خواص استفاده از کود نرگس چشم قرقاولی را شرح دهید ؟

0

9511e1b02fa228136a6f430d3e7b39f63bfde360 227 - خواص استفاده از کود نرگس چشم قرقاولی را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود نرگس چشم قرقاولی را شرح دهید ؟

روش بکارگیری کود نرگس چشم قرقاولی را در صنایع کشاوری شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود نرگس چشم قرقاولی را شرح دهید ؟
وقتی صحبت از تکثیر گل نرگس می شود ، فقط دو روش موثر وجود دارد که باغبان می تواند از آنها استفاده کند: تقسیم طبیعی توسط پیازهای جبران کننده یا شروع جوانه ها با امتیاز دهی. اگرچه ماندگاری بذر گل نرگس خوب است ، اما جمع آوری بذر روش موثری برای تکثیر ارقام خاص نیست. نه تنها 5-7 سال طول می کشد تا یک نهال شکوفا شود ، بلکه بسیاری از هیبریدهای مدرن اطراف شما نمی توانند شکل یا رنگ گل نهال های شما را تضمین کنند به دلیل خطر بالای ترکیبی بیشتر.

ساده ترین روش این است که به طبیعت اجازه دهید کار خود را انجام دهد زیرا پیاز گل نرگس به طور طبیعی با تقسیم به عنوان بخشی از چرخه رشد سالانه تولید مثل می کند. آنها به عنوان پیازهای ظریف دسته بندی می شوند زیرا از دنباله ای از برگهای گوشتی و مقیاس بسیار گسترده ساخته شده اند. همانطور که رشد می کنند ، برگهای خارجی خشک و غشایی می شوند که به محافظت از پیاز در برابر خشک شدن کمک می کنند. در طول فصل رشد ، جوانه های آپیکالی از صفحه پایه گیاهان اصلی رشد می کنند که به مرور پیازهای جدید گل را تولید می کند. با این وجود حداقل یک سال دیگر طول می کشد تا آنها برای جدایی و گلدهی آماده شوند.
بهترین زمان برای از بین بردن این پیازهای جدید اواخر تابستان پس از خشک شدن کامل ساقه های گل است. لامپ ها را با احتیاط بلند کرده و از لامپ والدین جدا کنید. سپس می توان آنها را در یک خاک بارور و تخلیه رایگان تقریباً دو برابر عمق خود کاشت. سعی کنید سایتی را انتخاب کنید که مکانی باز و آفتابی و به دور از وزش باد زیاد و مرطوب داشته باشد.

در مورد لامپ های تکثیر با امتیاز دهی می توانید انتظار داشته باشید که لامپ های بسیار بیشتری نسبت به روش تقسیم طبیعی تولید کنید. این فرایند شامل ایجاد دو برش در زاویه راست از طریق پایه های پیاز استبشقاب با استفاده از یک چاقوی تیز ، هر برش را تا عمق حدود 5 میلی متر ایجاد کنید و سپس اجازه دهید که لامپ گلوله شده به مدت 24 ساعت در یک محیط گرم – تقریباً با 21 درجه سانتیگراد – بماند. این اجازه می دهد تا برش ها باز شود و سپس می توان با غبارگیری قارچ کش از آن جلوگیری کرد تا از پوسیدگی جلوگیری کند. لامپ را به صورت وارونه روی یک مش سیم بلند شده یا یک سینی ماسه خشک قرار دهید. مجدداً در دمای 21 درجه سانتیگراد قرار دهید زیرا این امر باعث پوسیدگی می شود که به جلوگیری از پوسیدگی نیز کمک می کند. لامپ را تا حد امکان خشک نگه دارید بدون اینکه در واقع خشک شود. اگر روی ماسه استراحت می کنید ، ممکن است بخواهید گاهی اوقات آن را کم کنید.

ظرف سه ماه لامپ های جدیدی در سطح برش خورده ایجاد می شوند. اکنون می توانید پیاز والدین را درون گلدان بکارید ، اما دوباره باید لامپ های آن را به صورت وارونه درست در زیر سطح کمپوست قرار دهید. در ماه مارس گلدان را می توان برای سخت شدن بیرون برد. سپس پیازهای جدید شروع به رشد مناسب ریشه و برگ می کنند در حالی که پیاز والدین با انتقال کربوهیدرات ها و مواد مغذی به فرزندان خود ، به آرامی از بین می روند. پیازهایی که به این روش تولید می شوند معمولاً فقط باید دو سال دیگر قبل از بلوغ کافی برای شروع گلدهی رشد کنند. این روش به اندازه تقسیم طبیعی طول می کشد اما در نهایت می توانید سه تا چهار برابر تعداد لامپ ها داشته باشید.

منبع : gardenofeaden.blogspot.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) نرگس چشم قرقاولی :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) نرگس چشم قرقاولی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) نرگس چشم قرقاولی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1735 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات