دلایل انتخاب گوسفند جهت پرورش و نگهداری

2

دلایل انتخاب گوسفند جهت پرورش و نگهداری

5fc878e4d88862d4d5d903c8ac035a1449dc6fb4 227 - دلایل انتخاب گوسفند جهت پرورش و نگهداری

شما می‌توانید به دلایل متعددی پرورش و نگهداری از گوسفند را انتخاب کنید؛ اما دلیل و هدف از انتخاب گوسفند از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه بسته به هدف پرورش، نژاد و شرایط مدیریتی و بازاریابی متفاوت خواهد بود.

ارزش اقتصادی پرورش و نگهداری گوسفند

گوسفندداری از زمان‌های قدیم با هدف تأمین احتیاجات خانوار و منبع درآمد در میان مردم رواج دارد. بااین‌حال برخی از مزرعه دارها عمدتاً از طریق گوسفندداری امرار معاش می‌کنند و پرورش و تولید مثل گوسفند به عنوان شغل دوم و یا سوم مزرعه داران محسوب می‌شود. گوسفند داری خصوصاً برای جوانان می‌تواند به عنوان یک کار نیمه‌وقت و یا متناسب با شرایط زندگی، لذت بخش و همچنین درآمدزا باشد.

حتی در برخی از کشورها گوسفندداری بسیار از هزینه‌های مالیاتی کشاورزی را کاهش می‌دهند و بدین گونه مزرعه داران بیشتر تمایل به پرورش گوسفند در مزرعه خود خواهند داشت.

تأثیرات محیطی

بسیاری از مردم در بسیاری از نقاط جهان گوسفندداری را جهت حفظ محیط‌زیست اطراف خود انجام می‌دهند. به دلیل جثه کوچک و تمایل به جیره غذایی متنوع این حیوان، گزینه مناسبی برای کنترل پوشش گیاهی بخصوص مناطق پوشیده از علف و چمن، می‌باشند. همچنین به دلیل کوچکی سم این حیوان، آسیب و فرسایش کمتری در خاک رخ می‌دهد.

در حقیقت ازآنجایی‌که جوامع به دنبال روش‌های سازگار با محیط برای کنترل علف‌های هرز و سایر پوشش‌های گیاهی هستند، فرصت خوبی برای سرمایه گزاری روی پرورش گوسفند و بز فراهم شده است.

شیوه زندگی

بیشتر مردم روستایی طبق سنت دیرین خود اعتقاد بر توسعه کشاورزی و دام‌پروری و سایر جنبه‌های کشاورزی توسط نسل‌های جوان‌تر دارند. گوسفندداری یک گزینه مناسب برای تحقق این سنت می‌باشد؛ خصوصاً به دلیل جثه کوچک و خلق آرام، این حیوان برای نگهداری و پرورش توسط زنان و کودکان و افرادی با معلولیت جسمی مناسب می‌باشد. گوسفندداری یک فعالیت لذت‌بخش برای تمام سنین بخصوص جوانان، افراد پیر و بازنشسته است. به‌طورکلی بسیاری از افراد برای تأمین گوشت، شیر و حتی پوست و برخی نیز به‌عنوان حیوان خانگی به پرورش و نگهداری از گوسفند می‌پردازند؛ بسته به نوع فعالیت موردنظر نژاد انتخابی متفاوت خواهد بود.

تعیین هدف پرورش گوسفند

وقتی فردی تصمیم به نگهداری و پرورش گوسفند می‌گیرد خصوصاً وقتی می‌خواهد به طور صنعتی شروع به‌کار کند باید هدف از پرورش مشخص باشد؛ باید هدفش تعیین‌شده باشد. از اهداف پرورش می‌توان به پرواربندی، تولید شیر و یا تولید پشم اشاره کرد. تعیین هدف باید متناسب با نیاز بازار انجام شود تا بتواند برای پرورش‌دهنده سودمند باشد

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها831 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات