بهترین روش کاهش وزن از نظر پزشکان بدون نیاز به قرص و دارو چیست؟؟

0

این مطلب را یک جایی خوندم و خیلی از دکتر کرمانی گفته شده

کسی استفاده کرده و تایید میکنه؟

پایبند ماندن به یک رژیم غذایی نیازمند برنامه ریزی جدی، تلاش و تعهد است. نتیجه این تلاش ها نیز می تواند کاهش وزن کوتاه یا بلند مدت یا تناسب اندام بهتر باشند. یکی از محبوب ترین نام ها در زمینه اصلاح تغذیه، دکتر کرمانی است. البته، قبل از اینکه تصمیم به لاغری بگیریم باید از خودمان بپرسیم که واقعاً رژیم گرفتن برای ما خوب است؟ اغلب افرادی که اضافه وزن دارند می شنوند که باید برای رسیدن به اندام ایده آل وزن کم کنند. این کار به حرف آسان است. در حقیقت، برای لاغری نه فقط چند وعده غذایی، بلکه باید سبک زندگی را تمام و کمال تغییر داد. با این حال، با توجه به شیوه زندگی امروزی افراد و زمان زیادی که سر کار یا در خانه می گذرانند، این کار چندان شدنی به نظر نمی رسد. به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل زیادی به استفاده از رژیم های سریع ۳ روزه، یک ماهه و … دارند. مزایای این نوع برنامه ها به شرطی بیشتر از معایب آنها است که تحت نظر متخصص کنترل شوند. اگر هنوز نتوانسته اید به وزن دلخواه خود برسید، سریع ترین رژیم لاغری دکتر کرمانی همان چیزی است که نیاز دارید.

اولین چیزی که با شنیدن کلمه رژیم به ذهنتان می رسد چیست؟ لاغر شدن؟ ناراحتی از چربی های شکم و پهلو؟ لباس های قشنگی که سایزتان نیست؟ تقریباً تمام افراد چنین تصوراتی دارند. اگر با اضافه وزن درگیر باشد و به دنبال برنامه غذایی مناسب بگردید احتمالاً اسم رژیمهایی مانند مدیترانه ای، کانادایی، کتوژنیک، ۳ ۲ ۱، سه روزه، یک ماهه و … را شنیده اید. همه این موارد در دسته رژیم های لاغری سریع و رایگان قرار می گیرند. با این حال، همه افراد برای کاهش وزن رژیم نمی گیرند.

همانطور که عده زیادی از افراد مبتلا به چاقی هستند، برخی نیز از لاغری مفرط رنج می برند. شاید با خودتان بگویید افزایش وزن کاری ندارد، کافیست غذای بیشتری بخوریم. این موضوع درست نیست. همانطور که به راحتی و فقط با کم کردن حجم غذا نمی توان وزن کم کرد، افزایش آن هم ساده نیست. اضافه کردن وزن نیز نیازمند یک برنامه دقیق و حساب شده است. علاوه بر این، برخی افراد مانند مادران باردار یا ورزشکاران حرفه ای نیز نیاز به برنامه های خاصی دارند که شرایط ویژه بدن آنها را در نظر بگیرند. بنابراین، می توان گفت که لاغری، تنها نوع رژیم نیست؛ اما قطعاً محبوب ترین است.

اولین و واضح ترین مزیت رژیم های لاغری، از دست دادن وزن اضافه است. شیوه کاهش وزن ساده است. به شکل کلی، ما نیاز داریم تا میزان کالری دریافتی خود را پایین تر از کالری مصرفی نگه داریم. برای مثال، ۷۷۰۰ کالری حدوداً معادل یک کیلوگرم وزن بدن است. در نتیجه، برای کاهش یک کیلوگرم باید ۷۷۰۰ کالری کمتر از حالت عادی مصرف کنیم. البته، در نظر داشته باشید که رژیم های خیلی کم کالری که باعث کاهش ناگهانی وزن می شوند، برای سلامت خوب نیستند. بهترین راه این است که وزن اضافی را آهسته و پیوسته از دست بدهید.

کم کردن وزن به شکل اصولی می تواند ریسک ابتلا به بیماری های جدی مانند فشار خون، نارسایی های قلبی، دیابت و سرطان را کاهش بدهد. جالب است بدانید با رعایت یک برنامه غذایی منظم، با اینکه کالری کمتری دریافت می کنید، انرژی بیشتری خواهید داشت. این موضوع دو دلیل دارد. اول اینکه انرژی شما صرف درگیری با مشکلات و ناراحتی های ناشی از چاقی نمی شود. دومین دلیل هم این است که تغذیه سالم باعث می شود کالری مورد نیاز بدن از منابع بهتری تأمین شود. در نتیجه بدنتان به جای شکر و چربی اضافی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می کند.

تغییرات فیزیکی و ذهنی حاصل از رژیم نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش اعتماد به نفس داشته باشد. خواه ناخواه استانداردهای زیبایی نقش مهمی در زندگی ما دارند. درست یا غلط، این باورها باعث شکل گیری تصویری از اندام زیبا و ایده آل در ذهن افراد شده است. به همین، دلیل اگر وزن متناسبی داشته باشید هم به نظر خودتان و هم دیگران زیبا تر خواهید بود. در حال حاضر، پزشکان و مؤسسه های زیادی سعی می کنند با ارائه برنامه های تغذیه و اصلاح سبک زندگی، فرایند تغییر وزن را راحت تر و نتیجه بخش تر کنند.

لاغر شدن معایب هم دارد؟ بله، البته که دارد. تقریباً هر کاری که فکرش را بکنید در کنار مزیت های خود، معایبی هم دارد. یکی از اولین مشکلاتی که همه به آن فکر می کنند این است که ادامه دادن رژیم سخت است. علاوه بر این، ممکن است دیگر نتوانید غذای مورد علاقه خود را بخورید یا همیشه احساس گرسنگی داشته باشید. در برخی مواقع، رژیم های سنگین می تواند منجر به کمبود برخی مواد مغذی یا حتی ناراحتی های روحی روانی بشود. البته، به خاطر داشته باشید که همه این مضرات به شرط کنترل قوانین رژیم و برقراری تعادل در تغذیه قابل پیشگیری و کنترل اند. اغلب این مشکلات زمانی بروز پیدا می کنند که در نخوردن غذا افراط کنید یا بخواهید در سریع ترین حالت لاغر شوید.

یکی دیگر از مشکلات غیر مستقیم برنامه های کاهش وزن این است که رابطه ناسالمی بین فرد و غذا ایجاد می کنند. در واقع، این برنامه های غذایی به شکل دوره ای عمل می کنند. معمولاً این طور است که شخص یا رژیم دارد یا ندارد و حد وسط یا حالت تعادلی در این میان نیست. به بیان دیگر، هیچکس شما را برای بعد از پایان رژیم آماده نمی کند. به همین دلیل است که بسیاری از اشخاص پس از اتمام آن و رسیدن به وزن دلخواه، روند سابق زندگی را پیش می گیرند. در نتیجه، مجددا دچار اضافه وزن شده و تصمیم به تغییر رژیم می گیرند. مسئله این است که این تغییر ها در عادات غذایی واقعاً جواب می دهند. بنابراین، وقتی شخص یک بار طعم این موفقیت کوتاه مدت را چشید می خواهد مدام آن را تکرار کند. این چرخه های تکراری افزایش و کاهش وزن می تواند به بدن یا روحیه فرد آسیب بزند. بهترین توصیه این است از برنامه های مقطعی اجتناب کنید. کارشناسانی مانند دکتر کرمانی، علاوه بر رژیم های لاغری سریع می توانند برنامه هایی برای تثبیت وزن نیز به شما ارائه دهند.

یکی دیگر از معایبی که کمتر به چشم می آید این است که اگر به رژیم های لاغری عادت پیدا کنید، غذا برای شما تبدیل به مسئله پیچیده ای می شود. تهیه هر وعده می تواند زمان زیادی بگیرد و فکرتان را بیش از حد به خود مشغول کند. مدام درگیر این می شوید که بر اساس قوانین پیش بروید و کالری بشمارید. غذا خوردن باید لذت بخش باشد نه اینکه کنترل زندگی تان را از شما بگیرد. از طرف دیگر، اگر به این نکات بی توجه باشید ممکن است احساس گناه یا اضطراب پیدا کنید و حجم غذایی که می خورید را بیشتر کنید. سعی کنید همیشه رابطه سالمی با غذا داشته باشید تا هم فکر و هم جسمتان آسوده باشد.

امیر صوفی سوال پاسخ داده شده جولای 14, 2023
گذاشتن نظر
0

کاهش وزن با روش‌های سالم و بدون نیاز به قرص و دارو برای سلامتی فرد بسیار مهم است. در ادامه به برخی از روش‌های پزشکی برای کاهش وزن بدون نیاز به قرص و دارو اشاره می‌کنیم:

۱. تغییر در رژیم غذایی: مصرف غذاهای پر خوراکی، چربی و شیرینی‌ها باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود. بهتر است به جای این غذاها، غذاهای سالمی مانند میوه، سبزیجات، ماهی، گوشت سفید و … مصرف کنید.

۲. افزایش فعالیت‌های ورزشی: ورزش‌های سبک تا متوسط مانند پیاده‌راهی، شنا، دوچرخه‌سواری، تنیس و … باعث کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن می‌شوند.

۳. کاهش ترشح هورمون استرس: استرس و نگرانی باعث ترشح هورمون‌هایی مانند کورتیزول می‌شود که باعث افزایش وزن می‌شود. برای کاهش ترشح این هورمون‌ها، می‌توانید از تمرینات یوگا و نفس‌گیری عمیق استفاده کنید.

۴. مصرف آب به میزان کافی: مصرف آب به میزان کافی کمک می‌کند که بدن شما بهتر در فرآیند متابولیسم و کاهش وزن کار کند.

۵. کاهش مصرف قند و شکر: مصرف زیاد قند و شکر باعث افزایش وزن و بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

۶. کاهش مصرف الکل: مصرف الکل باعث افزایش وزن و خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود.

نکته مهم این است که تغییرات رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی به تنهایی کافی نیست و برای داشتن وزن سالم و پایدار، باید به صورت مداوم این روش‌ها را در زندگی خود پیاده کرد. همچنین، برای رسیدن به وزن سالم، باید با پزشک خود مشورت کنید و نظرات و راهنمایی‌های او را در نظر بگیرید.

امیر صوفی سوال پاسخ داده شده جولای 14, 2023
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها512 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات