زبان بدن خرگوش را بهتر بشناسید

2

زبان بدن خرگوش را بهتر بشناسید

b88adc7a259a53d9341437cf2f0651572de3ad6b 227 - زبان بدن خرگوش را بهتر بشناسید

وقتی زبان بدن خرگوش خود را یاد بگیرید، از این‌که چه قدر گویاست شگفت‌زده خواهید شد. ب
به علاوه، خرگوش‌ها می‌توانند زبان بدن انسان‌ها را نیز بخوانند. توانایی متوجه شدن قصد و نیت گونه‌های دیگر و ارتباط برقرار کردن با گونه‌ی خود باعث شده تا خرگوش‌ها میلیون سال روی زمین دوام بیاورد.

یادگیری زبان بدن خرگوش، هم به سود خرگوش است و هم به سود صاحب او؛ چراکه در یک رابطه، درک احساسات متقابل بسیار حائز اهمیت است و شما با خواندن زبان بدن حیوان خود متوجه می‌شوید که در لحظه چه احساسی دارد و باید چه عکس‌العملی از خود نشان بدهید.

من خوشحالم

خرگوش‌ها به روش‌های مختلف خوشحالی خود را نشان می‌دهند. آن‌ها با هیجان می‌جهند و می‌دوند. خرگوش‌ها گاهاً حرکتی تحت عنوان بینکی (Binky) هم از خود نشان می‌دهند. یعنی خرگوش پرش می‌کند و درحالی‌که هنوز در هواست مثل آکروبات‌ها پیچ می‌خورد. بینکی یعنی خرگوش خیلی خوشحال است.
خرگوشی که خوشحال است اما جوش‌وخروش کمتری در لحظه دارد ممکن است به نرمی دندان‌هایش را روی‌هم بساید یا صدای خیلی ضعیفی از خودش تولید کند.
در این مطلب از پت پزشک شما را با برخی از این حرکات و رفتارها آشنا خواهیم کرد.

من احساساتی‌ام

خرگوش‌ها هم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به انسان‌ها از خود مهر و محبت نشان می‌دهند. آیا دوست خانگی شما به‌آرامی و دایره‌وار دور پاهایتان می‌پرد؟
این رفتار او از روی علاقه و محبت است. درعین‌حال حلقه زدن و چرخیدن به دور شما می‌تواند نشانهٔ جلب توجه شما به چیزی باشد، مثلاً خرگوش از شما خوراکی یا ناز و نوازش می‌خواهد.
خرگوش‌های نر عقیم نشده گاهاً زمانی که احساس عشق و محبت می‌کنند صدای زمزمه واری نیز از خود تولید می‌کنند. نهایت محبت خرگوش زمانی است که شما را می‌بوسد، یعنی صورت یا دستتان را لیس می‌زند.

بهت هشدار می‌دهم

وقتی خرگوش ترسیده باشد، با کوبیدن پای عقبش به زمین سیگنال هشدار می‌فرستد. این رفتار لزوماً متوجه شما نیست، شاید خرگوش از کس دیگری یا از شی‌ء خاصی ترسیده‌است. اگر خرگوش از خرگوش دیگری ترسیده است بلافاصله آن‌ها را از هم دور کنید تا مشکلی به وجود نیاید.
علائم دیگری که باید به آن‌ها توجه کنید شامل هیس هیس، غرغر یا خرخر کردن می‌شوند. تمامی این علائم یعنی خرگوش عصبانی است و هر لحظه ممکن است گاز بگیرد! صحبت از گازگرفتن شد، وقتی خرگوش را نادرست بغل کنید یا نگه دارید، ممکن است گاز جانانه‌ای از شما بگیرد!

من ترسیدم

درست مانند انسان‌ها، خرگوش‌ها هم سطوح مختلفی از ترس را تجربه می‌کنند. وقتی دلش نخواهد بغلش کنید، ممکن است با تمام توان لگد بزند یا هنگام بغل شدن صدای ضعیفی از خودش دربیاورد.
وقتی خرگوش خیلی ترسیده باشد، کاری به نام پهن شدن انجام می‌دهد. این حرکت تلاشی غریزی جهت پنهان شدن است. (خرگوش‌ها در طبیعت با این کار میان سبزه‌ها و علف‌ها مخفی می‌شوند) در این حالت خرگوش تا جای ممکن خودش را پهن کرده و گوش‌هایش را نزدیک بدنش نگه می‌دارد.
باید خیلی حواستان به خرگوشی که در این حالت است باشد.
ببینید که چه چیزی موجب ترسش شده است. اگر از چیزی یا کسی غیر از شما ترسیده، آن را از او دور کنید و اگر از شما ترسیده، قدری فضا در اختیارش قرار دهید. حیوانی که ترسیده باشد ممکن است گاز هم بگیرد. خرگوش‌هایی که خیلی ترسیده باشند گاهی جیغی شبیه به جیغ انسان‌ می‌زنند.

من راضی‌ام

خرگوشی که راضی و سلامت باشد گاهی شبیه به گربه خرخر می‌کند. گاهی شبیه سگ روی پهلو دراز می‌کشد. در این حالت یا پایش را از بغل دراز کرده یا روی شکم دراز کشیده و پایش را از عقب صاف کرده است.
خرگوشی که خیلی آرام و ریلکس باشد روی کمرش دراز می‌کشد. مهم‌تر از همه این‌که خرگوش راضی آرام می‌نشیند و در نگاهش استرس دیده نمی‌شود و یا مشغول آراستن خودش می‌شود.

اینجا قلمرو من است

غده‌هایی زیر چانه‌ی خرگوش هستند که مختص تعیین قلمرو هستند. این غده‌ها باعث بروز رفتار جالبی به نام “چانه زدن” از سمت خرگوش می‌شوند. در این حالت خرگوش روی وسایل، جای خوابش یا هر چیزی که از آن خوشش بیاید می‌پرد و چانه‌اش را به آن می‌کشد.
از این غده‌ها بویی ساطع می‌شود که به دیگر خرگوش‌ها هشدار می‌دهد که فلان چیز در قلمرو و تحت اختیار این خرگوش است. بوی این غده‌ها توسط انسان قابل تشخیص نیست و چانه زدن باعث می‌شود که خرگوش احساس امنیت کند.

من کنجکاوم

خرگوشی که کنجکاو باشد یا احتمال خطر چیزی را بسنجد ژست خاصی دارد. او در این حالت می‌ایستد و روی پاهایش بلند می‌شود و چشم‌ها و بینی‌اش به سمت خاصی است و روی چیزی متمرکز شده است.

وقتی حرکات بدن نشانه علائم بیماری هستند

زبان بدن همچنین می‌تواند خبر از بیمار بودن خرگوش بدهد. این نشانه‌ها گاهی واضح هستند، مثلاً خرگوش رفتاری غیرعادی دارد، بی انرژی است یا خیلی پنهان می‌شود.

گاهی وقت‌ها هم نشانه‌ها چندان واضح نیستند. مثلاً خیلی تکان دادن گوش مسئله‌ای است که باید آن را با دامپزشک در میان بگذارید. بااین‌حال خرگوش گاهی برای نشان‌دادن نارضایتی و یا تمایل به این‌که تنهایش بگذارید گوش‌هایش را تکان می‌دهد.
یکی از علائم واضح مبنی‌بر این‌که مشکلی وجود دارد، به هم ساییدن دندان‌ها است. نرم ساییدن دندان‌ها نشانهٔ خوشحالی است اما محکم و با صدا ساییدن دندان‌ها نیازمند رسیدگی دامپزشک است چراکه احتمالاً خرگوش احساس درد می‌کند.

رفتارهایی که گفته شد در مورد تمام خرگوش‌ها صدق می‌کنند اما درست مانند انسان‌ها، هر خرگوش رفتارهای خاص و منحصربه‌فرد خودش را نیز دارد؛ بنابراین برای شناخت خرگوش خود وقت بیشتری صرف کنید

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1238 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات