قبل از خرید گربه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

قبل از خرید گربه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

f7032dc98a9b23fd4ebd876ee9744e352556cb4e 227 - قبل از خرید گربه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

باوجود اینکه گربه بسیار جذاب و سرگرم کننده است، ولی به وابسته نبودن معروف هستند. با این وجود باز هم در بسیاری از نیازها به ما وابسته‌اند. به عنوان مثال گربه‌ها به غذا، پناهگاه و مراقبت‌های دامپزشکی و مهم‌تر از آنها به محبت و تحریکات فیزیکی و روحی نیاز دارند. گربه‌ها به راحتی به زندگی در محیط‌های بسته عادت می‌کنند ولی باید همیشه سرگرم باشند وگرنه به سرعت خسته شده و ممکن است عادت‌های نامناسبی از جمله خراش دادن مبل و یا جویدن گیاهان از خود نشان دهند.

این حیوانات در عرض چند هفته اول زندگی خود با گربه‌های دیگر و افراد ارتباط برقرار می‌کنند و این دوره اجتماعی شدن زود هنگام از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیا شما برای نگهداری از گربه مناسب هستید؟

قبل از اینکه بخواهید گربه‌ای برای خود انتخاب کنید و به خانه خود بیاورید باید در نظر داشته باشید که شما می‌توانید عهده‌دار هزینه‌های تغذیه، هزینه‌های دامپزشکی، بیمه حیوان باشید. همچنین باید به این توجه کنید که آیا با سبک زندگی شما متناسب می‌باشد و شما وقت و مکان مناسبی برای برآورد تمام احتیاجات حیوان دارید یا نه.

شما می‌توانید یک بچه گربه را تا ۱۵ سال نزد خود نگهدارید و در این مدت شما مسئول سلامت و محافظت از حیوان هستید.

نژاد خالص یا نژاد دورگه؟

اگر می‌خواهید گربه خود را وارد دنیای مد کنید در آن صورت بهتر است گربه‌های نژاد خالص را انتخاب کنید. این گربه ها گران قیمت هستند و با داشتن یک نژاد خالص شما رفتارهای و حرکات خاصی از آنها  خواهید دید. ولی اگر به دنبال یک همراه  و همدم هستید که به نگهداری کمتری نیازی دارد، گربه‌های دورگه مو کوتاه بهترین گزینه خواهند بود.

بچه گربه انتخاب کنید یا گربه بالغ؟

بچه گربه‌ها برخلاف گربه‌های بالغ به راحتی به محیط جدید و خانه عادت می‌کنند؛ بخصوص اگر در خانه حیوان خانگی دیگری هم داشته باشد. با این حال گربه‌های بالغ نیازهای کمتری دارد و به آموزش خاصی نیاز ندارد. به یاد داشته باشید که بهتر است که حیوانات بالغ خود را عقیم کنید تا از همان ابتدا هزینه‌ها را کاهش دهید.

یک گربه و یا دو گربه؟

مشخصاً داشتن دو گربه پر هزینه‌تر از یک گربه است ولی وجود دو گربه کنار یکدیگر باعث می‌شود که وقتی شما در منزل نیستید، با همدیگر بازی کنند  و تنها نمانند. گربه‌ها اگر به مدت طولانی تنها بمانند خسته و افسرده می‌شوند. بچه گربه‌ها وقتی با هم باشند، تا آخر عمر خود دوستان خوبی برای هم خواهند بود. آنها از کنار هم بودن و با هم بازی کردن  لذت می‌برند و آن‌قدر با هم سر و کله می‌زنند تا خوابشان ببرد.

گربه نر یا ماده؟

به‌طور کلی گربه‌های ماده مهربان‌تر و بازیگوش‌تر از گربه‌های نر که عمدتاً رفتار تهاجمی نشان می‌دهند، می‌باشند. بااین‌وجود انتخاب شما بستگی به شخصیت شما دارد تا جنسیت گربه. بخصوص بعد از عقیم کردن تفاوت رفتاری گربه ماده و نر کمتر آشکار می‌شود.

گربه‌ها در خانه نگهداری شوند یا در بیرون از خانه؟

گربه در محیط‌های باز، از بازی کردن لذت می‌برند ولی در این محیط‌ها با خطرات زیادی مواجه هستند. این خطرات شامل ماشین‌های در حال حرکت، انگل‌ها، بیماری‌های عفونی و شکارچیان و حتی دیگر گربه می‌باشند. گربه‌هایی که در خانه نگهداری می‌شوند سالم‌تر بوده و مدت زمان بیشتری نسبت به گربه‌هایی که بیرون از خانه هستند زندگی می‌کنند ولی در عوض این گربه‌ها به بازی بیشتری نیازی دارند. باید به گربه اجازه دهید که به پنجره‌ها دسترسی داشته باشند. آنها از اینکه مدت زمانی را به تماشای بیرون از خانه می‌ایستند لذت می‌برند. قبل از اینکه اتاق گربه را بیرون از منزل قرار دهید توجه کنید که گربه شما را چیزی تهدید نمی‌کند. اگر در حیاط شما گربه دیگری هست، قبل از هر کاری باید با گربه جدید او را آشنا و همراه کنید.

کدام نژاد گربه مناسب است؟ بازیگوش یا مطیع

بازی گوش: با بازی کردن، بچه گربه‌ها مهارت‌های لازم برای تعامل اجتماعی و شکار را یاد می‌گیرند. بعضی از گربه‌ها در سنین بزرگ‌سالی نیز بازیگوش هستند. نژادهای دون (Devon)، کورنیش ( Cornish)، رکسیس (Rexes)، آبسینیان (Abyssinians) و سیامی ( Siamese) بسیار پر انرژی و فعال هستند. اگر گربه‌های خود را قبل از اینکه به سن بلوغ برسند عقیم کنید، حس بازیگوشی خود را تا بزرگ‌سالی حفظ خواهند کرد.

تماشای بچه گربه‌ها به هنگام بازی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است. آنها همدیگر را دنبال می‌کنند، می‌پرند و می‌دوند تا مهارت‌های لازم برای زندگی  را بیاموزند.

مطیع: اگر توان بازی کردن با گربه را ندارید و گربه‌های بازی گوش باروحیه شما سازگار نیست شما می‌توانید گربه‌های مطیع و کمتر بازیگوش را انتخاب کنید. برخی نژادها مثل راگدال (Ragdoll)، پرشین (Persian)، مو کوتاه بریتانیایی (British short hair) بیشتر به دراز کشیدن و لم دادن تمایل دارند. بخصوص نژاد راگدال معروف به  استراحت کردن و لم دادن در آغوش افراد می‌باشد. اگر می‌خواهید که گربه خود را در خانه نگهدارید این نژادها بهترین گزینه هستند.

تفاوت‌های ظاهری

گربه‌ها نژادهای زیادی دارند که هر کدام ویژگی‌های ظاهری خاص خود را دارند. برخی از این ویژگی‌ها ذاتی و مختص یک نژاد است و برخی از ویژگی‌ها به دنبال تولید مثل انتخابی ایجاد می‌شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به طول مو و رنگ مو، شکل بدن و شکل و رنگ چشم‌ها اشاره کرد.

شکل بدن گربه

شکل بدن گربه‌ها با شرایط آب و هوایی محل زندگی اصلی آنها تطابق یافته است. نژادهای تپل و قوی هیکل از کشورهایی با آب‌وهوای سرد هستند، درحالی‌که نژادهای لاغر اندام بیشتر مربوط به کشورهایی با آب و هوای گرم هستند.

صورت و چشم گربه‌ها

صورت گربه‌ها گوه‌ای شکل یا گرد می‌باشد؛ چشم‌های آنها به رنگ‌های مختلفی از نارنجی و کهربایی تا سبز و آبی دیده می‌شود.

پوشش مویی گربه: بلند، کوتاه و خاص

گربه‌ها عمدتاً به دو دسته مو کوتاه و مو بلند تقسیم می‌شوند. با این حال برخی از گربه‌ها در هیچ گروه قرار نمی‌گیرند؛ مثل نژاد اسفینکس بدون مو و نژادهای مختلف رکس با موهای مجعد. همه گربه‌ها در بزاق و پوست و ادرار خود پروتئین هایی تولید می‌کنند که به پوشش بدن آنها منتقل می‌شود و ممکن است در برخی از افراد آلرژی ایجاد کند.  اگر در خانواده فردی مستعد به آلرژی است بهتر است نژادهایی که کمتر حساسیت ایجاد می‌کنند انتخاب کنید.

گربه‌های مو بلند نیاز به بورس کردن روزانه و پیرایش منظم دارد تا به هم تنیده نشوند. گربه‌های مو کوتاه خودشان  موهایشان را مرتب می‌کنند ولی شما می‌توانید با بورس کردن موها به آنها کمک کنید.

خریداری گربه از یک پرورش دهنده

بعد از اینکه به طور کامل در مورد اینکه چه نژادی مناسب شما است تحقیق کردید باید سراغ یک پرورش دهنده بروید. باید از کسی خریداری کنید که قابل اعتماد باشد. شما وقتی می‌خواهید  یک بچه گربه نژاد اصیل بخرید باید مادر گربه‌ها را نیز ببینید تا از اصیل بودن آن مطمئن شوید. پرورش دهنده‌های خوب و صادق این کار را برای اطمینان شما انجام خواهند داد. پرورش دهنده‌ها باید بداند که چه زمانی برای جدا کردن بچه گربه‌ها از مادرشان امکان پذیر است و اگر در سنی باشند که برای جدا شدن آماده نباشند نباید این کار را انجام دهد. به عنوان مثال گربه‌های نژاد  سیبری فارست (Siberian Forest)  تا قبل از ۱۲ هفتگی نباید از مادرشان جدا شده و  فروخته شوند.

نحوه پذیرفتن نگهداری گربه‌های ولگرد

اگر حیوان ولگردی نیاز به سرپناه دارد و شما می‌خواهید که از او مراقبت کنید مقداری غذا جلوی او قرار دهید. اگر به کلینیک‌های دامپزشکی نزدیک هستید گربه را آنجا ببرید تا مطمئن شوید که گربه‌ی ولگرد است و گربه گم شده نیست. اگر گربه ولگرد و بی صاحب بود در این صورت دامپزشک او را از لحاظ سالم بودن و نداشتن بیماری‌های عفونی و انگلی چک نموده و واکسیناسیون و درمان ضد انگلی برای حیوان انجام خواهد داد. بهتر است که گربه را قبل از اینکه به خانه خود ببرید عقیم کنید. بخصوص اگر در منزل گربه‌ای با جنس مخالف داشته باشید حتماً باید عقیم سازی انجام دهید.

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

arian__kabir سوال پاسخ داده شده آگوست 21, 2022
گذاشتن نظر
1

خرید گربه و نگهداری از آن در عین این‌که می‌تواند کار بسیار هیجان‌انگیز و فوق العاده‌ای باشد، نیازمند یکسری برنامه‌ریزی برای خرید و نگهداری آن است. قبل از خرید حتما باید به این موضوع توجه کنید که شما قصد خرید چه نوع گربه‌ای را دارید تا بدانید از کجا باید آن را خریداری کنید. جاهای رایج برای خرید گربه پانسیون‌های حیوانات، فروشگاه‌های حیوانات خانگی و پرورش دهندگان حیوانات خانگی است. قبل از آوردن گربه به منزل، شما می‌توانید تمام نیازهای او را برآورده کنید و همچنین یک دامپزشک خوب برای او در ذهنتان در نظر بگیرید.

arian__kabir سوال پاسخ داده شده آگوست 21, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها953 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات