حذف و درج در میانه های ارایه را شرح دهید.

1

حذف و درج در میانه های ارایه را شرح دهید.

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 18, 2020
گذاشتن نظر
1

حذف و درج در میانه های ارایه را شرح دهید.

یکی از پیچیده ترین توابعی که در کار با آرایه ها مورد استفاده قرار می گیرد تابعی به نام splice() است. هدف اصلی این تابع درج یکسري عناصر درمیانه هاي آرایه است. راه هاي گوناگونی براي این استفاده از این متد در رابطه با آرایه و عمل درج پیشنهاد شده است:

عمل حذف: از این متد براي حذف عناصري از میانه هاي آرایه می توان استفاده کرد. براي این کار از دو پارامتر براي این تابع استفاده می شود: موقعیت اولین عنصر و تعداد عناصر مورد نظر براي حذف. براي مثال arr.splice0 2 دو عنصر اول آرایه اي به نام arr را حذف می کند.

درج بدون حذف: شما می توانید ازاین تابع براي درج عناصر جدید با استفاده از سه پارامتراستفاده کنید: موقعیت شروع ، تعداد عناصر حذفی و عناصر جدید براي درج.

شما می توانید هر تعداد پارامتر براي درج را به این تابع بدهید. براي مثال red عناصر (arr.splice(2, 0, “red”, “green” green را از خانه دوم در آرایه درج می کند.

درج عنصر همراه با حذف: شما می توانید از این تابع براي درج عناصر جدید در یک موقعیت مشخص همزمان با عمل حذف و استفاده از سه پارامتر استفاده کنید: موقعیت شروع حذف ، تعداد عناصر حذفی و عناصر جدید درجی. به عنوان مثال (arr.splice(2, 0, “red”, “green” green یک عنصر را از موقعیت ٢ حذف کرده و مقادیر green و red را از همان موقعیت ( 2) درج می کند.

منبع : انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام تور مرکز اران و بید گل

برای اموزش های ویدیویی زبان جاوا اسکیریپت به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 18, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1970 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات