فروش NFT دامین | بازار NFT حم

0

فروش NFT دامین

a7ed1811fd025df4e6662d79e690afb0ab4ad5f4 2362 - فروش NFT دامین | بازار NFT حم

با سلام .

این روزها در خصوص فروش NFT دامین مطالب پراکنده ای منتشر شده است . در صورت امکان  توضیحات تکمیلی ارائه بفرمایید که ایا دامین به صورت NFT خرید و فروش می شود ؟

Saeed.R2 سوال پاسخ داده شده مارس 7, 2022
گذاشتن نظر
3

فروش NFT دامین

در اولین بازار بزرگ NFT ایران (حم) ، مجموعه ای از NFT های دامین (Domain) را با قابلیت خرید و فروش در اختیار شما قرار داده ایم . برای ورود به بانک اطلاعاتی NFT های دامین (Domain) و مشاهده لیست دامین های عرضه شده به صورت NFT ، فقط کافیست بر روی گزینه (لینک) زیر کلیک فرمایید .

اولین بازار بزرگ NFT ایران (حم)

af46c7d59492e709243c35dd95270c43c62e7dd3 2362 - فروش NFT دامین | بازار NFT حم

فروش NFT دامین و تعصب NFT برای نام دامنه به چه معناست ؟

هیاهوی مربوط به توکن‌های غیرقابل تعویض ( NFT ) پس از آن پدید آمد که یک هنرمند دیجیتالی معروف به بیپل، اوایل سال جاری یک اثر هنری دیجیتال را به قیمت رکوردشکنی ۶۹ میلیون دلار فروخت. فروش این دارایی‌های دیجیتال ارزشمند تنها در نیمه اول سال 2021 2.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. و این روند دیگر تنها به آثار هنری محدود نمی شود، با نام دامنه NFT نیز وارد عرصه می شود. با افزایش ارزش افزوده به نام های دامنه وب سایت، تهدیدهایی مانند ربودن URL و سایر حملات سایبری مرتبط رایج تر می شوند. این موضوع کارشناسان را به این فکر وا می دارد که آیا شور و شوق NFT چیزی بیش از حبابی در انتظار ترکیدن نیست.

مارک فرانک، رئیس رابط کاربری و تجربه در names.co.uk، با درک NFTها که ظاهراً در کل محدود است، موضوع پیچیده NFTها و معنای بالقوه آن برای نام‌های دامنه شرکت را بررسی می‌کند.

فروش NFT دامین و تعریف NFT چیست؟

یک توکن غیرقابل تعویض – یا همان طور که بیشتر شناخته می شود NFT – راهی برای ردیابی و الصاق ارزش به یک قطعه منحصر به فرد رسانه دیجیتال است. این اساسا یک نسخه دیجیتالی از اقلام جمع آوری ملموس است که معمولاً در یک کیف پول دیجیتال یا بلاک چین ذخیره می شود. به همین ترتیب، شما هنرهای فیزیکی را جمع آوری می کنید، یک خریدار ممکن است فایل های دیجیتال مورد نیاز محتوای آنلاین را جمع آوری کند.  غیر قابل تعویض به سادگی به معنای منحصر به فرد است. به عنوان مثال، پول ذاتاً قابل تعویض است. شما می توانید پول را به اشکال مختلف مبادله کنید و ارزش آن یکسان است. محصولاتی که در نوع خود منحصر به فرد هستند یا فقط تعداد محدودی دارند – مانند آثار هنری و کلکسیونی در گردش، طبق تعریف غیر قابل تعویض هستند.  با وجود اینکه یک بازار پررونق است، ماهیت بی ثبات ارزش گذاری NFT باعث افزایش ریسک برای سازندگان محتوا و فروشندگان می شود.

فروش NFT دامین و افزایش نام دامنه ؟

مفهوم تجارت NFT در بلاک چین برای انتقال مالکیت هنر دیجیتال در حال به دست آوردن جای پایی در سایر زمینه های زندگی دیجیتال است. نام های دامنه به طور فزاینده ای با ارزش بالا در نظر گرفته می شوند و به سرعت در حال تبدیل شدن به کالاهایی هستند که در بازار NFT یافت می شوند. به عنوان مثال، دامنه win.crypto اخیراً رکورد فروش دامنه بلاک چین را شکست و به قیمت 100000 دلار فروخت.  از آنجایی که نام‌های دامنه پایه دیجیتالی یک تجارت هستند – و یک دامنه تمیز، حرفه‌ای و قابل تشخیص ذاتاً شهرت را از همان ابتدا افزایش می‌دهد – می‌توانند با مبالغ قابل توجهی بفروشند. وب سایت ها دروازه ای به سمت محتوایی هستند که میلیاردها کاربر اینترنت می توانند با کلیک یک دکمه به آن دسترسی داشته باشند، بنابراین نام های دامنه به یاد ماندنی و مرتبط در بازار NFT بدون شک باعث رشد بلندمدت کسب و کار خواهند شد.

فروش NFT دامین و دامنه NFT چیست؟

مانند آدرس‌هایی که برای شناسایی خانه‌های داخل شهر استفاده می‌شوند، دامنه‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا یک وب‌سایت خاص را در اینترنت پیدا کنند. یک دامنه با نامی که به راحتی به خاطر می‌آید، می‌تواند افراد را به صورت آنلاین با محصولات و خدمات مورد نظرشان مرتبط کند. دامنه‌های NFT مشابه نام‌های دامنه سنتی هستند، با چند نکته مهم:

  • بدون هزینه ثبت نام سالانه NFT ها بر روی یک بلاک چین عمومی نوشته می شوند. این به افراد اجازه می دهد تا نام دامنه NFT خود را به طور کامل در اختیار داشته باشند – بدون انقضا و بدون نیاز به تمدید.
  • آدرس های کیف پول ساده شده دامنه‌های NFT آدرس‌های کیف پول چندگانه‌ای را که ممکن است داشته باشید، ساده‌تر می‌کنند و آنها را با یک نام به یاد ماندنی جایگزین می‌کنند.
  • قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال، بلاک چین و وب 3.0 . می‌توانید از نام دامنه NFT برای دریافت ارزهای دیجیتال از سراسر شبکه‌های بلاک چین استفاده کنید و به سرعت وارد برنامه‌هایی شوید که از آنها پشتیبانی می‌کنند.

چرا دامنه NFT بخریم؟

دامنه‌های NFT توسط افرادی خریداری می‌شوند که می‌خواهند تراکنش‌های رمزنگاری خود را با ارائه یک نام واحد برای جایگزینی چندین آدرس کیف پول ساده‌سازی کنند. آنها همچنین به عنوان URL هنگام ایجاد وب سایت های ضد سانسور از طریق IPFS استفاده می شوند. این وب سایت های همتا به همتا بدون سرورهای متمرکز اجرا می شوند و دامنه NFT جدید شما می تواند به عنوان آدرس آن استفاده شود. بسیاری از مردم همچنین دامنه های NFT را به عنوان فرصتی برای کسب سود از فروش مجدد آنها خریداری می کنند.

چه چیزی دامنه های NFT را ارزشمند می کند ؟

دامنه های NFT شناسه های منحصر به فردی با تعدادی کاربرد هستند. آنها همچنین می توانند به عنوان سرمایه گذاری های سوداگرانه جمع آوری شوند.

  • سودمند . دامنه های NFT برای استفاده به عنوان شناسه شخصی خریداری می شوند. جایگزینی آدرس های پیچیده از کیف پول های متعدد با یک نام دامنه، اشتراک گذاری اطلاعات پرداخت را ساده می کند. شما همچنین می توانید از آنها برای میزبانی وب سایت های 3.0 خود استفاده کنید.
  • کمیابی . از آنجایی که هر نام دامنه NFT منحصر به فرد است، کمبود شناسه های منحصر به فرد می تواند به عنوان سرمایه گذاری سوداگرانه استفاده شود. فروش مجدد دامنه های جذاب NFT در بازارهای ثانویه می تواند سودآور باشد.

نحوه خرید نام دامنه NFT به چه صورت است ؟

خرید یک نام دامنه NFT موجود از یک بازار به چند مرحله ساده نیاز دارد:

  1. برای یک بازار NFT ثبت نام کنید. به دنبال مجموعه‌ای از نام‌های دامنه موجود برای فروش، مانند OpenSea و Rarible باشید. برای شروع یک نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل معتبر ارسال کنید.
  2. یک کیف پول دیجیتال راه اندازی کنید . برای خرید نام دامنه جدید خود باید یک کیف پول ارز دیجیتال را به بازار NFT متصل کنید. کیف پول محبوب MetaMask به طور گسترده توسط بازارها پذیرفته شده است.
  3. کریپتو را به کیف پول خود اضافه کنید . شما باید برای نام دامنه جدید خود با ارزهای رمزنگاری شده مانند اتر (ETH) هزینه کنید. برای گزینه‌های پرداخت موجود، با بازاری که در آن ثبت‌نام کرده‌اید، تماس بگیرید. اگر با کریپتو پرداخت می کنید، آن را به کیف پولی که می خواهید به بازار متصل کنید، انتقال دهید.
  4. NFT را انتخاب کنید . در بازار عباراتی مانند «دامنه» یا «نام دامنه» را جستجو کنید تا یکی را که به آن علاقه دارید بیابید.
  5. خرید خود را نهایی کنید . هنگامی که نام دامنه مورد علاقه خود را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید و برای خرید به سبد خرید خود اضافه کنید. اگر فروشنده NFT خود را برای حراج لیست کرده باشد، ممکن است توانایی ارائه پیشنهاد در دامنه NFT را داشته باشید. پس از خرید، تراکنش خود را با استفاده از کیف پول متصل خود تأیید کنید.

پس از خرید یک نام دامنه NFT منحصر به فرد، باید آن را بر روی یک بلاکچین عمومی “تصویر” – یا ایجاد و ضبط کنید. Unstoppable Domains یک سرویس محبوب است که به سازندگان اجازه می دهد دامنه های NFT را به صورت رایگان برش دهند، در حالی که دامنه های NFT موجود را می توان در بازارهای مختلط مانند OpenSea خریداری کرد. روش‌های پرداخت در بازارها متفاوت است و معمولاً از شما انتظار می‌رود که کیف پول ارزهای دیجیتال خود را برای خرید دامنه‌های NFT موجود یا از پیش تعیین شده با اتر (ETH) متصل کنید.

چگونه دامنه های NFT خود را ذخیره و محافظت کنیم ؟

پس از خرید دامنه NFT خود، در بازاری که آن را خریداری کرده اید ذخیره می شود تا زمانی که تصمیم به انتقال آن به جای دیگری بگیرید. اکثر پلتفرم ها یک کیف پول داخلی را ارائه می دهند. با کیف پول‌های نگهبانی، پلتفرم کلیدهای کیف پول شما را کنترل می‌کند. از کیف پول نگهبانی، می توانید NFT خود را در سایت ذخیره کنید و به راحتی دامنه خود را برای فروش مجدداً فهرست کنید. برای در اختیار گرفتن مالکیت کامل NFT خود – یا کنترل کلیدهای خصوصی مرتبط با فضای ذخیره‌سازی آن – آن را به یک کیف پول شخصی و غیر حضانت منتقل کنید. کیف پول های غیر حبس به دو نوع تقسیم می شوند:

  • کیف پول های سخت افزاری کیف‌پول‌ها – مانند کیف‌هایی که توسط لجر ارائه می‌شوند – امن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال و NFTها، از جمله نام‌های دامنه، در نظر گرفته می‌شوند، زیرا ارتباط آنها با اینترنت قطع می‌شود.
  • کیف پول های نرم افزاری غیر زندانی کیف پول هایی مانند MetaMask و Coinbase Wallet امکان اتصال به اینترنت را فراهم می کنند و می توانند در رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما دانلود شوند. شما می توانید با ذخیره کلیدهای خصوصی خود در مکانی امن به صورت آفلاین از دارایی های خود محافظت کنید.

فروش NFT دامین و ظهور دامنه های بلاک چین چیست ؟

رشد ناگهانی ارزش دارایی‌های میزبانی شده در بلاک چین باعث ایجاد برخی مسائل جدید در مورد وب‌سایت‌ها می‌شود و حتی ممکن است اساساً رویکرد ما در ساخت وب‌سایت را تغییر دهد. نگرانی فزاینده ای وجود دارد که دامنه های بلاک چین و توسعه وب سایت های غیرمتمرکز تهدیدی برای امنیت شخصی و تجاری باشد. به دلیل محبوبیت روزافزون آنها، این کانال ها برای اهداف مخرب استفاده می شوند – یعنی توسعه و انتشار بدافزارها. علاوه بر این، دامنه‌های بلاک چین ذاتاً خود را در معرض ناشناس ماندن و سانسور طراحی قرار می‌دهند، به این معنی که آنها بستر ایده‌آلی برای ارتکاب اعمال مخرب هستند. با این حال، از آنجایی که NFT ها و دامنه های بلاک چین و آدرس های اینترنتی آن ها همگی از طریق زنجیره بلوکی کار می کنند، می تواند به این معنا باشد که NFT ها به روشی عملی برای مشارکت در تراکنش های مرتبط با دامنه تبدیل می شوند و خطر را برای اپراتورهای آنلاین افزایش می دهند.

فروش NFT دامین و آیا خطراتی فرهنگ NFT برای نام های دامنه ایجاد می کند ؟

از آنجایی که ثابت شده است که نام های دامنه – و نام های دامنه بلاک چین – دارای ارزش طولانی مدت هستند، همیشه مجرمان سایبری فرصت طلبی وجود دارند که به دنبال دستیابی به محبوب ترین دارایی ها هستند. نام‌های دامنه معمولاً قربانی پدیده‌ای می‌شوند که به نام «کشیدن قطره» شناخته می‌شود. اینجاست که افراد (چه به صورت دستی و چه با نرم افزار) دامنه های مورد نظر را ردیابی می کنند و دقیقاً در لحظه پایان دوره ثبت نام آنها را خریداری می کنند – عملاً شرکت را از دسترسی به مطالب خود محروم می کند. یکی از نمونه‌های معروف آبگیری، نیکلاس کورونا بود که به طور تصادفی در آوریل امسال مالک حقوق «google.com.ar» – یا Google Argentina – شد.

اگرچه از نظر فنی در شرایط خاص جرمی محسوب نمی‌شود، اما گرفتن انحراف یا اشتباه تایپی، پتانسیل تخریب مالی شرکت‌ها را دارد. برای کسب و کارهای کوچکتر بدون دارایی نقدی برای بازخرید دامنه یا ابزار قانونی برای مقابله با ربودن URL، نتایج می تواند ویرانگر باشد. کسب و کارها باید مراقب تاریخ انقضای دامنه خود باشند. اکثر ارائه دهندگان دامنه بر وضعیت دامنه شما نظارت می کنند و به طور خودکار برای آنها یادآوری و تمدید می کنند. مطمئن شوید که با ارائه دهنده دامنه خود چک می کنید تا در معرض خطر ربوده شدن نام دامنه شرکت خود نباشید.

فروش NFT دامین و مفهوم خرید دامنه های NFT ؟

در حالی که زمینه های استفاده از NFT ها همچنان مورد بحث قرار می گیرد، مفهوم Metaverse با دیجیتالی شدن شروع به ظهور کرد. پس از اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد که این شرکت نام خود را به “متا” تغییر داده است، تقریباً همه نام متاورس را شنیده اند. متاورس به عنوان یک جهان مجازی مشترک که می تواند به طور همزمان و یکپارچه با دنیای فیزیکی با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک چین تجربه شود ، تعریف می شود.. فرصت و زیرساخت فناوری برای اجرای متاورس هنوز وجود ندارد. با این حال، برخی از فناوری‌هایی که در ایجاد Metaverse استفاده خواهند شد، در حال حاضر در حال استفاده هستند.

یکی از این فناوری ها بدون شک NFT ها هستند. با در دستور کار دنیای Metaverse، بازار NFT سریعتر از همیشه شروع به توسعه کرده است. در دنیای Metaverse، زمین، خانه و کالا را می توان به عنوان NFT خریداری کرد. همچنین برخی از برندهای معروف محصولات خود را به NFT تبدیل می کنند. به عنوان مثال، نایک اخیرا استودیو RTFKT را خریداری کرد، شرکتی که کفش‌های NFT را برای Metaverse تولید می‌کند. سپس اخیراً NFT ها در بازار دامنه ظهور کرده اند.  همانطور که می دانید دامنه یک روش نامگذاری است که برای استفاده به جای آدرس های IP که به خاطر سپردن آنها دشوار است توسعه یافته است. اکنون امکان خرید دامنه به عنوان NFT از طریق شبکه بلاک چین وجود دارد. دامنه‌های NFT افزونه‌های وب جدیدی مانند «.crypto» یا «.eth» (شبیه به .com یا .info) هستند که از طریق قراردادهای هوشمند به بلاک چین مرتبط می‌شوند.

تفاوت آنها با دامنه های سنتی در این است که به دلیل ماهیت NFT ها، دامنه در هنگام خرید به عنوان NFT با قراردادهای هوشمند شخصی “گواهی” می شود. در مفهوم سنتی، زمانی که یک دامنه خریداری می شود، دامنه در واقع برای مدت زمان مشخصی اجاره می شود. به همین دلیل کسانی که دامنه را دریافت کرده اند باید در پایان بازه زمانی تعیین شده دامنه را تمدید کنند تا بتوانند از دامنه استفاده کنند. بنابراین این نگرانی برای کسانی که از دامنه استفاده می کنند وجود دارد که دوره های مربوطه را به طور مداوم رصد کنند و دامنه را تمدید کنند. دامنه های NFT یک بار خریداری می شوند و پس از خرید به کاربر تعلق می گیرد. بنابراین، بر خلاف وضعیت در دامنه های سنتی، صاحب دامنه NFT نگران تمدید دامنه نیست. همچنین، دامنه‌های NFT در کیف پول‌های امن ذخیره می‌شوند و می‌توانند به‌عنوان ارزهای دیجیتال روی بلاک چینی که از آن ایجاد شده‌اند، منتقل شوند، زیرا دارایی‌های رمزنگاری هستند. از آنجایی که دامنه‌های NFT روی بلاک چینی که در آن ایجاد شده‌اند وجود دارند، پس از پایان آن بلاک چین، دامنه NFT نیز وجود نخواهد داشت.

بنابراین، برخلاف دامنه‌های سنتی، مالک دامنه NFT در چنین مواردی نمی‌تواند ادعای مالکیت کند. این واقعیت که دامنه ها را می توان به عنوان NFT خریداری کرد، این سوال را ایجاد می کند که ابهامات فعلی در مورد دامنه ها در دنیای بلاک چین به چه سمتی خواهد رفت. این یک موضوع کنجکاوی است که در بحث های مربوط به مفهوم سایبری اسکواتینگ چه اتفاقی می افتد، که می تواند به عنوان در نظر گرفتن برندها یا نام های مشابه متعلق به شخص دیگری به عنوان دامنه ای برای فروش مجدد سودآور، بر روی دامنه های NFT تعریف شود.

در واقع، به منظور جلوگیری از تحمیل سایبری، شرکت اینترنتی برای شماره‌ها و نام‌های اختصاص‌یافته (ICANN) و مکانیسم‌های حل اختلاف توسط این موسسه در حوزه‌های سنتی توسعه یافته است. با این حال، در صورت بروز هرگونه اختلاف بر سر دامنه های NFT، هنوز مکانیزم حل اختلاف وجود ندارد.

به عنوان مثال، اگر دامنه ای مانند نام تجاری اپل به عنوان NFT توسط شخص ثالثی غیر از اپل خریداری شود، هیچ مرجع بین‌المللی وجود ندارد که اپل بتواند علیه مهاجم سایبری اقدام کند. در صورت بروز چنین درگیری بر سر دامنه های NFT، تنها زمان به ما نشان می دهد که چگونه آن را حل می کند.

فروش NFT دامین ، ساخت دامنه‌های NFT با دامنه‌های ENS ؟

در حالی که SkyInclude بر روی Handshake (HNS) تمرکز می‌کند، ما می‌خواهیم یک پست جامع برای بررسی گزینه‌های مختلف برای استخراج دامنه‌های بلاک چین و نحوه عملکرد آن به عنوان NFT ایجاد کنیم.

برای دامنه های ENS …

خرید نام دامنه SLD .eth در ens.domains و یا خرید در یک بازار NFT موجود مانند opensea.io

برای دامنه های غیرقابل توقف …

به unstoppabledomains.com بروید و یک دامنه سطح دوم .crypto یا .zil بخرید – و اساساً آن را برش دهید. ما در اینجا پستی در مورد تفاوت دامنه های غیرقابل توقف و Handshake داریم .

برای دامنه های دست دادن (HNS)

گزینه 1 – یک HNS TLD

بلاک چین Handshake یک بلاک چین TLD است. این بدان معناست که skyinclude ما در آن بلاک چین قابل تأیید است و می تواند به عنوان NFT فروخته شود. اما، گزینه ای (هنوز) در بلاک چین Handshake برای تایید SLD ها در بلاک چین وجود ندارد.

گزینه 2 – ثبت نام HNS

مبتنی بر پل اتریوم مانند دامنه .badass و فهرست کردن آن به عنوان NFT راه ساده این است که به badass.domains بروید و دامنه SLD را ثبت کنید (آن را mint بنامید). ما ویدیوهایی داریم که در آن این کار را برای handshake.badass انجام می دهیم.

گزینه 3 – دامنه های سطح سوم (mike.handshake.badass)

من این را از Kiba در قسمت 2 آموزش .badass یاد گرفتم – اما شما همچنین می توانید ثبت نام خود را ایجاد کنید. برای مثال، ما handshake.badass داریم. اکنون، ما می‌توانیم بفهمیم که چگونه handshake.badass را به ثبت‌کننده دامنه مبتنی بر اتریوم خود تبدیل کنیم و به افراد اجازه دهیم تا در اتریوم یک دامنه را بر روی yourdomainname.handshake.badass ایجاد کنند (عموماً ثبت نام کنند). این فقط در صورتی کار می کند که یک ثبت کننده باشد. اگر من یک دامنه سطح سوم (یعنی ساب دامنه) در حساب badass.domains خود بسازم، نمی توانم آن را به عنوان NFT بفروشم زیرا با قرارداد مالکیت هوشمند بر روی اتریوم منعقد نشده است.

——————————-

منبع : بازارNFT حم

——————————-

حسین قدیری تغییر وضعیت برای انتشار مارس 8, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1112 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات