ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری انرژی هسته ای تولید می کند

1

ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری انرژی هسته ای تولید می کند
انرژی هسته ای از شکافت هسته ای می آید

نیروگاه های هسته ای آب را برای تولید بخار گرم می کنند. بخار برای چرخاندن توربین های بزرگ که برق تولید می کنند استفاده می شود. نیروگاه های هسته ای از گرمای تولید شده در طی شکافت هسته ای برای گرم کردن آب استفاده می کنند.

در شکافت هسته‌ای، اتم‌ها از هم جدا می‌شوند و اتم‌های کوچک‌تری تشکیل می‌دهند و انرژی آزاد می‌کنند. شکافت در داخل راکتور یک نیروگاه هسته ای اتفاق می افتد. در مرکز راکتور هسته ای قرار دارد که حاوی سوخت اورانیوم است.

سوخت اورانیوم به گلوله های سرامیکی تبدیل می شود. هر گلوله سرامیکی تقریباً به اندازه 150 گالن روغن انرژی تولید می کند. این گلوله های غنی از انرژی در میله های سوخت فلزی 12 فوتی انباشته شده اند. دسته ای از میله های سوخت که برخی از آنها صدها میله دارند، مجموعه سوخت نامیده می شود. یک هسته راکتور حاوی مجموعه های سوخت زیادی است.

گرمای تولید شده در طول شکافت هسته ای در هسته راکتور برای جوشاندن آب به بخار استفاده می شود که پره های یک توربین بخار را تبدیل می کند. همانطور که پره های توربین می چرخند، ژنراتورهایی را به حرکت در می آورند که برق تولید می کنند. نیروگاه‌های هسته‌ای بخار را در یک ساختار جداگانه در نیروگاه به نام برج خنک‌کننده خنک می‌کنند و یا از آب استخرها، رودخانه‌ها یا اقیانوس‌ها استفاده می‌کنند. سپس آب سرد شده مجدداً برای تولید بخار استفاده می شود.

آیا تودانستن

?

راکتورهای هسته‌ای در ایالات متحده ممکن است دارای گنبدهای بتنی بزرگی باشند که راکتورها را پوشش می‌دهند، که باید حاوی انتشار تصادفی تشعشعات باشد. همه نیروگاه های هسته ای برج خنک کننده ندارند. برخی از نیروگاه های هسته ای از آب دریاچه ها، رودخانه ها یا اقیانوس ها برای خنک سازی استفاده می کنند.

iStock 000003727490Small - ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری انرژی هسته ای تولید می کند

گنبد مهار یک راکتور هسته ای

منبع: Stock photography (حق کپی رایت)

نیروگاه های هسته ای از سال 1990 حدود 20 درصد برق ایالات متحده را تولید کرده اند

تا 31 دسامبر 2020، 94 راکتور هسته ای در 56 نیروگاه هسته ای در 28 ایالت مشغول به کار بودند. سی و دو نیروگاه دارای دو راکتور و سه نیروگاه دارای سه راکتور هستند. نیروگاه های هسته ای از سال 1990 حدود 20 درصد از کل برق سالانه ایالات متحده را تامین کرده اند. درباره صنعت انرژی هسته ای ایالات متحده بیشتر بدانید .

ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری انرژی هسته ای تولید می کند

در سال 2019، 31 کشور نیروگاه هسته ای تجاری داشتند و در 14 کشور، انرژی هسته ای حداقل 20 درصد از کل تولید برق سالانه آنها را تامین می کرد. ایالات متحده بزرگترین ظرفیت تولید برق هسته ای را داشت و بیش از هر کشور دیگری برق هسته ای تولید کرد. فرانسه، با دومین ظرفیت تولید برق هسته ای و دومین تولید برق هسته ای، بیشترین سهم – حدود 70٪ – از کل تولید برق سالانه از انرژی هسته ای را به خود اختصاص داد.

پنج کشور برتر تولید برق هسته ای، 2019

کشور
ظرفیت تولید برق هسته ای (میلیون کیلووات)
تولید برق هسته ای (میلیارد کیلووات ساعت)
سهم هسته ای از کل تولید برق کشور

ایالات متحده
98.12
809.41
19%

فرانسه
63.13
382.40
70%

چین
45.52
330.12
5%

روسیه
28.37
195.54
18%

کره جنوبی
23.09
138.81
25%

منبع: اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، آمار بین المللی انرژی، از 24 مارس 2021

حسین قدیری سوال پرسید نوامبر 17, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1157 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات