زنان باردار حتما مطالعه كنيد ويروس كرونا و مقابله با آن چهارشنبه ٩٨/١٢/١٤

1

زنان حامله
س: آیا زنان باردار مستعد ابتلا به عفونت هستند یا در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید ، عوارض مرگ و میر با COVID-19 در مقایسه با عموم مردم بیشتر هستند؟

پاسخ: ما از گزارشهای علمی منتشر شده درباره حساسیت زنان باردار به COVID-19 اطلاعاتی نداریم. زنان باردار دارای تغییرات ایمنی و فیزیولوژیکی هستند که ممکن است آنها را در معرض عفونت های تنفسی ویروسی ، از جمله COVID-19 حساس تر کند. زنان باردار همچنین ممکن است در مقایسه با جمعیت عمومی در معرض بیماری های شدید ، عوارض و یا مرگ و میر قرار گیرند ، همانطور که در موارد دیگر عفونت کروناویروس مرتبط مشاهده می شود (از جمله سندرم حاد تنفسی حاد کروناویروس (SARS-CoV) و سندرم تنفسی کورنوویروس خاورمیانه (MERS- CoV)] و سایر عفونت های تنفسی ویروسی ، مانند آنفولانزا ، در دوران بارداری.

نماد مربع اطلاعات
راهنمایی موقت در مورد شیردهی مادر ، تأیید شده یا تحت بررسی COVID-19 است

بیشتر
اگرچه شیوع ویروس از فرد به فرد که باعث COVID-19 در ایالات متحده در بین تماس های نزدیک مشاهده شده است ، این ویروس در حال حاضر در بین افراد جامعه در ایالات متحده شیوع ندارد و خطر فوری برای عموم مردم وجود دارد. کم. زنان باردار برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مانند شستن دستها و جلوگیری از مریض بودن ، باید درگیر اقدامات پیشگیرانه معمول شوند.

س: آیا زنان باردار مبتلا به COVID-19 در معرض خطر عواقب نامطلوب بارداری هستند؟

پاسخ: ما در مورد پیامدهای بارداری نامطلوب در زنان باردار با COVID-19 اطلاعاتی نداریم. در موارد ابتلا به عفونت با سایر کرواویروسهای مرتبط [SARS-CoV و MERS-CoV] در دوران بارداری ، از بین رفتن حاملگی ، از جمله سقط جنین و زایمان است. تب های بالا در سه ماهه اول بارداری می تواند خطر بروز نقایص خاص هنگام تولد را افزایش دهد.

س: در صورت مراقبت از بیماران مبتلا به COVID-19 ، پرسنل مراقبت های بهداشتی باردار در معرض خطر عواقب نامطلوب قرار دارند؟

پاسخ: پرسنل مراقبت های بهداشتی باردار (HCP) باید دستورالعمل های ارزیابی ریسک و کنترل عفونت را برای HCP در معرض بیماران مشکوک یا تأیید شده COVID-19 دنبال کنند. پیروی از شیوه های پیشگیری و کنترل توصیه شده از عفونت بخش مهمی از محافظت از HCP در تنظیمات مراقبت های بهداشتی است. اطلاعات در مورد COVID-19 در بارداری بسیار محدود است. ممکن است تأسیسات بخواهند محدودیت قرار گرفتن در معرض HCP باردار را در مورد بیماران مبتلا به COVID-19 تأیید شده یا مشکوک ، به ویژه در مراحل خطر بالاتر (به عنوان مثال ، روش های تولید ذرات معلق در هوا) در صورت امکان بر اساس در دسترس بودن کارمندان در نظر بگیرند.

انتقال در دوران بارداری یا هنگام زایمان
س: آیا زنان باردار مبتلا به COVID-19 می توانند ویروس را به جنین یا نوزاد خود منتقل کنند (یعنی انتقال عمودی)؟

پاسخ: تصور می شود ویروسی که باعث COVID-19 شود ، عمدتا از طریق تماس نزدیک با شخص آلوده از طریق قطرات تنفسی گسترش می یابد. این که آیا یک زن باردار مبتلا به COVID-19 می تواند ویروسی را که باعث COVID-19 به جنین خود منتقل شود یا نوزاد خود را از طریق سایر مسیرهای انتقال عمودی (قبل ، حین یا بعد از زایمان) منتقل کند ، هنوز مشخص نیست. با این حال ، در سری موارد محدود اخیر کودکانی که به مادران مبتلا به COVID-19 متولد شده اند ، در متون بررسی شده با همسالان منتشر شده اند ، هیچکدام از نوزادان آزمایش ویروس ایجاد کننده COVID-19 را آزمایش نکرده اند. علاوه بر این ، ویروس در نمونه های مایع آمنیوتیک یا شیر مادر تشخیص داده نشده است.

اطلاعات محدودی در مورد انتقال عمودی برای سایر ویروسهای کرونو (MERS-CoV و SARS-CoV) در دسترس است ، اما انتقال عمودی برای این عفونت ها گزارش نشده است.

نوزادان
س: آیا نوزادان متولد شده در مادران مبتلا به COVID-19 در دوران بارداری در معرض خطر عواقب نامطلوب قرار دارند؟

پاسخ: براساس گزارش موارد محدود ، عواقب نامطلوب نوزاد (مانند تولد زودرس) در نوزادان متولد شده برای مادران مثبت برای COVID-19 در دوران بارداری گزارش شده است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که این پیامدهای مربوط به عفونت مادرانه بوده و در این زمان خطر عواقب نامطلوب در نوزادان مشخص نیست. با توجه به داده های محدود مربوط به COVID-19 در دوران بارداری ، آگاهی از نتایج منفی از سایر عفونت های ویروسی تنفسی ممکن است برخی از اطلاعات را ارائه دهد. به عنوان مثال ، سایر عفونت های ویروسی تنفسی در دوران بارداری ، مانند آنفولانزا ، با پیامدهای جانبی نوزاد از جمله وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس همراه بوده است. علاوه بر این ، داشتن سرماخوردگی یا آنفلوانزا با تب بالا در اوایل بارداری ممکن است خطر ابتلا به برخی از نقایص هنگام تولد را افزایش دهد.

س: آیا این خطر وجود دارد که COVID-19 در یک زن باردار یا نوزاد بتواند اثرات طولانی مدت بر سلامت و رشد نوزادان داشته باشد که ممکن است به فراتر از دوره نوزادی نیاز به حمایت بالینی داشته باشد؟

پاسخ: در این زمان ، در مورد اثرات سلامتی طولانی مدت بر روی نوزادان یا COVID-19 یا کسانی که در معرض ویروسی هستند که باعث ایجاد COVID-19 در رحم می شوند ، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. به طور کلی ، نارس و وزن کم هنگام تولد با عوارض جانبی طولانی مدت سلامتی همراه هستند.

انتقال از طریق شیر مادر
س: آیا بیماری مادر با COVID-19 در دوران شیردهی با خطر احتمالی شیرخوار شیرده همراه است؟

پاسخ: انتقال انسان به انسان از طریق تماس نزدیک با شخصی که COVID-19 تأیید شده است گزارش شده است و تصور می شود که عمدتا از طریق قطرات تنفسی ایجاد می شود که فرد مبتلا به سرفه یا عطسه باشد.

در سری موارد محدودی که تا به امروز گزارش شده است ، هیچ شواهدی از ویروس در شیر مادر زنان مبتلا به COVID-19 یافت نشده است. اطلاعی در مورد انتقال ویروس ایجاد COVID-19 از طریق شیر مادر وجود ندارد (یعنی اینکه ویروس عفونی در شیر مادر یک زن آلوده وجود دارد).

در گزارش های محدود از زنان شیرده آلوده به SARS-CoV ، ویروس در شیر مادر تشخیص داده نشده است. با این حال ، آنتی بادی های ضد SARS-CoV حداقل در یک نمونه مشاهده شد.

pregnancy stock getty - زنان باردار حتما مطالعه كنيد ويروس كرونا و مقابله با آن چهارشنبه ٩٨/١٢/١٤

منبع : CDC

انجمن مقابله با ويروس كرونا

حسین قدیری سوال پرسید مارس 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1364 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات