انواع ابیاری را کدامند؟

1

انواع ابیاری را کدامند؟

امنون که دیگر با تعاریف ابیاری اشنا شدید ، زمان ان رسیده است که اطلاعاتی مختصر از انواع ابیاری در اختیار شما قرار گیرد . انواع ابیاری را می  تووانید در سه مبحث به شرح زیر بیان نمایید :

ابیاری سطحی

باید بدانیئ که در ابیاری سطحی ، اب در سطح خاک رسوخ می کند و کم کم ریشه گیاه موفق به استفاده از ان می کردد . ابیاری در این روش اغلب از نهر ابیاری یا لوله های دریچه دار ، انجام می پذیرد .

ابیاری زیر زمینی

یکی از ویژگی های ابیاری زیر زمینی این است که علائمی از رطوبت ، در سطح خاک دیده نمی شود . البته بهتر استن بدانید که در این روش به کنترل سطح ایستابی یا پیزومتریک  که سطح اب را در یک سفره ابریز محصور مشخص می کند ، می پردازند . بدین وسیله با این کنترل در ابیاری ، رطوبت لازم برای فضای ریشه در اختیار گیاه قرار می گیرد

ابیاری تحت فشار

ابیاری تحت فشار ، شامل ابیاری باراینی و ابیاری مو ضعی  می شود . همچنین بدانید که ابیاری موضعی نیز ، دارای اقسام گوناگونمی می باشد که یکی از اساسی ترین انها ابیاری قطره ای است . در توضیح ابیاری تحت فشار می توان از روشهای نام برد که اب را توسط لوله تحت فشار بیشتر از فشار اتمسفر ، در سطح زمین پخش و توضیع می شود .

حالا برای اشنایی بیشتر لازم است که به تعریف اتمسفر بپردازیم .

اتمسفر

اگر مقدار میانگین فار هوا را درسطح ابهای ازاد سواحل شهر پاریس فرانسه در نظر بگیرید ، اتمسفر  تقریبا با ان برابری می کند بنابراین اتمسفر  را می توان یک واحد ، برای اندازه گیری فشار نام برد .

منبع : وزارت جهاد کشاورزی

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1724 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات