انواع تعریف های بازاریابی را شرح بدید . مدل های بازاریابی و مفهوم آن .

2

انواع تعریف های بازاریابی را شرح بدید . مدل های بازاریابی و مفهوم آن .

اطلاعاتی در خصوص انواع بازاریابی در اختیار عموم جامعه قرار دهید تا بتوانند به صورت رایگان مطالب را مطالعه نمایند .

فراموش نکنید کسانی هستند که نیاز پاسخ درست در خصوص تخصص خود هستند ، پس ما میتوانیم نوری باشیم پیش سوی مسیرشان .

روزی خواهد رسید که ایمانمان کامل شود .

برای رسیدن به آینده ای دست ساز کلیک کنید .

مرکز تماشا از ویدئو های آموزشی رایگان .

صفحه شخصی من .

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 5, 2020
گذاشتن نظر
0

تعریف بازاریابی (انجمن اساتید بازاریابی)
بازاریابی اجرای فعالیت‌هایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌کننده هدایت می‌کند.
تعریف بازاریابی (انجمن بازاریابی آمریکا – ۱۹۸۵)
بازاریابی یکی از وظایف سازمانی و مجموعه‌ای از فرایندهای مرتبط با خلق ارزش، اطلاع‌رسانی درباره‌ی آن ارزش و تحویل آن به مشتریان است.

بازاریابی همچنین مدیریت ارتباط با مشتریان را، به شکلی که منافع سازمان و ذی‌نفعان آن را تأمین کند، شامل می‌شود
تعریف بازاریابی (انجمن بازاریابی آمریکا – ۲۰۰۴)
این انجمن ، در سال ۱۹۳۷ ، با هدف مطالعه و بررسی علمی تئوری های مختلف بازاریابی تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۳۰,۰۰۰ عضو از متخصصان بازاریابی سراسر دنیا دارد. (لازم به ذکر است ، امریکا به عنوان مرکز بازاریابی جهان شناخته میشود) . انجمن بازاریابی امریکا هرچند سال یکبار ، تعریف بازاریابی را (با توجه به تغییرات علمی و آینده بازارها) به روز میکند.

بازاریابی فرایند برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های مربوط به شکل‌گیری، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات است؛

به شکلی که در تبادلات انجام شده، اهداف فردی و سازمانی تأمین شوند.

آخرین تعریفی که این انجمن از بازاریابی ارائه داده به سال ۲۰۱۳ برمیگردد که بدین شکل است : بازاریابی فرایندی است برای ایجاد ، رساندن و تبادل پیشنهادهایی که برای مشتریان ، مصرف کنندگان و در نهایت جامعه با ارزش است
بطور خلاصه : «فرایندِ ایجاد و تبادل پیشنهادات ارزشمند برای مشتری
تعریف بازاریابی کاتلر
بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش، با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود است. بازاریابی، نیازها و خواسته‌های تأمین نشده را تشخیص می‌دهد، بازارِ آن‌ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوه‌اش را برآورد می‌کند. مشخص می‌کند که کدام بخش از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند، و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می‌کند.

فیلیپ کاتلر: پدر علم بازاریابی نوین : کاتلر ، به عنوان پیشگام و پدر علم بازاریابی نوین ، بازاریابی را بدین شکل تعریف میکند : « بازاریابی ، فرایندی مدیریتی- اجتماعی ، که بوسیله آن افراد و گروه ها ، از طریق تولید و مبادله ی ارزش ، به رفع نیاز (و خواسته) خود میپردازند.

آدام اسمیت: آدام اسمیت ، فیلسوف معروف اسکاتلندی ، و پدر اقتصاد نوین ، در کتاب مشهور خود – ثروت ملل (۱۷۷۶) – (که در آن تحقیقاتی پیرامون اسباب و دلیل ثروت ملل مختلف انجام داده) ، درباره «نیاز مشتریان» اینگونه گفته است : نیاز و محصول تولیدکنندگان ، باید فقط با درنظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان و رفع نیازهای آنها تعیین شود

بازاریابی عبارت است از  فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها وخواسته ها ازطریق فرایند مبادله

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز وخواسته های انسان است. محصول زاییده نیاز بشر است، هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد، میتوان محصول قلمداد کردکه شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات وعقاید است. به عبارت دیگرمحصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده ی حالت محرومیت احساس شده در فرد است. محصولات به هر اندازه که خواسته های فرد را برآورده کنند دارای ارزشند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست وتقاضا توانایی رفع خواسته است.

بازار گردانی :
بازار گردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاریابی است. بازار گردانی شامل تنظیم و تنظیم استراتژی ها و برنامه ها، سازماندهی و اجرای همه ی امور مربوط به شناساندن و معرفی محصولات شرکت به بازار ها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف سازمان و ایجاد رضایت برای مشتریان و جامعه است.

با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ میتوان گفت واژه ی مناسب برای Marketing “بازار گردانی” است،که درواقع همان “مدیریت بازار” است و همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا وکنترل فعالیت های گوناگون را در بر می گیرد

پیتر دراکر: پیتر دراکر یکی از بزرگان علم مدیریت و به ویژه مدیریت نوین است. او را پدر علم کسب و کار نیز میدانند. فیلیپ کاتلر درباره او گفته : «اگر من پدر علم بازاریابی باشم ، او پدربزرگ علم بازاریابی است.» البته دراکر در زمره بازاریابان نیست، اما تفکرات او به پیشرفت علم بازاریابی کمک بسیاری کرده است. تا جایی که تئودور لویت ، یکی دیگر از بزرگان بازاریابی، او را بخاطر جلب توجه مدیران سازمان های آمریکایی به بازاریابی ، مورد تمجید قرار داده است. دراکر از سال ۱۹۵۴ درباره اهمیت مشتریان قلم زده است. نقش اصلی او در بازاریابی ، همین جلب توجه مضاعف به مشتریان است. برخی جملات او در این باره را (از کتاب «عملکرد مدیریت» پیتر دراکر ، فصل ششم) باهم مرور میکنیم :

هدف هر کسب و کاری ، ایجاد مشتری و حفظ آن است.

مشتری ، پایه و اساس هر تجارت است و موجب بقای آن میشود.

بازاریابی ، تنها فعالیتی وسیع تر از فروش نیست بلکه ، تمامی یک تجارت را شامل میشود.

تجارت یعنی بازاریابی و بازاریابی یعنی تجارت

تئودور لویت: تئودور لویت ، یکی از اساتید دانشگاه هاروارد و از نخبگان بازاریابی دنیاست. او مقاله های خود در زمینه بازاریابی را در مجله کسب و کار هاروارد منتشر مینمود. ۹مقاله مهم او در کتابی به نام « ذهنیت بازاریابی » جمع آوری شده است. اندیشه‌های لویت بر نگرش ‌ها و نظریه‌های پیتر دراکر استوار است. لویت دامنه و گستره بازاریابی را توسعه داد و آن را در سطح جهان بررسی و مدیریت بازاریابی را مطرح کرد. به جرأت میتوان گفت بزرگترین و معروفترین مقاله او در زمینه بازاریابی ، «نزدیک بینی بازاریابی» نام دارد. همچنین ، مفهوم «چرخه عمر محصول» که یکی از مفاهیم معروف در علم بازاریابی ست نیز اثر اوست.
احمد روستا تعریف بازاریابی را اینچنین بیان میکند:
بازاریابی شامل ۳ رکن است:

  1. بازارشناسی (به معنای شناخت مشتریان و نیازهای آنها)
  2. بازارسازی (به معنای خلق و بدست آوردن سهم بازار (جذب مشتری))
  3. بازارداری (به معنای حفظ سهم بازار (حفظ مشتری))
Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2014 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات