تغییرات اقلیمی چه تاثیری بر زندگی بشر داشته است؟

0

تغییرات اقلیمی چه تاثیری بر زندگی بشر داشته است؟
تغییرات آب و هوایی تأثیر زیادی بر سیستم های زمین شناسی ، بیولوژیکی و اکولوژیکی زمین دارد. این تغییرات منجر به ظهور خطرات زیست محیطی برای سلامتی انسان مانند آب و هوای شدید ، تخریب ازن ، افزایش خطر آتش سوزی در مناطق وحشی ، از بین رفتن تنوع زیستی ، فشارهای ناشی از سیستم های تولید مواد غذایی و گسترش جهانی بیماری های عفونی شده است. در اینجا ، ما یک یادداشت کوتاه در مورد “چگونه تغییرات آب و هوایی بر زندگی انسان تأثیر گذاشته است” ارائه می دهیم ، که برای تهیه آزمون های رقابتی مانند UPSC-prelims ، SSC ، خدمات دولتی ، NDA ، CDS و راه آهن و غیره بسیار مفید است.

شکیل انور

 

 

تغییرات اقلیمی چه تاثیری بر زندگی بشر داشته است؟

تغییرات آب و هوایی تأثیر زیادی بر سیستم های زمین شناسی ، بیولوژیکی و اکولوژیکی زمین دارد. این تغییرات منجر به ظهور خطرات زیست محیطی برای سلامتی انسان مانند آب و هوای شدید ، تخریب ازن ، افزایش خطر آتش سوزی در مناطق وحشی ، از بین رفتن تنوع زیستی ، فشارهای ناشی از سیستم های تولید مواد غذایی و گسترش جهانی بیماری های عفونی شده است. تعداد زیادی از متخصصان محیط زیست با مطالعه بالینی به این نتیجه رسیدند که تأثیرات کنونی و آینده تغییرات آب و هوایی بر جامعه بشری به طور مخرب منفی است و خواهد بود.

 

تغییرات اقلیمی چه تاثیری بر زندگی بشر داشته است؟

انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسیدکربن عامل اصلی تغییر آب و هوا است زیرا هر عاملی که باعث ایجاد تغییر پایدار در میزان انرژی ورودی یا میزان انرژی خروجی شود ، می تواند منجر به تغییر اقلیم شود. عوامل زیر که در زیر بحث می شود تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند.

 
1. سلامتی

سلامت انسان همیشه تحت تأثیر آب و هوا و آب و هوا بوده است زیرا تغییرات آب و هوایی و تنوع آب و هوایی بر محیطی تأثیر می گذارد که هوای پاک ، غذا ، آب ، سرپناه و امنیت را برای ما فراهم می کند. گزارش کمیسیون WHO در زمینه عوامل اجتماعی تعیین کننده بهداشت نشان می دهد که جوامع محروم به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض و آسیب پذیری در برابر تهدیدات بهداشتی از جمله:

 

(الف) تغییرات آب و هوا بر هوایی که در داخل و خارج از آن تنفس می کنیم تأثیر می گذارد. دمای گرمتر و تغییر الگوی هوا می تواند کیفیت هوا را بدتر کند ، که می تواند منجر به حملات آسم و سایر اثرات سلامت تنفسی و قلبی عروقی شود.

 

(ب) افراد مبتلا به بیماری روانی به ویژه در برابر گرمای شدید آسیب پذیر هستند. مطالعات نشان داده است که داشتن یک بیماری روانی از قبل خطر مرگ در طول امواج گرما را سه برابر کرده است.

لیست عمده آلاینده ها ، منابع آنها و تأثیرات آنها بر انسان و محیط زیست

2. محیط زیست

دمای جو به دلیل اثر گلخانه ای افزایش می یابد. گیاهان و حیوانات به دلیل افزایش دما تحت تأثیر قرار می گیرند زیرا گیاهان و حیوانات نمی توانند حتی کمی افزایش دما را حفظ کنند و منقرض می شوند. تولید محصول به دلیل افزایش دمای جو تحت تأثیر قرار خواهد گرفت زیرا کارایی استفاده از آب و فتوسنتز کاهش می یابد. به دلیل تولید کمتر محصولات زراعی ، مردم با کمبود غذا روبرو خواهند شد.

گرما همچنین باعث افزایش حجم آب می شود ، زیرا یخ یخ در منطقه قطبی و بالای تپه ذوب می شود و سپس آب از یخ ذوب شده به دریا سرازیر می شود و سطح دریا را بالا می برد. در نتیجه ، مناطق ساحلی غرقاب می شود و بسیاری از روستاها ، شهرستانها و شهرها زیر آب قرار می گیرند.

مدیریت منطقه ساحلی (CZMA) – هدف ، هدف و چالش ها

3. آوارگی و مهاجرت

تغییرات آب و هوایی همچنین بر مهاجرت و آوارگی مردم تأثیرگذار بوده است زیرا افزایش تعداد و شدت بلایای مربوط به آب و هوا که باعث از بین رفتن خانه ها و زیستگاه ها می شود ، باعث می شود افراد به دنبال پناهگاه یا معیشت در مکان های دیگر باشند. اثرات تغییرات آب و هوایی مانند بیابان زایی و بالا آمدن سطح آب دریا به تدریج باعث فرسایش معیشت می شود و جوامع را مجبور می کند تا برای محیط های مناسب تر ، میهن های سنتی را رها کنند.

از این رو ، می توان گفت ، تأثیرات تغییرات آب و هوایی نه تنها می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد ، بلکه همچنین می تواند بر عوامل روند زندگی در سراسر جهان تأثیر بگذارد. بنابراین ما باید سازگاری را برای تغییرات مانند سیستم هشدار سریع برای امواج گرما ، برداشتن گام هایی برای کاهش آسیب پذیری در میان جمعیت های مورد نگرانی ، افزایش آگاهی در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی و اطمینان از ایجاد زیرساخت ها برای سازگاری با تغییرات پیش بینی شده در آینده ، آماده و توسعه دهیم. اقلیم.

محیط زیست و بوم شناسی: یک ماده مطالعه کامل تغییرات اقلیمی چه تاثیری بر زندگی بشر داشته است؟

منبع : jagranjosh.com

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1580 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات