بهترین کود برای درخت تمرهندی چیست؟

2

3cf77701bb70bb5c9539ca3e68a81c0183727aa5 290 - بهترین کود برای درخت تمرهندی چیست؟

بهترین کود برای درخت تمرهندی چیست؟

چه کودی برای درخت تمرهندی مناسب است و زمان کود دهی ان چه موقعی است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

بهترین کود برای درخت تمرهندی چیست؟

درخت تمر هندی (Tamarindus indica) به عنوان یک محصول تجاری در آب و هوای گرم رشد می کند ، و همچنین به دلیل ارزش آن به عنوان یک درخت سایه بزرگ رشد می کند. اگرچه زیستگاه بومی آن در مناطق گرمسیری آفریقا واقع شده است ، گل مروارید همچنین در مناطق مقاوم گیاه 10 و 11 گیاه وزارت کشاورزی ایالات متحده رشد می کند ، رشد صحیح درخت نارنگی به اطمینان از دوام آن کمک می کند ، اگرچه حقیقت گفته شود … احتمالاً شما زنده می ماند. یک نمونه کاشته شده در پردیس هاوایی مدرسه پوناهو در سال 1842 هنوز پابرجاست.
خصوصیات درخت تمارند

اگرچه گل مروارید درختی است با عمر طولانی ، اما سرعت رشد آن بسیار کند است. یک درخت سالم هر ساله رشد جدیدی از 12 تا 36 اینچ را ایجاد می کند تا زمانی که به بلوغ بالغ 40 تا 60 فوت و گسترش بالغ 40 تا 50 فوت برسد و به شکل گرد یا گلدان درآید. شاخ و برگ همیشه سبز آن بسیار ضخیم است که به دلیل ظرفیت سایه زنی “بسیار متراکم” است ، طبق انستیتوی اکوسیستم های شهری شهری جنگل های پلی تکنیک کالیفرنیا .

یکی از سازگاری های گل مروارید با آب و هوای گرم ، مقاومت به خشکی است ، حتی اگر در خاک مرطوب بهترین رشد را داشته باشد. گلهای قرمز یا زرد آن که در بهار شکوفا می شوند خیلی نمایان نیستند و به احتمال زیاد متوجه غلاف دانه های لوبیای مانند می شوید که پس از کمرنگ شدن گل ها تشکیل می شوند. تمر هندی همچنین می تواند مقداری اسپری نمک را تحمل کند ، که اگر در آب و هوای ساحلی که این درخت رشد می کند مانند فلوریدا جنوبی ، کالیفرنیای ساحلی یا هاوایی زندگی می کنید ، یک امتیاز مثبت است.

خورشید ، خاک و فاصله

برای سلامتی و رشد مطلوب ، گل مروارید به مکانی کامل در آفتاب نیاز دارد. پسوند دانشگاه ایالتی کانزاس ، آفتاب کامل را به عنوان حداقل شش ساعت تابش مستقیم خورشید در هر روز در تابستان تعریف می کند. درختان تمر هندی در صورت دریافت کمتر از این توصیه نمی میرند ، اما ممکن است مطابق با پتانسیل خود عمل نکنند.

تمر هندی نسبت به نوع خاکی که روی آن کاشته شده خیلی دلگیر نیست. دانشگاه پوردو خاطرنشان می کند که این گیاه در خاک حاصلخیز و آبرفتی که توسط نهرها و همچنین خاک سنگی نابارور رسوب کرده است ، رشد می کند. تحمل pH تمر هندی همچنین مقاومت زیادی را از اسیدی به قلیایی کاهش می دهد و خاک مرطوب را نسبت به مرطوب ترجیح می دهد ، به شرطی که خاک به خوبی تخلیه شود و ریشه های آن در خاک آغشته نشود.

اگر بیش از یک درخت گل نارنگی رشد می کنید ، مهم است که اندازه بالغ آنها را در نظر بگیرید تا به درستی از یکدیگر فاصله داشته باشید. اگر آنها خیلی نزدیک به هم کاشته شوند ، ریشه های آنها می توانند برای تأمین آب و مواد مغذی با یکدیگر رقابت کنند ، که باعث ضعف درختان می شود. پوردو توصیه می کند درختان از 33 تا 65 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند و دانشگاه فلوریدا IFAS Extension کاشت درخت حداقل 3 فوت از پیاده روها و سایر منظره های سخت را برای رشد سالم ریشه توصیه می کند

آبیاری درختان تمر هندی

مشابه آبیاری مورد نیاز اکثر درختان جوان ، شما باید گل مروارید را بیشتر آبیاری کنید تا ریشه های آن ثابت شود ، این زمانی است که درختان بالغ مقاومت بیشتری به خشکی می کنند. دو متغیر مهم که هنگام نیاز به آبیاری درخت گل مروارید خود و همچنین مقدار آبی که به آن آب می دهید ، تأثیر دارند ، زمان سال و نوع خاک است. به عنوان مثال ، درختان در آب و هوای گرم ، شرایط باد و دوره هایی با رطوبت کم به آب بیشتری احتیاج دارند. و خاک رس بیشتر آب را نسبت به خاک شنی حفظ می کند.

یک درخت نارنگی جوان ممکن است از حوضچه آب اطراف تنه خود بهره مند شود. برای ساخت یک حوضچه آب ، خاک را چند سانتی متر درست کنید و یک گلدان پوستی برجسته در اطراف گلدان ریشه درخت ایجاد کنید. هر بار که یک درخت جوان را آبیاری می کنید ، خدمات جنگلی A&M تگزاس توصیه می کند حوضه را پر کنید ، اجازه دهید آب در زمین خیس بخورد و حوضچه را دوباره پر کنید.

چند روز پس از آبیاری یک درخت جوان ، با کاوش در خاک تا عمق 12 اینچ ، رطوبت اطراف ریشه را بررسی کنید. اگر خاک خشک باشد ، وقت آن است که دوباره آبیاری کنید. اگر هنوز مرطوب است ، چند روز دیگر دوباره آن را بررسی کنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا زمانی که احساس “دفعات آبیاری درخت” خود را داشته باشید. هنگامی که درخت گل نارنگی شما بالغ شد ، در صورت بارندگی تأمین کننده رطوبت کافی ، ممکن است فقط یک یا دو بار در ماه به آن آب دهید.
لقاح درختان تمر هندی

کود تمر هندی به لقاح کم نیاز دارد ، بنابراین ممکن است بخواهید کود را طبق توصیه های آزمایش خاک استفاده کنید تا مطمئن شوید در مصرف آن زیاده روی نکرده اید. در صورت عدم آزمایش خاک ، هر دو تا سه ماه یکبار درختان جوان را با کود 6-6-3 یا معادل آلی کود دهید ، این کار را با استفاده از 1/4 پوند در هر درخت شروع کرده و به تدریج به 1/2 پوند کود در هر گیاه افزایش می دهید. سال سن یک درخت ، هر سال سه تا چهار بار. اگر درخت گل نارنج شما در حال باردهی است ، با برنامه 8-3-9 یا معادل ارگانیک به میزان 1/2 پوند در سال از سن درخت ، در یک برنامه مشابه از سه تا چهار بار در سال بارور کنید.

دلیل دیگر اینکه انجام آزمایش خاک قبل از کوددهی درخت مهم است ، نیاز گل مایل به عناصر ریز مانند آهن است که ممکن است در خاک های قلیایی کمبود داشته باشد. خدمات توسعه تعاونی که در آن زندگی می کنید می تواند با پرداخت هزینه اسمی آزمایش خاک را انجام دهد و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک نمونه خاک از اطراف درخت را به دفتر محلی خود ببرید
مزایای تغذیه ای تماریند

به غیر از مطلوبیت آن به عنوان یک درخت سایه بزرگ ، فواید دیگر گل گز نیز وجود دارد. به عنوان یک درخت چوب سخت ، از الوار درخت تمر هندی در ساخت مبلمان و محصولات خاص چوبی مانند منبت کاری و خرد کردن بلوک استفاده می شود. اما شاید شناخته شده ترین ویژگی آن این باشد که ثمره ای نیز دارد.

میوه تمر هندی نه تنها خوراکی است ، بلکه از آن به صورت دارویی نیز استفاده می شود. از این میوه برای طعم دادن به کار ، آب نبات ، نوشیدنی ها و سس ها ، از جمله سس Worcestershire استفاده می شود. تفاله میوه مخلوطی از شیرین و شور است زیرا هم حاوی قند و هم اسیدهای سیتریک است. فواید تغذیه ای گل مینا شامل یک منبع غنی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.

اگر بخاطر میوه آن گل نارنج پرورش دهید ، نیازی به کاشت بیش از یک درخت نیست زیرا هر گیاه گلهای کاملی دارد. این بدان معنی است که گلهای منفرد دارای هر دو قسمت تولید مثل نر و ماده هستند و آنها قادر به گرده افشانی بدون اعتماد به درخت دوم برای گرده افشانی متقابل برای بارور سازی گل ها هستند. درختان به قدری بلند می شوند که برداشت دستی آنها غیرعادی است. برای برداشت آن باید صبر کنید تا میوه از درختان بیفتد.
کود مورد نیاز:
کود 8-3-9 NPK

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2201 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات