عناصر آمیخته بازاریابی چیست ؟

7

عناصر آمیخته بازاریابی چیست ؟

سلام در خصوص عناصر آمیخته بازاریابی اطلاعاتی را در اختیار جامعه ایرانی قرار دهید تا بتوانیم قدمی مثبت در روند بهبود مشکلات کشور داشته باشیم .

ایرانیان عزیز در راستای کمک به جامعه ایرانی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی میبایست ما هم فعالیت های مثبت انجام دهیم .

فعالیت ما با طرح روزانه 10 سوال شروع میشود . امتیازات بدست آمده از طرح سوال و پاسخ به سوال آینده ما را تضمین خواهد کرد .

برای رسیدن به امتیازات بهشت کلیک کنید

برای تماشایی ویدئو های آموزشی رایگان کلیک کنید 

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
0

اصلی ترین عناصر آمیخته بازاریابی شامل محصول، قیمت، توزیع و ترفیع است که در زیر به طور خلاصه به آنها میپردازیم.

1-محصول  (Product) :

همه کالا یا خدماتی که به مشتری عرضه می شود، محصول نام دارد. محصول به‌عنوان قلب بازاریابی است. در زمان تولید یک محصول ابتدا باید جامعه هدف مشخص شود. خدمت یا کالایی است که توسط سازمان برای فروش ارایه می‌شود. یک جفت کفش، یک بشقاب ماکارانی‌،‌ یک عمل جراحی در بیمارستان و …؛ همه اینها محصول‌اند. آنها را می‌خریم چون یک یا چند نیاز ما را برآورده می‌کنند. به بیان ساده محصول مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مزایایی است که بازاریاب به مصرف‌کننده پیشنهاد می‌کند تا بابت آن پول پرداخت کند. وقتی یک جفت کفش می‌خریم در واقع راحتی را برای پاهای‌مان خریداری کردیم. محصول می‌تواند نوعی خدمت باشد. وقتی برای دریافت خدمات درمانی‌ پول پرداخت می‌کنیم، درواقع برای خود سلامتی و بهبود را خریدیم.

2-قیمت (Price) :

پس از آنکه محصول مورد نیاز جامعه را ساختید، نوبت به دومین P یعنی قیمت گذاری آن می رسد. قیمت‌گذاری تنها مولفه درآمدزای آمیخته بازاریابی است و بسیار حیاتی و تعیین‌کننده است. ارزش به‌دست آمده از کالا که مشتری در قبال دریافت آن حاضر است پول پرداخت کند. تقاضا برای محصول،‌ هزینه‌های تولید، ‌توان پرداخت مصرف‌کننده، ‌قیمت رقبا برای محصول مشابه،‌ محدودیت‌های دولتی و … از جمله عواملی هستند که هنگام قیمت‌گذاری باید به آنها توجه کنیم. قیمت‌ محصول تاثیر مستقیم بر میزان تقاضا و سودآوری شرکت دارد.

3-توزیع : (Place)

مولفه توزیع در آمیخته بازاریابی شامل کانال‌های توزیع، مکان فروشگاه و هرگونه موضوعات مرتبط با تدارکات و لجستیک (همچون انبارداری یا حمل و نقل) است. مکان تاثیر بسیاری در بازاریابی دارد. مشتریان ممکن است محصولی را دوست داشته باشند و مایل باشند بابت خرید آن پول بپردازند، اما اگر به محصول دسترسی نداشته باشند، آن را نخواهند خرید. محصولات باید در مکان‌هایی که مصرف‌کننده به‌راحتی بتواند آن را خریداری کند، در دسترس قرار گیرد. فرض کنید محصولی در یک کشور در مقیاس انبوه تولید می‌شود. اما شما می‌توانید آن را در شهر خودتان و در فروشگاهی نزدیک بازار محلی‌تان خریداری کنید. در واقع زنجیره‌ای از افراد و موسساتی مثل توزیع‌کنندگان،‌ عمده ‌فروشان و خرده فروشان با همکاری یکدیگر چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کنند. این افراد و موسسات شبکه توزیع شرکت یا کانال توزیع را تشکیل می‌دهند. با یک بررسی میدانی می توانید بهترین مکان هایی که محصول شما در آنجا فروش می رود را بیابید. توجه به رقبای موفق می تواند، ایده های خوبی به شما بدهد.

4-ترفیع (Promotion) :

اگر بهترین محصول را هم تولید کنید، ولی در موردش صحبت یا تبلیغ نشود، کسی چه می داند که چه مزیت هایی دارد تا آن را بخرد؟ اگر محصول مطابق با نیاز مصرف‌کننده تولید و قیمتی منطقی برای آن در نظر گرفته شود، بعد از آن در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش به‌راحتی در دسترس قرار گیرد، ولی مصرف‌کننده درباره قیمت،‌ ویژگی‌ها و چگونگی دسترسی به محصول اطلاعات کافی نداشته باشد،‌ تمام تلاش‌های تیم بازاریابی بی‌نتیجه خواهد ماند. این بخش از آمیخته بازاریابی همان بخشی است که مردم آنرا میبینند یعنی تبلیغات. ترفیع،‌ فرایند آگاهی رسانی، ترغیب کردن و تحت تاثیر قرار دادن مصرف کننده است برای اینکه بتواند محصولی که نیاز دارد را بخرد.

فرایند ترفیع از طریق فروش شخصی،‌ تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش انجام می‌شود. این مولفه از آمیخته بازاریابی درباره نحوه دسترسی، ویژگی‌ها و کاربردهای محصول اطلاعاتی را دراختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. علایق مشتری بالقوه را نسبت به محصول برمی‌انگیزد، محصول را با محصول رقبا مقایسه می‌کند تا در نهایت مشتری بتواند انتخابش را انجام دهد.

مدل های دیگری از بازاریابی وجود دارند که به 4S، 4R ، 4V ،4E و 4C معروفند، هر کدام از آنها به مواردی اشاره دارند

  • مدل آمیخته بازاریابی 4S به این عناصر اشاره دارد

1-سرعت speed

2-خدمات  Service

3-رضایت  Satisfaction

4-صمیمانه   Sincerity

  • مدل آمیخته بازاریابی 4R به این عناصر اشاره دارد

1-نسبیت Relativity

2-واکنش Reaction

3-رابطه Relation

4-بازپرداخت  Retribution

  • مدل آمیخته بازاریابی 4V به این عناصر اشاره دارد

1-تغییر Variation

2-تطبیق پذیری Versatility

3-ارزش  Value

4-نوسان  Vibration

  • مدل آمیخته بازاریابی 4E به این عناصر اشاره دارد
    1-تجربه Experience
     2-تبادل Exchange
     3-هرکجا Everywhere
     4-بشارت Evangelism
  • مدل آمیخته بازاریابی 4C به این عناصر اشاره دارد

1-مشتری Customer
 2-قیمت Cost
3–راحتی Convenience
4-ارتباطات Communication

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2088 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات