بهترین ترندها برای هدست های واقعیت مجازی 2022

0

بهترین ترندها برای هدست های واقعیت مجازی 2022

f52deb08bc37ec4a2ab225001195c7d8?s=80&d=mm&r=g - بهترین ترندها برای هدست های واقعیت مجازی 2022
ربکا کارتر

روندهایی که از VR در سال 2022 انتظار داریم

 7 ژانویه 2022
 

Hottest Trends VR Headsets 2022 - بهترین ترندها برای هدست های واقعیت مجازی 2022

تقاضای جهانی برای هدست های واقعیت مجازی با سرعت باورنکردنی در حال افزایش است. بین سال‌های 2021 تا 2028، کارشناسان CAGR 28.2 درصدی را برای صنعت پیش‌بینی می‌کنند که منجر به ارزش بالقوه 184.66 دلار در سال 2026 می‌شود. واضح است که چشم‌انداز VR در حال انفجار است.

در حالی که در حال حاضر نوآوری‌های هیجان‌انگیز بی‌شماری در فناوری VR رخ می‌دهد، برخی در حال حاضر توجه بیشتری را نسبت به دیگران به خود جلب می‌کنند. برای ایجاد همه‌جانبه‌ترین تجربه‌ها برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در آینده، طراحان همه چیز را از انواع جدید ردیاب‌ها و حسگرها گرفته تا فرصت‌های بازخورد لمسی آزمایش می‌کنند.

بیایید برخی از مهم ترین روندهای پیشرو در بازار VR برای سال 2022 را بررسی کنیم.

1. آواتارهای واقعی

یکی از بزرگترین مزایای واقعیت مجازی برای چشم انداز سازمانی، توانایی آن در جمع کردن کارمندان از چندین مکان در یک محیط مشترک است. در دنیای کار ترکیبی و از راه دور، VR می‌تواند فضای جذابی را فراهم کند که افراد بتوانند در آن گرد هم آیند و ایده‌های مهم را به اشتراک بگذارند.

برخلاف کنفرانس‌های ویدئویی، واقعیت مجازی این پتانسیل را دارد که «حضور» را که ما در دنیای فیزیکی تجربه می‌کنیم بازآفرینی کند – اما فقط زمانی که فناوری مناسب در دسترس باشد. آواتارهای فوتورئالیستی به کاربران این امکان را می دهند که تقریباً “دوقلوهای دیجیتالی” دقیقی از خود ایجاد کنند تا در یک محیط VR قرار گیرند.

اگرچه برخی نگرانی‌های بالقوه برای غلبه بر وجود دارد، مانند خطر تجربه «دره غیرعادی» در VR، آواتارهای موفق در سطح عکس می‌توانند به بهبود غوطه‌ور شدن در تعاملات VR کمک کنند. همچنین می‌تواند به معنای چیزهای باورنکردنی برای آینده مراقبت‌های بهداشتی باشد ، زیرا به پزشکان اجازه می‌دهد بیمار را از راه دور معاینه کنند.

2. نمایشگر هدست

هدست های واقعیت مجازی همهجانبه احتمالاً سرمایه گذاری مهمی برای خلاقیت و نوآوری در مشاغل مدرن هستند. با این حال، برای استفاده از بزرگترین مزایای VR، ما نیاز به دسترسی به بهترین نمایشگرهای ممکن داریم. در طول سال‌ها، توسعه‌دهندگان بر مشکلاتی مانند جلوه درب صفحه و حداقل میدان دید غلبه کرده‌اند.

متأسفانه، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا تجربه تعامل در VR مانند تعامل در زندگی واقعی باشد. محققان دانشگاه استنفورد حتی شروع به جستجوی راه‌هایی برای موثرتر کردن صفحه‌نمایش کرده‌اند و فرصت‌هایی را برای ایجاد پنل‌های خورشیدی بسیار نازک در نمایشگرهایی که قادر به ایجاد حدود 10000 پیکسل در هر اینچ هستند، بررسی کرده‌اند .

اگر تیم‌ها بخواهند از این هدست‌ها برای مدت زمان کوتاهی استفاده کنند، کیفیت نمایشگرها باید در سال‌های آینده به شدت بهبود یابد تا با مشکلاتی مانند بیماری واقعیت مجازی مقابله کنند. توسعه نمایشگرهای هدست در محیط سخت‌افزار VR همچنین بر کوچک‌تر کردن و سبک‌تر کردن دستگاه‌ها برای بهبود ارگونومی کلی تمرکز دارد.

3. ردیابی چشم

ویژگی‌های ردیابی جزء ضروری یک تجربه VR موفق هستند. برای اینکه یک هدست موثر باشد، باید بتواند حرکت شما را به درستی ردیابی کند و به شما اجازه دهد اطراف یک اتاق را نگاه کنید. با این حال، این چیزی بیش از حرکت سر است که دستگاه‌های امروزی باید آن را کنترل کنند.

ردیابی چشم در VR به فعال کردن دنیای مجازی همه جانبه‌تر کمک می‌کند، جایی که سیستم‌ها می‌توانند به طور فعال آنچه را که شخص به آن نگاه می‌کند، درک کند و به آنها اجازه می‌دهد تا در جزئیات بیشتر به خانه بپردازند.

فناوری ردیابی چشم حتی می‌تواند کلید بهبود استفاده از پهنای باند در فناوری‌های VR باشد، زیرا بسیاری از طراحان در حال آزمایش ابزارهایی هستند که به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا وضوح پیکسل‌هایی را که کاربر به آنها نگاه می‌کند افزایش دهد.

این استراتژی بهینه‌سازی دقیق کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هدست‌های واقعیت مجازی شما در آینده از فناوری خود تا حد امکان بهینه‌تر برای ایجاد تجربیات بهتر استفاده می‌کنند. در عین حال، ردیابی چشم به تنظیم موقعیت دید شما در VR، همراه با ردیابی کلی سر، برای کاهش بیماری حرکت کمک می کند.

4. صوتی فضایی

صدای فضایی تقریباً برای هر سازنده هدست واقعیت مجازی به عنوان یک ملاحظه حیاتی مطرح شده است. همانطور که به عمیق‌تر شدن مزایای واقعیت مجازی ادامه می‌دهیم، متوجه می‌شویم که غوطه‌وری واقعی به بیش از تصاویر 360 درجه متکی است. همچنین برای تیم ها مهم است که بتوانند وقتی در چشم انداز VR هستند به حواس دیگر دسترسی پیدا کنند.

صدای فضایی اساساً “صدای فراگیر” برای فضای واقعیت مجازی است. با استفاده از هدست ها و بلندگوهای تخصصی، توسعه دهندگان هدست واقعیت مجازی می توانند به کاربران این احساس را بدهند که صدا از مناطق خاصی در یک محیط VR می آید. این به تجربه کلی کمک می کند تا واقعی تر و جذاب تر باشد. همچنین می‌تواند حس «طبیعی» حرکت در VR را بهبود بخشد.

صدای فضایی به این معنی است که صدا در یک منظره در یک فضا قفل می‌شود، نه اینکه هر کجا که هستید با همان میزان صدا به گوش شما برسد. این برای مغز برای درک درست چیدمان منظره مجازی مهم است.

5. بازخورد لمسی

در نهایت، هدست‌های واقعیت مجازی به سرعت طیف گسترده‌تری از لوازم جانبی را به کار می‌گیرند تا تجربه همه‌جانبه را برای کاربران افزایش دهند. دستگاه‌های امروزی نه تنها با کنترل‌کننده‌ها و حسگرها برای ردیابی حرکت، بلکه سیستم‌های صوتی فضایی و طرح‌های قابل تنظیم ارائه می‌شوند. یکی از با ارزش ترین لوازم جانبی که امروزه در فضای VR جلب توجه می کند، سیستم بازخورد لمسی است.

بازخورد لمسی به استفاده از لمس در ارتباطات اشاره دارد. تصور کنید که بتوانید با تیم خود وارد یک اتاق کنفرانس واقعیت مجازی شوید و در واقع وقتی یک تکه کاغذ را روی زمین می گذارید، میز را در مقابل خود احساس کنید، حتی اگر در یک اتاق کاملاً خالی ایستاده باشید. با استفاده از فشار، ارتعاشات و حرکت، راه حل های بازخورد لمسی به شما این حس را می دهد که با گزینه های واقعی در تعامل هستید.

در حال حاضر رایج‌ترین حسگرها به شکل دستکش و جلیقه، حسگرهای بازخورد لمسی در طیف وسیعی از محیط‌های VR ظاهر می‌شوند. این ابزارها می توانند به ویژه در محیط های آموزشی و آموزشی برای آینده VR مفید باشند . بازخورد هپتیک می تواند به بهبود حافظه عضلانی کمک کند، در حالی که غوطه ور شدن تجربه را بهبود می بخشد.

از آنجایی که محیط VR با سرعت باورنکردنی به تکامل خود ادامه می دهد، روندها و فرصت های جدیدی همیشه در بازار ظاهر می شوند. در مورد کدام روند هدست واقعیت مجازی برای سال 2022 بیشتر هیجان زده هستید؟

منبع : اخبار متاورس

منبع : xrtoday

حسین قدیری سوال پرسید ژانویه 7, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1286 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات