عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

1

عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

اگر یک عکاس نوپا هستید، به احتمال زیاد حیوانات خانگی شما و دوستان و خانواده شما منبع الهام و سوژه عکسبرداری های تجربی بی شماری شده اند. اما از آنجایی که حیوانات به‌طور بدنامی غیرقابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان آن‌ها را مانند مدل‌های انسانی هدایت کرد، گرفتن عکس‌های فوری عالی از همراهان وفادار شما اغلب ساده‌تر از انجام آن است. بنابراین ما با Jasper Stenger عکاس حرفه‌ای حیوانات خانگی صحبت کردیم تا راهنمایی‌های او را در مورد عبور از عکس‌های کلیشه‌ای سگ یا گربه و گرفتن عکس‌هایی که واقعاً دوست دارید، دریافت کنیم. ef25783c3569af723d765ba8cf8a68455ce3d73e - عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

تصاویر © Jasper Stenger

1. صبور باشید 

یکی از ویژگی‌های مهمی که باید هنگام عکاسی از گربه‌ها یا سگ‌ها ایجاد کنید، صبر و حوصله است، زیرا مانند کودکان، حیوانات نیز معمولاً فاصله‌ی توجه کوتاهی دارند و به راحتی حواسشان پرت می‌شود.

استنگر می‌گوید: «من اغلب افرادی را می‌بینم که هنگام عکاسی از حیوانات خانگی خود بی‌صبر می‌شوند. “اما فریاد زدن دستورات یا تلاش اجباری برای جابجایی حیوان در جای خود فقط باعث استرس آن می شود و هر شانسی را برای گرفتن عکس های خوب از بین می برد.”

با در نظر گرفتن این موضوع، او بر اهمیت آشنایی گربه یا سگ با دوربین و محیطی که از قبل در آن عکس می گیرید تأکید می کند.

او می‌گوید: «همه زمانی را که حیوان برای قدم زدن و عادت کردن به جایی که در آن قرار دارد، بدهید و قبل از شروع عکس‌برداری، او را با دوربین آشنا کنید». “اگر از فلاش استفاده می کنید، چند فلاش آزمایشی را از قبل امتحان کنید تا آنها نیز به آن عادت کنند.”

2. حیوان را راحت کنید

چه می‌خواهید سگتان از حلقه بپرد یا یک کت و شلوار و کراوات دوست‌داشتنی به گربه‌تان بپوشد، به خاطر داشته باشید که تا زمانی که حیوان راحت نباشد، عکس‌های شما خیلی چاپلوس‌کننده نخواهند بود.

استنگر می‌گوید: «من تمایل دارم از وسایل و لوازم جانبی پرهیز کنم و تا حد امکان طبیعی رفتار کنم تا سگ راحت و آرام به نظر برسد. «اگر سعی کنید چیزی را به زور وارد کنید، حیوان دچار استرس می شود و در عکس تحت فشار به نظر می رسد. اگر ایده‌ای برای وسایل دارید، حتماً آن‌ها را امتحان کنید، اما اگر حیوان با آن راحت نیست، به سراغ چیز دیگری بروید.»

ترفندهای دیگری که می تواند به آرامش حیوانات کمک کند شامل تیراندازی در فضای باز است که به طور کلی محیط طبیعی تری برای آنها است، و ورزش سبک سگ ها از قبل تا خیلی عصبی نباشند، اما همچنان انرژی زیادی داشته باشند.

d827c5c104ea7969b8d3502c4567cb529ea5a1e5 - عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

تصاویر © Jasper Stenger

3. توجه حیوانات را جلب کنید

چند عکس از سگ یا گربه‌تان که به دوردست خیره شده‌اند می‌تواند خوب باشد، اما توجه کامل حیوان خانگی‌تان باعث می‌شود تا عکسی چشم‌گیرتر به دست آورید. هنگامی که حیوان آرام و راحت است، خوراکی ها یا اسباب بازی ها می توانند راهی عالی برای جلب توجه او باشند.

Stenger توضیح می‌دهد: «من معمولاً دستیار عکاسی خود را در نزدیکی خود دارم تا حیوان را با خوراکی‌ها یا اسباب‌بازی‌ها در موقعیت مناسبی قرار دهم. او همچنین خاطرنشان می‌کند که داشتن یک نفر، مانند صاحب حیوان خانگی یا افراد آشنا، پشت سر شما در هنگام گرفتن عکس‌ها می‌تواند به جلب توجه سگ کمک کند و او را تشویق کند که مستقیماً به دوربین نگاه کند.

 او می افزاید: «این واقعاً در مورد انعطاف پذیر بودن و دیدن آنچه با هر حیوان متفاوت کار می کند، است. یکی از چیزهایی که برای سگ‌هایی که از دوربین می‌ترسند خوب جواب می‌دهد این است که هر زمان که نزدیک دوربین هستند شروع به اهدای غذا کنند تا متوجه شوند که این یک تهدید نیست.

4. روشنایی همه چیز است

مانند هر نوع عکاسی دیگری، نور در عکاسی از حیوانات خانگی بسیار مهم است. روشنایی طبیعی ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای شروع است، اما هنگام عکاسی در فضای باز، استنگر تأکید می‌کند که زمان روز تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

او می‌گوید: «اگر در اواسط روز که خورشید در بالاترین حد خود است، با حیوان خانگی خود بیرون بروید، نور بسیار تند خواهد بود و سایه‌های ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

در عوض، او پیشنهاد می‌کند صبح زودتر یا دیرتر بعد از ظهر که نور ملایم‌تر است بیرون بروید. با این حال، اگر واقعاً نیاز به عکاسی در ظهر دارید، می‌توانید به جنگل یا پارکی بروید که درختان زیادی برای فیلتر کردن نور وجود دارد.

برای عکاسی از حیوانات خانگی داخلی، پنجره‌های بزرگ یا درهای شیشه‌ای می‌توانند مفید باشند، اما به خاطر داشته باشید که اگر در نزدیکی پنجره در زیر نور شدید خورشید عکاسی می‌کنید، تضاد بین سایه و نور می‌تواند بسیار قوی باشد. اگر اینطور است، استفاده از یک بازتابنده تاشو ارزان قیمت می‌تواند به پرتاب نور اضافی روی سایه‌ها کمک کند بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد. 

3f1c53cca531d3bbda567adfc7ebcbc2b550afb8 - عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

تصاویر © Jasper Stenger

5. به پس زمینه توجه کنید

عکاسان جدیدتر معمولاً توجه کافی به محیط اطراف خود ندارند و فقط روی چیزی که می خواهند عکاسی کنند تمرکز می کنند، اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

استنگر می‌گوید: «بسیار مهم است که به پس‌زمینه‌تان توجه کنید، به‌ویژه اگر در داخل خانه هستید. اگر با پس‌زمینه‌ی استودیویی ساده سفید یا مشکی عکاسی نمی‌کنید، همیشه باید بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی مانند کفش یا بهم ریختگی وجود ندارد که از عکس کاسته شود.» 

6. تنظیمات دوربین را بررسی کنید

در حالی که تنظیمات دوربینی که انتخاب می‌کنید به موقعیت و نوع عکسی که می‌خواهید بسازید بستگی دارد، وقتی می‌خواهید عکس‌های اکشن بگیرید یا از حیواناتی که زیاد در حال حرکت هستند عکس بگیرید، سرعت شاتر بالا مهم است.

اگر عکاسی در حالت دستی راحت نیستید، حالت اولویت شاتر (تلویزیون یا S) به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تنظیم هر بار دیافراگم، سرعت های مختلف شاتر را امتحان کنید.

Stenger می‌گوید: «برخی از دوربین‌های مدرن دارای ویژگی ISO خودکار نیز هستند. این به شما امکان می دهد در اولویت شاتر عکس بگیرید و اگر دیافراگم برای لنز شما بسیار کم شود، ISO به طور خودکار افزایش می یابد و نگرانی کمتری در اختیار شما قرار می دهد.

7. به سطح آنها پایین بیایید

اگر به عکاسی از حیوانات عادت ندارید، گرفتن عکس در حالی که ایستاده اید و از پایین به آنها نگاه می کنید می تواند وسوسه انگیز باشد، و در حالی که این لزوما چیز بدی نیست، استنگر خاطرنشان می کند که پایین آمدن به سطح حیوان به شما این امکان را می دهد که دیدگاه های مختلف،  

او می‌گوید: «گرفتن عکس از همان منظری که دیگران از آن می‌بینند به این معناست که عکس‌های شما در نهایت شبیه به عکس‌های حیوانات دیگر می‌شوند.» “نزدیک شدن به سگ یا گربه آن را بسیار شخصی تر می کند.”

او می افزاید: «همچنین، سعی کنید تا حد امکان روی چشم ها تمرکز کنید. “چشم ها واقعاً دریچه ای به روح هستند.”

91512ffcc6843b7c32039b0513331fc7f78f5622 - عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

تصاویر © Jasper Stenger

8. تجهیزات خود را هوشمندانه انتخاب کنید

در حالی که تقریباً با هر لنزی امکان گرفتن عکس های عالی از سگ یا گربه وجود دارد، برخی ممکن است مناسب تر از بقیه باشند. پس حرفه ای ها از چه لنزهایی استفاده می کنند؟

استنگر می‌گوید: «من بین چند لنز جابه‌جا می‌کنم، اما مورد علاقه‌ام یک چشم ماهی 8 میلی‌متری است که از آن برای نزدیک شدن به حیوانات استفاده می‌کنم. این عکس‌ها واقعاً خنده‌دار و سرگرم‌کننده است، اما اگر با حیواناتی کار می‌کنید که از دوربین می‌ترسند، توصیه نمی‌شود، زیرا باید به ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر از سرشان برسید.»

هم کانن و هم نیکون یک f/1.8 50 میلی‌متری عالی تولید می‌کنند که می‌تواند پس‌زمینه‌ای خوب و بدون فوکوس در دیافراگم‌های بازتر و نسبتاً ارزان به شما بدهد، اما حتی لنز کیت که اغلب با دوربین‌های جدید (18 تا 55 میلی‌متر) عرضه می‌شود، خوب است. جایی برای شروع،» او می گوید.

قبل از سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید، او پیشنهاد می‌کند یاد بگیرید که از آنچه در حال حاضر دارید استفاده کنید. به این ترتیب، زمانی که فهمیدید می خواهید چه کاری انجام دهید که لنز فعلی شما اجازه نمی دهد. شما به جای خریدن یک لنز جدید و سپس کشف آنچه که می توانید با آن انجام دهید، می دانید در یک لنز جدید به دنبال چه چیزی باشید. 

9. برخی از مهارت های اولیه پس پردازش را توسعه دهید

Stenger می‌گوید: «پردازش پست تقریباً به اندازه خود عکاسی مهم است. به عنوان مثال، گاهی اوقات اگر سگ کمی عصبی است یا مدام فرار می کند، دستیارم را در کنار سگ قرار می دهم و او را روی یک افسار نگه می دارم. هم افسار و هم شخص را می‌توان بعداً در فتوشاپ ویرایش کرد.»

برای انجام این کار، دوربین را بعد از گرفتن عکس در موقعیت خود نگه می دارم و از دستیار و سگ می خواهم کادر را ترک کنند. بعد با همین تنظیمات یه عکس دیگه میگیرم. این کار کپی پس‌زمینه روی دستیار یا هر مزاحمت ناخواسته دیگری را در آینده آسان می‌کند.»

اگر می توانید، البته، همیشه بهتر است همه چیز را در دوربین به درستی انجام دهید، زیرا این کار بعداً باعث صرفه جویی در کار شما می شود. او می‌گوید: «اگر یک عکس به پردازش زیادی نیاز ندارد، من معمولاً کارهایی مانند تنظیم کنتراست یا وضوح در لایت روم انجام می‌دهم. اما برای هر پردازش واقعی مانند حذف شاخه ها از مکان هایی که نباید باشند یا جابجایی افسارها، من از فتوشاپ استفاده می کنم.

e2f427041f13560059b5fee1fd4395336dd6e009 - عکاسی از حیوانات خانگی: 9 نکته برای گرفتن عکس های بهتر از گربه ها و سگ ها

سامانه خرید و فروش حیوانات خانگی : www.ANIMAL.IRPSC.com

منبع محتوای انگلیسی : bobbook

حسین قدیری سوال ویرایش شده نوامبر 15, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1419 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات