جی استنلی هال به عنوان پیشگام اصلی روانشناسی خصوصا روانشناسی دین که بود ؟

5

جی استنلی هال به عنوان پیشگام اصلی روانشناسی خصوصا روانشناسی دین که بود ؟
پاسخ :
وی در اول فوریه سال 1884 در شهر اشفلیه در ایالت ماساچوست امریکا متولد شد .به گفته هال در سال 1923 خانواده وی به شدت محافظه کار، کاملاً صادق و به طور متوسط مذهبی بوده اند .پدر وی معمولاً در مراسم دینی شرکت نمی کرد .فقط در هم خوانی کلیسا و تعلیم در مدرسه در روزهای یکشنبه، که مخصوص خانم ها بود، شرکت می کرد .در مقابل، مادر وی فردی صبور، دلسوز و کاملاً مذهبی بود .هال در کودکی زندگی مطلوبی داشت .او برخلاف والدین خود، در جوانی در ناز و نعمت به سر می برد .
وی در آغاز به حرفه کشیشی روی آورد و به اتحادیه مدرسه الهیات در نیویورک پیوست .در دانشکده ویلیام، به عنوان یک دانشجوی علوم دینی و از طبقات پایین جامعه به حساب می آمد .وی در یکی از نشست های مذهبی که هر ساله برگزار می شد،.
به گونه ای که هنگام ارائه امتحان خطابه ی خود در اتحادیه نظرات او کاملا کفرآمیز بودند و رئیس جلسه به عنوان نقد سخنان او، روی دو زانو نشست و برای او دعا کرد .
هال از این پس از الهیات و حرفه کشیشی فاصله گرفت و خود را برای این جهانی شدن آماده کرد .با تلاش مستمر، مدرک دکترای خود را از بخش فلسفه دانشگاه هاروارد دریافت نمود .وی علاوه بر فلسفه، یکی از پیشگامان روان شناسی محسوب می شود .به طوری که اولین آزمایشگاه رسمی روان شناسی را در آمریکا بنیان نهاد .
او در سال 1892(. انجمن روان شناسی امریکا را تأسیس و ریاست آن را برعهده گرفت .

مصطفی قدیری سوال پرسید آوریل 19, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1486 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات