بهترین کود برای درخت موز چه کودی است؟

2

53c55ff63e921a369f7d273e2cfff5d1d05fb7b6 290 - بهترین کود برای درخت موز چه کودی است؟

بهترین کود برای درخت موز چه کودی است؟

نحوه کودهی برای درخت موز چگونه است و چه کودی مناسب درخت کود است

ناشناس سوال پاسخ داده شده فوریه 3, 2023
گذاشتن نظر
0
اسحاق (anonymous) 3 Comments

سلام ببخشید گیاه موز من چند گلبرگ اول روش موند ولی بعدی ها همش داره می‌ریزه دلیلش چیه ؟!

حسین قدیری ارسال نظر جدید دسامبر 23, 2023

سلام گیاه موز شما رشدش متوقف شده ؟ یعنی برگ جدید نمیزند ؟

اسحاق اظهار نظر کرد

برای من دقیقا همینطوری شده
رشدش متوقف شده فقط هم چندتا برگ بالایی مونده حدودا سه*چهار تا بقیه ش خشک شده دلیلش چیه؟

سلام شرایط نگهداری موز در محیط های گلخانه ای و استوایی است ، درصورتی که محیط گرم و مرطوب باشه رشد خوبی خواهد داشت ، البته عناصر ریز مغذی مانند عناصر میکرو نیاز گیاه است و با استفاده از کود پاشی میتوانید رشد گیاه رو بهبود بخشید .

گذاشتن نظر
0

بهترین کود برای درخت موز چه کودی است؟
کود موز: در حال رشد گیاهان سالم درخت موز
 گرمسیری فکر می کنید ، به ذهن شما خطور می کند. این درختان موز متعلق به تیره  موسی هستند که بسیار ناهموار هستند و ممکن است میوه های شیرین زیادی تولید کنند.

بخشی از   خانواده Musaceae ، جنس Musa از بیش از 70 گونه گیاهان موز و موز تشکیل شده است

به اندازه کافی جالب توجه است ، گیاهان موز به هیچ وجه درخت نیستند. آنها بزرگترین گیاه جهان هستند. ساقه اصلی ساقه باردهی است که توسط برگهای بزرگ احاطه شده است. این اندازه گیاه است که باعث می شود مردم تصور کنند یک درخت است.

بیشتر ارقام میوه موز بهترین رشد را در مناطق گرمتر و مناطق مقاوم 10 تا 11 دارند. با این حال ، درختان موز مقاوم در برابر سرما نیز وجود دارد به عنوان مثال ، یک گونه به نام  Musa basjoo  ممکن است در منطقه 5 هنگامی که به خوبی مالچ شود زنده بماند.

گیاهان موز نه تنها حالت گرمسیری به حیاط شما می بخشند ، بلکه میوه می دهند.در صورت فراهم آوردن شرایط مناسب رشد ، ممکن است در نهایت بسیاری از ریزهای موز شیرین را پرورش دهید.
بهترین کود برای گیاهان موز
یاهان موز برای داشتن درختان میوه خوب و مثمر ، به خورشید کامل ، مواد آلی و کود زیادی احتیاج دارند زیرا مواد غذایی سنگینی هستند.

کود موز باید حاوی مقدار زیادی NPK ، یعنی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم باشد. چه در حال پرورش موز کاوندیش باشید و چه در رشد  موزایی ، گیاه به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارد تا تعداد زیادی موز تولید کند. برای این ، شما باید به طور منظم آن را تغذیه کنید. یک فرمول متعادل باعث ایجاد کود موزی عالی می شود و می توان به طور منظم از آن استفاده کرد. این مقدار کافی از کلیه عناصر غذایی خرد و ثانویه مورد نیاز گیاه را تأمین می کند. این گیاه از یک بنه مرکزی یا ریزوم رشد می کند. این بدان معنی است که گیاه مادر پس از باردهی از بین می رود و فرزندان گیاه جوان ، که گاهی Keiki نامیده می شود  ،  جای آن را می گیرد. این به گیاه کمک می کند تا در نخلستان های کوچک رشد کرده و از مواد مغذی به بهترین شکل استفاده کند.

از کود پتاسیم بالا هر ماه یکبار در فصل رشد استفاده کنید.این بسیار مهم است زیرا پتاسیم برای سلامتی گیاه بسیار مهم است.
چه موقع و چگونه گونه های موز را بارور کنیم
با نیازهای غذایی زیاد ، گیاهان موز برای رشد و تولید مثلی به مقدار زیادی مواد آلی نیاز دارند.

توجه: همیشه انجام آزمایش خاک قبل از افزودن کود به گیاه بسیار خوب است.

اگر گیاهان موز بالغی روی دست خود دارید ، از یک و نیم پوند کود 8-10-10 NPK استفاده کنید برای کسانی که در خاک گلدان رشد می کنند ، گیاهان کوتوله درمحیط داخلی ، مقدار را به نصف کاهش دهید.هر 3 ماه یکبار کود بدهید. به اندازه کافی خاک را از اطراف گیاه خارج کنید تا مقدار کودی را که تغذیه می کنید نگه دارد. گیاه را از طریق کود آبیاری کنید تا به آرامی حل شود و مواد مغذی در خاک آزاد شود.
تغذیه مایع یک گزینه است
روش دیگری برای تغذیه گیاه موز وجود دارد. با استفاده از فرمول محلول در آب ، هر زمان که آبیاری کنید ، مقدار کمتری کود را در آب حل کنید.

  • این باید با خشک شدن خاک تا حدود to اینچ تکرار شود.
  • روش هنگام استفاده از کود پتاسیم بالا یا نیتروژن بالا متفاوت است در فصل رشد ماهی یکبار گیاه را با کود ازت بالا تغذیه کنید
  • این برای میوه های سالم ضروری است.
  • هنگامی که گیاه شروع به باردهی می کند یا هنگامی که خاک دارای PH 6.0 است ، کوددهی را متوقف کنید.
  • توجه دقیق به سطح پتاسیم بسیار مهم است.
  • این یک ماده مغذی ضروری است و نرخ رشد خوبی را تشویق می کند.

علائم کمبود پتاسیم
اگر موارد زیر را مشاهده کردید ، باید پتاسیم به خاک اضافه کنید:

  • برگهای کوچک ، شکسته یا مچاله شده
  • شکاف برگ
  • برگها می ریزند
  • برگهای زرد یا نارنجی
  • دسته های کوچک موز

به همین ترتیب ، نیتروژن برای رشد برگ رویشی با رنگ سبز سالم نیز مورد نیاز است. قدار نیتروژن موجود در خاک بر اندازه ، وزن و تعداد موز تولیدی گیاه در شش ماه اول تأثیر می گذارد . اگر در حال پرورش درختان موز هستید ، در مورد سطح مواد مغذی موجود در خاک هوشیار باشید.

بخصوص در فصل رشد گیاه را بطور منظم تغذیه کنید تا از دهی مناسب مطمئن شوید.اگر با وجود تغذیه کافی گیاه نگران آن هستید ، از خاک نمونه بگیرید و آن را برای ارزیابی آزمایش خاک ارسال کنید. با این کار می توانید گام های مناسب را برای بهبود شرایط کلی رشد گیاهان موز بردارید.

منبع : plantcaretoday.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) درخت موز:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) درخت موز:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) درخت موز:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها12850 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات