

مانند هر صنعت به بزرگی سئو ، با نظرات مختلفی در مورد موثرترین روشهای دستیابی به بهینه سازی سایت مواجه خواهید شد.

و اگرچه بسیاری از این تاکتیک ها می توانند کارساز باشند و ایده “بهترین” آنها تا حد زیادی ذهنی است ، اما یک تمایز وجود دارد که باید از آن آگاه باشید: کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه.

اگرچه برخی از SEO ها ممکن است اینها را به عنوان دو مکتب فکری متفاوت ترسیم کنند ، اما طبقه بندی آنها به اندازه یک روش درست و غلط برای سئو نیست.

بنابراین در این صفحه ، ما به تفاوت های SEO کلاه سفید و کلاه سیاه ، و همچنین استراتژی های موجود در هر یک ، و چند نمونه از SEO SEO کلاه سفید خواهیم پرداخت.

ما همچنین در مورد یک دسته متوسط ​​کمتر رایج بحث خواهیم کرد و به این س answerال پاسخ خواهیم داد ، “SEO کلاه خاکستری چیست؟”

بنابراین اگر می خواهید بیشتر بدانید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویکردهای مختلف بهینه سازی موتور جستجو  – و چگونگی ایجاد استراتژی ای که تجارت شما را در معرض خطر قرار ندهد ، به مطالعه ادامه دهید.
سئو کلاه سفید چیست؟
ابتدا ، بیایید نگاهی به اصطلاح SEO کلاه سفید بیندازیم.

به طور خلاصه ، این به روش صحیح و اخلاقی بهینه سازی سایت اشاره دارد.

اما برای اینکه شما ایده دقیق تری از معنای شما داشته باشید ، یک استراتژی کلاه سفید دارای سه معیار زیر است.
1. از رهنمودهای موتور جستجو پیروی می کند
مشهورترین تعریف SEO کلاه سفید این است که از رهنمودهای وب مستر گوگل پیروی می کند .

این قوانینی است که گوگل برای تعریف روش مناسب بهینه سازی سایت وضع کرده است.

و اگرچه آنها جزئیات مربوط به ظاهر یک استراتژی سئو “اخلاقی” را بیان می کنند ، اما در اصل می توان آنها را با یک ایده ساده خلاصه کرد: دستکاری نکنید.

بنابراین ، به طور کلی ، اگر نمی خواهید رتبه بندی را دستکاری کنید یا الگوریتم Google را فریب دهید ، احتمالاً از دستورالعمل های آن پیروی می کنید و از SEO کلاه سفید استفاده می کنید.
2. بر مخاطبان انسانی تمرکز دارد
سئو کلاه سفید شامل تغییراتی است که برای بازدید کنندگان یک سایت مفید است.

و هنگامی که شما فکر می کنید اولویت اصلی گوگل ارائه بهترین نتیجه ممکن به کاربران آنها است ، منطقی است که این یکی از م essentialلفه های اساسی روش “درست” برای انجام سئو است.

خوشبختانه ، بسیاری از م strategiesثرترین استراتژیهای سئو در حال حاضر شامل برداشتن گامهایی برای بهبود تجربه یک سایت برای بازدیدکنندگان خود است.

تاکتیک هایی مانند انتشار محتوای با کیفیت بالا و بهبود زمان بارگذاری صفحه ، ارزشی را که کاربران از یک سایت می گیرند و سهولت استفاده در آن را بهبود می بخشد – و آنها را به استراتژی های معتبر و مورد تایید Google تبدیل می کند.
3. این یک رویکرد طولانی مدت است
استراتژی هایی که از رهنمودهای Google پیروی می کنند و تجربه کاربری مثبتی را ایجاد می کنند ، اغلب بیشتر از روش های کلاه سیاه وقت گیر و کار می کنند.

این به این معنی است که دیدن نتایج مورد نظر شما زمان می برد.

اما از طرف دیگر ، SEO کلاه سفید نیز تأثیر بسیار ماندگارتری دارد. دلیلش این است که وقتی از استراتژی هایی استفاده می کنید که برای بهبود تجربه کلی سایت شما طراحی شده اند ، می توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی ثابت داشته باشید.

از آنجایی که این کار شامل سرمایه گذاری در محتوایی است که می تواند برای سالهای آینده نتیجه دهد و استفاده از تاکتیک هایی که شما را در معرض خطر عواقب ناشی از Google قرار نمی دهد ، کلاه سفید رویکرد طولانی مدت تری است.
سئو کلاه سیاه چیست؟
SEO کلاه سیاه در اصل دقیقاً برعکس SEO کلاه سفید است.

اگر یک تاکتیک با معیارهای زیر مطابقت داشته باشد ، می توان آن را به عنوان کلاه سیاه طبقه بندی کرد.
1. این دستورالعمل های موتور جستجو را نقض می کند
روشهای کلاه سیاه دستورالعملهای Google را نقض می کنند ، و در بسیاری از موارد ، در این دستورالعمل ها مستقیماً به عنوان روشهایی که نباید استفاده کنید ، ذکر می شوند.
2. به تاکتیک های دستکاری متکی است
در حالی که SEO کلاه سفید شامل جستجوی راه هایی برای بهبود تجربه کاربر است ، SEO کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه بندی متکی است.

به بیان ساده ، اگر تاکتیکی طراحی شده باشد که گوگل فکر کند سایتی بیش از آنچه واقعاً به کاربران ارائه می دهد ، فریبنده است – و این سئو کلاه سیاه است.
3. این “برد سریع” است
بسیاری از استراتژی های مربوط به SEO کلاه سیاه بر بهره گیری از نقاط ضعف الگوریتم گوگل متمرکز است که می تواند بدون کار زیاد منجر به بهبود رتبه بندی شود.

و گرچه برخی از این تاکتیک ها می توانند نتیجه بگیرند ، اما تقریباً همیشه کوتاه مدت هستند.

این به این دلیل است که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را بهبود می بخشد تا بهترین نتیجه را به جستجوگران ارائه دهد و از صاحبان سایت هایی که تجربه یک سایت عالی را ندارند ، از رتبه بندی خوب جلوگیری کنند.

این بدان معنی است که سایتهایی که از استراتژیهای کلاه سیاه استفاده می کنند هر بار که یک بروزرسانی جدید الگوریتم وجود دارد ، در معرض خطر از دست دادن رتبه خود قرار دارند – این یک روش کوتاه مدت تر از SEO کلاه سفید است.
کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید: تفاوت چیست؟
بزرگترین تفاوت بین این دو روش این است که SEO کلاه سفید از دستورالعمل های Google پیروی می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد ، در حالی که SEO کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می کند و معمولاً با بی توجهی کامل به کاربران انسانی انجام می شود.
مثال ها
با توجه به اینکه اهداف اصلی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بسیار متفاوت است ، تعجب آور نیست که همبستگی بسیار کمی در تاکتیک های خاص درگیر وجود دارد .

6hVw2NDZCwkMj9VGhi29msBmdkpKVW 5EOGp2 4GqpZZmpzPHo1D3UIOS2OV2hbRk4AuxagsdUjKfu 5vWbViw2CRp1AXM4hm0tiAnBpT Px3 cOXIszwHB HKWa7xTlrhfiScAm 1 - مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سفید
دستورالعمل های وب مستر گوگل  چند اصل اساسی را که باید هنگام بهینه سازی سایت رعایت کنید ، شرح می دهد:

  • صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید ، نه برای موتورهای جستجو.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما راحت می توانید در مورد کارهایی که برای وب سایتی انجام داده اید که با شما رقابت می کند توضیح دهید یا با یک کارمند Google. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، “آیا این به کاربران من کمک می کند؟ آیا اگر موتورهای جستجو وجود نداشت ، این کار را می کردم؟ “
  • به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند. وب سایت خود را در زمینه فعالیت خود از دیگران متمایز کنید.

گوگل همچنین توضیح می دهد که دارندگان سایت هایی که “روح اصول اساسی” را رعایت می کنند ، رتبه بندی بهتری نسبت به افرادی که از اقدامات فریبکارانه استفاده می کنند ، مشاهده می کنند.

بنابراین تا زمانی که بازدیدکنندگان خود را هنگام کار در سایت خود در ذهن داشته باشید و تغییراتی را با هدف ارائه تجربه مرور بهتر به آنها ایجاد کنید ، می توانید اطمینان داشته باشید که استراتژی SEO شما با دستورالعمل های Google مطابقت دارد

این بدان معنی است که روشهایی مانند نوشتن محتوای مفید ، با کیفیت بالا ، افزایش سرعت صفحه ، بهبود تجربه کاربر و تلاش برای موبایل-دوستی ، همگی کلاه سفید محسوب می شوند – و انواع تغییراتی است که تأثیر مثبت و ماندگاری بر رتبه شما خواهد داشت .
سئو کلاه سیاه
اگرچه توصیه های گوگل برای انواع استراتژی هایی که باید استفاده کنید کمی کلی است و به روحیه مربوط به تغییرات اشاره دارد ، اما در مورد تاکتیک هایی که نباید استفاده کنید بسیار ساده تر هستند .

در حقیقت ، آنها به طور خاص می گویند  که اقدامات زیر می تواند منجر به عواقب شود:

  • محتوای تولید شده به صورت خودکار
  • شرکت در طرح های پیوند
  • ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی
  • پوشاندن
  • ریدایرکت های اب زیر کاه
  • متن یا پیوندهای پنهان
  • صفحات درب
  • محتوای خراشیده شده
  • شرکت در برنامه های وابسته بدون افزودن ارزش کافی
  • بارگیری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط
  • ایجاد صفحاتی با رفتارهای مخرب ، مانند فیشینگ یا نصب ویروس ها ، تروجان ها یا بدافزارهای دیگر
  • سو Abاستفاده از نشانه گذاری قطعه های غنی
  • ارسال درخواست های خودکار به Google

اگر از هر یک از این تاکتیک ها استفاده می کنید ، SEO کلاه سیاه را انجام می دهید.

گفته شد ، توجه به این نکته مهم است که این لزوما یک لیست جامع نیست. بنابراین صرف اینکه یک تاکتیک در اینجا ذکر نشده است ، به معنای ایمن بودن استفاده از آن نیست.
سئو کلاه خاکستری چیست؟
اگرچه این اصطلاح کمتر متداول است ، اما گاهی اوقات SEO ها از روشهای “کلاه خاکستری” می شنوند.

و همانطور که حدس زده اید ، این اصطلاح برای توصیف استراتژی هایی استفاده می شود که در جایی بین SEO کلاه سفید و کلاه سیاه قرار دارند.

در بیشتر موارد ، می توان آنها را دستکاری در نظر گرفت ، اما گوگل از آنها به عنوان روشی برای جلوگیری از آنها نام نبرد.

بنابراین گرچه ممکن است خطر کمتری نسبت به تاکتیک هایی که گوگل صریحاً بد تعریف کرده است ، اما هنوز هم عواقب احتمالی آن را دارند.

به عنوان مثال ، تاکتیک هایی مانند  ایجاد صفحات ورودی ، ایجاد ریز سایت ها و ارسال به دایرکتوری های لینک همه “کلاه خاکستری” در نظر گرفته می شوند. شما گاهی اوقات با بحث هایی روبرو خواهید شد که آیا استفاده از آنها ایمن است یا اینکه خطر آن را ندارد.
خطرات استفاده از تاکتیک های کلاه سیاه یا کلاه خاکستری
استفاده از تاکتیک هایی که سعی در دستکاری الگوریتم گوگل دارند ، دو پیامد ممکن دارد. سایت شما به دلیل به روزرسانی الگوریتم می تواند در رتبه بندی تنزل کند یا توسط Google جریمه شود.
به روز رسانی الگوریتم
گوگل با هدف بهبود نتایجی که به کاربران ارائه می دهد ، مرتباً الگوریتم خود را به روز می کند. و بسیاری از این به روزرسانی ها برای بسته کردن راههای گریز از سئو کلاه سیاه طراحی شده اند.

به عنوان مثال ، یکی از قابل توجه ترین تغییرات ، به روزرسانی 2012 “پنگوئن” بود که برای هدف قرار دادن سایت هایی که از آن لینک استفاده می کنند یا از لینک های اسپم استفاده می کنند ، طراحی شده است.

هنگامی که این به روزرسانی منتشر شد ، هزاران مالک سایت با استفاده از شیوه های پیوند فریبنده ، رتبه خود را کاهش دادند – و تمام نتایجی را که از طریق این روشها بدست آورده بودند ، از دست دادند.

از آن زمان ، گوگل به روزرسانی های بی شماری را با هدف قرار دادن روش های دستکاری سئو منتشر کرده است. بنابراین گرچه این به روزرسانی ها صاحبان سایت خاص را هدف قرار نمی دهند یا آنها را از نتایج جستجو “منع” نمی کنند ، اما با استفاده از تاکتیک های کلاه سیاه می توانند تأثیر جدی بر رتبه بندی سایت ها داشته باشند.
مجازات های دستی
سایتهایی که از SEO کلاه سیاه استفاده می کنند نیز در معرض خطر یک اقدام دستی  از طرف Google قرار دارند.

این مجازات ها توسط بازرسان انسانی از تیم Google داده می شود و نشان می دهد سایتی را به دلیل نقض دستورالعمل های خود پرچم گذاری کرده اند.

و برخلاف به روزرسانی های الگوریتم ، اقدامات دستی می تواند مانع از نمایش کامل سایتها در نتایج جستجو شود.

در این حالت ، تاکتیک های کلاه سیاه می تواند نتیجه ای کاملاً مخالف از آنچه سئوکاران استفاده می کنند ، داشته باشد.
آیا Link Building کلاه سیاه سئو است؟
یکی از نگرانی های مشترک در بین دارندگان سایت این است که آیا لینک سازی به عنوان سئو کلاه سیاه محسوب می شود؟

از این گذشته ، اکثر دارندگان سایت تنها با هدف بهبود رتبه بندی پیوند ایجاد می کنند. آنها تاثیری بر تجربه کاربر ندارند و هدف اصلی آنها بهبود اعتبار سایت توسط موتورهای جستجو است.

بنابراین ، آیا این بدان معناست که شما نباید سعی کنید پیوندهایی به سایت خود بدست آورید؟

خوشبختانه ، پاسخ منفی است – اما باید مراقب تاکتیک هایی که استفاده می کنید باشید.

همانطور که Google در رهنمودهای خود آورده است ، شما نباید در طرح های پیوند و برنامه های وابسته شرکت کنید که ارزشی ندارند. و هرگز نباید اقدام به خرید لینک کنید.

اما تا زمانی که سعی در الگوریتم گوگل با پیوندهای ناخواسته و غیرطبیعی ندارید ، قدم برداشتن در این زمینه ذاتاً یک کلاه سیاه نیست.
نکته اصلی: به تاکتیک های کلاه سفید پایبند باشید
سئو کلاه سفید به زمان نیاز دارد.

برای دستیابی به نتایج چشمگیر ، به مقدار قابل توجهی از زمان ، تلاش و اغلب هزینه نیاز دارد.

در نتیجه ، ممکن است وسوسه شوید که به دنبال میانبرهای کلاه سیاه برای سرعت بخشیدن به روند کار باشید.

اما هنگامی که به آن می پردازد ، خطرات صرفاً ارزش پاداش های بالقوه را ندارند.

روی یک استراتژی کلاه سفید سرمایه گذاری کنید و در طولانی مدت بسیار موفق تر خواهید شد – بدون اینکه نگران به روزرسانی الگوریتم یا مجازات های احتمالی باشید.
نتیجه
همانطور که در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهترین روش های بهینه سازی سایت خود بیشتر قدم می زنید ، بحث کلاه سیاه درمورد کلاه سفید درمورد کلاه سفید بحثی است که شما ممکن است اغلب با آن روبرو شوید.

و وقتی این کار را انجام دادید ، فقط بخاطر داشته باشید که این بحثی نیست که ارزش وقت شما را داشته باشد.

SEO کلاه سفید ، نقطه نظر ، رویکرد بهتری است – و شما نباید به کسی که سعی می کند خلاف شما را بگوید گوش دهید.

گرچه SEO کلاه سیاه ممکن است برخی از دارندگان سایت را قادر به دستیابی سریع به پیروزی ها کند ، این امر مستقیماً دستورالعمل های Google را نقض می کند ، به تاکتیک های دستکاری متکی است و در نهایت احتمال دارد که منجر به مجازات بیش از نتایج مورد نظر شما شود.

از طرف دیگر ، SEO کلاه سفید از دستورالعمل های موتور جستجو پیروی می کند ، مخاطبان انسانی را متمرکز می کند و رویکردی طولانی مدت را در پیش می گیرد – همه اینها برای ایجاد تأثیر مثبت و ماندگار بر قابلیت جستجو در شما ضروری است.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع ، ممکن است از خود بپرسید که دقیقاً چه کاری می توانید انجام دهید تا سایت خود را به روشی بهینه کنید که تأثیر مثبتی داشته باشد.

در جهت پاسخ دهی تخصصی جواب سوال شما در خصوص مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست را از منابع خارجی جمع آوری و ترجمه کرده ایم موفق و پیروز باشید .

منبع : crazyegg.com

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2439 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات