الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟

1

سلام و درود خمدت شما

در خصوص پاسخ به سوال الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟ خدمت شما عرض شود مطالبی تخصصی از منابع خارجی جمع آوری کرده ام که برای شما به اشتراک میگذارم امیدوارم مفید باشد .
Google Panda چیست؟
تاریخ انتشار اولیه Google Panda: 23 فوریه 2011
هدف اعلام شده از به روزرسانی الگوریتم Google Panda پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و کاهش حضور وب سایت های با کیفیت پایین در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل بود.

در ابتدا با نام “کشاورز” نیز شناخته می شد .

به گفته گوگل ، عرضه اولیه پاندا در طی چند ماه تا 12 درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است.

ما 28 به روزرسانی داده برای Panda را بین سالهای 2011 تا 2015 ردیابی کرده ایم .
راه انداز برای پاندا
به روزرسانی الگوریتم پاندا به تعدادی از پدیده های مشکل ساز در Google SERP پرداخته است ، از جمله:

  • محتوای نازک – صفحات ضعیف با متن و منابع بسیار کمی مرتبط یا اساسی ، مانند مجموعه ای از صفحات که انواع شرایط سلامتی را توصیف می کند و فقط چند جمله در هر صفحه وجود دارد.
  • محتوای تکراری  – محتوای کپی شده که در اینترنت در بیش از یک مکان ظاهر می شود .
  •  وقتی چندین صفحه داشته باشید که متن مشابه آنها را با تغییرات کمی یا بدون تغییر مواجه کنید ، مشکلات محتوای تکراری نیز می تواند در وب سایت خود اتفاق بیفتد .
  • به عنوان مثال ، یک شرکت جارو کشیدن دودکش ممکن است 10 صفحه ایجاد کند ، یک صفحه برای هر شهری که تجارت ارائه می دهد ، با محتوایی که تقریباً در همه صفحات یکسان است و فقط نام شهرها عوض شده است (به عنوان مثال “ما دودکش ها را در دنور تمیز می کنیم” در یک صفحه و “ما دودکش ها را در بولدر تمیز می کنیم” در بعدی و “ما دودکش ها را در آسپن تمیز می کنیم” در بعدی).
  • محتوای با کیفیت پایین – صفحاتی که ارزش کمی برای خوانندگان انسانی دارند زیرا اطلاعات عمیقی ندارند .
  • عدم اقتدار / قابلیت اطمینان – محتوای تولید شده توسط منابعی که قطعی یا تأیید شده محسوب نمی شوند .
  •  گوگل هرزه اعلام که سایت های با هدف جلوگیری از تاثیر پاندا باید کار برای تبدیل شدن به رسمیت شناخته شده به عنوان مقامات در موضوع خود و نهادهای که یک کاربر انسانی احساس راحتی دادن اطلاعات کارت اعتباری خود را.
  • تولید محتوا – تعداد زیادی صفحات با کیفیت پایین که اغلب از وب سایت های دیگر جمع می شوند .
  •  به عنوان مثال ، یک مزرعه تولید محتوا ممکن است وب سایتی باشد که تعداد زیادی از نویسندگان را با دستمزد پایین استخدام می کند تا مقالاتی کوتاه با طیف گسترده ای از پرس و جوهای موتور جستجو ایجاد کند ، محتوایی تولید کند که برای خوانندگان فاقد اعتبار و ارزش است زیرا هدف اصلی به سادگی برای به دست آوردن رتبه بندی موتور جستجو برای هر اصطلاح قابل تصور است .
  • محتوای کم کیفیت تولید شده توسط کاربر (UGC) –  نمونه ای از این نوع محتوای کم ارزش تولید شده توسط کاربر ، وبلاگی است که پست های وبلاگ مهمان را منتشر می کند که کوتاه ، پر از غلط های املایی و دستوری و فاقد اطلاعات معتبر هستند .
  • نسبت تبلیغ به محتوا بالا – صفحاتی که بیشتر از تبلیغات پولی تشکیل شده اند تا محتوای اصلی . 
  • الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟
  • Google panda update high ad ratio page 170412 153915 - الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟
  • محتوای کم کیفیت در اطراف پیوندهای وابسته – محتوای ضعیف در اطراف پیوندهایی که به برنامه های وابسته پولی اشاره دارد.
  • وب سایت هایی که توسط کاربران مسدود شده اند – سایتهایی که کاربران انسانی مستقیماً در نتایج موتور جستجو مسدود می کنند یا با استفاده از برنامه افزودنی مرورگر Chrome برای این کار ، نشان دهنده کیفیت پایین است.
  • عدم تطابق جستجو با محتوا – صفحاتی که “قول” می دهند در صورت کلیک بر روی نتایج جستجو ، پاسخ های مربوطه را ارائه دهند ، اما در انجام آنها موفق نمی شوند. به عنوان مثال ، ممکن است یک صفحه وب سایت تحت عنوان “کوپن برای غذاهای کامل” باشد ، اما اگر روی آن کلیک کنید ، کوپن وجود ندارد یا فقط یک صفحه از تبلیغات وجود دارد که منجر به ناامیدی شما می شود.

چگونه می توانم بفهمم که توسط پاندا مورد اصابت قرار گرفته ام؟
یک سیگنال مجازات احتمالی پاندا ، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک یا رتبه بندی موتور جستجو در وب سایت شما است که با تاریخ مشخص به روزرسانی الگوریتم مرتبط است .

Google penguin update analytics - الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟

الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟

تصویر از طریق neilpatel.com

با این حال ، لازم به یادآوری است که بسیاری از موارد باعث از دست رفتن رتبه و بازدید می شوند ، امری حیاتی است . این موارد شامل ظهور یک رقیب در بازار شما است (نگاه کنید به چه کسی از شما بیشتر است یا اینکه شخص جدیدی جلوتر از شما حرکت کرده است) ، جریمه های دستی (کنسول جستجوی Google را برای بررسی موارد گزارش شده بررسی کنید) ، افت های فصلی مورد علاقه مصرف کننده (مانند اسکی اسکی در ماه جولای) ، یا حتی کاملاً به روزرسانی Google نسبت به موردی که به آن شک دارید (به عنوان مثال ، پنگوئن به جای پاندا ).

هنگامی که یک بروزرسانی شناخته شده و نامگذاری شده اتفاق می افتد ، مهم است که اسناد صنعت از روش هایی را ذکر کنید که در بروزرسانی دخیل هستند. اگر افت رتبه یا ترافیک شما با یک تاریخ مشخص مطابقت دارد ، این لیست های صنعت را برای اقدامات بد جستجو کنید تا ببینید آیا در وب سایت شما انجام می شود یا خیر. سپس ، اگر فکر می کنید بین عملکردهای بد و بروزرسانی همبستگی پیدا کرده اید ، برای اصلاح اوضاع اقدام کنید.

هنوز مطمئن نیستید که توسط یک پنالتی ضربه خورده اید؟ این نمودار جریان عالی را بررسی کنید:
Penalty flowchart - الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟

چگونه می توان از پاندا بهبود یافت
در صنعت سئو ، از پاندا به طور مداوم به عنوان بروزرسانی نام برده می شود که بازیابی آن از آن دشوار است. با این حال ، با توجه به اینکه به روزرسانی پاندا بیشتر به کیفیت وب سایت / محتوای بستگی داشت ، مراحل بهبود معمولاً به بهبود این کیفیت برمی گردد . اقدامات درمانی برای انجام شامل:

  • کنار گذاشتن روشهای تولید محتوا
  • بازنگری محتوای وب سایت برای کیفیت ، سودمندی ، ارتباط ، قابلیت اطمینان و اقتدار
  • تجدید نظر در آگهی / محتوا یا نسبت وابسته / محتوا به طوری که صفحات تحت سلطه تبلیغات یا پیوندهای وابسته نباشند
  • اطمینان از مطابقت محتوای یک صفحه داده شده با درخواست کاربر
  • حذف یا بازنگری محتوای تکراری
  • بررسی دقیق و ویرایش محتوای تولید شده توسط کاربر و اطمینان از اصل بودن ، بدون خطا بودن و مفید بودن آن برای خوانندگان ، در صورت لزوم
  • با استفاده از Robots noindex ، دستور nofollow برای جلوگیری از نمایه سازی محتوای وب سایت تکراری یا تقریباً تکراری یا سایر عناصر مشکل ساز

به طور خلاصه ، وب سایت هایی که به طور مداوم محتوای اصلی و با کیفیت بالا منتشر می کنند ، ترس چندانی از این به روزرسانی ندارند ، اما اگر وب سایت شما اقدامات مشکلی را انجام داده باشد ، ممکن است در برخی موارد توسط پاندا مورد حمله قرار گرفته باشد .

از دیدگاه عملی و تجاری ، بهترین امید شما برای جلوگیری از پاندا ایجاد یک مارک تجاری است که به عنوان یک مرجع در حوزه خود شناخته شود و ایجاد وب سایتی که با توجه به محتوای عالی آن به یک منبع معتبر تبدیل شود.
حقایق دیگر در مورد به روزرسانی پاندا

  • پاندا در ابتدا جدا از الگوریتم اصلی رول شد اما سپس در تاریخ تأیید نشده در مارس 2012 در آن ادغام شد.
  • پاندا به دلیل کارکنان گوگل Navneet Panda نامگذاری شد.

Google Penguin چیست؟
تاریخ انتشار اولیه Google Penguin: 24 آوریل 2012
به دنبال پاشنه پاندا ، به روزرسانی پنگوئن توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و کاهش صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از وب سایت هایی که با طرح های پیوند دستکاری شده و پر کردن کلمات کلیدی کار می کنند ، اعلام شد.

عرضه اولیه Penguin 3.1٪ از درخواستهای موتور جستجو به زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است. بین سالهای 2012 و 2016 ، این فیلتر 10 به روزرسانی مستند را انجام داده است ، که با گذشت زمان پیشرفت می کند و بر درک جامعه SEO از شیوه های مشکل ساز Penguin که سعی در رفع آنها دارد ، تأثیر می گذارد. از اوایل سال 2017 ، پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.
راه انداز برای پنگوئن
پنگوئن دو عمل خاص را هدف قرار داد:

  • طرح های پیوند – توسعه ، خرید یا خرید بک لینک از وب سایت های بی کیفیت یا غیر مرتبط ، ایجاد یک تصویر مصنوعی از محبوبیت و ارتباط در تلاش برای دستکاری گوگل در اعطای رتبه های بالا. به عنوان مثال ، یک شرکت بیمه در تامپا می تواند بخشهای اینترنتی را با نظرات هرزنامه پر کند که به عنوان “بهترین شرکت بیمه در تامپا” به خود پیوند داده می شود ، و به دروغ ظاهر ارتباط خود را با این پیوندهای غیر طبیعی افزایش می دهد . یا ممکن است همین شرکت برای داشتن پیوندهایی با عنوان “بهترین شرکت بیمه در تامپا” در مقاله ای از شخص ثالث غیر مرتبط در مورد نظافت سگ پرداخت کند. محتوایی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.
  • پر کردن کلمات کلیدی – جمع آوری یک صفحه وب با تعداد زیادی کلمات کلیدی یا تکرار کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه از طریق ظاهر ارتباط با عبارات جستجوی خاص. به عنوان مثال ، تکرار غیر طبیعی کلمات کلیدی در یک صفحه مشخص ممکن است به صورت زیر باشد:

“قفل ساز AAA در دنور ، CO قفل ساز در دنور است که ساکنان دنور هنگام نیاز به یک قفل ساز دنور به آن اعتماد دارند تا بتواند به سرعت در نیازهای قفل ساز دنور به آنها کمک کند.”

یا ، ممکن است قفل ساز فرضی در دنور تعداد زیادی از نام شهرها را در یکی از صفحات وب سایت خود بچسباند ، مانند:

ما به دنور ، تورنتون ، بولدر ، لاکیوود ، آروادا ، تورنتون ، هندرسون ، صد ساله ، موریسون ، طلایی ، آرورا ، درخت تنهایی ، کاج های کاخ ، روکسبورو ، آسپن ، مخروطی ، چشمه های الدورادو ، لافایت ، واتکینز ، آلتونا ، لونگمونت ، داکونوسا ، پوندر خدمت می کنیم. پارک ، هادسون ، ذغال سنگ نهر و جیمز تاون.  
چگونه می توانم کشف کنم که توسط پنگوئن مورد اصابت قرار گرفته ام؟
اول ، تفاوت بین پنگوئن و مجازات دستی برای پیوند غیر طبیعی مهم است . به طور خلاصه ، Penguin یک فیلتر فهرست Google است که برای همه وب سایت ها اعمال می شود ، در حالی که مجازات دستی مخصوص یک وب سایت است که Google تصمیم گرفته است هرزنامه باشد. این مجازات های دستی ممکن است نتیجه گزارش دهی یک وب سایت مشخص توسط کاربران Google برای هرزنامه باشد ، و همچنین حدس می زند که Google ممکن است دستی برخی صنایع (مانند شرکت های وام روزپرداخت ) را بیش از بقیه (مانند نانوایی های کیک کیک) کنترل کند.
Google penguin update analytics - الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در سئو چیست؟

اگر تجزیه و تحلیل های وب سایت شما در رتبه بندی یا بازدید در یک تاریخ مرتبط با به روزرسانی پنگوئن افت نشان می دهد ، ممکن است تحت تأثیر این فیلتر قرار گرفته باشید. مطمئن باشید که نوسانات احتمالی ترافیک ناشی از پدیده هایی مانند فصلی بودن را رد کرده اید (به عنوان مثال ، یک مزرعه درخت کریسمس در آوریل) و به دقت ارزیابی کنید که آیا بهینه سازی کلمه کلیدی یا روش های پیوند شما توسط Google ناخواسته تلقی می شود یا خیر ، سایت شما را در معرض بروزرسانی قرار می دهد یا خیر. مثل پنگوئن
چگونه از پنگوئن بازیابی کنیم
برخلاف مجازات پیوند دستی ، که پس از تمیز کردن خانه باید درخواست تجدید نظر در Google داشته باشید ، برای لغو مجازات پنگوئن چنین درخواستی را ارائه نمی کنید. در عوض ، دفعه بعدی که Googlebot برای جستجوی سایت شما اقدام می کند ، معمولاً «بخشش» می شود. این مراحل بازیابی شامل موارد زیر است:

  • حذف پیوندهای غیرطبیعی که شما کنترل آنها را دارید ، از جمله پیوندهایی که خود ساخته اید یا باعث شده در وب سایت های شخص ثالث قرار داده شوند
  • رد کردن پیوندهای هرزنامه که نمی توانید کنترل کنید
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت شما برای اصلاح بهینه سازی بیش از حد ، اطمینان از اینکه کلمات کلیدی به طور طبیعی به جای ربات ، تکرار یا مزخرف در صفحاتی که هیچ ارتباطی بین موضوع و کلمات کلیدی مورد استفاده نیست ، پیاده سازی شده اند

به طور خلاصه ، پنگوئن برای رفع ضعف شدید سیستم گوگل ایجاد شده است که باعث می شود الگوریتم آنها توسط تعداد زیادی پیوند با کیفیت پایین و کلمه کلیدی بهینه سازی بیش از حد صفحات ، فریب داده شود. برای جلوگیری از کاهش ارزش وب سایت شما توسط Google برای اقدامات ناخواسته ، تمام محتوایی که منتشر می کنید باید زبان طبیعی را نشان دهد و روشهای ایجاد لینک و کسب درآمد شما باید “ایمن” تلقی شود .
حقایق دیگر در مورد به روزرسانی پنگوئن

  • پنگوئن در ابتدا به عنوان یک “فیلتر” جداگانه که از طریق آن نتایج جستجو تصویب می شد ، راه اندازی شد ، اما در سپتامبر 2016 ، گوگل اعلام کرد که پنگوئن به بخشی از الگوریتم اصلی رتبه بندی موتور جستجو تبدیل شده است.
  • جان مولر ، کارمند Google ، پنگوئن را الگوریتمی در سطح سایت خواند ، به این معنی که وجود تعداد زیادی پیوند با کیفیت پایین که به یک صفحه از وب سایت شما اشاره دارند ، می تواند باعث کاهش اعتماد Google به کل وب سایت شما شود . با این حال ، برخی از سئوکاران ادعا کرده اند که با تکرار Penguin 4.0 ، فیلتر ممکن است کمی نرم شود به طوری که دیگر دامنه کل دامنه ها را مجازات نمی کند .

منبع : moz.com الگوریتم پاندا

منبع : moz.com الگوریتم پنگوئن

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1597 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات