تغذیه خوکچه هندی

2

تغذیه خوکچه هندی

90d98c1ed7642ced98c80088d0fe954af792b1d0 227 - تغذیه خوکچه هندی

پایه و اساس سلامت خوکچه هندی (Guinea Pig) که به عنوان حیوان خانگی از آن نگهداری می‌کنید داشتن یک تغذیه سالم و مناسب است. احتیاجات غذای روزانه خوکچه هندی شامل ویتامین C، آب تمیز، یونجه خشک، سبزیجات تازه و غذای پلت شده با کیفیت است که در این مقاله  به بررسی این موارد برای تغذیه صحیح این حیوان خانگی می‌پردازیم.

ویتامین C در غذای خوکچه هندی

یکی از ویتامین‌هایی که خوکچه هندی قادر به ساخت آن نیست ویتامین c می‌باشد و باید روزانه به میزان ۱۰ تا ۳۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حیوان در اختیارش قرار گیرد تا دچار کمبود تغذیه‌ای نشود.

با وجود اینکه در بسیاری از سبزیجات و غذای پلت شده آماده، ویتامین c وجود دارد و می‌تواند برای رفع نیاز حیوان کافی باشد، ولی بهتر است برای اطمینان از اینکه به قدر کافی ویتامین c  دریافت کرده است، یک چهارم از قرص جویدنی و یا قرص‌های معمولی ویتامین c، و یا چند قطره ویتامین c مایع  به خوکچه هندی خود بدهید. میزان احتیاج به مصرف ویتامین c  در خوکچه هندی جوان، بیمار و باردار بیشتر از این مقدار باید باشد.

هرگز ویتامین c را به آب مصرفی حیوان اضافه نکنید!

  • از آنجایی که آب یکی از حیاطی‌ترین نیازهای خوکچه برای داشتن بدن سالم می‌باشد و افزودن ویتامین c با تغییر مزه آب می‌تواند باعث شود که حیوان تمایلی به خوردن آب نداشته باشد و درنتیجه ویتامین c به بدن حیوان نمی‌رسد.
  • اسید آسکوربیک (ویتامین c) بلافاصله بعد از حل شدن در آب به سرعت از بین می‌رود.
  • یکی دیگر از عللی که نباید ویتامین c را به آب اضافه کرد این است که برخی از خوکچه‌ها کمتر و برخی بیشتر آب مصرف می‌کنند و به همین دلیل هم ممکن است به‌اندازه کافی ویتامین c دریافت نکند.

آب در تغذیه روزانه خوکچه هندی

آب تازه، خنک باید به طور آزادانه در اختیار حیوان قرار گیرد. روزانه آب مصرفی باید عوض شود و بهتر است در داخل بطری‌های مخصوص قطره‌ای ریخته شود تا از احتمال آلودگی با مدفوع و سایر مواد جلوگیری شود.

دقت داشته باشید که آب مصرفی حیوان نباید از سختی بالا، بخصوص کلسیم برخوردار باشد. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز دارو و ویتانین ها را در داخل آب نریزید.

علوفه خشک در برنامه غذایی خوکچه هندی

علوفه خشک هم همانند آب باید به طور آزادانه در اختیار حیوان باشد. علوفه خشک به دلیل داشتن فیبر بالا باعث حفظ حرکات طبیعی دستگاه گوراش شده و همچنین از رشد غیر طبیعی دندان‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

از یونجه آلفا آلفا برای خوکچه‌های جوان، باردار و بالغینی که دچار سوء تغذیه هستند می‌توان استفاده کرد؛ ولی به خاطر اینکه میزان کلسیم آن بالا است برای بالغین باید به صورت تشویقی داده شود. کلسیم بالا در خوکچه‌های بالغ می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود

یونجه آلفا آلفا جایگزین یونجه‌های دیگر نیست و باید به صورت مکمل به جیره افزوده شود.

غذای پلت شده نیز جایگزین یونجه نیست و یونجه با کیفیت همیشه به مقدار فراوان در اختیار حیوان باشد.

استفاده از سبزیجات تازه

سبزیجات تازه نیز یکی دیگر از بخش مهم احتیاجات غذایی خوکچه را تشکیل می‌دهند؛ ولی باید به میزان کم و به‌اندازه یک فنجان در روز جهت تأمین ویتامین C و سایر مواد مغذی در اختیار حیوان قرار داده شود.

جعفری، کاهو، قطعات کوچکی از هویج، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، اسفناج و فلفل دلمه‌ای بهترین گزینه برای قرار دادن در جیره غذایی حیوان می‌باشند.

همچنین علوفه تازه عاری از سم کش و آفت‌کش‌ها، شبدر، برگ‌های ذرت نیز قابل‌استفاده است. دقت کنید که قبل از استفاده از سبزیجات باید به خوبی شسته شوند. همچنین از سبزیجات خراب و گندیده هرگز استفاده نکنید. برای جلوگیری از بروز اختلالات گوارشی، سبزیجات باید به تدریج و به آهستگی به جیره اضافه شوند و بعد از اینکه به سبزیجات عادت پیدا کرد می‌توانید از ترکیبات متنوعی استفاده کنید. سبزیجات را می‌توانید در روز یک و یا دو مرتبه در اختیار حیوان قرار دهید.

خوکچه هندی مستعد تشکیل سنگ مثانه می‌باشد، خصوصاً اگر در جیره غذایی پلت گنجانده نشود.

پلت تجاری موجود در بازار برای خوکچه‌هندی

شما می‌توانید از پلت های آماده غنی شده با ویتامین سی برای تغذیه خوکچه خود استفاده کنید. هر خوکچه در کنار یونجه به میزان 1/8 فنجان به پلت نیاز دارد. به هنگام خرید پلت حتماً دقت کنید که حاوی ویتامین سی بوده و از فرآورده‌های جانبی حیوانات و بر پایه ذرت تهیه نشده باشد.

بیشتر پلت ها بر پایه یونجه آلفا آلفا هستند. این یونجه برای خوکچه‌های جوان و در حال رشد و همچنین برای خوکچه‌های باردار مناسب است. بعد از 6 ماه از رشد حیوان از ینجه تیموتی که میزان کلسیم پایین‌تری دارد می‌توانید استفاده کنید.

موادی که نباید در جیره غذایی استفاده کرد

  • از مخلوط تشویقی‌ها با آجیل‌ها، دانه هاو میوه‌های خشک بپرهیزید.
  • از دادن مواد لبنی و گوشت اجتناب کنید.
  • از دادن دانه‌ها با پوست جدا خودداری کنید.
  • از دادن پلت های مخصوص خرگوش خودداری کنید. زیرا این پلت ها حوای ویتامین سی نیستند و در اثر مصرف طولانی مدت موجب کمبود ویتامین و بیماری‌های ناشی از آن می‌گردد.
  • از دادن سبزیجاتی چون کلم، کلم بروکلی و سایر کلم‌ها اجتناب کنید و یا به مقدار خیلی کم استفاده کنید.
  • از چرخ‌های معدنی استفاده نکنید و از استفاده از خوشبوکننده حاوی رنگ و یا شکر و یا مقدار کم ویتامین سی در آب آشامیدنی خودداری کنید.
  • از تشویقی‌های موجود در بازار برای خوکچه استفاده نکنید.
  • از مولتی‌ویتامین هرگز استفاده نکنید.

منبع petpezesh.com

https://animal.irpsc.com

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده آگوست 19, 2022
گذاشتن نظر
2

غذای خوکچه هندی چیست؟ 10 مورد از محبوب ترین غذا های این حیوان خانگی

Guinea pig food 4 - تغذیه خوکچه هندی

Guinea pig food 1 - تغذیه خوکچه هندی
غذای خوکچه هندی چیست؟
یکی از پرفروش ترین حیوانات خانگی خوکچه هندی می باشد.خوکچه هندی ها حیوانات بسیار دوست داشتنی، ظریف، سرگرم کننده و مهم تر از همه بی آزار هستند. خیلی از افراد در سرتاسر دنیا از این حیوانات کوچک و بی‌ آزار خوششان می‌ آید و به عنوان حیوان خانگی از آن ها نگهداری می کنند، این حیوانات به قدری بی خطر هستند که می توانند حیوان خانگی مناسبی برای کودکان نیز باشند. حال اگر از این موجودات دوست داشتنی نگهداری می کنید به یکی از نکات بسیار مهم یعنی تغذیه آن ها باید اهمیت زیادی دهید، چرا که تغذیه با سلامت حیوان و هم چنین طول عمر او رابطه مستقیم دارد. متاسفانه تغذیه غلط این حیوانات دوست داشتنی در کشور ما علت مهم مرگ این حیوانات بی گناه شده است و دلیل تغذیه غلط آن ها نیز فروشندگان این حیوانات هستند که در این باره اطلاعات اشتباهی به خریداران می دهند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا برای خرید این موجودات دوست داشتنی و بی‌ آزار به مراکزی مراجعه کنید که در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می کنند و دانش این کار را دارند مانند مجموعه هپی پت.

به طور کلی بخش عمده و غذای اصلی خوکچه هندی علوفه خشک و خشبی است دلیل آن نیز عبارتند از:

  • دستگاه گوارش خوکچه هندی ها به گونه ای طراحی شده است که باید فیبر بالایی بخورند و میوه‌ ها و سبزیجات فیبر چندانی برای آن ها ندارند، اگر فیبر کافی در غذای این موجودات دوست داشتنی نباشد، حرکت دستگاه گوارش آن ها کم می‌ شود که در نتیجه منجر به بیماری و حتی تلف شدن این حیوانات بی آزار می شود.
  • جالب است که بدانید دندان های این حیوانات بر خلاف گربه ها و سگ ها و گوشتخواران دیگر مدام از ریشه در حال رشد کردن است و اگر توسط علوفه سفت و خشک ساییده و کوتاه نشوند، بیش از اندازه بلند می‌ شوند و به داخل جمجمه نفوذ می کنند و مشکلات فراوانی را برای آن ها به وجود می‌ آورد که این مشکلات نیز در نهایت منجر به مرگ حیوان می شود.غذای خوکچه هندی فشن

خوکچه‌ هندی ها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن ها خوکچه هندی فشن یا پروویَن است که ظاهر منحصر به فرد و ویژه‌ ای دارند. آن ها در سرتاسر دنیا بسیار پرطرفدار شده اند که این موضوع شامل ایران نیز می‌ باشد، خوکچه هندی فشن از نژاد های قدیمی هستند و اصالتا از کشور پرو هستند. به طور معمول غذای خوکچه هندی فشن، غذای خوکچه هندی مو بلند و هم چنین غذای خوکچه هندی مو کوتاه شامل: علوفه های خشک و سفت، یونجه، سبزیجات و میوه های تازه می باشد. البته می توانید برای آن ها غذای آماده نیز تهیه کنید، چرا که غذای آماده تمام نیاز های بدن حیوان را تأمین می‌ کند و هم چنین سرشار از ویتامین‌ های لازم و ضروری و فیبر بالا هستند. برای تهیه غذا های آماده نیز می توانید به پت شاپ آنلاین هپی پت مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

Guinea pig food 7 - تغذیه خوکچه هندی

لیست غذای خوکچه هندی
دامپزشکان به صاحبان این موجودات دوست داشتنی توصیه کرده اند که برای پت خود غذای آماده بخرند، چرا که غذای آماده تمام نیاز های بدن حیوان را تامین می‌ کند و هم چنین خوکچه هندی انرژی لازم در طول روز را بدست می آورد. در این قسمت برخی از برند های غذای باکیفیت و مناسب برای این موجودات دوست داشتنی را معرفی خواهیم کرد، همراه تا انتهای مطالب باشید. هم چنین برای تهیه هر کدام از این محصولات می توانید به پت شاپ آنلاین هپی پت مراجعه کنید.
غذای خشک تاپ فید مدل Daily Pellet
مدل Daily Pellet غذای کامل خوکچه هندی است، چرا که تمام مواد مغذی که بدن این حیوانات نیاز دارند را تامین می کند. این غذا بسیار خوش خوراک و خوش طعم است و اکثر این حیوانات تمایل به خوردن آن را دارند. هم چنین باید افزود که این محصول به گونه ای فرموله و تولید شده است که به حفظ سلامت این حیوانات کمک می کند. این محصول از مواد طبیعی، محصولات گیاهی مرغوب و ریز مغذی ها تهیه شده است و در وزن 1 کیلوگرم در بازار موجود می باشد.
غذای پولو مدل Mix
غذای پولو مدل Mix برای تمام جوندگان و خوکچه هندی مناسب می باشد. این محصول شامل دانه و غلات است که به طور دقیق برای این حیوانات انتخاب شده است و هم چنین شامل: سویا، ذرت، جو و کربوهیدرات است و تمام مواد مغذی که بدن حیوان به آن ها نیاز دارد را تأمین می‌ کند و بسیار مقرون به صرفه است.

Guinea pig food 9 - تغذیه خوکچه هندی

غذای آماده برند Mofeed (مفید)
غذای مفید برای خوکچه هندی ها تمام مواد مغذی که بدن حیوان به آن ها نیاز دارد را تامین می کند. هم چنین سرشار از ویتامین b و ویتامین c است و به گونه‌ ای تولید شده است که به سلامت دندان‌ های این حیوانات نیز کمک می کند. در نهایت باید افزود که از فیبر بالایی برخوردار است و مواد تشکیل دهنده آن شامل: یونجه، سویا، میوه های خشک شده، جو و آفتابگردان می باشد.
غذای آماده padovan
غذای خوکچه های هندی مدل padovan غذای کامل برای این حیوانات بامزه است و از تمام ترکیبات مغذی که وجود آن ها در یک تغذیه صحیح، لازم و ضروری است تهیه شده است. این محصول بسیار فوق العاده و هم چنین بسیار خوش خوراک می باشد و به سلامت دندان ها نیز کمک می کند.
غذای سوپر پریمیوم Wellness Guinea Pigs
فرمولاسیون این محصول به گونه ای طراحی شده است که تمام مواد مغذی، لازم و ضروری که بدن پت به آن ها نیاز دارد را تأمین می‌ کنند. هم چنین از مواد اولیه دست چین و ذرات ریز غذایی تهیه شده است که برای تامین جیره صحیح، ضروری و لازم می باشند. این محصول حاوی مقادیر بالایی از فیبر که برای بدن پت ضروری است، می باشد و هم چنین به سلامت دندان های پت کمک می کند.
یونجه خشک شده Padovan Fieno Hay
یونجه های این محصول با دقت از مراتع کوهستانی درو شده و به خوبی دست چین و خشک شده اند. درصد بالای فیبر در این محصول وجود دارد و به عملکرد طبیعی روده ها و هم چنین سلامت دندان ها کمک می کند.
خرید غذای خوکچه هندی
امروزه سایت های زیادی در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی مانند خوکچه هندی فعالیت می‌ کنند. به عنوان مثال شما می توانید غذای خوکچه هندی دیجی کالا و یا غذای خوکچه هندی دیوار را در اینترنت مشاهده کنید که خیلی از افراد نیز از این سایت‌ ها خرید می‌ کنند. در مورد خرید از این سایت ها باید گفت که این سایت‌ ها در زمینه پت فعالیت نمی‌ کند و فقط کارشان فروش محصولات است، به همین دلیل ممکن است محصولات خوب و با کیفیت مناسب برای پت را به فروش نرسانند و یا این که با قیمت بیشتری محصولات را بفروشند. پیشنهاد ما این است که غذای حیوان خانگی خود را از پت شاپ هایی که در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می کنند و در این زمینه تجربه و مهارت دارند مانند هپی پت تهیه کنید.

پت شاپ آنلاین هپی پت یکی از قوی ترین پت شاپ های آنلاین ایران است که در زمینه حیوانات خانگی و فروش محصولات غذایی آن ها به صورت گسترده و حرفه‌ ای فعالیت می‌ کند. غذای خوکچه هندی هپی پت این تضمین را به شما می دهد که به خرید یک غذایی با کیفیت بالا، اصل و از همه مهم تر با قیمت بسیار پایین تر از بازار بپردازید.

Guinea pig food 2 - تغذیه خوکچه هندی

ظرف غذای خوکچه هندی
همان طور که بیان کردیم یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از خوکچه هندی ها، تغذیه آن ها است. حال باید افزود که ظرف آب و غذای خوکچه هندی نیز بسیار مهم است، باید در یک ظرف مناسب برای پت خود غذا را سرو کنید تا به راحتی بتواند غذای خود را بخورد. یک نکته بسیار مهم که باید به یاد داشته باشید این است که ظرف آب و غذای حیوان خود را به صورت دائم و همیشگی بشویید و به خوبی تمیز کنید، چرا که این ظرف‌ ها اگر به خوبی تمیز نشوند باعث به وجود آمدن آلودگی و میکروب می شوند که این آلودگی ها منجر به بیماری در پت می‌ شود. ظرف این حیوانات در سایز، اندازه و جنس های متفاوت به فروش می رسد. برای این که بتوانند یک ظرف غذای مناسب برای حیوان خانگی خود با قیمت ارزان و کیفیت بالا را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم که به سایت هپی پت مراجعه کنید و یا با شماره ای که در سایت قرار داده شده است تماس بگیرید.

Guinea pig food 6 - تغذیه خوکچه هندی

مقدار غذای خوکچه هندی
هر خوکچه هندی در طول روز به غذای تازه و غذای خشک احتیاج دارد، هم چنین باید منبع یونجه و علوفه نامحدود را در اختیار آن ها قرار دهید. به یاد داشته باشید این که چه غذای تازه ای برای تغذیه این حیوانات دوست داشتنی انتخاب می کنید، میزان غذای آن ها را تعیین خواهد کرد. باید به دنبال یک برنامه رژیم غذایی مناسب باشید، بهتر است برای تهیه برنامه غذای خوکچه ی هندی با دامپزشک مشورت کنید. هم چنین دامپزشکان بیان کرده اند که به طور تقریبی یک فنجان سبزیجات در طول روز باید به حیوان خانگی خود بدهید. به یاد داشته باشید که در طول روز باید حیوان شما به آب تازه و خنک دسترسی داشته باشد.

Guinea pig food 5 - تغذیه خوکچه هندی

بهترین غذای خوکچه هندی
این حیوانات بسیار خوش خوراک هستند و به طرز جالب و با مزه ای غذا می‌ خورند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید غذای مورد علاقه خوکچه هندی چیست، چرا که زمانی که به آن ها غذای مورد علاقه شان را می دهید به طرز جالب و فوق العاده شروع به غذا خوردن می‌ کنند. بهترین غذا های مورد علاقه آن ها عبارت اند از:

  • علوفه های تازه و سفت، استفاده از علوفه های سفت به سلامت دندان ها کمک می کنند، البته به یاد داشته باشید که عاری از مواد شیمیایی باشند. گیاهان خشک مانند ساقه های درشت یونجه و یونجه های دیگر مانند یونجه آلفا، علف های هرز، چمن، چمن باغی و یونجه بنگراس بسیار مفید هستند و غذای مورد علاقه آن ها نیز به شمار می‌ روند. هم چنین باید افزود که این غذا ها فیبر بالایی دارند و به سلامت دستگاه گوارش این حیوانات کمک می کنند.
  • سبزیجاتی همانند: کرفس، جعفری، گوجه فرنگی، هویج، فلفل دلمه ای سبز و قرمز، سبزیجات برگ دار مانند: اسفناج، کاهو، برگ چغندر، کلم بروکلی و سفید، کاسنی، گشنیز، برگ تربچه، برگ تمشک و برگ های ذرت در گروه تغذیه این حیوانات قرار می گیرند.
  • میوه هایی مانند: خیار، کیوی، آناناس، گیلاس، توت فرنگی، هندوانه، تمشک، پاپایا، موز، زردآلو، زغال اخته، سیب، نارنگی، انبه، هلو، آلو، گلابی، پرتغال، شلیل و خربزه را می‌ توانید برای آن ها تهیه کنید، چرا که میوه های مورد علاقه آن ها می باشند و سرشار از ویتامین نیز هستند.

Guinea pig food 3 - تغذیه خوکچه هندی

مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز 
میزان متناسبی از دریافت منیزیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم و هم چنین ویتامین های لازم و مفید مانند A ،E و D در تغذیه این حیوانات بسیار مهم است و به افزایش کیفیت سلامت آن ها کمک شایانی می‌ کنند. هم چنین عدم رعایت هر کدام از آن ها در جیره غذایی حیوان، می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات ماهیچه ای، دندانی و هم چنین سختی در زایمان آن ها شود. مواد معدنی برای خوکچه ها به ویژه خوکچه هایی که مو های بلندی دارند بسیار مهم است، به همین دلیل ضرورت دارد که آب مصرفی این حیوانات به صورت روزانه تعویض شود و آب تازه و خنک در اختیار آن ها قرار گیرد

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده آگوست 19, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1209 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات