لایت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

0

لایت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

01 نوامبر 2021 · دقیقه مطالعه کنید

ما برای کمک اینجا هستیم! اول و مهمتر از همه، SoFi Learn تلاش می کند تا منبع مفیدی برای شما باشد که در سفر مالی خود پیمایش می کنید. ادامه مطلب

a4137ff4e61c2ae49af72086236c54e24d207c16 3 - لایت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

 

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که در سال 2011 توسط مهندس سابق گوگل، چارلی لی ایجاد شد. این یکی از اولین “آلت کوین ها” یا جایگزین های بیت کوین بود. اگرچه لایت کوین بر اساس کد منبع اصلی بیت کوین ساخته شده است و ویژگی های خاصی را با بیت کوین به اشتراک می گذارد، لیت کوین برای بهبود بیت کوین، به ویژه از نظر سرعت تراکنش، طراحی شده است.

اگرچه لایت کوین در ابتدا یک ورودی محبوب در دسته ارزهای دیجیتال بود، اما در طول زمان ارزش خود را به دست آورده و از دست داده است و نوسانات مشابهی را در بسیاری از ارزهای دیجیتال (یا حتی سهام و اوراق قرضه خاص ) نشان می دهد. از 25 اکتبر 2021، لایت کوین تقریباً 195.13 دلار با ارزش بازار 13.42 میلیارد دلار ارزش داشت.

اگر می‌پرسید لایت‌کوین چگونه کار می‌کند، لایت‌کوین برای چه چیزی استفاده می‌شود، و آیا معامله لایت‌کوین منطقی است، به خواندن ادامه دهید.

لایت کوین چیست؟

مانند بسیاری از اشکال رمزنگاری، لایت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا است. این از یک چنگال در بلاک چین بیت کوین ، دفتر کل شفاف و دیجیتالی که توسط اکثر ارزهای دیجیتال استفاده می شود، ایجاد شده است. لایت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت‌های تقریباً فوری و تقریباً صفر را امکان‌پذیر می‌کند که می‌توان بین افراد یا مؤسسات در سراسر جهان مبادله کرد.

مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین از یک سیستم اثبات کار (PoW) برای تأیید تراکنش‌های روی بلاک چین استفاده می‌کند، اما به دلیل برخی تغییرات، نسخه سبک‌تر و سریع‌تر بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در این است که لایت کوین از یک الگوریتم استخراج به نام scrypt استفاده می کند تا زمان تراکنش های سریع تری را فعال کند.

لایت کوین هر 2.5 دقیقه یک بلوک جدید تولید می کند که تقریباً چهار برابر سریعتر از 10 دقیقه بیت کوین است. عرضه لایت کوین نیز چهار برابر عالی است. در حالی که بیت کوین سقف 21 میلیون سکه دارد، عرضه لایت کوین به طور کلی سقف 84 میلیون سکه دارد.

برخلاف ارزهای سنتی فیات مانند دلار یا یورو، عرضه لایت کوین به 84 میلیون محدود شده است. تا اواخر اکتبر 2021، حدود 67 میلیون لایت کوین استخراج شده بود.

لایت کوین چگونه کار می کند؟

فرآیند استخراج لایت کوین مشابه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. هر بلوک تراکنش توسط ماینرها تأیید می‌شود که از سخت‌افزار رایانه‌ای پرقدرت برای تأیید هر بلوک و ایمن کردن آن در زنجیره بلوک استفاده می‌کنند، فرآیندی که به معنای واقعی کلمه شامل میلیاردها محاسبه است. از این رو اصطلاح “اثبات کار” آمده است.

پس از تایید بلوک، بلوک بعدی وارد زنجیره می شود. تراکنش‌هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند معمولاً ناشناس فرض می‌شوند (اگرچه در اصل نام مستعار هستند – زیرا هر کاربر یک آدرس عمومی دارد). ماینرهایی که با موفقیت بلوک را تأیید می کنند، 12.5 لایت کوین پاداش می گیرند. مشابه بیت‌کوین، تعداد لایت‌کوین‌های اعطا شده در یک آهنگ منظم نصف می‌شود.

توصیه می شود: راهنمای تجارت رمزنگاری SoFi: منابع برای معامله گران در هر سطح

آخرین هاوینگ لایت کوین چه زمانی بود؟

زمانی که لایت کوین در سال 2011 راه اندازی شد، پاداش 50 LTC بود. اولین نصف در آگوست 2015، به 25 LTC بود. در آگوست 2019، پاداش از 25 به 12.5 کاهش یافت و نصف شدن در فواصل منظم – هر 840000 بلاک – تا زمانی که 84,000,000 لایت کوین استخراج شود ادامه خواهد یافت.

با توجه به اینکه بلاک های لایت کوین تقریباً هر 2.5 دقیقه استخراج می شوند، نصف شدن تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد. این آهنگ در الگوریتم لایت کوین تعبیه شده است.

لایت کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

تمرکز اصلی لایت کوین این است که به عنوان وسیله ای برای انجام تراکنش های پرداخت بدون بانک یا سایر واسطه های شخص ثالث عمل کند.

لایت کوین به گونه ای طراحی شده است که برای تراکنش های ارزان تر استفاده شود و برای استفاده روزمره کارآمدتر باشد. در مقایسه، بیت کوین اغلب می تواند به عنوان ذخیره ارزش برای اهداف بلندمدت مورد استفاده قرار گیرد.

لایت کوین چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

لایت کوین از چهار جهت با بیت کوین متفاوت است، از جمله عرضه لایت کوین، که سقف آن 84 میلیون سکه در مقابل بیت کوین 21 میلیون است. (توجه: همه ارزهای دیجیتال دارای سقف نیستند؛ برخی مانند اتریوم (ETH) عرضه نامحدودی دارند.) سه تمایز دیگر که باید در نظر داشت:

1. رمزنگاری

برای افزودن بلاک های لایت کوین یا بیت کوین جدید به بلاک چین، ماینرها باید توابع هش را حل کنند. یک تمایز بزرگ بین لایت کوین و بیت کوین، الگوریتم های رمزنگاری است که آنها به کار می برند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند، در حالی که لایت کوین از الگوریتم جدیدتری به نام scrypt استفاده می کند.

توسعه دهندگان لایت کوین ابتدا رمزگذاری را انتخاب کردند تا استخراج LTC تحت تسلط ماینرهای مبتنی بر ASIC نباشد، بنابراین به ماینرهای مبتنی بر GPU و CPU اجازه رقابت می دهند. با گذشت زمان، ماینرهای مبتنی بر ASIC قابلیت رمزگذاری بیشتری پیدا کرده‌اند و معمولاً هش‌های بیشتری تولید می‌کنند. Scrypt همچنین در برابر حملات سایبری کمتر آسیب پذیر بود.

2. سرعت

چارلی لی، موسس لایت کوین، می خواست سرعت تراکنش را در اولویت قرار دهد و این هنوز هم یکی از دلایل اصلی محبوبیت LTC است. میانگین زمان تایید تراکنش شبکه بیت کوین حدود 10 دقیقه برای هر تراکنش است، در حالی که زمان لایت کوین تقریباً 2.5 دقیقه است. بنابراین شبکه لایت کوین به دلیل زمان کوتاه‌تر تولید بلوک، می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را انجام دهد.

3. ارزش بازار

بیت کوین از نظر ارزش بازار در جایگاه اول رمزنگاری قرار دارد و بنابراین ارزش بازار بسیار بیشتری نسبت به لایت کوین دارد. تا 25 اکتبر 2021، ارزش کل بیت کوین های در گردش حدود 1.1 تریلیون دلار بود، در حالی که ارزش بازار Litecoin حدود 13.42 میلیارد دلار بود.

چگونه در لایت کوین سرمایه گذاری کنیم

شما نمی توانید لایت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را از طریق بسیاری از کارگزاران سنتی خریداری کنید. در عوض، لایت کوین باید از طریق یکی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال یا از طریق یک شرکت کارگزاری آنلاین که معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد، خریداری شود.

قبل از تصمیم گیری در مورد محل معامله ارزهای دیجیتال ، هزینه ها، امنیت و دسترسی را در نظر بگیرید .

برای ذخیره ایمن رمزارزها، باید از کیف پول رمزنگاری ، یک برنامه نرم افزاری برای مدیریت دارایی ها استفاده کنید. اما حتی اگر نرم افزاری دارید که به آن اعتماد دارید، باید رمز یا کلیدی را که فقط خودتان می دانید به خاطر بسپارید و ایمن کنید. این یک مشکل در کریپتو بوده است، زیرا افرادی که رمز عبور خود را فراموش می کنند اساسا دارایی های خود را از دست می دهند.

برای وارد کردن کریپتو به خود کیف پول، سرمایه گذاران باید از یک صرافی کریپتو استفاده کنند. نحوه کار صرافی‌های کریپتو به این صورت است که آنها بستری را برای خرید و فروش کریپتو فراهم می‌کنند – یا با مبادله یک نوع ارز دیجیتال با نوع دیگر، یا به طور معمول، با استفاده از پول فیات (مانند دلار) برای خرید یا دریافت پول فیات برای کریپتویی که می‌فروشید. حتی با افزایش محبوبیت مبادلات رمزنگاری و طراحی سیستم‌های امنیتی پیچیده‌تر، هک‌ها و نمونه‌های سرقت همچنان ادامه دارند.

قیمت لایت کوین چقدر است؟

می توانید قیمت فعلی لایت کوین را در CoinMarketCap و سایر سایت ها مشاهده کنید. مانند بسیاری از محبوب ترین ارزهای دیجیتال، لایت کوین در طول تاریخ کوتاه خود نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است.

در بالاترین سطح خود، در دسامبر 2017، لایت کوین با بیش از 375 دلار معامله شد که چشمگیرترین رشد آن تا به امروز است. در دسامبر سال 2018، قیمت به 24 دلار رسید، قبل از اینکه در اوایل سال 2019 افزایش یابد.

چه عواملی بر قیمت LTC تأثیر می گذارد؟

مانند قیمت هر سرمایه گذاری، قیمت لایت کوین نیز تابع تقاضای بازار است. اما برخی از عوامل کلیدی که می تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد چیست؟

زمانی که لایت کوین در سال 2011 راه اندازی شد، یکی از اولین آلت کوین ها بود و به دلیل سرعت تراکنش سریع تر و کارایی کلی، رقیب شایسته ای برای بیت کوین به حساب می آمد.

خیلی چیزها در 10 سال تغییر کرده است. اکنون هزاران ارز رمزنگاری شده در بازار وجود دارد، و بسیاری از سکه‌ها سرعت تراکنش‌های سریع‌تری و سایر ویژگی‌های مهم مانند توانایی ایجاد d’apps (برنامه‌های غیرمتمرکز)، قراردادهای هوشمند و غیره را ارائه می‌دهند. افزایش رقابت تقاضا برای LTC را کاهش داده است که به نوبه خود بر قیمت آن تأثیر گذاشته است – و قیمت پایین تر به معنای سود کمتری برای استخراج کنندگان است که با Litecoins جبران می شوند.

گفتنی است، تا 25 اکتبر 2021، لایت کوین همچنان هفدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود – به سختی یک عقب‌تر.

خطرات لایت کوین چیست؟

خطرات لایت کوین مشابه خطرات اکثر ارزهای دیجیتال است. کل بخش تا زمان انتشار این مقاله به زحمت یک دوجین سال از عمر آن می گذرد. و مانند هر صنعت در حال رشد – در این مورد صنعتی که هنوز به خوبی تنظیم نشده است – خطر ضرر و زیان بزرگ است. در اینجا دلیل آن است:

نوسانات بالا

بازار کریپتو به شدت سوداگرانه است و بنابراین بسیار بی ثبات است . از ژوئن 2021، لایت کوین در بین 10 ارز دیجیتال برتر قرار داشت. از اکتبر 2021، به انتهای 20 رتبه برتر نزدیک شده است. با توجه به سرعت تغییر همه چیز، این روند ممکن است نشانگر چیزهای آینده نباشد، اما برای سرمایه گذاران مهم است که هنگام در نظر گرفتن لایت کوین به عنوان یک بازی سوداگرانه در مقابل آن، به خاطر داشته باشند. ذخیره ارزش

آینده نامشخص

همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که LTC برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد، معامله گران با استفاده نوآورانه آن از کد منبع بیت کوین برای ارائه کارایی تراکنش ها مجذوب شدند. اکنون به لطف تعداد بیشماری از رقبای جدید ارزهای دیجیتال، این تازگی از بین رفته است، و مشخص نیست که آیا LTC قدرت ماندگاری برای وفاداری سرمایه گذاران را دارد یا خیر.

توقف های نظارتی

اگرچه در تئوری لایت کوین می‌تواند برای پرداخت‌های سریع‌تر استفاده شود، اما واقعیت این است که پذیرش کریپتو به‌عنوان وسیله‌ای جهانی برای پرداخت و مبادله قانونی هنوز مطرح است.

همه اینها را می‌توان گفت، اگرچه سرمایه‌گذاری در لایت‌کوین مزایایی را ارائه می‌کند – این ارز نقدینگی بالایی دارد، برای یکی، و برای دیگری ارزش یک دهه قدرت ماندن دارد، اما برای دیگری بدون خطر نیست.

منبع : sofi

حسین قدیری سوال پرسید دسامبر 23, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها934 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات