خرید سگ و نکات مهم قبل از انتخاب

1

خرید سگ و نکات مهم قبل از انتخاب

2b062dcafc4d6b50ced4d416704864d06b687fcc 227 - خرید سگ و نکات مهم قبل از انتخاب

سگ‌ها همراهان شگفت‌انگیزی هستند. شما می‌توانید با سگتان، رازهایتان را در میان بگذارید و او هرگز به کسی نخواهد گفت، شما می‌توانید با سگ خود شاد، ناراحت، خسته و یا حتی عصبانی باشید ولی او همچنان شما را دوست خواهد داشت حتی بیشتر از قبل؛ سگ‌ها به این توجه نمی‌کنند که ما چه شخصیتی داریم، چقدر پول درمیاوریم و یا اینکه سوار چه ماشینی می‌شویم. آنها ما را همان‌گونه که هستیم دوستمان دارند. یک سگ می‌تواند دوست خوبی باشد که تا کنون نداشته‌اید، ولی زمانی این اتفاق می افتد که شما سگ مناسبی برای خود انتخاب کرده باشید. نژاد، جنس، سن و خلق و خوی مناسب. داشتند یک سگ نیازمند این است که در طول زندگی‌اش حمایت و مراقبت شود، معمولاً به مدت ۱۴ تا ۱۶ سال. مراقبت از یک سگ نیازمند وقت و یقیناً پول شما است. همچنین، ورود یک سگ به زندگی  شما نیازمند تغییراتی در نحوه ی زندگی‌تان خواهد بود. بنابراین، قبل از خرید سگ، بهتر است نگاه مختصری به وظایف صاحبان سگ و ویژگی‌های سگ‌ها بیندازید تا تصمیم مناسبی برای خود و آینده سگتان گرفته باشید.

واقعیت‌هایی در مورد صاحبان سگ

قبل از اینکه به دنبال خرید سگ بروید، مطمئن شوید که این واقعیت‌ها را به خوبی فهمیده‌اید. این واقعیت‌ها، می‌تواند نیاز به یک تغییر اساسی در خانواده، برنامه ریزی، نظافت روتین منزل و حتی مهم‌تر از آنها بودجه شما داشته باشد. جنبه مثبت این واقعیت این است که یک سگ می‌تواند شما را بخنداند و همراه شما باشد. یک سگ می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر ورزش کنید و ارتباطات اجتماعی شما افزایش یابد. علاوه بر اینها، می‌توانید با یک سگ پیاده روی کنید و از اینکه سگ شگفت انگیزی دارید برای دیگران سخن بگویید. با این وجود داشتن یک سگ مسئولیت‌هایی هم دارد که شما باید آنها را جدی بگیرید، چون این سگ از همه لحاظ به شما وابسته است.

چه کسی با این سگ زندگی خواهد کرد؟

آیا شما تنها زندگی می‌کنید؟ اگر این‌گونه است، پس تصمیم اینکه بخواهید سگی را در کنار خود نگه دارید، کاملاً به خودتان بستگی دارد. هیچ کس نمی‌تواند با تصمیمتان مخالفت کند، ولی در عوض شما به تنهایی مسئول مراقبت از آن سگ خواهید بود. آیا می‌توانید به تنهایی آن را انجام دهید؟ وظیفه بسیار سنگینی است.

اگر شما با کسان دیگری زندگی می‌کنید، هم اتاق و یا خانواده، نیاز دارید که با آنها در مورد داشتن یک سگ صحبت نمایید. همه باید از این ایده که یک سگ داشته باشید راضی و خوشحال باشند. اگر یک نفر با این ایده مخالف باشد در این صورت با نارضایتی با سگ رفتار خواهد کرد. حتی اگر رفتار آن فرد خشونت آمیز هم نباشد، آن سگ متوجه می‌شود که این فرد او را دوست ندارد که در نهایت منجر به بروز مشکلات رفتاری در سگ می‌شود.

اگر فرزندان کوچکی در خانواده دارید، باید نژاد مناسبی را انتخاب کنید، چرا که برخی از نژادها تحمل کافی برای شیطنت کودکان  ندارد. همچنین شما باید هم با کودکتان و  هم با سگ خود وقت بگذرانید، در این صورت سگ شما می‌آموزد که رفتار مناسبی با کودک شما داشته باشد. بدون راهنمایی، سگ شما (بخصوص توله سگ‌ها) کودکان را همبازی تلقی کرده و روی آنها می‌پرند و یا آنها را گاز گرفته و وسایل بازی  و غذای آنها را بر می‌دارند و به همین راحتی به جای دوست به یک دشمن تبدیل شوند! اگر سگ قرار است با یک فرد مسن زندگی کند، نژادی که انتخاب می‌شود باید آرام باشد، کمتر چنگ بزند  و کمتر بپرد. توله سگ‌های جوان بسیار فعال‌اند و بنابراین برای افراد مسن سگ‌های بالغ و مسن بهترین انتخاب می‌باشند.

اگر حیوان خانگی دیگری دارید، باید بدانید که همه سگ‌ها با سایر سگ‌ها رفتار دوستانه ندارند و نگه‌داشتن بعضی از سگ‌ها در کنار اسب، گربه، خرگوش و موش‌خرما  صحیح نمی‌باشد. شما باید این مورد را نیز در انتخاب سگ خود در نظر داشته باشید.

آیا شما وقت کافی برای یک سگ خواهید  گذاشت؟

اگر تا کنون سگی نداشته‌اید، حتی یک سگ بالغ، نمی‌توانید متوجه شوید که چه مدت زمانی را باید با سگی  گذارند. سگ‌های حیوانات معاشری هستند، به این معنی که زمانی بیشتر سرزنده و شاد هستند که در کنار افراد وقت می گذارند. زمانی که سگ‌ها به مدت چند ساعت تنها باشند، روز به روز، رفتارهای بد (پارس کردن، کندن زمین، جویند های مخرب) ناشی از تنهایی و خستگی را بروز می‌دهند. اگر شما تنها هستید و یا روزانه ساعات زیادی را مشغول کار هستید، بهتر است برای خود سگ انتخاب نکنید، مگر اینکه همسایه شما بتواند در نگهداری از آن به شما کمک کند. اگر همسایه نداشتید، ممکن است یک نفر که در پیاده روی با سگ مهارت دارد استخدام کنید و یا سگ خود را به مکان‌های نگهداری از سگ ببرید. قبل از اینکه سگی داشته باشید بهتر است درباره این خدمات جستجو کنید چرا که ممکن است هزینه آنها زیاد باشد. در غیر این صورت بهتر است حیوان خانگی انتخاب کنید که به همراهی کمتری نیاز داشته باشد. توله سگ‌ها و سگ‌های بالغی که تازه خریداری شده‌اند نیاز به زمان دارند تا با صاحب جدید خود انس پیدا کنند. انس گرفتن احساس عمیقی است که بین سگ و صاحبش ایجاد می‌شود؛ حس مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر است  و به صورت خودکار ایجاد نمی‌شود، و نیاز به زمان دارد. در هفته‌ها و حتی ماه‌های  اولی که حیوان با شما زندگی می‌کند، مهم است که با حیوان روزانه وقت زیادی بگذرانید تا این حس ایجاد شود.

سگ جدید شما همچنین به آموزش‌هایی نیاز دارد و این نیز زمان بر است. سگ جدید شما باید در مورد تربیت خانگی و قوانین نظافت خانه، در کنار رفتار اجتماعی، آموزش داده شود. همچنین شما باید زمانی را برای ورزش و بازی کردن با سگ و آراستن حیوان در نظر بگیرید. هم‌زمان با بزرگ شدن حیوان ممکن است شما بخواهید سگتان را در فعالیت‌های ورزشی شرکت دهید که این‌ها نیز زمان‌بر می‌باشند.

آیا شما از زندگی با یک سگ لذت می‌برید؟

ورود یک سگ به زندگی شما تغییراتی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. در مورد برخی از افراد این تغییرات چشم گیرند. باید خانه شما مناسب با سگ باشد. سگ‌های جوان و توله سگ‌ها دوست دارند بجوند و نمی‌توانند اسباب بازی‌های چرمی جویدنی را از کفش‌های چرمی تفریق کند. شما مجبور هستید که به سگ خود بیاموزید که اشیا را دور بریزد و یا درهای کمد را ببندد. یاد دادن این نکته به سگ که به چیز باید دست بزند و به چه چیز نباید دست بزند زمان بر است و تا آن زمان شما باید از اینکه سگتان مشکل ایجاد کنند جلوگیری کنید. باید مطمئن شوید که حیاط شما نسب به سگ امن می‌باشد که با دور نگه داشتن وسایل و مطمئن شدن از اینکه فرزندانتان وسایلشان را تمیز نگه می‌دارند امکان پذیر است، زیرا این وسایل برای جویده شدن جذاب هستند. همچنین در نظر داشته باشید که سگ‌ها زمین را می‌کنند، بنابراین اگر باغچه‌ای در حیاط دارید  بهتر است دور آن را فنس بکشید.

یک سگ بخصوص توله سگ‌ها، از آستانه صبرتان بکاهد. شما نباید کنترل خود را از دست دهید؛ چون تاثیری ندارد و به یاد گیری سگ شما کمکی نخواهد کرد. به جای عصبانی شدن باید بیاموزید که هنگام مواجهه با مشکلات چگونه احساسات خود را کنترل کنید و به‌طور مؤثری به سگ خود را تربیت کنید.

زندگی با یک سگ تنها مشکل شما نخواهد بود. سگ‌ها بهترین ایجاد کننده ارتباط اجتماعی‌اند. غیر ممکن است شما یا یک سگ پیاده روی کنید و با کسی در مورد سگتان به صحبت نایستید. اگر توله سگی داشته باشد که بیشتر می‌ایستید، چرا که آنها بسیار با مزه هستند. گوش‌های افتاده، چشم‌های درشت و دم در حال تکان خوردن به سار جذاب هستند. از لحاظ پزشکی چندین بار ثابت شده است که خنده برای ما بسیار مفید است. خنده به ما هم از لحاظ ذهنی و هم فیزیکی کمک می‌کند؛ ترشح اندورفین باعث می‌شود که ما احساس خوبی داشته باشیم و روح ما را به پرواز درمی آورد. سگ‌ها برای خندانیدن ما بسیار مناسب هستند. توله‌های ناآزموده همیشه کارهای جالب و با مزه‌ای انجام می‌دهند، از راه رفتن‌های بدون تعادل گرفته تا پیدا کردن اسباب بازی‌های جدید. سگ‌های می‌توانند ما را بخندانند و اغلب با هدف این کارها را انجام می‌دهند. مطالعات نشان داده‌اند که نگهداری از سگ‌ها برای انسان بسیار مفید است. داشتن یک سگ در خانه سطح هوشیاری انسان را افزایش داده و فشار خون را پایین می‌آورد. مطالعات نشان داده‌اند که افرادی در معرض حمله قلبی که سگ داشتند نسبت به آنهایی که سگ نداشتند درصد زنده‌مانی آنها افزایش یافته است. دارندگان سگ فعالیت بیشتری دارند، با سگ خود پیاده روی می‌کنند؛ و یا شاید این نتایج مثبت به دلیل این است که دارندگان سگ، نسبت به آنهایی که سگ ندارند بیشتر می‌خندند. دارندگان سگ ارتباط اجتماعی بیشتری دارند که به همین دلیل سالم‌تر از گوشه گیران اجتماعی است.

کجا زندگی می‌کنید؟

شما می‌توانید سگ خود را هر جایی که زندگی می‌کنید نگهدارید؛ سگ بسیار سازش پذیر می‌باشند. سگ‌ها  می‌توانند در یک کاخ و یا در یک خانه ییلاقی زندگی کنند. سگ‌ها فضاهای بزرگی که دارای اتاق می‌باشند و بتواند بدود، دوست دارند ولی می‌توانند یاد بگیرند که روزانه مدت زیادی را پیاده روی کنند. زمانی که شما سگی را وارد زندگی‌تان می‌کنید، محل زندگی شما محل زندگی او نیز خواهد بود. اهمیتی ندارد که شما در خانه بزرگ یا یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید؛ درهرصورت سگ شما همیشه با شما خواهد بود، زیر پای شما، چون او می‌خواهد که با شما باشد. اگرچه نژادهای بزرگ فعالیت کمتری دارند، با این وجود فضایی اشغال می‌کنند.

سگ شما خاک و برگ‌های خشک شده را با خود به خانه خواهد آورد و ممکن است  وسایل بازی گلی و یا نیمه جویده شده را با خود وارد خانه شما کند. بیشتر سگ‌های  ریزش مو دارند، بخصوص در فصل بهار و پاییز، و موهایشان در تمام خانه پراکنده می‌شود.  سگ شما ممکن است آب دهانش را روی زمین بریزد و یا ظرف آب خود را روی دیوار بریزد. داشتن حیاط در خانه نگهداری از سگ را برایتان آسان می‌نماید. بدون حیاط، شما باید زمان بیشتری از روز را برای پیاده روی با سگ خود در نظر بگیرید تا سگ شما به آرامش برسد، که باید صبح زود و آخر شب را شامل شود. حتی در آب و هوای بد هم هیچ عذری برای بیرون نبردن سگ خود نخواهید داشت، سگ شما نیاز دارد که حتی در هوای بارانی، برفی، یخبندان و یا هوای آفتابی، پیاده روی کند! داشتن حیاط در خانه، بازی کردن با سگتان را نیز آسان می‌کند، بخصوص اگر که می‌خواهید بازی‌های پر سرو صدا در خانه انجام ندهد. جلاسات بازی روزانه، برای ارتباط برقرار کردن و تمرین کردن با سگتان بسیار مناسب هستند. اگر حیاط ندارید، شما نیاز دارید که سگ خود را برای پیاده‌روی، دویدن به بیرون از منزلتان ببرید. شما هر جا که زندگی می‌کنید همسایگانی دارید. ممکن است آنها در نزدیکی شما زندگی و یا دور از شما زندگی می‌کنند ولی بااین‌حال در کنار شما هستند. همسایه‌های شما در مورد سگ شما چگونه فکر می‌کنند؟ اگر چه ممکن است فکر کنید که سگ شما هیچ ربطی به آنها ندارد، ولی اگر سگ شما آزاردهنده باشد و یا خوب تربیت نشده باشد، می‌تواند به دیگران ارتباط پیدا کند.  برای اینکه همسایه خوبی باشید بهتر است همسایه خود را از آوردن یک سگ به خانه خود مطلع سازید و از آنها اجازه بگیرید تا قبل از اینکه آنها از رفتار سگتان عصبانی شوند، بفهمید که سگتان آزار دهنده است  یا نه.

آیا می‌توانید از عهده هزینه‌های خرید سگ برآیید؟

خوب نیست که در مورد امور مالی بحث شود- بخصوص در مورد بودجه شخصی افراد- ولی این چیزی است باید شما قبل از ورود یک سگ به منزلتان در نظر بگیرید. خرید سگ می‌توانند هزینه بر باشند. در چند سال اول زندگی سگ شما، این‌گونه به نظر می‌رسد که پولتان به سرعت بدون جایگزینی، در حال خرج شدن هستند.

رایج‌ترین هزینه‌های وارده در سال اول زندگی یک توله سگ شامل:

  1. هزینه خریداری توله سگ از پرورش دهنده: ۱۵۰۰۰۰۰-۶۰۰۰۰۰ تومان
  2. هزینه نیازهای اولیه سگ: ۳۰۰۰۰۰-۶۰۰۰۰۰ تومان
  3. هزینه معاینه اول دامپزشک، شامل واکسیناسیون و ضد انگل: ۳۰۰۰۰۰ تومان
  4. هزینه‌های واکسیناسیون و معاینات بعدی: ۱۰۰۰۰۰-۳۰۰۰۰۰ تومان
  5. هزینه اخته کردن: ۳۰۰۰۰۰-۴۵۰۰۰۰ تومان
  6. هزینه میکرچیت  و مسائل جانبی دامپزشکی: ۳۰۰۰۰۰-۶۰۰۰۰۰ تومان
  7. صدور شناسنامه: ۲۰۰۰۰-۳۰۰۰۰ تومان
  8. هزینه غذای سالیانه و درمان: ۱۵۰۰۰۰۰-۳۰۰۰۰۰ تومان

اینها فقط هزینه‌های اولیه را در برمی‌گیرند. اگر بخواهید حفاظ جدیدی بسازید، هزینه‌های شما بیشتر از این خواهد بود. این هزینه‌های شامل موارد اورژانسی که سگتان به خودش آسیب می‌رساند و یا غذاهایی بخورد که نباید بخورد نمی‌شود. بنابراین قبل از اینکه بخواهید سگی برای خود داشته باشید مطمئن شوید که از عهده هزینه‌های آن بر خواهید آمد.

خرید سگ در اندازه، شکل و رفتارهای مختلف

هیچ گونه‌ای به اندازه سگ‌های اهلی شده، از لحاظ اندازه، شکل، در دنیا از این همه تنوع برخوردار نمی‌باشند. شما می‌توانید سگ‌هایی دست آموز دو پوندی تا سگ‌های نگهبان گله ۲۰۰ پوندی، سگ‌هایی با پوزه بسیار کوتاه تا سگ‌هایی با پوزه بسیار بلند، و سگ‌هایی با تنه درشت و تپل و پاهای کوتاه قدرتمند تا سگ‌هایی با پاهای بلند، پیدا کنید. سگ‌هایی هستند که پوشش مویی ندارند و سگ‌هایی هم هستند که بسیار پر مو می‌باشند. برخی از سگ‌های بسیار اجتماعی هستند در حالی که برخی دیگر بسیار محتاط و محافظه کار می‌باشند. تنوع بسیار زیاد می‌باشد.

انتخاب سگ مناسب برای خود و منزلتان، باید با دقت انجام گیرد نه بر اساس خرید سگ بدون برنامه ریزی و تحقیق. توله سگ پشت ویترین مغازه فروش حیوانات خانگی ممکن است با مزه به نظر برسد ولی آیا شما چیری در مورد آن سگ می دانید؟ نژاد نیپولیتان ماستیف در فیلم هری پاتر بی‌نظیر به نظر می‌رسد، ولی آیا این نژاد مناسب نوع زندگی شما می‌باشد؟ متأسفانه بیشتر مردم برای خرید یک یخچال خیلی بیشتر از خرید سگ تحقیق می‌کنند.

منبع : petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها710 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات