تفاوت بازاریابی و فروش در چیست ؟

7

تفاوت بازاریابی و فروش در چیست ؟

سلام در خصوص تفاوت بین بازاریابی و فروش اطلاعاتی را در اختیار جامعه ایرانی قرار دهید تا بتوانیم قدمی مثبت در روند بهبود مشکلات کشور داشته باشیم .

ایرانیان عزیز در راستای کمک به جامعه ایرانی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی میبایست ما هم فعالیت های مثبت انجام دهیم .

فعالیت ما با طرح روزانه 10 سوال شروع میشود . امتیازات بدست آمده از طرح سوال و پاسخ به سوال آینده ما را تضمین خواهد کرد .

برای رسیدن به امتیازات بهشت کلیک کنید

برای تماشایی ویدئو های آموزشی رایگان کلیک کنید 

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
0

معمولاً دو عبارت بازاریابی و فروش همواره در کنار یکدیگر دیده می شوند و همین موضوع یکی از علت هایی است که باعث شده خیلی این دو را یکی بدانند در صورتیکه تفاوت بین بازاریابی و فروش، بیش از تفاوت معنایی آنها است. فروش به نیازهای فروشنده توجه دارد، بازاریابی به نیازهای خریدار. فروش از پیش برای این برنامه ریزی شده که کالای فروشنده را به پول نقد تبدیل کند، بازاریابی با هدف رفع نیازهای مشتری به وسیله محصول، همه مراحل وابسته از ایجاد، تحویل و سرانجام مصرف آن را شامل میشود. طبق این نظریه تعریف کسب و کار از دید مشتری بسیار مهمه و بیش از اینکه سازمانی تولید کننده باشه یا خدمات ارائه بده باید به دیدگاه مشتری اهمیت بده و تاکید بروی تولید و محصول منجر به سقوط میشه.

در کسب ‌وکار، فروش به تبادل محصولات و خدمات در ازای پول گفته می‌شود، درحالی‌ که بازاریابی اصطلاح گسترده‌تری است که شامل زنجیره‌ای از فعالیت ‌هایی همچون تحقیقات بازار، پیشنهادات ویژه‌ی فروش و فروش می‌شود. بازاریابی بر نیازهای مشتری‌ ها تمرکز می‌کند در‌حالی‌ که فروش بر نیازهای شرکت تاکید بیشتری دارد.

فروشنده ها با استفاده از تکنیک های متقاعد سازی سعی می کنند مشتریان را به خرید محصولات ترغیب کنند. اما بازاریابان با تحقیقات بازاریابی بدنبال شناخت نیازهای مشتریان هستند تا بتواند با کمک واحدهای مختلف سازمان، محصولی را تولید کند که مطابق نیازها و خواسته های مشتریان باشد.

هدف معمول بازاریابی این است که مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند کند و سرنخ فروش به وجود آورد. بنابراین فعالیت‌های آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحقیق دربارۀ مصرف کننده‌ها برای شناخت نیازهای بازار
  • توسعه محصولات خلاقانه که بتوانند نیازهای فعلی و آینده مشتریان را برآورده کنند
  • تبلیغات محصولات و خدمات برای بالا بردن آگاهی و ساختن برند
  • قیمت گذاری محصولات و خدمات برای بدست آوردن بیشترین سود در طولانی‌مدت

فروش بخشی از بازاریابی است و به ‌شدت با آن در هم آمیخته است، به‌ طوری که برای بسیاری از افراد تشخیص تفاوت ‌های آنها کار دشواری است. ولی در نهایت باید بگوییم بدون بازاریابی، فروش ضربه خواهد خورد.

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1948 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات